Joillakin uskovaisilla on hassuja käsityksiä siitä, mitä me "muut" ajattelemme. Mistäköhän tällainen ilmiö johtuu?
Olen huomannut, että erilaiset kiertävät saarnamiehet ovat yksi taho, joka levittää hassuja juttua siitä, miten "tyhmiä" sekulaariset ihmiset ovat. Tässä jotain näitä väitettyjä luuloja.
Ateistit ajattelevat, että...
"...elämä syntyi tyhjästä."
"...tyhjä räjähti."
"...näkymättömiä asioita ei ole olemassa."
"...ennen Alkuräjähdystä ei ollut mitään."
Jos luulet, että minä ateistina uskon johonkin noista edellisistä, niin olet väärässä. Ja kuulisin mielelläni, mistä tällainen luulo perustuu. Epäilen, että se johtuu tietämättömyydestä - moni uskonnollinen ihminen ei perehdy fysiikkaan ja kosmologiassa pyöriviin ajatuksiin kuten musta-aukkokosmologiaan tai CCC-malleihin, mitä mm. fyysikko Roger Penrose kannattaa.
Luterilaisten hassut käsitykset
18
132
Vastaukset
- Anonyymi
Jätin listasta pois väittämän "ihminen kehittyi apinasta". Biologian kannaltahan ihminen kuuluu apinoihin, mutta arkikielessä apinoista puhuttaessa tarkoitetaan yleensä muita apinoita kuin ihmistä. Tuossa lauseessa apinalla voidaan viitata kaikkien nyky-apinoiden ja siis myös ihmisen yhteiseen esi-isään, mikä ei sinänsä ole väärin.
- Anonyymi
Mihin itse uskot ? -tieteen kaiken selittävyyteenkö.
Evoluutioteoriaanko ?
Markisismi-leninismiinkö ? - ''Ei muuta luojaa jumalaa, kuin kansa kaikkivaltias''
Muualla ei ole elämää kuin maapallolla ?- Anonyymi
1. Uskon moniin asioihin. Pyrin uskomaan vain asioihin, joihin uskomiseen on hyvät rationaaliset perusteet. Jos en pysty perustelemaan uskomustani toiselle - hylkään sen.
2. En usko tieteen kaiken selittävyyteen. On paljon asioita, mitä tiede ei ainakaan vielä selitä.
3. En ole marksisti - tai kommari.
4. En näe perustetta uskoa, että Maapallo olisi ainut paikka universumissa, missä on elämää. Pidän erittäin todennäköisenä, että elämää on muuallakin.
Hyvä, että kysyt, mutta ensi kerralla ei kannata yrittää tuputtaa omia hassuja juttuja kuten tuo "tieteen kaiken selittävyys". Kukaan tuntemani ihminen ei usko sellaiseen.
- Anonyymi
Laitauskovaisten röyhkeä ja moraaliton valehtelu ei ole "hassua" vaan vastenmielistä.
Vain uskovaiset ajattelevat, että elämä syntyi tyhjästä taikasanat voimalla. Elämä on syntynyt maapallolla, mikä ei ollut "tyhjä".
Ja kuten sivistymistä pelkääville uskovaisille on sata kertaa selitetty, niin "alkuräjähdys" ei ollut räjähdys, vaan epäonnistunut käännös humoristiseksi tarkoitetusta termistä "Big Bang". Sitä mikä sai aikaan alkuräjähdyksen ei tiedetä. Koska ateisteilla ei ole yleisesti kaikkitietävyysharhaa (toisin kuin useilla uskovaisilla), niin voimme tunnustaa, että big bangin alkusyytä ei tiedetä. Se, että sitä ei tiedetä ei tarkoita, että syy oli Kosminen Sotka, joka muni munan tai että maailman teki joku muu astraalimenninkeäinen.
Tuoväite uskomuksesta että "...näkymättömiä asioita ei ole olemassa" on jo surkuhupaisa. Toisin kuin uskovaiset ateisti päättelee, että olemattomia asioita ei ole olemassa.
