Gnosis, tieto.

Anonyymi-ap

Jotkut sanovat tuntevansa Jumalan.
He tuntevat kuitenkin ainoastaan sisimpänsä mielen liikkeet.

Jumala olet sinä itse.

Aikoinaan kirjattiin Jumalan nimeksi.
"Minä olen".
Jokainen meistä on,
"Minä olen".

Pyhät kirjoitukset, ovat helmiä.
Vain valossa voi nähdä totuuden, gnosis.

Lightning

28

223

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Raamatun tekstit ovat olleet sen aikakauden ajattelun tuotos, ajan yhteiskunnan rajojen mukaan.
      Jo ennen ajan laskun alkua ihminen käykin tekstiin ajatuksen "Minä olen" Jumalasta.

Kertomus Jeesuksesta pyrkii etsimään totuutta sisimmästä. Tuotoksissa on vertauksia ja opetuksia.
      Raamatun kirjallisuus käsittää eri aikakausien kirjoittajien ajatuksia, mutta siinä on myös eri suuntausten näkemyksiä, filosofiaa. Raamattuun ei haluttu viosisatojen alkupuolella valita gnostilaisia ajatuksia, koska ajateltiin sen olevan harhaoppia, silti siellä löytyy etenkin Jeesuksen opetuksista gnostilainen oppi, sitä ei saati poistettua kokonaan.

Lightning

• Anonyymi

Kirjoittaa tekstiin ajatuksen...

• Anonyymi

Herra Jumala, salamoiko tänään?

• Anonyymi

Tänään ei täällä salamoinut, sateista oli kyllä.
        Voi käyttää toki tahtoessaan nimitystä Ms Goddess, jos tuottaa sukupuoli ongelmia. Ihminen ei todellisesti ole sukupuolittunut hengellisesti. Hormonaaliset tekijät käynnistävät kehityksen muutoksia alkoissa, joita toki geenien on tarkoitus ohjeistaa, mutta ihminenen kuitenkin aina lähtökohtaisesti ihminen vain, ei sukupuoli.

Lightning

• Anonyymi kirjoitti:

Tänään ei täällä salamoinut, sateista oli kyllä.
        Voi käyttää toki tahtoessaan nimitystä Ms Goddess, jos tuottaa sukupuoli ongelmia. Ihminen ei todellisesti ole sukupuolittunut hengellisesti. Hormonaaliset tekijät käynnistävät kehityksen muutoksia alkoissa, joita toki geenien on tarkoitus ohjeistaa, mutta ihminenen kuitenkin aina lähtökohtaisesti ihminen vain, ei sukupuoli.

Lightning

Gnostiksesta genetiikkaan.asiasta kukkaruukkuun.kyllä miehellä ja naisella on eroja. Miehellä on suuremmat aivot.se suunnittelee valtamerilaivoja ja rakennuksia.
        Me hoidetaan mies.naiset.eivät osaa syödä terveellisesti, sisustaa kotia,tehdä vauvoja.

• Anonyymi
        auroraboreallis kirjoitti:

Gnostiksesta genetiikkaan.asiasta kukkaruukkuun.kyllä miehellä ja naisella on eroja. Miehellä on suuremmat aivot.se suunnittelee valtamerilaivoja ja rakennuksia.
        Me hoidetaan mies.naiset.eivät osaa syödä terveellisesti, sisustaa kotia,tehdä vauvoja.

Kyllä naisetkin osaavat suunnitella laivoja ja rakennuksia, se vain on pitkään ollut perinteinen ja stereotyyppinen miesten ammattikunta. Naisia on nykyraksoilla johtotehtävissä ja rakennusmestareina yms.

Mielelläni jakaisin kotitöitä enemmänkin. Minulla ei tokikaan toisaalta ole voimaa, joten raksahommailut siksikin on vähemmällä. Toki miehellä ja naisella on yleensä fysiologisia eroja, aina ei kuitenkaan niin suuria ne ole. Onhan nimittäin aika hoikkkia ja ehkä vähemmän voimakkaita miehiäkin.

Itse en kyllä alentaisi naisen aivojen käyvän kotihommiin. Nainen voi olla usein älykkäämpikin kuin mies.

Lightning

• Anonyymi

Olet siis Jumala. Luo maailma.

• Anonyymi

Tässähän koko ajan sitä teen, luon maailmaa, joka hetki.

Lightning

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lightning

Vitun hyvä juttu, kun joku sentään on luova.

