Politiikassa tapahtuu edelleen

21,05. tein avauksen otsikolla ”Politiikassa tapahtuu”. Siinä totesin: ”Sdp:n kannatus on noussut ennätyslukemiin, keskustankin kannatus on kasvanut ja perussuomalaisten kannatus on romahtanut”

Tässä linkki tuohon avaukseen:
https://keskustelu.suomi24.fi/t/18952696/politiikassa-tapahtuu

Täällä näköjään jo käsitellyn uusimman gallupin mukaan keskustan kuten demarienkin kannatus on vähän laskenut. Enemmän on kuitenkin laskenut perussuomalaisten kannatus. Ihme kyllä, että se ei ole koitunut mainitsemieni puolueiden hyväksi. Kun sekä kokoomuksen että vasureiden kannatus on ollut kasvussa, siitä on kai pääteltävä – vaikka uskomattomalta tuntuukin – että perussuomalaisista on ollut muuttoa noihin puolueisiin.

Eipä tuosta enempää. Mielenkiinnolla jään odottamaan seuraavaa gallupia – sillä politiikassa varmaan tapahtuu taas jotain uutta – toivottavasti ei kuitenkaan perussuomalaisten hyväksi.

xxxxxxxxxxxxxxx

Enpä ole viimeaikoina täällä juuri viestitellyt. Lähes päivittäin olen kuitenkin palstan avannut, mutta en ole nähnyt täällä sellaista, joka olisi houkuttanut minua siihen puuttumaan eikä itsellänikään ole ollut aihetta mihinkään sanomiseen. Nyt oli aihetta tämän verran, jotta tämän myötä voin pitkästä aikaa sentään toivotella Oikein Hyvää viikonloppua kaikille tämän lukeville!

18

174

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Te sossut nyt hetkutatte, kohta huomaatte oikein laidan. Ei SDP noi nouse todellisuudessa. Ei persut nyt demareihin yhdisty. Eiköhän keskustaan ole paluureitti auki, josta tulleetkin.
      Kohta huomataan SDP:n oikea laita, jota nyt hehkutettu Ylenkin voimin, että olsi nousussa. Ei ole se vain hämäystä, ei persut suinkaan siirry sosialisteihin, kuten gallupeissa pitää ilmaista.

Gallupjohtaja sanoi tuossa jokin kuukausi sitten, että he tekisi erilaisen tuloksen gallupista, jota Yle vaatinut SDP:tä nostamaan.

• Anonyymi

SDP ei halunnut itsenäisyyttä 88-100, oli Venäjä Stalin pauloissa
      SDP ei vieläkään pyytänyt anteeksi kauheaa tekoaan 60 000 vainajaa
      SDP:llä synkkä historia, omomataa kansaakin vastaan.

..Jopa SDP vastusti itsenäisyyttä. Eduskunnassa 6.12.1917.. 88-100.
      SDP lähti ryssien kanssa rysää sulkemaan aseellisella hyökkäyksellä juuri itsenäistyttyä Suomea vastaan.
      SDP täälläkin yhä sanoo, että he olisi tehneet oman itsenäisyyden, vastoin eduskunta äänestystä.

27.1.1918 SDP hyökkäsi asein Venäläisten kanssa. Aseellinen kapina nuorta Suomea vastaan oli alkanut. 14.11.1917 järjestivät yleislakon pehmittääkseen vastarintaa Suomen kansan taholta. Stalin oli SDPn puoluekokouksessa marraskuussa 1917, juuri yleislakon alla.
      Kuten nytkin ollut hallituksen vastaisia lakkoja.

Jos punaiset olisi voittaneet, siitä ei olisi ollut paluuta. Sanoi Mauno Koivistokin 80 v haastattelussa.

https://www.verkkouutiset.fi/a/is-dosentti-roimii-sdpta-oli-hirvea-rikos-ryhtya-valtiopetokseen-1918/#0a7cb6e6

• Anonyymi

Eliitti demarit jo meneet aidan vihreämmälle puolen.
      Sanna on demari eliittiä.
      Sanna pahemman luokan porvari. Poravarikin elää vähemmällä. Ei kannattaisi täälläkään nämä toverit enää palvoa Sannaa. Sannalla jo alemman kk palkan hintaiset kengätkin. Lentokenttä kyytiinkään kelpaa kuin 200000 € arvoinen Mersu. 5000 € yö hotellissa porvari kavereineen. Maailmalla liepottaa uusien, mallivaatteillaan uusien mallivaatteiden perässä.
      Miljoona lukaali, sillä passaa yökerhojen välissä jauhojengin kanssa bilettää.
      Ilmarikin meni kihloihin Aapon kanssa.

