Tänä vuonna liikenteeseen tulee joka kuukausi yli 6.000 ja koko vuonna 76.000 ladattavaa henkilöautoa.
Ajatella vähintään, huom. vähintään 76.000 ladattavaa autoa lisää koko vuonna.
Tänä vuonna liikenteeseen tulee joka kuukausi yli 6000 ja koko vuonna 76000 ladattavaa henkilöautoa.
98
730
Vastaukset
- Anonyymi
Vau, eli autokannan uusiutumiseen menee noin 40 vuotta.
- Anonyymi
.............ja uudet polttomoottoriautot häviävät myynnistä viidessä vuodessa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
.............ja uudet polttomoottoriautot häviävät myynnistä viidessä vuodessa.
Mutta autokannassa polttomoottoriautot ovat enemmistössä vielä useita kymmeniä vuosia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta autokannassa polttomoottoriautot ovat enemmistössä vielä useita kymmeniä vuosia.
Eikä uudet polttomoottoriautot myynnistä viidessä vuodessa eikä edes 10 vuodessa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikä uudet polttomoottoriautot myynnistä viidessä vuodessa eikä edes 10 vuodessa.
Vuonna 2030 on myynnissä ainoastaan ladattavia autoja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vuonna 2030 on myynnissä ainoastaan ladattavia autoja.
Höpö höpö, vuonna 2030 on edelleen myynnissä polttomoottorin sisältäviä autoja.
- Anonyymi
Käytettynä tuodut ladattavat poistuvat käytöstä 10 vuodessa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Käytettynä tuodut ladattavat poistuvat käytöstä 10 vuodessa.
Mutta autokannassa polttiksia on vielä yli 40 vuotta. Ja kotimaassa polttiksia myydään kymmeniä vuosia vaikka aivottomat sähköautofanaatikot kuinka itkevät.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikä uudet polttomoottoriautot myynnistä viidessä vuodessa eikä edes 10 vuodessa.
Saattaa niitä olla myynnissä, mutta aika harva niitä haluaa ostaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Saattaa niitä olla myynnissä, mutta aika harva niitä haluaa ostaa.
Aika harvat ostavat tällä hetkellä uusia sähköautojakaan. Uusien autojen markkinahan on kuoleman partaalla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Höpö höpö, vuonna 2030 on edelleen myynnissä polttomoottorin sisältäviä autoja.
Tuskin on. Nykypolttis on vikaherkkä romu joka on kallis korjata, kuka sellaisen haluaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta autokannassa polttomoottoriautot ovat enemmistössä vielä useita kymmeniä vuosia.
Toki on, autokannasta on vasta vähän yli 10% sähköautoja, mutta tilanne muuttuu nopeasti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta autokannassa polttiksia on vielä yli 40 vuotta. Ja kotimaassa polttiksia myydään kymmeniä vuosia vaikka aivottomat sähköautofanaatikot kuinka itkevät.
Onhan meillä museorekisterissäkin polttiksia, jotka eivät sieltä mihinkään poistu. Käyttöautoinakin ne tonnin pommit säilyvät, kunnes niiden käyttö tulee liian kalliiksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aika harvat ostavat tällä hetkellä uusia sähköautojakaan. Uusien autojen markkinahan on kuoleman partaalla.
Siksi tämäkin eläkeläinen osti käytetyn sähköauton. Entisen ruotsalaisen liisarin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta autokannassa polttomoottoriautot ovat enemmistössä vielä useita kymmeniä vuosia.
Ei ole jos uusia ei enää myydä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole jos uusia ei enää myydä.
Polttomoottoriautoja myydään edelleen mukavasti jopa uusina ja jopa uusien polttomoottoriautojen myyntien loputtua polttomoottoriautoja on liikenteessä useita kymmeniä vuosia. Lisäksi samalla polttomoottoriautolla voi ajella vaikka yli 50 vuotta.
- Anonyymi
Tämä ketju on kovan luokan aloitus.
- Anonyymi
Sähköautot ovat voittaneet kaikki muut käyttövoimat.
- Anonyymi
Tämä todistaa aloituksen oikeaksi:
Nämä tiedot kertovat todella suuresta sähköautojen suosiosta:
Suomessa 55% toukokuussa ensirekisteröidyistä henkilöautoista oli ladattavia autoja.
Täyssähköautoja 2.296
Ladattavia hybridejä 1.435
Yhteensä 3.731 sähköautoa.
Kaikkiaan henkilöautoja ensirekisteröitiin 6.851 autoa josta 3.731 on 55 %.
