😠😠😠😠😠 PRKLE!!!! 😠😠😠😠😠
Aika kovaksi on mennyt käytettyjen autojen kauppa ihan yksityishenkilöidenkin välillä.
Nimittäin myin vm. 2018 BMW:n maaliskuussa ihan rehdin oloiselle yksityishenkilölle. Tuntui tietävän tästä merkistä ja mallista.
Tänään minulle sitten soitti lakimies ja kertoi että myymässäni autossa on useita virheitä ja virheellisen auton myyneenä minun on vastattava ostajan vaatimuksiin.
Hän esitti minulle listan auton virheistä ja korvausvaatimuksen ja selitti mihin se perustuu. Meinasin pudota tuolilta, kun kuulin mitä kaikkea tarkastuksia myyjä on asiantuntijoilla teettänyt ja mitä jo pelkät tarkastukset ovat maksaneet!!
Lakimies myös kertoi miten asia etenee tuomioistuimeen, jos virheistä ei päästä sopuun ja jos en maksa ostajan lakimieskuluja mitkä ovat tässä vaiheessa 1500 euroa.
Ihan kiva juttu, kun olen jo ehtinyt laitaa rahat nykyiseen autoon ja nyt pitäisikin palkata oma lakimies puolustamaan minua tässä asiassa. Tonneja palaa pelkästään lakimiehiin, mutta en pysty maksamaan minulle esitettyä täysin järjetöntä korvausvaatimusta.
Mitä tekisit tässä tilanteessa?
Myin auton yksityishenkilölle maaliskuussa. Tänää minulle soitti lakimies. :( :(
12
115
Vastaukset
- Anonyymi
Älä usko kaikkea, mitä joku tuntematon sinulle puhelimessa sanoo ja uhkailee. Ostajalla on ollut mahdollisuus tarkastaa auton toimivuus eikä sinulla ole tuotevastuuta ja korvausvelvollisuutta.
- Anonyymi
Yksityishenkilöiden välinen autokauppa ei ole kuluttajansuojalain alainen, vaan kauppalakia sovelletaan. Ostajan on oltava valppana ja varmistettava auton kunto ja tarkastettava myyjän luotettavuus. Kauppakirja on suositeltava, ja siinä kannattaa mainita auton tiedot, hinta ja maksuehdot.
- Anonyymi
Älä palkkaa lakimiestä
menetät vaan rahasi - Anonyymi
Miksei ne viat olleet heti havaittavissa?
- Anonyymi
Tarkistitko jo kuka se soittaja oikeasti oli.
- Anonyymi
Vai että ihan "lakimies"? Tuohan saattoi olla ihan kuka tahansa joka sinulle soitti.
- Anonyymi
Pari "salikaveria" mukaan ja ostajan luo kahville.
- Anonyymi
"Mitä tekisit tässä tilanteessa?"
Lopettaisin tuollaisten satujen kirjoittamisen netissä. - Anonyymi
Kun kerran käytetyn auton ostajat ovat menettäneet järkensä, ei käytettyjä autoja kannata enää myydä ollenkaan vaan suoraan paaliin. Jääkööt sitten kokonaan ilman autoa.
- Anonyymi
Otapa nyt järki käteen. Ei tuollaista avauksen tilannetta tapahdu koskaan oikeassa elämässä. Vaikka se olisikin teoriassa mahdollista.
MAALAISJÄRKI - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Otapa nyt järki käteen. Ei tuollaista avauksen tilannetta tapahdu koskaan oikeassa elämässä. Vaikka se olisikin teoriassa mahdollista.
MAALAISJÄRKIEi tässä maassa ole enää jäljellä järjen hiventäkään kuten vielä 80-luvulla. Jenkkityylistä lakimiesyhteiskuntaa ajetaan tänne ihan väkisin ja täysin mielipuolisesti. Sellainen ei sovi tähän maahan millään tavalla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei tässä maassa ole enää jäljellä järjen hiventäkään kuten vielä 80-luvulla. Jenkkityylistä lakimiesyhteiskuntaa ajetaan tänne ihan väkisin ja täysin mielipuolisesti. Sellainen ei sovi tähän maahan millään tavalla.
Nyt taas panikoidut aivan ilman mitään oikeaa syytä. Väität asiota jotka eivät pidä lainkaan paikkaansa.
Suomessa on erittäin hyvä ja ilmainen systeemi hoitamaan tällaisia asioita. Kaksikin jos tarkkoja ollaan.
https://www.kkv.fi/yhteystiedot/
https://www.oikeuspalveluvirasto.fi/oikeusapu/oikeusapu-asiakkaaksi/oikeusavustaja/
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?921826- 851272
- 1101133
- 761017
- 105919
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘57853- 36762
- 47761
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis47701- 33683