Aliravitsemus vaarantaa asukkaan terveyden

Anonyymi-ap

Ali­ravitsemus vaarantaa Kreivinkodin asukkaan terveyden

Eräs keski-ikäinen mies pyörtyi Kreivinkodissa yrittäessään nousta sängystä. Hoitajat joutuivat hälyttämään ambulanssin, ja sairaalassa lääkäri totesi pyörtymisen syyksi aliravitsemuksen.

Hoitajat olivat kehottaneet miestä syömään paremmin, mutta miten se onnistuu, jos tarjolla on jatkuvasti mautonta ja yksitoikkoista ruokaa? Usein päivälliseksi on puuroa, jopa joka toinen päivä. Mies ei ole iäkäs eikä ruokahaluton – päinvastoin, hän syö mielellään, kun ruoka on hyvää tai kun hän on itse saanut ostaa jotain kaupasta.

Tarjottu ruoka ei sisällä riittävästi proteiinia. Jos asukkaalla on erityinen proteiinin tarve, hänelle tilataan erikoisateria, mutta kaikkien tulisi saada ravitsevaa, monipuolista ruokaa ilman erikoispyyntöjä.

Tällainen laiminlyönti voi johtaa vakaviin terveysongelmiin. Kreivinkodissa olisi syytä tarkistaa ruokahuollon laatu ja varmistaa, että jokainen asukas saa ravitsevaa ja houkuttelevaa ruokaa – ei vain selviytymiseen, vaan hyvään elämään.

Huolestunut läheinen

4

64

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kyllä ihminen syö, jos on nälkä!
      Voisiko läheinen itse viedä herkkuja, kun talon ruoka ei houkuttele?

• Anonyymi

Syö, kun on itse saanut ostaa jotain kaupasta. Pitää sitten käydä itse kaupasta ostamassa herkkunsa!

• Anonyymi

Aasun Krevinkoti esim tänän olen syönyt aamupala oli puuroa ja mehukeitto mutta ei hilloa joten syön aamupalaksi yhden palan ruisleipä ja päivälliseksi piti olla hernekeitto ja lättyä ja hilloa mutta oli kasvis keitto joten syön ne lättyä ja hillo ja päivä kahvi oli pari keksiä ja muutama viinirypäle ja pala banaania mitä syön ja päivälliseksi oli puuroa ja mehukeitto joten syön päivälliseksi pala leipä joten tässä on kaikki mitä olen tänän syönyt en ole sannut tänän yhtän ateria lämmintä ruoka ei edes keitto ateria ja käytän psyke lääkkeitä mitä lisä painoa mutta minun paino on pudonnut 10 kiloa eli tervetuloa Krevinkoti syömään hyvin.

• Anonyymi

Asun Krevinkoti – esimerkiksi tänään olen syönyt näin:

Aamupalaksi söin puuroa ja marjakeittoa, mutta hilloa ei ollut, joten söin yhden palan ruisleipää aamiaiseksi.

Lounaaksi piti olla hernekeittoa, lettu ja hilloa, mutta sen sijaan tarjottiin kasviskeittoa, joten söin vain letun ja hillon.

Iltapäiväkahvilla sain pari keksiä, muutamia viinirypäleitä ja palan banaania.

Päivälliseksi oli taas puuroa ja marjakeittoa, joten söin vain yhden palan leipää.

Tässä on siis kaikki, mitä olen tänään syönyt. En ole saanut yhtään kunnollista lämmintä ateriaa tänään – edes keittoa ei voi laskea kunnon ruoaksi.

Käytän psyykenlääkkeitä, jotka yleensä aiheuttavat painonnousua, mutta olen silti laihtunut 10 kiloa.

Eli – tervetuloa Krevinkotin, jossa "syödään hyvin".

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      119
      1702
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1528
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      37
      993
    4. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      899
    5. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      38
      861
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      816
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      43
      768
    8. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      760
    9. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      758
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      730
    Aihe