----
Toukokuussa käytettynä maahantuoduista henkilöautoista 73 % oli ladattavia autoja
Täyssähköautoja 2.037
Ladattava hybridi sähkö/bensiini 541
Ladattava hybridi sähkö/diesel 43
Yhteensä 2.621 ladattavaa autoa.
Kaikkiaan henkilöautoja tuotiin 3.593, josta 2.621 on 73 %.- Anonyymi
Mitä sitten .0len duunari toisella töissä ilman muita tuloja 50000 €vuosi vaikka olenkin velaton en tule ostamaan uutta saati sähköautoa,kun ei ole lataus paikkaa nyt diesel passatillekkaan .
- Anonyymi
Tätä on jossakin peräkylässä vaikea nähdä, mutta autokauppiaana voin sanoa, että muutos on ollut taas nopeaa. Uuden auton ostajan kyseessä ollessa oletus nykyään on, että puhutaan sähköautosta. Varsinkin dieselin osalta, on aikamoinen yllätys, jos asiakas kääntää keskustelun siihen käyttövoimaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tätä on jossakin peräkylässä vaikea nähdä, mutta autokauppiaana voin sanoa, että muutos on ollut taas nopeaa. Uuden auton ostajan kyseessä ollessa oletus nykyään on, että puhutaan sähköautosta. Varsinkin dieselin osalta, on aikamoinen yllätys, jos asiakas kääntää keskustelun siihen käyttövoimaan.
Ja autokauppiaat ovat ammattimaisia huijareita, joten en usko mihinkään mitä autokauppias sanoo.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tätä on jossakin peräkylässä vaikea nähdä, mutta autokauppiaana voin sanoa, että muutos on ollut taas nopeaa. Uuden auton ostajan kyseessä ollessa oletus nykyään on, että puhutaan sähköautosta. Varsinkin dieselin osalta, on aikamoinen yllätys, jos asiakas kääntää keskustelun siihen käyttövoimaan.
Ja kummallista kyllä valtaosassa uusia autoja on edelleen polttomoottori. Eli puhut pelkkää paskaa kuten useimmat autokauppiaat.
- Anonyymi
Nuo luvut tarkoittavat, että nyt mennään kovaa.
- Anonyymi
Tämän ketjun aloitus osoittaa, että määrät ovat suuria, ei pelkästään prosentit.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämän ketjun aloitus osoittaa, että määrät ovat suuria, ei pelkästään prosentit.
Määrät osoittavat, että uusien autojen kauppa on kuoleman partaalla, niin raju on ollut uusien autojen myyntien romahdus. Uusien autojen myynti on Suomessa tällä hetkellä minimaalisen vähäistä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Määrät osoittavat, että uusien autojen kauppa on kuoleman partaalla, niin raju on ollut uusien autojen myyntien romahdus. Uusien autojen myynti on Suomessa tällä hetkellä minimaalisen vähäistä.
Kun otetaan kuudestatuhannesta ensirekisteröidystä autosta 60 % niin lukumääräkin on suuri.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Määrät osoittavat, että uusien autojen kauppa on kuoleman partaalla, niin raju on ollut uusien autojen myyntien romahdus. Uusien autojen myynti on Suomessa tällä hetkellä minimaalisen vähäistä.
Nämähän ovat erittäin suuria lukumääriä.
"Tänä vuonna liikenteeseen tulee joka kuukausi yli 6.000 ja koko vuonna 76.000 ladattavaa henkilöautoa.
Ajatella vähintään, huom. vähintään 76.000 ladattavaa autoa lisää koko vuonna." - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nämähän ovat erittäin suuria lukumääriä.
"Tänä vuonna liikenteeseen tulee joka kuukausi yli 6.000 ja koko vuonna 76.000 ladattavaa henkilöautoa.
Ajatella vähintään, huom. vähintään 76.000 ladattavaa autoa lisää koko vuonna."Tuo on verrattuna autokantaan surkean pieniä lukemia ja siksi autokanta vanhenee koko ajan. Kannattaa muistaa, että automyynnit ovat puolittuneet aiemmasta, joten uusien autojen myynnit ylipäätään ovat surkeita. Ja jopa silloin kun uusia autoja myytiin enemmän niin silloinkin autokanta vanheni.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo on verrattuna autokantaan surkean pieniä lukemia ja siksi autokanta vanhenee koko ajan. Kannattaa muistaa, että automyynnit ovat puolittuneet aiemmasta, joten uusien autojen myynnit ylipäätään ovat surkeita. Ja jopa silloin kun uusia autoja myytiin enemmän niin silloinkin autokanta vanheni.