• Anonyymi kirjoitti:

Lightning

Ihan kuin et tajuaisi pointtia(viestissä johon vastasit). Taas isku uskovia vastaan.nimittäin aloitus.sitten vielä ihmettelet kun ei pidetä.
        Sorry vaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vitun hyvä juttu, kun joku sentään on luova.

Jep. Hyvinpä lohkaisit.

Lightning

• Anonyymi

Ihan kuin et tajuaisi pointtia(viestissä johon vastasit). Taas isku uskovia vastaan.nimittäin aloitus.sitten vielä ihmettelet kun ei pidetä.
        Sorry vaan.

En ihmetellyt pidetäänkö vai ei. Ei varmasti täällä pidetä, sehän on selvä se.

Lightning

• Anonyymi kirjoitti:

En ihmetellyt pidetäänkö vai ei. Ei varmasti täällä pidetä, sehän on selvä se.

Lightning

Miksi kirjoitat tänne silti, noita runojasi?"noitarunoja "...

• Anonyymi

Miksi kirjoitat tänne silti, noita runojasi?"noitarunoja "...

Siksi. Tarvitseeko se perusteen tai sinun arviosi sille saanko vai en.

Sinäkin kirjoitat tänne ja en sitä edes kysele miksi.
        Vai tehdäänkö palstalla arvioita kenen kirjoittamiselle on suurempi oikeutus?

Lightning

• Anonyymi kirjoitti:

Siksi. Tarvitseeko se perusteen tai sinun arviosi sille saanko vai en.

Sinäkin kirjoitat tänne ja en sitä edes kysele miksi.
        Vai tehdäänkö palstalla arvioita kenen kirjoittamiselle on suurempi oikeutus?

Lightning

Sulla meni taas pointti ohi.kun saat vainoamiltasi uskovilta niin paljon negaa.
        ..miten sitä tällä palstalla jaksat?

• Anonyymi

Sulla meni taas pointti ohi.kun saat vainoamiltasi uskovilta niin paljon negaa.
        ..miten sitä tällä palstalla jaksat?

Ai miten jaksan kirjoittaa. En koe saavani loppuviimein niin paljon negatiivista. En toisaalta pyri näillä muuttamaan ketään, tiedän, että muutos lähtee itsestä käsin.

Tämä on minun tapani, saada ääneni. Näkymätön Ninni, sillä on sellainen kello, josta kaikki tietävät, missä hän kulkee. Olen oikeasti herkkä ihminen, mutta täällä kukaan ei tunne mikä olen ja millainen, ei sanat siksi voi edes satuttaa. Kukaan ei näe sitä täällä mitä olen.

Lightning

• Anonyymi kirjoitti:

Ai miten jaksan kirjoittaa. En koe saavani loppuviimein niin paljon negatiivista. En toisaalta pyri näillä muuttamaan ketään, tiedän, että muutos lähtee itsestä käsin.

Tämä on minun tapani, saada ääneni. Näkymätön Ninni, sillä on sellainen kello, josta kaikki tietävät, missä hän kulkee. Olen oikeasti herkkä ihminen, mutta täällä kukaan ei tunne mikä olen ja millainen, ei sanat siksi voi edes satuttaa. Kukaan ei näe sitä täällä mitä olen.

Lightning

Olet aiemminkin käyttänyt tuota ninninimeä.😄Mä menen nyt nukkumaan ja huomenna tuskin pääsen palstalle. Että hyvät unet ja hyvät jatkot.

• Anonyymi

Olet aiemminkin käyttänyt tuota ninninimeä.😄Mä menen nyt nukkumaan ja huomenna tuskin pääsen palstalle. Että hyvät unet ja hyvät jatkot.

En muistanutkaan käyttäneeni. No minulla on kylläkin huono muisti.

Hyvää yötä.

LS

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lightning

Katselin taivaalle, mutten nähnyt sinne syntyvän uutta maapalloa. Kestääkö vielä kauankin?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Katselin taivaalle, mutten nähnyt sinne syntyvän uutta maapalloa. Kestääkö vielä kauankin?

Kun jossain syttyy tähti, kestää miljoonaa vuosia havaita sen valo. Tiesitkös?

Lightning

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kun jossain syttyy tähti, kestää miljoonaa vuosia havaita sen valo. Tiesitkös?

