Olen kuullut hirviöiden laulua.
Salattu, kätketty?
Vanhojen ylenkatsovien herrojen Jumala irvileukoina, isällisinä neuvoina.
Youtubesaarnat, 5g varoittajat.
Olen kuullut hirviöiden laulua.
Valtionpäämiehet pelastuksen airueina.
Maga maga, saka saka.
Ydinsotaa hiekkalaatikoilla.
Köyhälle uskoteltu yhtäläisestä mahdollisuudesta.
Kaikki tyynni, ollaan samassa veneessä huiputettuina.
Lapsia kuolee turhaan joka päivä.
Sotien reunoissa itku.
Tämä on jo helvetti maanpäällä.
Ja liekö täältä kukaan meitä täältä voi pelastaa.
Lightning
Hirviöiden tango
26
369
Vastaukset
- Anonyymi
Ihminen voi täyttää arkensa Jumalalla.
Silloin voi varmasti ummistaa silmänsä maailman ongelmista ja ajatella ce la vie, Jumalan käsissä kaikki. Jäldä odottamaan taivasta. Kurjuuden keskellä ihminen ajattelee, vielä joskus kaikki on paremmin.
LightningTaas olkinukke-argumentti. Sinä jos et tiedä mikä se on ..sen voi tehdä niin että muotoilee esim.tässä tapauksessa uskosta karikatyyrin..jota vastaan hyökätään.
Esim
Nyt väität ettei uskova piittaa maailman ongelmista..teet olkinuken, jota vastaan hyökätään...
Totuus on toisenlainen.
"Älä hakkaa naistasi"..rauhaa rakastavalle miehelle on eräs esimerkki olkinukesta.auroraboreallis kirjoitti:
Taas olkinukke-argumentti. Sinä jos et tiedä mikä se on ..sen voi tehdä niin että muotoilee esim.tässä tapauksessa uskosta karikatyyrin..jota vastaan hyökätään.
Esim
Nyt väität ettei uskova piittaa maailman ongelmista..teet olkinuken, jota vastaan hyökätään...
Totuus on toisenlainen.
"Älä hakkaa naistasi"..rauhaa rakastavalle miehelle on eräs esimerkki olkinukesta.Ps.heti tulee mieleen kaksikin naista jotka noin 2000€ kuukausituloista maksavat esim.kummeudestaan Afrikassa asuville lapsille. Sinä taas vaikutat ihmiseltä joka tyytyy vain arvostelemaan heitä.
- Anonyymi
auroraboreallis kirjoitti:
Ps.heti tulee mieleen kaksikin naista jotka noin 2000€ kuukausituloista maksavat esim.kummeudestaan Afrikassa asuville lapsille. Sinä taas vaikutat ihmiseltä joka tyytyy vain arvostelemaan heitä.
minäkin laitan aina hieman ylimääräistä ruokapalaa roskien mukana kaatopaikalle
ne rotan poikaset on niin söpöjä 😋 - Anonyymi
auroraboreallis kirjoitti:
Ps.heti tulee mieleen kaksikin naista jotka noin 2000€ kuukausituloista maksavat esim.kummeudestaan Afrikassa asuville lapsille. Sinä taas vaikutat ihmiseltä joka tyytyy vain arvostelemaan heitä.
Mikdi olet suoraan niin piikikäs itse. Etkö huomaa että juuri sinä osoitat sanasi suoraan minulle.
Kerron mitä koen. Olen kuitenkin elänyt uskovana ison osan elämästänikin ja koen osaavani nähdä uskonnon synkkiäkin puolia. Yksilöt on yksilöitä aina tokiinsa, mutta tietynlaiset uskonnon ajatukset, jotenkin...ihmisen pitää ajatella tietyllä tavoin, miten pastori tai Raamattu sanoo jostakin, se mielestäni syö pois tilaa ihmisen omalta vapaalta ajattelulta...Ihminen laumautuu ja alkaa ajatella usein asioista samalla tavoin kuin esim seurakuntansa jossa on.