Sillä autokantaa vertaamisella kun ei ole mitään merkitystä kun se autokanta on alkanut kasvaa 1950-luvulta ja sähköautot lisääntyneet hurjalla vauhdilla vasta viisi vuotta.
Outoa verrata autokantaan.
Sähköautojen lisääntymisen lukumäärät ovat huikeita. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sillä autokantaa vertaamisella kun ei ole mitään merkitystä kun se autokanta on alkanut kasvaa 1950-luvulta ja sähköautot lisääntyneet hurjalla vauhdilla vasta viisi vuotta.
Outoa verrata autokantaan.
Sähköautojen lisääntymisen lukumäärät ovat huikeita.Autokannalla on merkitystä varsinkin nyt kun uusien autojen kauppa on kuoleman partaalla.
"Sähköautojen lisääntymisen lukumäärät ovat huikeita."
Niin "huikeita" että enemmistö ajaa polttomoottorin sisältävillä myös 2050-luvulla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämän ketjun aloitus osoittaa, että määrät ovat suuria, ei pelkästään prosentit.
Aivan valtavia määriä , joo . Täyssähköautoja tulee tuolla vauhdilla vuodessa vajaa 28 000 . Ei mene kuin 50 vuotta, kun kaikki Suomen autot on sähköautoja . Hip hurraa !
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Autokannalla on merkitystä varsinkin nyt kun uusien autojen kauppa on kuoleman partaalla.
"Sähköautojen lisääntymisen lukumäärät ovat huikeita."
Niin "huikeita" että enemmistö ajaa polttomoottorin sisältävillä myös 2050-luvulla.Tuskin ajaa kun polttoaineiden jakeluverkosto alkaa harvenemaan, jotain museoautoja voi vielä olla 2050 luvullakin, mutta käyttöautona polttomoottoriauto on silloin sula mahdottomuus.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuskin ajaa kun polttoaineiden jakeluverkosto alkaa harvenemaan, jotain museoautoja voi vielä olla 2050 luvullakin, mutta käyttöautona polttomoottoriauto on silloin sula mahdottomuus.
Hah hah haa, tuo on hauska vitsi. Jo pelkät luvut todistavat, että sähköautoihin siirtyminen vielä vielä monta kymmentä vuotta. Ja jos et ole sattunut huomaamaan niin ladattavissa hybrideissäkin on polttomoottori ja sitä myös käytetään.
Polttomoottoriautoja on käyttöautona 2050-luvullakin.
- Anonyymi
Väittääkö joku noita aloituksen lukumääriä pieniksi.
- Anonyymi
Ne ovat pieniä, kun autoja on Suomessa 3 miljoonaa. Tuolla tahdilla pääosa suomalaisista ajaa polttomoottoriautoilla vielä useita kymmeniä vuosia.
- Anonyymi
Onko 76.000 ladattavaa pieni luku??
- Anonyymi
Kesäkuun lopussa tulee tilasto, josta näkee kuinka paljon ladattavat autot ovat lisääntyneet liikenteessä ensimmäisellä vuosipuoliskossa. Se on kova luku.
- Anonyymi
Tuo "kova luku" tarkoittaa vain että uusien autojen kauppa on lähes kuollut ja tuolla "kovalla luvullakin" liikenteen sähköistämiseen menee 50 vuotta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo "kova luku" tarkoittaa vain että uusien autojen kauppa on lähes kuollut ja tuolla "kovalla luvullakin" liikenteen sähköistämiseen menee 50 vuotta.
Kovaluku on osa sekä uusien että käytettyjen kauppaa ja jos uusia myytäisiin enemmän niin sähköautojakin myytäisiin enemmän.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kovaluku on osa sekä uusien että käytettyjen kauppaa ja jos uusia myytäisiin enemmän niin sähköautojakin myytäisiin enemmän.
Mutta uusia ei myydä enemmän eikä tulla pitkään aikaan myymäänkään. Eikä sähköautot myyntejä lisää.
- Anonyymi
Kannattaa perustaa liike joka korjaa sähkö auton akkuja...kevyttä työtä ja asiakkaita riittää...
- Anonyymi
Tuskin riittää. Haapalankin pitää valehdella asiakkaiden puuttuessa. Akut kestävät pitempään kuin auton kori.
- Anonyymi
Fossiiliautoyrittäjät koettavat lohduttaa itseään yllä olevilla viesteillä. Se on turhaa.
- Anonyymi
Juu, niin varmaan. Kaikilla on rahaa niin paljon, että on pakko ostaa sähkis tai ladattava ja vuonna 2030 on kolme tai jopa viisi (3-5) miljoonaa sähkista ja ladattavaa, kun kaikki haluaa ostaa...