On tämä eliitti demarit kyllä oma rotunsa, niitä vielä köyhät demut palvoo.
      Ihan naurattaa tuollaiset demarit, kun itkeäkkään ei viitsi.

• Anonyymi

Kyllä Petteri Orpo on kohdellut kansalaisia huonosti. Hänen kavereiden verot kusipää maksattaa pienituloisilla.

• Anonyymi

Ei ole. Ihan hyvin on pienituloisiakin kohdellut.
        Ei velkarahalla voi mahdjommia vaatia työttömät ja muut työnlaistajat. Työstä tuleva raha on oikeaa.

• Anonyymi

Peräkkäisten puoluekannatusmuutosten perusteella ei voi päätellä, miten äänestäjät ovat siirtyneet puolueesta toiseen. Moni niin sanottu puolueenvaihtaja on välissä sivussa, EOS-ryhmässä.

Pidän kuitenkin täysin mahdollisena, että osa aiemmin perussuomalaisia kannattaneista haluaa muutaman kuukauden emmittyään antaa äänensä suoraan kokoomukselle, jonka apupuolueeksi eli linjan kannattajaksi persut ovat tässä hallituksessa leimautuneet. Kun perussuomalaiset ovat antaneet siunauksensa kokoomuksen linjalle, miksi ei tukisi sitä linjaa täysin suoraan.

• Anonyymi

Ihmiset päättää ennen seuraavia ek.vaaleja, että halutaanko Suomessa takaisin oikeudenmukaisuutta.
      Riisto on romuttanut Suomen ja valhe vienyt luottamuksen.

Persut tuli, näkivät ja hävisivät.

• Anonyymi

Koko ajan munakarva kyttäät. Kyllä kaikki sen tietävät; lestaa huudat ja kimpussani pölvästi roikut. Ei sinusta oikeaa sotilasta jälkikäteen sillä tavalla tule! HO HOO, HO HOO!

• Anonyymi

Kipi kapi kopi huis pois.

• Anonyymi
      UUSI

Poistakaa aloitus, siinä ei ole palstaan kuuluvaa.

• UUSI

Minä koetin avauksellani pysyä nykyajassa, mutta eräs on nähnyt paremmaksi viedä ajatukset yli sadan vuoden takaisiin. Joo, silloin ei vielä ollut kommunisteilla puoluetta, vaan he soluttautuivat sosialidemokraatteihin – ja sitten pakenivat Neuvostoliittoon ja huonostihan heille siellä kävi.

Minut on nähty vahvasti demarina. Okei, kyllä minä kai aikoinaan olin tämänkaltainen demari:

https://fi.wikipedia.org/wiki/Asevelisosialistit

Kokoomuksen äänestäjä olen kuitenkin jo kauan ollut. Mutta ei minulla ole mitään demareitakaan vastaan. Ajattelen näin, kuin sanon avaukseni linkissä:

”Lienee jo varsin varmaa, että sdp sen muodostaa Antti Lindtmanin johdolla. Lindman lienee Marinia oikeistolaisempi demari, joten kokoomus saattaisi hyvin kelvata hänelle pääkumppaniksi. Lipposen hallituksia muistaen sitä minä hieman toivoisin”.

Poikkeuksellisesti tulin käymään täällä viikonloppuna, vilkaisemaan avaukseni mahdollisesti tuottamaa, jo siihen nyt tartuin. Eipä nyt aihetta muuhun kuin vain vielä toivotan kaikille tämän lukeville Oikein Hyvän viikonlopun jatkoa!

• Anonyymi
        UUSI

Kokoomuksen äänestäjä ja kehuu sosialisteja. Ihme heppu.
        Ollut SDP kuntavaali ehokkaanakin. Yhä menee kokoomuslaisuus kauemmas.
        Taitaa ukko osata valehtelun demari tyyliin. Täällä palstalla vasemmistolaisten kaveri, heillä menee jutut yksiin. Vai oikein kokoomuslainen demari.

• UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Taitaa ukko osata valehtelun demari tyyliin. Täällä palstalla vasemmistolaisten kaveri, heillä menee jutut yksiin. Vai oikein kokoomuslainen demari.

Lounaan nautittuani vielä tulin tänne vilkaisemaan ja tuossa sanomasi johdosta:

Olin pienipalkkainen aliupseeri silloin, kun olin demarien kuntavaaliehdokkaana. Nyt jo kauan olen ollut varsin hyvillä tuplaeläkkeillä – puolustusvoimista ja Valiolta – ja saanut melkoista ”lisuketta” sijoitustuotoillani ja asunut lähes 40 vuotta Paloheinässä – Stadin viihtyisimmässä, hyvätuloisimpien kaupunginosassa😉

Nyt ruokalevoille ja niiden jälkeen tallustelemaan noilla keskuspuiston hiekkateillä.