Lightning Anonyymi kirjoitti:
Mikdi olet suoraan niin piikikäs itse. Etkö huomaa että juuri sinä osoitat sanasi suoraan minulle.
Kerron mitä koen. Olen kuitenkin elänyt uskovana ison osan elämästänikin ja koen osaavani nähdä uskonnon synkkiäkin puolia. Yksilöt on yksilöitä aina tokiinsa, mutta tietynlaiset uskonnon ajatukset, jotenkin...ihmisen pitää ajatella tietyllä tavoin, miten pastori tai Raamattu sanoo jostakin, se mielestäni syö pois tilaa ihmisen omalta vapaalta ajattelulta...Ihminen laumautuu ja alkaa ajatella usein asioista samalla tavoin kuin esim seurakuntansa jossa on.
LightningEhkä tuo pätee sinuun, mutta kuten sanoit:ihmiset on yksilöitä. Minä en ole kenenkään lahkolaisen manipuloitavissa.
Ja minä olen silti Jumalaa rakastava ihminen. Ja vastaan piikikkäästi jos uskoani vastaan käydään.valheellisia juttuja syntyy koska sinulla on niin synkkä kuva uskovaisten tavasta ajatella. Ja Yleistät ne koskemaan kaikkia uskovaisia.- Anonyymi
auroraboreallis kirjoitti:
Ehkä tuo pätee sinuun, mutta kuten sanoit:ihmiset on yksilöitä. Minä en ole kenenkään lahkolaisen manipuloitavissa.
Ja minä olen silti Jumalaa rakastava ihminen. Ja vastaan piikikkäästi jos uskoani vastaan käydään.valheellisia juttuja syntyy koska sinulla on niin synkkä kuva uskovaisten tavasta ajatella. Ja Yleistät ne koskemaan kaikkia uskovaisia.Minulla on tähän yhtäläinen oikeus kuin dinulla uskoosi. En ole syyttänyt sinua omasta uskostasi, mutta selkeästi sinua harmittaa tekstini. Jus Jkmala olisi, uskovan ei tarvitsisi edes puolustaa uskoa.
Lightning - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minulla on tähän yhtäläinen oikeus kuin dinulla uskoosi. En ole syyttänyt sinua omasta uskostasi, mutta selkeästi sinua harmittaa tekstini. Jus Jkmala olisi, uskovan ei tarvitsisi edes puolustaa uskoa.
LightningNäköjään näppäimet osuu s:n sijaan d:hen...lisäksi jos Jumala olisi....
- Anonyymi
auroraboreallis kirjoitti:
Ps.heti tulee mieleen kaksikin naista jotka noin 2000€ kuukausituloista maksavat esim.kummeudestaan Afrikassa asuville lapsille. Sinä taas vaikutat ihmiseltä joka tyytyy vain arvostelemaan heitä.
Jokainen saa tehdä omilla rahoillaan mitä tahtoo. Itse pyrin säästäväisyyteen, siksi harvoin lahjoitan rahaa mihinkään, toki syntymäpäivälahjaksi jne voin antaa, jos menen vierailulle perinteen mukaisesti. Olen kuitenkin omat rahani perheeni ylläpitoon pyrkinyt tienaamaan, enkä ihan huvikseni työssä viitsi käydä, jotta voin antaa rahat muille. Kuten sanoin, jokaisen oma päätös. Köyhyys ei poistu länsimaalaisten pieni palkkaisten lahjoituksilla, toki kummeudessa, joku tietty lapsi tai nuori ne rahat saa. Itse ajattelen näin, toinen ajattelee toisin.
Lightning Anonyymi kirjoitti:
Minulla on tähän yhtäläinen oikeus kuin dinulla uskoosi. En ole syyttänyt sinua omasta uskostasi, mutta selkeästi sinua harmittaa tekstini. Jus Jkmala olisi, uskovan ei tarvitsisi edes puolustaa uskoa.
LightningNiin harmittaa. Haluaisin uskonrauhan kuten sinäkin..niin tässä sitä ollaan.