- Anonyymi
Markkinoilla on silloin 15.000 - 35.000 euroa maksavia uusia sähköautoja pilvin pimein.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Markkinoilla on silloin 15.000 - 35.000 euroa maksavia uusia sähköautoja pilvin pimein.
Ja nuo 15.000 - 35.000 euroa maksavat sähköautot ovat surkeita romuja. Ainakin tällä hetkellä yhtäkään hyvää kohtuuhintaista sähköautoa ei ole myynnissä. Sähköautovalmistajat tekevät lähinnä heikkolaatuista romua tehtaistaan.
- Anonyymi
Minulle todella erikoinen näkemys on se, että sähköautoja pitää vastustaa, koska itsellä ei ole vara ostaa sellaista.
- Anonyymi
Nuo aloituksen suuret lukemat vetävät hiljaiseksi.
- Anonyymi
Polttonaineiden myynti vähenee rajusti. Kuusakoski paalaa käristimet.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Polttonaineiden myynti vähenee rajusti. Kuusakoski paalaa käristimet.
Mukava lukea kuinka polttoaineiden myynti vajoaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mukava lukea kuinka polttoaineiden myynti vajoaa.
....ja ns. huoltoasemia kuolee koko ajan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
....ja ns. huoltoasemia kuolee koko ajan.
Ne vain muuttuvat kylmäasemiksi ja jatkavat polttoaineiden myyntiä. Polttoaineiden myynti ei ollut ongelma vaan itse huoltoasema.
- Anonyymi
Näköjään tulee kun lasketaan yhteen ensirekisteröinnit ja käytettynä maahantuodut.
- Anonyymi
Ne ovat todella suuria lukemia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ne ovat todella suuria lukemia.
Ei todellakaan ole. Uusien autojen myyntikin on alimmillaan yli 30 vuoteen. Paljon vähempää ei voisi uusia autoja myydä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei todellakaan ole. Uusien autojen myyntikin on alimmillaan yli 30 vuoteen. Paljon vähempää ei voisi uusia autoja myydä.
Nimenomaan polttisten myynti on se joka on dyykannut syvästi viime vuosina. Ladattavien myynti on ollut koko ajan nousussa lukuunottamatta pientä kuoppaa viime vuonna.
https://tieto.traficom.fi/fi/tilastot/ensirekisteroityjen-ajoneuvojen-kayttovoimatilastot
Surullisin tarina on dieselin vajoaminen noin 70.000 myyntilukemista reiluun kolmeen tuhanteen. Vain niskalaukausta vailla lopulliseen sukupuuttoon kuolemisessa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nimenomaan polttisten myynti on se joka on dyykannut syvästi viime vuosina. Ladattavien myynti on ollut koko ajan nousussa lukuunottamatta pientä kuoppaa viime vuonna.
https://tieto.traficom.fi/fi/tilastot/ensirekisteroityjen-ajoneuvojen-kayttovoimatilastot
Surullisin tarina on dieselin vajoaminen noin 70.000 myyntilukemista reiluun kolmeen tuhanteen. Vain niskalaukausta vailla lopulliseen sukupuuttoon kuolemisessa.Ladattavien myynti on ehkä pikkuisen noussut, mutta vain minimaalisen vähän. Jos sähköautoilla olisi paljon kysyntää niin silloin myynnit olisi lisääntynyt enemmän.
"Nimenomaan polttisten myynti on se joka on dyykannut syvästi viime vuosina."
Ja ne jotka ovat ostaneet uusia polttiksia eivät ole ostanut uusia sähköautoja. He ovat vain yksinkertaisesti lopettaneet uusien autojen ostamisen kokonaan. Suuri osa heistä on mieluummin ostanut käytetyn polttomoottoriauton.
Nykyisillä uusien autojen hinnoilla vain aivottomat idiootit ostavat uuden auton. Siksi uusien autojen markkina on kuolemassa eikä uudet sähköautot automyyntiä pelasta. Päinvastoin, sähköautomallien lisääntyminen vähentää uusien autojen myyntiä ja ajaa autoliikkeitä konkurssiin. Mitä enemmän sähköautoja niin sitä vähemmän autoja myydään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ladattavien myynti on ehkä pikkuisen noussut, mutta vain minimaalisen vähän. Jos sähköautoilla olisi paljon kysyntää niin silloin myynnit olisi lisääntynyt enemmän.
"Nimenomaan polttisten myynti on se joka on dyykannut syvästi viime vuosina."