Eiköhän tämä jo riittäne annikseni tältä viikonlopulta.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

>>Vai oikein kokoomuslainen demari.<<

Tuollaisia ne asevelisosialistit olivat ja ovat edelleen.

• Anonyymi
        UUSI
        kapi_ kirjoitti:

Lounaan nautittuani vielä tulin tänne vilkaisemaan ja tuossa sanomasi johdosta:

Olin pienipalkkainen aliupseeri silloin, kun olin demarien kuntavaaliehdokkaana. Nyt jo kauan olen ollut varsin hyvillä tuplaeläkkeillä – puolustusvoimista ja Valiolta – ja saanut melkoista ”lisuketta” sijoitustuotoillani ja asunut lähes 40 vuotta Paloheinässä – Stadin viihtyisimmässä, hyvätuloisimpien kaupunginosassa😉

Nyt ruokalevoille ja niiden jälkeen tallustelemaan noilla keskuspuiston hiekkateillä.

Eiköhän tämä jo riittäne annikseni tältä viikonlopulta.

Toivitaan Kharonin vierailua Paloheinään. HO HOO, HO HOO!

• Anonyymi
      UUSI

Annika Saarikko on viimeinen Marinin hallituksen naispuheenjohtajien viisikosta, joka jättää eduskunnan. Vasemmistoliiton Li Andersson, vihreiden Maria Ohisalo, Sdp:n Sanna Marin ja Rkp:n Anna-Maja Henriksson ovat jo siemmin siirtyneet ns. "vihreälle oksalle ennen vaaleissa väistämättä tapahtuvaa tippumista politiikan unholan aittaan".

Eipä tullut "kepulainen rehellisyys" (niin totta kuin osaan) mieleenkään kun Saarikko asettui eduskuntavaaleissa ehdolle reilut 2 vuotta sitten. Olisi reilusti kertonut etsivänsä VAIN rahakasta eläkevirkaa ja olevansa VAIN SIKSI ehdolla eduskuntaan.

Eduskuntaan valittu pitäisi vapauttaa kesken kauden vain terveyssyistä. Kaikki muut syyt ovat äänestäjien pettämistä.

Viisikon viimeinen lähtee – Saarikko paljastaa: Tämä oli syy, (LUE: VAIN OMA ETU!)

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011282913.html

”Koskaan ei pidä sanoa ei koskaan”, keskustan kansanedustaja sanoo.

"Saarikko kertoi päätöksensä kypsyneen perhevapaan aikana. Hän sai kolmannen poikansa vuosi sitten heinäkuussa. Kotona nuorimmaisen kanssa ollessaan hänellä oli aikaa pohtia ”seuraavaa siirtoa”.

– Kun mietin perhevapaalla, että haluan muutoksen, niin selkein kriteeri oli se, että työn pitää olla merkityksellistä ja sen pitää palvella Suomea. Ajattelin, että minun pitää myös haastaa itseäni, että en voi leipääntyä.

Hänen mukaansa työntöä politiikasta pois ei ollut."

Tuota lukiessaan on Saarikon uskottavuus todella koetuksella.

Onko tämä kepuli unohtanut vain vuotta aiemmin antamansa haastattelun HS:lle (1.6.2024), jossa hän vielä vielä miettii "temppua" kepun 10% kannatuksen nostamiseksi.

HS ja Annika Saarikon Synkkä yksinpuhelu

Kepun ja Saarikon aikaansaannos oli SOTE-uudistus eli todella suuri hajaannus. Koko Suomi on sekaisin edellisen hallituksen jäljiltä. Sairaanhoito on kriisissä ja sairaaloita / terveyskeskuksia lakkautetaan. Sitten tämä kepuli-akka vielä ihmettelee suosion laskua. Tyhmä sen täytyy olla, TYHMÄ.

Sanna lähti maailmalle, Annika poiki ja jäi pirttiviljelykseen ja loput, vihervassarit ja pakkoruotsittaja, pyrki ja pääsi EU-mepeiksi.

HS:n kuukautisliitteessä 1.6.2024 on Annika Saarikon "Synkän yksinpuhelu".

Siinä Annika ihmettelee miksi kannatus sukeltaa. Edes Alkion haamukaan ei auta tätä vihervasemmistolaista ketkupuoluetta, joka rypee rötöksissä jatkuvasti.

Tätimäinen Annika sopisi paremmin opettajaksi ala-asteelle tai eskariin. Siellä hänen puheensa herättäisivät enemmän uskottavuutta.

