Suosittelen katsomaan itse: vapaa-ajattelijat.fi/tavoitteet
Ne vapaa-ajattelijain tavoitteet
16
147
Vastaukset
- Anonyymi
Kahden ”valtionkirkon” erityisaseman purkaminen
Julkisen vallan on varmistettava kansalaisten ajatuksen ja katsomuksen vapaus. Ihmisillä tulee myös käytännössä olla oikeus pitää katsomuksensa yksityisasianaan, ja katsomuksen yksityisyys on lähtökohta. Julkisen vallan neutraalisuuden toteuttamiseksi Evankelis-luterilaisen ja Ortodoksisen kirkon julkisoikeudellinen erityisasema tulisi purkaa ja kirkollisverojärjestelmä lopettaa.- Anonyymi
O ko tämä kovin radikaalia?
- Anonyymi
Putin otti Istanbulissa käyttöön vaparien tavoitteita
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17675027/VaparitavoitteetJaPutin#comment-135886391 - Anonyymi
Kaikki katsomukset yhdenvertaiseen asemaan
Valtion, hyvinvointialueiden, kuntien ja oppilaitosten on kunnioitettava julkisen vallan neutraliteettiperiaatetta ja edistettävä yhdenvertaista kohtelua maailmakatsomuksesta tai vakaumuksesta riippumatta. Mitään uskonnollista tai katsomuksellista yhteisöä ei tule sen enempää syrjiä kuin suosia.
Varhaiskasvatuksessa, perusopetuksessa ja toisella asteella on noudatettava lakeja ja opetussuunnitelmia, joiden mukaan toiminnan tulee olla ”uskonnollisesti, katsomuksellisesti ja puoluepoliittisesti sitouttamatonta” ja tunnustuksetonta. - Anonyymi
Hautaustoimi ei kuulu uskontokunnalle
Hautaustoimi on julkisen vallan tehtävä, joka tulee siirtää kirkolta sosiaali- ja terveystoimen piiriin ja hyvinvointialueiden hallinnolliseksi tehtäväksi. Seurakunnat ja muut hautaustoimea harjoittavat yhteisöt voivat jatkaa nykyistä toimintaansa mutta ne tulee asettaa yhdenvertaiseen asemaan rahoituksessa ja hallinnossa.
Hyvinvointialueiden on huolehdittava siitä, että saatavilla on riittävästi tunnustuksettomia ja eri yhteisöjen tarpeisiin mukautuvia saattotiloja.- AnonyymiUUSI
Mutta tahtovatko talousvaikeuksissa olevat HVA:t vielä lisäristikseen hautausmaita?
- Anonyymi
Tässä pidemmän kaavan mukaan: https://vapaa-ajattelijat.fi/blog/liiton-tavoitteet-ja-strategia-2023-26/
- Anonyymi
Aattelepa itse. Jotain pitää tehdä.
- Anonyymi
"Kaikki katsomukset yhdenvertaiseen asemaan"
Kommunistit valiitossa tukevat yhtenäiseksi kommunistista katsomusta, maitotaloustuotteiden
viemistä Kremliin ja Karjalan tuhoa kehitysmaaksi ja Ukrainan sodan vähättelyä
ja hamas-gazan tunnustamista viimeisenä villityksenä ja rajat auki putinisteille
todella vaarallista porukkaa päästää kouluihin levittämään et-oppejaan ja yhdenvertaisia katsomuksiaan - Anonyymi
Vapaa-ajattelu lienee melko pieni järjestö mutta pyrkii suuriin tavoitteisiin.
Mikä ihmeen tavoite on tuo että: USKONNON OPETUS LOPETETAAN.
Aika radikaali sananuotoilu. Hare Krishna kirjoissa uskotaan että colleget ja yliopistot alkaa vetämään kursseja liikkeen opetuksen perusteella. Eikä mulla ainakaan ole mitään sitä vastaan.
Ristiretki uskontoja vastaan ei johda sen parempaan yhteiskuntaan. Koraanissa kuitenkin puhutaan Kristittyjen, Juutalaisten ja Sabatealaisten pyhien kirjojen ja uskon olevan samalla viivalla. Itse pidän noita Sabatealaisia Humanisteina 1470-1960 Aionina vaikuttavina. Hermeetikot opettaa maailmassa on 36525 pyhää kirjaa joista 2000 kertoo maailman toimintaperiaatteen. Eli ovat nykytiedettä.
Ne tehtiin 1470-1960. (-2043).
Humanisteilla sinänsä on hyvä mahdollisuus saavuttaa kristittyjen ja juutalaisten veroinen vaikutusvalta, mutta Vapaa-ajattelijoilla on vielä pitkä matka hioa tavoitteidensa sanamuotoa hyväksyttävään muotoon.
Humanismi on tänä päivänä melko suurissa vaikeuksissa. Suuria ajattelijoita kaivataan jälleen. Niitä lupaa islamin Mujaddid uudistajien vanavesi 100 vuoden välein. Viimeksi niitä oli 1900 luvun alkuun asti joten nyt olisi korkea aika kun 100 vuotta on kulunut niiden nousta jälleen.
Teokratia ja Monarkia saattaa itse asiassa yllättää vielä mutta TEKNOKRATIA tuskin minnekään sekään häviää.
Parantamisen varaa olisi todella paljon, mutta on myös barbarismi suuntaan vajoaminen yhtä todennäköistä kuin sivistyksen nouseminen suureen kukoistukseen. - AnonyymiUUSI
Suositus suur täältäkin.
- AnonyymiUUSI
Ne jotka nousi esille Töölön yhteiskoulun rehtorin töräytyksessä.
Se tuotti liittymispiikin. Johtopäättelen, että meillä on potentiaalia saada uusia jäseniä, jos vain tavoitteemme tulevat paremmin esille.
- AnonyymiUUSI
jori.mantysalo kirjoitti:
Se tuotti liittymispiikin. Johtopäättelen, että meillä on potentiaalia saada uusia jäseniä, jos vain tavoitteemme tulevat paremmin esille.
Saattaa olla niinkin ettei ole kyse vapaa-ajattelijan tavoitteista vaan tuesta lapselle joka jäi ilman stipendiä. (Asia lienee nyt hoidettu.) Tulevaisuudessa näkee ovatko uudet jäsenet pitkäaikaisia.
- AnonyymiUUSI
Millainen on humanistinen ihmiskäsitys? Että ihmiset ovat karjalaumaa jota milloin kukakin paimentaa ja hallitsee?
- AnonyymiUUSI
Liittymispiikki on myös seurausta kommunistien ylikiehumisesta
https://keskustelu.suomi24.fi/t/18965514/PainePurkautuu#comment-135895767
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?901757- 851242
- 1101123
- 71954
- 102884
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56828- 47741
- 36732
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis47681- 33663