Ja ne jotka ovat ostaneet uusia polttiksia eivät ole ostanut uusia sähköautoja. He ovat vain yksinkertaisesti lopettaneet uusien autojen ostamisen kokonaan. Suuri osa heistä on mieluummin ostanut käytetyn polttomoottoriauton.
Nykyisillä uusien autojen hinnoilla vain aivottomat idiootit ostavat uuden auton. Siksi uusien autojen markkina on kuolemassa eikä uudet sähköautot automyyntiä pelasta. Päinvastoin, sähköautomallien lisääntyminen vähentää uusien autojen myyntiä ja ajaa autoliikkeitä konkurssiin. Mitä enemmän sähköautoja niin sitä vähemmän autoja myydään.Ja ylipäätään nykyautot ovat järjestään surkeaa paskaa. Autovalmistajat lähinnä tuottavat surkeita romuja tehtaistaan. Eli siksikään uutta autoa ei kannata ostaa vaan mieluummin käyttää yli 10 vuotta vanhaa autoa jolloin autot olivat parempia. Mitä uudempi auto niin sitä paskempi auto.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ladattavien myynti on ehkä pikkuisen noussut, mutta vain minimaalisen vähän. Jos sähköautoilla olisi paljon kysyntää niin silloin myynnit olisi lisääntynyt enemmän.
"Nimenomaan polttisten myynti on se joka on dyykannut syvästi viime vuosina."
Ja ne jotka ovat ostaneet uusia polttiksia eivät ole ostanut uusia sähköautoja. He ovat vain yksinkertaisesti lopettaneet uusien autojen ostamisen kokonaan. Suuri osa heistä on mieluummin ostanut käytetyn polttomoottoriauton.
Nykyisillä uusien autojen hinnoilla vain aivottomat idiootit ostavat uuden auton. Siksi uusien autojen markkina on kuolemassa eikä uudet sähköautot automyyntiä pelasta. Päinvastoin, sähköautomallien lisääntyminen vähentää uusien autojen myyntiä ja ajaa autoliikkeitä konkurssiin. Mitä enemmän sähköautoja niin sitä vähemmän autoja myydään."Nykyisillä uusien autojen hinnoilla vain aivottomat idiootit ostavat uuden auton."
Oletko aivan tyhmä? Kyllä uudet autot ovat aina olleet kalliita. Ei se asia ole muuttunut miksikään vuosikymmenien kuluessa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Nykyisillä uusien autojen hinnoilla vain aivottomat idiootit ostavat uuden auton."
Oletko aivan tyhmä? Kyllä uudet autot ovat aina olleet kalliita. Ei se asia ole muuttunut miksikään vuosikymmenien kuluessa.Uusien autojen hinnat ovat käytännössä tuplaantunut viimeisten vuosien aikana. Uusien autojen hinnat ovat nousseet monta kertaa enemmän kuin kotitalouksien tulot. Uudet autot ovat kiskurihinnoiteltuja ja vain sokea idiootti ei sitä huomaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Nykyisillä uusien autojen hinnoilla vain aivottomat idiootit ostavat uuden auton."
Oletko aivan tyhmä? Kyllä uudet autot ovat aina olleet kalliita. Ei se asia ole muuttunut miksikään vuosikymmenien kuluessa.Tässä vähän faktaa tyhmille käytettyjen autojen tuonnista.
https://tieto.traficom.fi/fi/tilastot/kaytettyna-maahantuotujen-ajoneuvojen-tilasto
Vanhaan aikaan tuonti oli hyvin pienimuotoista puuhastelua mutta nykyään se on isojen autoliikkeiden pyörittämää bisnestä ja varsinkin sähköautoja tuodaan Suomeen kymmeniä tuhansia per vuosi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tässä vähän faktaa tyhmille käytettyjen autojen tuonnista.
https://tieto.traficom.fi/fi/tilastot/kaytettyna-maahantuotujen-ajoneuvojen-tilasto
Vanhaan aikaan tuonti oli hyvin pienimuotoista puuhastelua mutta nykyään se on isojen autoliikkeiden pyörittämää bisnestä ja varsinkin sähköautoja tuodaan Suomeen kymmeniä tuhansia per vuosi.Ja vaikka käytettynä maahantuodut ja ensirekisteröidyt lasketaan yhteen niin silti romahdus on ollut kymmeniä prosentteja. Käytettynä maahantuotujen myynti ei ole kyennyt korvaamaan uusien autojen myynniin romahdusta.
