Tiesin jo silloin, että nykyaikaisilla moottoreilla on edullista toteuttaa suuritehoinen auto. Veikkasin, että tulisi jopa 5000-heppaisia superautoja.
Toistaiseksi ollaan n. 2000 hevosen kohdalla (Rimac Nevera).
Alle 1500-heppaisia löytyykin sitten jo pitkä rivi.
Vuonna 2012 veikkasin, että tulevaisuuden sähköautoissa on "megawattien" teho. Menikö pieleen?
5
76
Vastaukset
- Anonyymi
Koska tuollaisten tehojen laittamisessa autoon ei ole mitään järkeä. Ylipäätään monet fyysiset rajat tulevat vastaan kuten ilmanvastus ja kitka jne. Vaikka autoon laittaisi 5000 heppaa niin kiihtyvyys paranee vain minimaalisesti ja huippunopeus paranisi vain hieman. 500 km/h ei ylittyisi edes vaikka autossa olisi 5000 heppaa. Heppojen lisääminen tietystä rajasta lähtien ei paljon auton nopeutta paranna.
Lisäksi mitä järkeä näillä tehoilla on? Hevosvoimilla kerskailu on typeryyden huippu muutenkin. Normaalissa liikenteessä jopa 100 heppaa riittää kevyesti ja normaali autoilija lähinnä joutuisi kolareihin jos ostaisi todella tehokkaan auton. Senhän takia urheiluautot ovat vaarallisia ja Tesloillakin on tapahtunut paljon kuolonkolareita.- Anonyymi
Korjaan... Tai voihan 500 km/h ylittyä mutta ei 600 km/h. Joka tapauksessa tehojen lisäämisessä on vähenevä hyöty eikä tehojen lisääminen usein paranna ratakierrosta vaan voi jopa heikentää sitä.
- Anonyymi
Jos auton noste ei ole negatiivinen, pito loppuu erittäin kovassa vauhdissa ja auto alkaa sutimaan. Riittävästi siipeä siis.
- Anonyymi
No onneksi olkoon avaajalle! Olet sinä sitten huippuälykäs ihminen!
- Anonyymi
Minulla on itselataava hybridi-Toyota. Siinäkin on liian hurja kiihtyvyys vanhalle miehelle, joten uskallan käyttää autoa vain ECO-asennossa. Power-asentoa en ole koskaan uskaltanut edes kokeilla. Minä en ainakaan kaipaa autooni tuhansien hevosvoimien tehoja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?921786- 851262
- 1101123
- 72975
- 105909
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56828- 36742
- 47741
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis47691- 33673