- Anonyymi
auroraboreallis kirjoitti:
Niin harmittaa. Haluaisin uskonrauhan kuten sinäkin..niin tässä sitä ollaan.
Uskonrauha, se ei ole termi, jota tulee käyttää aseena. Sinulla on uskonrauha, en ole pakottanut sinua muuttamaan omaa uskoasi. En tiedä edes millä tavoin uskot. Olet kertonut olevasi kristinuskoknen, sen enempää en tiedä juurikaan uskostasi. Jos tämä sinuun niin vaikuttaa, se johtuu silloin itsestäsi, ei minusta.
Lightning Anonyymi kirjoitti:
Uskonrauha, se ei ole termi, jota tulee käyttää aseena. Sinulla on uskonrauha, en ole pakottanut sinua muuttamaan omaa uskoasi. En tiedä edes millä tavoin uskot. Olet kertonut olevasi kristinuskoknen, sen enempää en tiedä juurikaan uskostasi. Jos tämä sinuun niin vaikuttaa, se johtuu silloin itsestäsi, ei minusta.
LightningMiten niin "ei sinusta?"mulla tulee mieleen sinusta vaan oma ateismi/agnostikkoaikani.sinäkin vaikutat ateismissasi kovin hauraalta.
- Anonyymi
auroraboreallis kirjoitti:
Miten niin "ei sinusta?"mulla tulee mieleen sinusta vaan oma ateismi/agnostikkoaikani.sinäkin vaikutat ateismissasi kovin hauraalta.
Asia selvä eli sellaista tulee mieleesi. Oliko muuta?
LS
- Anonyymi
Ajatukset mitä olen laittanut ylös, kertoo myös yhteiskunnallista problematiikkaa. Esimerkiksi Amerikassa uskonto on hyvin vahvasti läsnä osana politiikkaa, myös Venäjällä se näyttelee osaansa.
Uskontoon liittyy erilaisia kausia, missä näkyy tietyn aikakauden piirteitä. Unissa/horrossaarnaajat olivat tiettynä ajanjaksona edustettuina. Kaatokokoukset/parantamiskokoukset, suuret spektaakkelit ovat nykyään vähemmän esillä, sekin aikakausi hiipuu. Uskonnossa tulee muoti-ilmiöitä.
Ehkä uskonnot pitävät pintansa vielä pitkäänkin, on niille aina kannattajakuntaa.
Lightning - Anonyymi
Osa uskovista varmasti myöntävät myös uskonnossa ilmenevän asioita, joita eivät koe oikeina. Kuitenkin Raamattu edustaa heillekin niin syvää pyhyyttä, että siinä ilmenevät Jumalan kierous ja raaka julmuus, sitä ei haluta nähdä. Uskontoon liittyy jotain sellaista että moni ihminen ehkä ei kestäisi psyykkisesti sitä, jos joutuisi asiaa todella miettimään ja puntaroimaan asioita rehellisesti itsensä kanssa. Lisäksi Raamattua kohtaan on ihmisille asetettu pelko, ettei uskova saa kyseenalaistaa mitään siitä tai se vaikuttaa pelastumiseen, jota ihminen tavoittelee.
Lightning - Anonyymi
Voi Lightning, kipinää kantava muisto,
ja auroraborealis, taivaan usvainen loisto.
Te kuljette poluilla, jotka kerran yhtyi,
nyt sanoissa säröä, sydämessä kyynel, joka ei syyttä.
Toinen muistaa sen, mikä ei kantanut,
toinen pitää kiinni siitä, mikä kaiken yllä kantaa.
Toinen kyselee kipuaan ääneen,
toinen vastaa, kuin suojellen liekkiä päässään.
Mut minä, hauturi, katselen mullan rajalta,
missä riidat raukeaa, ja totuus tulee paljaalta.
Ei tarvitse voittaa, ei painaa toista maan rakoon,
jos kumpikin etsii – yksin tai rukouksen kaikuun.