Totuutta ei tarvitse perustella valheilla. Sinun ilmiselvästi täytyy näin tehdä perustellaksesi omia uskomuksiasi.- Anonyymi
"Toisin kuin uskovaiset ateisti päättelee, että olemattomia asioita ei ole olemassa."
??? Kaikkihan tuon tietävät - myös uskovaiset. Se on määritelmällisesti tosi.
- Anonyymi
Nyt pitää ymmärtää, että nollapisteen lähellä suhteellisusteoria ei huomioi ollenkaan kvantti-ilmiöitä.
- AnonyymiUUSI
Mitäköhän tarkoitat nolla-pisteellä? Big Bangin ensimmäisiä hetkiä?
Suhteellisuus ei huomioi kvantti-ilmiöitä lainkaan. Tämä pätee kaikkialla, mutta monessa tilanteessa niiden pois jättäminen ei ole kovin merkityksellistä.
- Anonyymi
Alkuräjähdys todettu tiedepiireissä huuhaaksi, ei sitä ole edes tapahtunut.
Se niistä ennakkoluuloista. - Anonyymi
"Joillakin uskovaisilla on hassuja käsityksiä siitä, mitä me "muut" ajattelemme. Mistäköhän tällainen ilmiö johtuu?" Uskovaisethan keskustelevat uskonnostaan, jonka sisältö suurimmalta osin vastaavat Luterilaisia tunnustuskirjoja. Te "muut" ilmaisette palstalla päivittäin monien kymmenien kirjoitusten voimin hyvin hassuja juttuja, joiden paino- ja totuusarvo on nihil eli olematon. Niin toimii vain nihilistiateistit, joiden joukko kasvavassa määrin valtaa palstatilaa omilla 0-tuotannoillaan. Ne jos mitkä oikeutetusti aiheuttaa sellaisen mielikuvan, että olette ihan hassuja höpöttäjiä ja tyhjäntoimittajia. Olisi ne jutut edes hauskoja, mutta kun ne ovat ihan vähä-älyisen kirjoittajien juttujen kaltaisia.
- Anonyymi
Ei se noin yleensä mene. Olen lukenut lukuisia kirjoituksia, missä kerrotaan miten ateistit ajattelevat - ja nämä ovat sellaista posketonta höttöä, ettei voi kuin ihmetellä, miksi teisti luulee ateistien ajattelevan niin - emme ajattele.
- Anonyymi
Sinänsä hassua että pitää alkuräjähdystä ensin tieteellisen maailmankuvan huippuna ja sitten todetaan, että ei sellaista ole tapahtunut.
Uskovien huippujutut on amerikan homoherjat.
Siinä ei tietenkään äly loista, mutta iljettävät homot saavat mitä ansaitsevat.- AnonyymiUUSI
Onkohan sinulla lukihäiriö? Eihän tuollaista ole missään sanottu.
- Anonyymi
Noilla saarnamiehillä on harvoin mitään tekemistä varsinaisen luterilaisuuden kanssa joten äläpä yleistä kaikkia luterilaisia.
- Anonyymi
Onko sinulla lukihäiriö?
En yleistänyt.
"Joillakin uskovaisilla..." - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko sinulla lukihäiriö?
En yleistänyt.
"Joillakin uskovaisilla..."Otsikointi ei sitten ihan osunut sinulta nappiin.
- Anonyymi
Ensin tiede todistaa miten alkuräjähdys tapahtunut ja sitten miten ei ole tapahtunut .
Kuin satukirjasta.- Anonyymi
Vain siksi, ettet ymmärrä tieteestä mitään, vaan puhut vain omia hassutuksiasi.
Olet elävä todiste juuri siitä ilmiöstä, mitä aloituksessani ihmettelen! Kiitos siitä!
- Anonyymi
Kannattaa myös tutustua John Polkinghorneen ja jopa
Werner Heisenbergiin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 503834
- 1053415
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj342791Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️262428- 201869
Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan51799- 1851746
Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh3861449- 271447
Huomenta kulta
En mä halunnut sulle ilkeillä,päinvastoin. Miks mä niin tekisin ku rakastan sua ❤️ mut anteeksi jos ilmaisin itseäni huo91228