Muistakaa 100 M€ maksanut ylimääräinen lapsilisä.
      Sekin meni jatkoksi Suomen valtavaan valtionvelkaan.
      Tämä oli selkeä jatke perinteiselle keskustalaiselle siltarumpupolitiikalle.

Tääällä näkyy kepun kyseenalainen saldo:

http://www.velkakello.fi/

-

Kaikkosesta kaavailevat uutta Kepun messiasta. Toki Kaikkonenkin sai Nuorisosäätiöstä "ehtoollista", eli on rikoksesta TUOMITTU.

ANNIKA SAARIKKO KÄY KAUPASSA JA MIETTII, MIHIN KATOSIVAT OMA URA JA KESKUSTAN KANNATUS.

https://www.hs.fi/kuukausiliite/art-2000010409192.html

Lainaus tuosta hesarin jutusta:

"Saarikko sanoo miettineensä koko ajan, miten kannatus käännettäisiin nousuun. Mikä olisi se ”temppu tai idea”, joka saisi ihmiset taas luottamaan keskustaan."

Tähänkin pätee vanha sanonta: Kuolevaa hevosta on turhaa ruoskia. => Kepu ei lähde liitoon enää millään konsteilla. Saattohoitoon koko puolue, sillä sen aika on jo jättänyt.

Liian paljon rötöksiä, petoksia ja valehtelua.

Siis mikä itseisarvo keskustan kannatuksen nostaminen on? Miksi pitäisi keksiä joku idea, jolla se saataisiin nousuun? Eikös puolue ole idean ajamista varten, eikä niin että ensin keksitään puolue ja sitten sille idea tai aate, jota se ajaisi?

Minulle ei kukaan ole järkevästi onnistunut selittämään keskustan ideaa, joten en ole puoluetta koskaan äänestänyt.

---

Täälläkin ollaan "kepua harjattu" yli 20 vuotta ja kaikki petokset on puitu... ja hyvä niin.

Nuorisosäätiön Haaro ja Nousiainen saivat kunnolla kakkua.

https://yle.fi/a/74-20091434

https://yle.fi/a/74-20000101

Haaro on keskustan entinen hallintopäällikkö ja Nousiainen muun muassa keskustanuorten entinen puheenjohtaja, joka oli mukana myös kuntapolitiikassa. Nuorisosäätiö on keskustanuorten 1960-luvun alussa perustama säätiö, jolla oli vuosikymmenien ajan tiiviit yhteydet keskustapuolueeseen.

---

Yle on vuoden 2016 jälkeen julkaissut kymmeniä laajoja artikkeleita, joissa on kerrottu Nuorisosäätiön kyseenalaisista liiketoimista. Ylen artikkelit käynnistivät myös viranomaistutkinnat, joka päätyi Suomen oloissa poikkeuksellisen laajan talousrikostutkintaan.

https://yle.fi/t/18-195739/fi

---

Tätä ei Annika tajua:

Kepu toimii kaikissa tilanteissa suomalaisten etujen vastaisesti ja puolue on NIIN VIERAANTUNUT KANSASTA, että vielä ihmettelee kannatuksen laskua!!!

Ikääntyminen hoitaa kiihkokeput nurmen alle ja uusia ei tule. Ei niin puusilmäisiä ihmisiä nykyaikana enää ole, eikä tule.

Häpeäisitte valehtelijoiden puoltajat. Tänään pitää sanonta "Missä kepu, siellä rötös" kirjaimellisesti paikkaansa!

• Anonyymi
      UUSI

Annika Saarikko sai töitä. Eduskunta-aika olikin siis jotain muuta?

Annika Saarikko sai töitä – ”Nyt on aika mennä”

6.6.2025

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/1908e5d7-6ab4-4883-8e10-067f9023a423

Keskustan entinen puheenjohtaja ja ministeri Annika Saarikko sanoi pohdinnan uudesta työstä alkaneen perhevapaan aikana.

P.S. Eipä tuokaan tullut mieleen 2023 eduskuntavaaleihin lähtiessä...

• Anonyymi
        UUSI

YTHS:n paikka ei ollut silloin vielä auki.

Olishan sitä paitsi ollut outoa, jos keskustan puheenjohtaja Saarikko ei itse olisi asettunut vaaleihin ehdolle. Niin asettuivat myös puolueidensa puheenjohtajat Marin, Ohisalo, Andersson ja Henriksson. Nyt he kaikki ovat jossain muualla kuin eduskunnassa.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      127
      1994
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      100
      1740
    3. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      82
      1568
    4. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      61
      1424
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      31
      1098
    6. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      109
      1063
    7. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      51
      1043
    8. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      47
      1036
    9. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      73
      1016
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      44
      983
    Aihe