3. Moos. 19:31
Älkää kääntykö vainaja-ja tietäjähenkien puoleen; älkää etsikö heitä, ettette tulisi heistä saastutetuiksi. Minä olen Herra, teidän Jumalanne.
3. Moos. 20:6
Ja jos joku kääntyy vainaja-tai tietäjähenkien puoleen, lähtien haureudessa kulkemaan heidän jäljessänsä, sitä ihmistä vastaan minä käännän kasvoni ja hävitän hänet hänen kansastansa.
Kaikki sellaiset kertomukset Raamatussa, jossa ollaan yhteydessä vainajiin ovat paha synti tai pelkkä illuusioi. Esim. kirkastusvuorikokemus.
Luuk. 16:31
Mutta Abraham sanoi: 'Jos he eivät kuuntele Moosesta ja profeettoja, ei heitä saada uskomaan, vaikka joku nousisi kuolleista.'"
Luuk. 16:26
Ja kaiken tämän lisäksi on meidän välillemme ja teidän vahvistettu suuri juopa, että ne, jotka tahtovat mennä täältä teidän luoksenne, eivät voisi, eivätkä ne, jotka siellä ovat, pääsisi yli meidän luoksemme.'
Vainajien ilmestyminen
9
89
Vastaukset
- Anonyymi
Jos kerran noin tarmokkaasti kielletään olemasta yhteydessä vainajahenkiin, niin silloin ne ovat todellisia. Silloin ihmiset eivät ole kuolleita sielultaan, vaan elävät sielut odottavat tuomion päivää vaikka maallinen ruumis on maatunut.
Olisi aika järjetöntä kieltää vainajahenkiin yhteyden ottamista ja siitä rangaista, jos niitä ei edes olisi olemassa, jos kuolleet eivät olisi hengellisessä tilassa eikä kuolleita kuin eläimet. Ihmiseen puhallettu elävä Jumalan Henki ei voi kuolla.- Anonyymi
Vainajahenki ei Raamatussa tarkoita kuolleen ihmisen henkeä, vaan vainajaa esittävää pahaa henkeä.
- Anonyymi
Tietäjähenkikään ei tarkoita jonkun kuolleen tietäjän henkeä, vaan Saatanan pahaa henkeä, jonka erikoiseen osaamisalueeseen kuuluu salaisten tietojen tunteminen ja niiden julkaiseminen. Esim. spiritistisessä istunnossa voi ilmaantua puhumaan "mummovainaa", joka kertoo salaisia asioita, jotka ovat vain yhden paikalla olevan sukulaisen tiedossa. Tällä tavalla se luo itselleen uskottavuutta ja eksyttää uskomaan valheisiinsa, joita kertoo.
- Anonyymi
Kuolleisiin yhteydenottaminen on hyvin yleistä satanistipiireissä
- Anonyymi
Sellaiset vainajahenkiin yhteyttä yrittävät kuuluu psykiatrisiin hoitolaitoksiin.
- Anonyymi
Ei tietenkään täysijärkinen ihminen yritä saada yhteyttä johonkin vainajaan, olkoon sitten kyseessä ystävä tai riitakumppani.
- Anonyymi
Lukaisin juuri nettilehti Seurakuntalaisesta, että Irlannissa kristillisten avioliittojen solmiminen on vähentynyt rajusti ja spiritistien suorittamat New Age-avioliitot lisääntyneet. Spiritistijärjestöllä on oikeus vihkiä avioliittoon vainajahenkien läsnäollessa ja heidän siunauksellaan. Koskahan tämä tulee Suomen kirkkoon?
- Anonyymi
Raija Pellin kirjassa Harhaanjohtajat, Vahvassa uskossa kerrotaan kun helluntailaiset hakivat itsemurhan tehneen nuoren saarnamiehensä ruumiin ja yrittivät saada hengen palaamaan erilaisin loitsuin ja mantrojen avulla.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?921826- 851272
- 1101133
- 761017
- 105919
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56848- 47761
- 36752
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis47701- 33683