Ja nykyinen tuontikin on puuhastelua verrattuna normaaliin käytettyjen autojen myyntiin. Tuo käytettyjen autojen maahantuonti on alle kymmenesosa käytettyjen autojen myynnistä. Valtaosa autoliikkeiden myynnistä EI ole käytettynä maahantuotujen autojen myyntiä, tuo on lähinnä niiden sivupuuhastelua. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja vaikka käytettynä maahantuodut ja ensirekisteröidyt lasketaan yhteen niin silti romahdus on ollut kymmeniä prosentteja. Käytettynä maahantuotujen myynti ei ole kyennyt korvaamaan uusien autojen myynniin romahdusta.
Ja nykyinen tuontikin on puuhastelua verrattuna normaaliin käytettyjen autojen myyntiin. Tuo käytettyjen autojen maahantuonti on alle kymmenesosa käytettyjen autojen myynnistä. Valtaosa autoliikkeiden myynnistä EI ole käytettynä maahantuotujen autojen myyntiä, tuo on lähinnä niiden sivupuuhastelua.Korjaan... Itse asiassa kymmenesosakin on liikaa, tuo on paljon senkin alle.
- Anonyymi
"Ja vaikka käytettynä maahantuodut ja ensirekisteröidyt lasketaan yhteen niin silti romahdus on ollut kymmeniä prosentteja. "
Etkö tiedä faktoja vai onko sun laskutaitoa aivan nollatasoa?
Esimerkiksi vuonna 2018 Suomessa rekisteröitiin 120 499 uutta henkilöautoa, Vuonna 2024 rekisteröitiin 74.000 uutta autoa ja noin 44.000 käytettynä tuotua.
laskua on siis 9,8% .
Kannattaisi tutustua faktoihin ja opetella laskemaan.- Anonyymi
Katsopa sitten vuoden 2019 tilastoja, sitten muutos olisi suurempi. Lisäksi vuonna 2019 tuotiin maahan enemmän käytettyjä autoja kuin viime vuonna. Käytettyjen autojen maahantuonti ei ole moneen vuoteen kasvanut yhtään.
Ja ylipäätään noita ei periaatteessa saisi yhdistää, koska käytettynä maahantuodut ovat vain normaaleja käytettyjä autoja. Ne kuuluvat samaan kategoriaan kaikkien muidenkin käytettynä myytyjen kanssa, ne eivät kuulu samaan uusien autojen kanssa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Katsopa sitten vuoden 2019 tilastoja, sitten muutos olisi suurempi. Lisäksi vuonna 2019 tuotiin maahan enemmän käytettyjä autoja kuin viime vuonna. Käytettyjen autojen maahantuonti ei ole moneen vuoteen kasvanut yhtään.
Ja ylipäätään noita ei periaatteessa saisi yhdistää, koska käytettynä maahantuodut ovat vain normaaleja käytettyjä autoja. Ne kuuluvat samaan kategoriaan kaikkien muidenkin käytettynä myytyjen kanssa, ne eivät kuulu samaan uusien autojen kanssa.No sinähän itse näitä halusit alkaa laskemaan yhteen
"Ja vaikka käytettynä maahantuodut ja ensirekisteröidyt lasketaan yhteen" - Anonyymi
"Esimerkiksi vuonna 2018 Suomessa rekisteröitiin 120 499 uutta henkilöautoa, Vuonna 2024 rekisteröitiin 74.000 uutta autoa ja noin 44.000 käytettynä tuotua.
laskua on siis 9,8% ."
Nuo pitää laskea yhteen molempina vuosina, muuten kyse on valehtelusta ja huijaamisesta. Vuonna 2018 käytetynä maahantuotuja autoja oli noin 40.000, joten vuonna 2018 luku on 160 000 autoa. Eli laskua oli 26%, kun sekä vuonna 2018 ja vuonna 2024 lasketaan yhteen uudet ja käytettynä maahantuodut.
Joten automyynnin romahdus on fakta ja vain idiootti väittää muuta. Käytettynä maahantuodut ei ole romahdusta estänyt. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No sinähän itse näitä halusit alkaa laskemaan yhteen
"Ja vaikka käytettynä maahantuodut ja ensirekisteröidyt lasketaan yhteen"Kyllä, ne pitää laskea yhteen sekä vuoden 2018 että vuonna 2024. Silloin romahdus olisi 26%. Joko nämä lasketaan molempina vuosina yhteen tai pidetään molempina vuosina erillään, muu tapa on valehtelua.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No sinähän itse näitä halusit alkaa laskemaan yhteen
"Ja vaikka käytettynä maahantuodut ja ensirekisteröidyt lasketaan yhteen"Sinä aloitit siirtämällä keskustelun ensirekisteröidyistä autoista käytettynä maahantuotuihin aivan kuin ne olisivat sama asia mitä ne eivät ole. Ja sitten laskit luvut päin persettä tahallasi, kun toisena vuonna laskit luvut yhteen, mutta et toisena vuonna.
