Vuonna 2012 veikkasin, että tulevaisuuden sähköautoissa on "megawattien" teho. Menikö pieleen?

Anonyymi-ap

Tiesin jo silloin, että nykyaikaisilla moottoreilla on edullista toteuttaa suuritehoinen auto. Veikkasin, että tulisi jopa 5000-heppaisia superautoja.

Toistaiseksi ollaan n. 2000 hevosen kohdalla (Rimac Nevera).
Alle 1500-heppaisia löytyykin sitten jo pitkä rivi.

5

76

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Koska tuollaisten tehojen laittamisessa autoon ei ole mitään järkeä. Ylipäätään monet fyysiset rajat tulevat vastaan kuten ilmanvastus ja kitka jne. Vaikka autoon laittaisi 5000 heppaa niin kiihtyvyys paranee vain minimaalisesti ja huippunopeus paranisi vain hieman. 500 km/h ei ylittyisi edes vaikka autossa olisi 5000 heppaa. Heppojen lisääminen tietystä rajasta lähtien ei paljon auton nopeutta paranna.

Lisäksi mitä järkeä näillä tehoilla on? Hevosvoimilla kerskailu on typeryyden huippu muutenkin. Normaalissa liikenteessä jopa 100 heppaa riittää kevyesti ja normaali autoilija lähinnä joutuisi kolareihin jos ostaisi todella tehokkaan auton. Senhän takia urheiluautot ovat vaarallisia ja Tesloillakin on tapahtunut paljon kuolonkolareita.

• Anonyymi

Korjaan... Tai voihan 500 km/h ylittyä mutta ei 600 km/h. Joka tapauksessa tehojen lisäämisessä on vähenevä hyöty eikä tehojen lisääminen usein paranna ratakierrosta vaan voi jopa heikentää sitä.

• Anonyymi

Jos auton noste ei ole negatiivinen, pito loppuu erittäin kovassa vauhdissa ja auto alkaa sutimaan. Riittävästi siipeä siis.

• Anonyymi

No onneksi olkoon avaajalle! Olet sinä sitten huippuälykäs ihminen!

• Anonyymi

Minulla on itselataava hybridi-Toyota. Siinäkin on liian hurja kiihtyvyys vanhalle miehelle, joten uskallan käyttää autoa vain ECO-asennossa. Power-asentoa en ole koskaan uskaltanut edes kokeilla. Minä en ainakaan kaipaa autooni tuhansien hevosvoimien tehoja.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      92
      1786
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      85
      1262
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1123
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      72
      975
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      105
      909
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      828
    7. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      742
    8. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      741
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      47
      691
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      673
    Aihe