Sähköautot ovat maailman suurinpia saastuttajia. Akustot rouhitaan kasalle autiomaahan koska on kierrätyskelvotonta. Sähkö jolla autolla ajetaan tuotetaan ydinvoimalla jonka tuottaminen on energianegatiivistä. Jokainen uraani kilo louhitaan FOSSIILISELLA energialla jota kuluu enempi kuin louhittu määrä tuottaa takaisin energiaa. Sähköauton sähkö on siis tuotettu FOSSIILISELLA dieselillä. Lehdistöön on palkattu Vapari homo vahtimaan jokaista uutista että totuus saadaan muunettua maailmamme tuhoamisen edistämiseksi.
Sähköautot ovat maailman suurinpia saastuttajia. Akustot rouhitaan kasalle autiomaahan koska on kier
11
163
Vastaukset
- Anonyymi
Kerropas missä sähköä tuotetaan dieselillä. Muita en tiedä kuin sairaaloiden varageneraattorit. Sekin vain jos UPS:eista alkaa virta hiipumaan.
Taidat olla aika pihalla. Samoin kuin ydinenergiasn tuotosta. - Anonyymi
Aloittaja on impannut menovettä liikaa kun on noin sekaisin!!!
- Anonyymi
Juuri tästä syystä koko tuotantoketju pitää sähköistää alusta loppuun ja fossiilisista polttoaineista on päästävä eroon täysin.
Kaivostoiminnassa tämä on tulevaisuutta https://www.normet.com/en/normet-smartdrive-equipment-offering/
Normet SmartDrive® is a modular battery electric vehicle (BEV) architecture designed to optimize energy consumption and performance in underground mining and tunneling applications. Normet SmartDrive® equipment enable higher productivity, lower operating costs and most importantly – zero local emissions.
Kyseinen yritys valmistaa akulla toimivia kaivos- ja tunnelikäyttöön käytettäviä raskaita kaivoskoneita.
Akkumateriaalit pitäisi lopulta kierrättää sen sijaan että niitä kaivetaan aina lisää.- Anonyymi
"Akkumateriaalit pitäisi lopulta kierrättää sen sijaan että niitä kaivetaan aina lisää."
Ehkä akkumateriaalien kierrätys on merkittävässä määrin mahdollista 50-60 vuoden päästä, mutta kun kaikki laitteet pitäisi sähköistää niin akkumateriaaleja tarvitaan niin valtavasti, että kierrätyksestä saatava materiaali ei riitä moneen vuosikymmeneen edes promillelle laitteista. Lisäksi kaivoksia pitää tehdä tuhansia lisää, nykyiset kaivokset eivät riitä mihinkään.
On täysin mahdollista, että suurin osa mineraaleista on kaivettu maasta jo ennen kuin kaikkea on sähköistetty.
Ja muuten, kierrätyskin on erittäin saastuttavaa. Mitään ekologista autotuotantoa ei ole olemassa eikä tule koskaan olemaankaan.
"Juuri tästä syystä koko tuotantoketju pitää sähköistää alusta loppuun ja fossiilisista polttoaineista on päästävä eroon täysin."
Ja samalla tuhotaan Suomen kokoinen ala luontoa maan tasalle. Sähköautojen ekologisuus on valetta ja huijausta. Sähköautot ovat saastuttavia romuja siinä missä kaikki muutkin.
- Anonyymi
Unohdit mainita sähköautojen akkujen valmistukseen tarvittavat valtavat vesimäärät
- Anonyymi
Sähköautojen akut ovat kierrätettäviä, ja se on kasvava ala, jolla on merkittäviä ympäristö- ja taloudellisia etuja. Vaikka useimmat sähköakkujen akut ovat vielä suhteellisen uusia eivätkä ole vielä saavuttaneet käyttöikänsä loppua, kierrätysinfrastruktuuri kehittyy nopeasti kestämään tulevaa kasvua.
- Anonyymi
Litiumakkujen kierrätys on erittäin monimutkaista ja kallista ja saastuttavaa. Itse asiassa akun valmistus normaaleista materiaaleista on tähän asti ollut halvempaa kuin kierrätysakun tekeminen.
Eikä kierrätyksellä ole suurtakaan merkitystä ainakaan 50 vuoteen. Tällä hetkellä akkuja pitää valmistaa satoja kertoja enemmän kuin kierrätystämateriaalia on olemassa. Sähköautojen akuissa ei ole merkittävässä määrin kierrätysmateriaalia edes 30 vuoden päästä.
- Anonyymi
Voi näitä epätoivon lähettiläitä ja sähköauton vastustajia. Olette hävinneet tämän pelin ja keksikää joku muu asia mitä ajatte fanaattisesti.
- Anonyymi
Sähköautoilijat vasta epätoivoisia ovat kun pitää kieltää kaikki muut vaihtoehdot, jotta sähköautoilu voittaisi. Sähköautofanit ovatkin pelkkiä kommunisteja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sähköautoilijat vasta epätoivoisia ovat kun pitää kieltää kaikki muut vaihtoehdot, jotta sähköautoilu voittaisi. Sähköautofanit ovatkin pelkkiä kommunisteja.
Sähköautojen tulevaisuutta rakennetaan valheiden varaan. Kaikkea hienoa väitetään mutta todellisuudessa koko business perustuu verhojen takana tapahtuvaan suhmuroimiseen. Vihreä siirtymä näyttää olevan valheisiin perustuvaa politiikkaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sähköautojen tulevaisuutta rakennetaan valheiden varaan. Kaikkea hienoa väitetään mutta todellisuudessa koko business perustuu verhojen takana tapahtuvaan suhmuroimiseen. Vihreä siirtymä näyttää olevan valheisiin perustuvaa politiikkaa.
On hyvä huomioida että fossiiliset polttoaineet vasta saastuttavatkin. Niiden poraaminen aiheuttaa metaani ja CO2 päästöjä. Niiden kuljettaminen tankkereilla saastuttaa. Niiden jalostaminen öljystä polttoaineeksi saastuttaa. Niiden jakelu jalostamoilta saastuttaa. Lopulta itse polttoaine vielä poltetaan moottorissa jolloin sen sisältämä CO2 pääsee ilmakehään. Tämä kaikkeen verrattuna vihreä uusiutuvan sähkön ja siirtymän päästöt ovat minimaalisia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1067688
Siekkilässä ajettu ihmisten yli- mitä tapahtui? Länsi-Savo ei ole uutisoinut asiata
Manneja, vaiko matuja?1075868- 835147
- 1394516
Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan113200- 552937
- 572891
Törkeää toimintaa
Todella törkeitä kaheleita niitä on Ylivieskassakin. https://www.ess.fi/uutissuomalainen/8570818102434- 612427
Hei........
Pelkkä sun näkeminen saa mut hymyilemään pitkin iltaa. Oot niin 🤩😘 Edellinen poistettiin.562036