- Anonyymi
Kun noita tilastoja katsoo niin yksi asia on aivan päivänselvä. Suomessa rekisteröityjen (uusia+ käytettyjä) polttisten määrä on dyykannyt jo monta vuotta massiivisesti. Ladattavien määrät sen sijaan ovat kasvaneet moninkertaisiksi.
Käytettyjen kauppa yhden risaperseen pihasta toisen risaperseen pihaan ei vaikuta Suomen autokantaan yhtään mitenkään joten siitä puhuminen on täysin turhaa ajanhukkaa.- Anonyymi
"Ladattavien määrät sen sijaan ovat kasvaneet moninkertaisiksi."
Ja ladattavien myyntien kasvu on päättynyt kokonaan. Niiden myynnit kasvoi ennen, mutta ei enää. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Ladattavien määrät sen sijaan ovat kasvaneet moninkertaisiksi."
Ja ladattavien myyntien kasvu on päättynyt kokonaan. Niiden myynnit kasvoi ennen, mutta ei enää.Sinulle näyttää olevan ominaista höpistä aivan omiasi täysin faktoista piittaamatta.
2023 - 25.000
2024 - 33.000
Kasvuahan tuo on kun katsoo faktoja eikä höpise mitä sattuu.
https://tieto.traficom.fi/fi/tilastot/kaytettyna-maahantuotujen-ajoneuvojen-tilasto - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinulle näyttää olevan ominaista höpistä aivan omiasi täysin faktoista piittaamatta.
2023 - 25.000
2024 - 33.000
Kasvuahan tuo on kun katsoo faktoja eikä höpise mitä sattuu.
https://tieto.traficom.fi/fi/tilastot/kaytettyna-maahantuotujen-ajoneuvojen-tilastoJa ensirekisteröidyissä autoissa puolestaan oli ladattavia
2023 - 48.000
2024 - 37.000
Onhan tuo näppärää sinulta kun valikoit tilanteen mukaan itsellesi sopivan tilaston. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja ensirekisteröidyissä autoissa puolestaan oli ladattavia
2023 - 48.000
2024 - 37.000
Onhan tuo näppärää sinulta kun valikoit tilanteen mukaan itsellesi sopivan tilaston.Itse asiassa kirjoitin jo tuolla ylempänä
"Nimenomaan polttisten myynti on se joka on dyykannut syvästi viime vuosina. Ladattavien myynti on ollut koko ajan nousussa lukuunottamatta pientä kuoppaa viime vuonna."
Eli kyllä tämä 2024 notkahdus on noteraattu täällä päässä. Tänä vuonna kasvu-ura on taas vahva, - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itse asiassa kirjoitin jo tuolla ylempänä
"Nimenomaan polttisten myynti on se joka on dyykannut syvästi viime vuosina. Ladattavien myynti on ollut koko ajan nousussa lukuunottamatta pientä kuoppaa viime vuonna."
Eli kyllä tämä 2024 notkahdus on noteraattu täällä päässä. Tänä vuonna kasvu-ura on taas vahva,Ai, vahva kasvuko? Määrä on alkuvuonna lähes samassa viime vuoden kanssa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ai, vahva kasvuko? Määrä on alkuvuonna lähes samassa viime vuoden kanssa.
Sähköautojen osalta kasvu on vahvaa.
Koko viime vuonna tuotiin 14.000. Nyt jo 9.000
https://trafi2.stat.fi/PXWeb/pxweb/fi/TraFi/TraFi__Kaytettyna_maahantuodut/030_yksmaah_tau_103.px/table/tableViewLayout2/?loadedQueryId=c1bb170b-215e-4bd9-bd13-b65e8067fa96&timeType=from&timeValue=2014
Uusissa kasvu tulee vähemmän, mutta tulee kuitenkin.
https://trafi2.stat.fi/PXWeb/pxweb/fi/TraFi/TraFi__Ensirekisteroinnit/010_ensirek_tau_101.px/table/tableViewLayout1/ - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sähköautojen osalta kasvu on vahvaa.
