Kokous alkaa musiikilla ja yhteislaululla.
Sitten tulee rukous.
Seuraavaksi estradille pääsee puhuja.
Yhteislaulun aikana kerätään rahaa.
Kokous päätetään.
Tälläinen on hengellisen kokouksen käytäntö.
Kokouskäytäntö
17
134
Vastaukset
- Anonyymi
Mikä mahtaa olla kokous?
"Kokous on tilaisuus johon kaksi tai useampi henkilö kokoontuu päätöksentekoon tai keskusteluun raamattukysymyksistä." - Anonyymi
Jeesus ja Pyhä Henki pitäisi olla siellä missä kaksikin kokoontuu Jeesuksen nimeen ylistämään Häntä. Ilman sitä on aivan turha kokoontua muka tietämään sanasta jotain ja kertomaan että näinhän täällä tulee, mutta antaa lukea vain.
- Anonyymi
Miksi tarvitaan kaksi, kun Jeesus sanoi olevansa siellä, missä yksi hänen palvelijansa on?
- AnonyymiUUSI
Kun veljien välejä sovitaan siinä Jeesus on Pyhän Hengen kautta läsnä. Asiayhteys Matt.18:15-35.
- Anonyymi
Kaavat ne on mitkä kannattaa. Seurakunnassakin.
- Anonyymi
En usko että alkuseurakunnassa oli mitään nykyisen kaltaista hengellistä "kokousta."
Nykyihminen kaipaa sielullista viihdettä ja hengellisyyttä.
Tuskin Paavalillakaan ole ollut bändiä ja kuuluisia vetonauloja mukanaan niinkuin "helluntaipiireissä."- Anonyymi
Parhaat vetonaulat oli Jeesuksella, hän paransi sairaita ja selvitti riivattujen päitä ilman nappeja !
Lisäksi kehitti kansaa että uskokas edes voimallisten tekojen tähden jos ette muuten pääse irti isien turhasta vaelluksesta ! - AnonyymiUUSI
”Kuinka siis on, veljet? Kun tulette yhteen, on jokaisella jotakin annettavaa: millä on virsi, millä opetus, millä ilmestys, mikä puhuu kielillä, mikä selittää; kaikki tapahtukoon rakennukseksi.”
1. Korinttilaiskirje 14:26 FB38
”Niin ette siis enää ole vieraita ettekä muukalaisia, vaan te olette pyhien kansalaisia ja Jumalan perhettä, apostolien ja profeettain perustukselle rakennettuja, kulmakivenä itse Kristus Jeesus, jossa koko rakennus liittyy yhteen ja kasvaa pyhäksi temppeliksi Herrassa; ja hänessä tekin yhdessä muitten kanssa rakennutte Jumalan asumukseksi Hengessä.”
Efesolaiskirje 2:19-22 FB38
”Ja tulkaa hänen tykönsä, elävän kiven tykö, jonka ihmiset tosin ovat hyljänneet, mutta joka Jumalan edessä on valittu, kallis, ja rakentukaa itsekin elävinä kivinä hengelliseksi huoneeksi, pyhäksi papistoksi, uhraamaan hengellisiä uhreja, jotka Jeesuksen Kristuksen kautta ovat Jumalalle mieluisia. Sillä Raamatussa sanotaan: "Katso, minä lasken Siioniin valitun kiven, kalliin kulmakiven; ja joka häneen uskoo, ei ole häpeään joutuva". Teille siis, jotka uskotte, se on kallis, mutta niille, jotka eivät usko, "on se kivi, jonka rakentajat hylkäsivät, tullut kulmakiveksi" ja "kompastuskiveksi ja loukkauskallioksi". Koska he eivät tottele sanaa, niin he kompastuvat; ja siihen heidät on pantukin. Mutta te olette "valittu suku, kuninkaallinen papisto, pyhä heimo, omaisuuskansa, julistaaksenne sen jaloja tekoja", joka on pimeydestä kutsunut teidät ihmeelliseen valkeuteensa; te, jotka ennen "ette olleet kansa", mutta nyt olette "Jumalan kansa", jotka ennen "ette olleet armahdetut", mutta nyt "olette armahdetut".”
1. Pietarin kirje 2:4-10 FB38
- Anonyymi
Mikä on kokouksen ja jumalanpalveluksen ero ?
- Anonyymi
Miksi luterilazten kirkot on niin kovin mahtavia olevinaan,joissakin miljoonaurut ja kaikenlaista komeutta ja ulosoton uhalla pakkoverot ?
Miksi onko joku saanut tietää asian salaisuuden, onko ?- Anonyymi
Helluntaikirkossa on piano ja rummut.
Ne riittävät hyvin lahkotunnelman kohottamiseksi.
- Anonyymi
Tärkeintä kokouksessa on viihtyminen ja rahankeräys.
Tämä on sitäpaitsi hengellisten harhaanjohttajien suurin huolenaihe.
Onhan se hienoa että on järjestetty rukoupalvelu mutta se on tarkoitettu vähäuskoisille. - Anonyymi
En menisi lahkopastorin käsien alle.
Sieltä voi tarttua vaikka minkälaisia henkiä.
Miksi helluntailahkossa nykykokouksissa ei enää toivoteta lähimmäisenrakkauden hengessä rauhaa toisilleen ? - Anonyymi
Mitä erikoista siinä on ? Se on erikoista jos pääsisit juoksemaan.
- Anonyymi
Pakkovauvakastettujen olisi syytä kerätä kolehteja kirkkojensa kunnossapitoon, jotta niitä ei purettaisi pois.
- AnonyymiUUSI
Kyllä suomeen saattaa jäädä muutama luterin kirkko jotka on auki kesäisin.
Enimmäkseen se kuihtuu kuihtumistaan kuin rusina auringossa.⁹ - AnonyymiUUSI
Kaikilla on omat kaavansa. Luterilaisessa kirkossa on omansa, samoin tietysti katolisessa ja ortodoksisessa kirkossa ja muissa.
Mikä on aloittajan viesti?
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1201767
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991588Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy481099Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?43984Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M29929Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50856Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s44822Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37780Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56778Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet37760