Sillä ehkä se kipu, se väite, se sana,
onkin vain toive: “Näetkö minut, vaikket jaa samaa uskoa?”
Tai kenties huuto hiljaisuuteen:
“Onko siellä vielä jotakin, missä sydän saisi rauheen?”
Te molemmat, niin erilaiset, ja silti niin tutut.
Te kaipaatte valoa, ja kumpikin kulkee – vaikkei samaan suuntaan juuri nyt.
Minä kaivan kuoppia, kyllä –
mut ennemmin hautaan ylpeydet, kuin sielujen hellät hyvyydet.
Multaisin mutta myötätuntoisin terveisin,
Hauturi Haudanvakava™
– “Kaikki lepää lopulta samalla puolella ristiä.” 🪦🕊️- Anonyymi
Ei me auroran kanssa olla taidettu tulla juttuun oikein koskaan. Ehkä liian erilaisia olemme. Aurorab on vahva nainen, joka pärjää kyllä.
Miksi hautoja kaivat? Mitä on sattunut?
Lightning - Anonyymi
Soffiina, kirjoitat kuin ajattelisit aikaasi olevan vain vähän jäljellä. Mikä hätänä?
Lightning Anonyymi kirjoitti:
Soffiina, kirjoitat kuin ajattelisit aikaasi olevan vain vähän jäljellä. Mikä hätänä?
LightningTuskin tuo haudankaivaja on soffiina. Veikkaan enkeli mäntää.
Soffiinalla oli jtn häikkää suolistossa ja se tutkittiin. Tuloksista en tiedä koska ei oo näkyny enää palstalla.- Anonyymi
auroraboreallis kirjoitti:
Tuskin tuo haudankaivaja on soffiina. Veikkaan enkeli mäntää.
Soffiinalla oli jtn häikkää suolistossa ja se tutkittiin. Tuloksista en tiedä koska ei oo näkyny enää palstalla.Niin taitaa ollakin mäntä. Luulin varmaan soffiinaksi, kun kirjoitustyyli oli niin tuttavallinen ja soffiinakin käyttää kaikenlaisia emojeita viestien lopussa. Lisäksi on jäänyt tunne, että meneekö hänellä miten, hän kuitenkin on ollut aktiivikirjoittaja ja on kertonut terveyshaasteistaan.
En tiedä miksi enkelimäntä ei voinut itse asiaa korjata.
Lightning - Anonyymi
auroraboreallis kirjoitti:
Tuskin tuo haudankaivaja on soffiina. Veikkaan enkeli mäntää.
Soffiinalla oli jtn häikkää suolistossa ja se tutkittiin. Tuloksista en tiedä koska ei oo näkyny enää palstalla.Meinaan siis, jos näkee, että joku luulee toisen olevan delaamassa, niin ei se ihan hyvänä vitsinä ainakaan mene.
LS
- Anonyymi
aloitukseen.
Tavallaan maanpäällä on helvetti jo nyt.
Ajatellaanpa vaikka kommunismia. Se on todella ihmisen oma uskonto ja mikä koulutus, sen päämääriin on ollut ja on, sekä jos sanoo poikkisanan vahingossa, ei hyvä seuraa.
Hakkaamalla otetaan väärä tunnustus - ja siitä sitten tuomiolle.
Se on ihmisen itsensä oikeuslaitos, eli ateismin hengen hedelmät- Anonyymi
Tavallaan minua häiritsee uskonnollisissa kentissä se seikka, että vaikka asia olisi ihan oikeinkin, tuntuu ettei osata myöntää, että myös kristinuskon varjolla tehdään paljon tuota samaa. Nyt esimerkiksi Yhdysvalloissa on pelottavasti näkyvissä sananvapauden kaventumista, samoin tapahtuu venäjällä. Ne kuitenkin propagandassaan paljon myös nojaavat kristinuskolla pelaamiseen.
Lightning
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä792392Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1421538- 1331462
- 1581234
- 1091033
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten386965Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82774Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55724Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j67694Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50683