Koko viime vuonna tuotiin 14.000. Nyt jo 9.000
https://trafi2.stat.fi/PXWeb/pxweb/fi/TraFi/TraFi__Kaytettyna_maahantuodut/030_yksmaah_tau_103.px/table/tableViewLayout2/?loadedQueryId=c1bb170b-215e-4bd9-bd13-b65e8067fa96&timeType=from&timeValue=2014
Uusissa kasvu tulee vähemmän, mutta tulee kuitenkin.
https://trafi2.stat.fi/PXWeb/pxweb/fi/TraFi/TraFi__Ensirekisteroinnit/010_ensirek_tau_101.px/table/tableViewLayout1/Tälläkään tahdilla ei ladattavia tule paljon vuotta 2023 enempää. Kasvu on siis pitkälti pysähtynyt.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tälläkään tahdilla ei ladattavia tule paljon vuotta 2023 enempää. Kasvu on siis pitkälti pysähtynyt.
Ehkä se suurempi asia kuitenkin on tuo polttisten vuosia jatkunut syöksylasku. Ladattavien ja varsinkin sähköautojen rekisteröintimäärät ovat korvanneet tuon syöksyn varsin hyvin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tälläkään tahdilla ei ladattavia tule paljon vuotta 2023 enempää. Kasvu on siis pitkälti pysähtynyt.
Valtava nous määrissä niin sinä kirjoitat, että kasvu on pysähtynyt. Ne ovat toiveitasi, ei totuus.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ai, vahva kasvuko? Määrä on alkuvuonna lähes samassa viime vuoden kanssa.
Miksi kirjoitat epätotuutta.??
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi kirjoitat epätotuutta.??
Sähköautojen suosion nousu edellisen vuoteen on ollut valtava.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sähköautojen suosion nousu edellisen vuoteen on ollut valtava.
Jos vertaa vuoteen 2023 niin nousua ei pahemmin ole.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos vertaa vuoteen 2023 niin nousua ei pahemmin ole.
Sähköautot ovat ainoa segmentti missä nousua on. Bensa-autoilla menee huonosti ja dieselit ovat täysin valmiita lopulliseen hautaamiseen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos vertaa vuoteen 2023 niin nousua ei pahemmin ole.
Suuri nousu myös vuoteen 2023 verrattuna.
- Anonyymi
Mikä siinä on kun totuus meinaa peittyä valheiden alle.
- Anonyymi
Sinnikästä on oman fossiiliautoihin perustuvan elinkeinotoiminnan puolustaminen, mutta se on täysin turhaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinnikästä on oman fossiiliautoihin perustuvan elinkeinotoiminnan puolustaminen, mutta se on täysin turhaa.
Fossiiliautoilla ajellaan vielä ainakin 50 vuotta joten ei elinkeino missään vaarassa ole vaikka harhaiset sähköautofanaatikot muuta kuvittelevat. Ja muualla maailmassa fossiiliautoilla ajellaan tämän vuosisadan loppuun asti.
- Anonyymi
Nuo määrätkö ovat pieniä?
- Anonyymi
odotan kyllä dieselien nousevan ihmiselle oikeaksi ajoneuvoksi. Sähkö on vain kaupunki ajoneuvoihin ihan käypä. Luonto kiittää kun sähköjä tehdään vähemmän.
- Anonyymi
Dieselien myyntimäärät ovat painuneet aivan olemattomaksi.
- Anonyymi
Niin ne autoliikkeetkin odottavat, että joku ostaisi ne seisomaan jääneet dieselit, mutta kun ei osta.
- Anonyymi
Eivät hyvittäneet minun aika uudesta dieselistäni juuri mitään.
- Anonyymi
Töpselipelleiltä puuttuu itsesuojeluvaisto. Eivät tiedä mihin kurimukseen ovat joutumassa.
- Anonyymi
Miksi sitten 98 % sähköautoilijoista sanoo ettei palaa polttomoottoriautoon.
- Anonyymi
Aivan outo kommentti, varattuna sähköautoilijoiden puheisiin. He eivät halua luopua sähköautoistaan.
- Anonyymi
Sähköautojen suosiota ei tarvitse uskotella, se näkyy noista Trafin tilastoista otetuissa lukemissa.
- Anonyymi
Niin, Aloituksessa on mukana sekä ensirekisteröidyt että käytettynä maahantuodut. Lukemat ovat aivan oikeita.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävöin sinua kokoyön!
En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun533896KALAJOEN UIMAVALVONTA
https://www.kalajokiseutu.fi/artikkeli/ei-tulisi-mieleenkaan-jattaa-pienta-yksinaan-hiekkasarkkien-valvomattomalla-uimar912290Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin
Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo451972- 221763
- 281516
Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?
Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?261481- 151152
- 311118
- 1061043
Emme voi elää velaksi, sanoi Riikka
Valtionvelan odotetaan nousevan 86,3 prosenttiin bruttokansantuotteesta vielä kuluvan vuoden aikana. https://www.iltale791022