Lightning

Se ei ole tähti jos se on maapallo. Pane, pane nyt se maapallo leijumaan tuohon lähelle.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Se ei ole tähti jos se on maapallo. Pane, pane nyt se maapallo leijumaan tuohon lähelle.

Tässä on sellainen problematiikka, että ilmeisesti sinä uskot Jumalaan, joka taikoo maailmoita sanansa kautta. Minä en usko siihen tai väittänyt niin olevani tai sellaista tekeväni aloituksessa. Tokk sen voi haluta niin lukea. Näen kuitenkin Raamatussa filosofista minä pohdintaa, jota myös ennen antiikki kreikassa harjoitettiin. Ihminen voi vaikuttaa myös omaan elämäänsä ja muiden olemassaolollaan.

Maapallon kaltaisen planeetan syntyminen on mahdotonta tulla sille etäisyydelle, että silmäsi havaitsisivat sen yhtäkkiä tässä ja nyt, se on vastoin kaikkia faktoja ja sellaisen luulemknen, on satua. Planeetan syntyminen vaati jija tapauksessa miljardeja vuosia, jos ei enemmänkin. Maapallon syntymisessä on ollut osana taivaankappaleiden yhteentörmäksiä. Maapallon on alkujaan ollut myös muuta kuin mitä se on tänä päivänä, siinä on ollut sulaa ainesta jne.

Lightning

• Anonyymi

Gnostikkoja vastaan kirjoittanut Johannes sanoi:
      1. Joh. 2:20 "Te taas olette Pyhältä saaneet Hengen voitelun, ja kaikilla teillä on tieto."

Hän siis sanoi, että JOKAINEN uskovainen on Hengen voitelussa (saanut Pyhän Hengen) ja JOKAISELLA on tieto. Tämän hän kirjoitti, koska gnostikot väittivät, että jumaluuden tuntemiseen pääsevat vain heidän salaseuransa jäsenet ja vain he voivat todella tietää salaisia asioita.

• Anonyymi

Vääristät asioita, silmänkääntäjä.

Lightning

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vääristät asioita, silmänkääntäjä.

Lightning

Fakta on fakta, vaikket sitä hyväksy.

• Anonyymi

Hyvä pointti. Se ei vaadi kastetta tai armolahjoja.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Fakta on fakta, vaikket sitä hyväksy.

Uskovat kuvittelevat mielessään omistavansa erityislaatuisemman tiedon suhteessa muihin. Loppuviimein se maailma on vain jokaisen yksilön omassa päässä, vaikka hurmos olisikin osa kollektiivista kokemusta tai luotua tarinaa. Kokemusmaailma on yksilön värittämä.

Vaikken usko luoja Jumalaan, voin silti löytää Raamatusta pohdintaa, joka on lähellä filosofista tutkivaa mieltäni. Jos kokee ettei niin voi tai saa, esteet ihminen luo silloin ihan itse.

Lightning

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Uskovat kuvittelevat mielessään omistavansa erityislaatuisemman tiedon suhteessa muihin. Loppuviimein se maailma on vain jokaisen yksilön omassa päässä, vaikka hurmos olisikin osa kollektiivista kokemusta tai luotua tarinaa. Kokemusmaailma on yksilön värittämä.

Vaikken usko luoja Jumalaan, voin silti löytää Raamatusta pohdintaa, joka on lähellä filosofista tutkivaa mieltäni. Jos kokee ettei niin voi tai saa, esteet ihminen luo silloin ihan itse.

Lightning

Usko ei ole hurmosta eikä se ole kokemus. Usko on luja luottamus. Se erityislaatuinen tieto, joka uskovaisilla on, ei ole uskovaisten itse saavuttamaa, vaan Jumalan lahjoittamaa, toisin kuin gnostilaisuudessa, jossa pyritään jumaltietoon uskonnon ja filosofian yhdistelemisellä ja salaisilla, ritualistisilla vihkiytymisillä.

Kristinuskossa Jumala siunaa lihan ja aineen syntymällä lihaan Jeesuksena, gnostilaisuus näkee lihan ja aineen pahana asiana. Kristinuskossa ihminen ei kykene tuntemaan Jumalaa ilman, että Jumala antaa siihen luvan ja koskettaa ihmistä, gnostilaisuudessa ihminen itse omin voimin jumalallistuu.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      92
      1786
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      85
      1262
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1123
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      72
      975
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      105
      909
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      828
    7. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      742
    8. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      741
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      47
      691
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      673
    Aihe