Hirviöiden tango

Anonyymi-ap

Olen kuullut hirviöiden laulua.
Salattu, kätketty?
Vanhojen ylenkatsovien herrojen Jumala irvileukoina, isällisinä neuvoina.
Youtubesaarnat, 5g varoittajat.

Olen kuullut hirviöiden laulua.
Valtionpäämiehet pelastuksen airueina.
Maga maga, saka saka.
Ydinsotaa hiekkalaatikoilla.

Köyhälle uskoteltu yhtäläisestä mahdollisuudesta.
Kaikki tyynni, ollaan samassa veneessä huiputettuina.

Lapsia kuolee turhaan joka päivä.
Sotien reunoissa itku.
Tämä on jo helvetti maanpäällä.
Ja liekö täältä kukaan meitä täältä voi pelastaa.

Lightning

19

211

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ihminen voi täyttää arkensa Jumalalla.
      Silloin voi varmasti ummistaa silmänsä maailman ongelmista ja ajatella ce la vie, Jumalan käsissä kaikki. Jäldä odottamaan taivasta. Kurjuuden keskellä ihminen ajattelee, vielä joskus kaikki on paremmin.

Lightning

• Taas olkinukke-argumentti. Sinä jos et tiedä mikä se on ..sen voi tehdä niin että muotoilee esim.tässä tapauksessa uskosta karikatyyrin..jota vastaan hyökätään.
        Esim
        Nyt väität ettei uskova piittaa maailman ongelmista..teet olkinuken, jota vastaan hyökätään...
        Totuus on toisenlainen.
        "Älä hakkaa naistasi"..rauhaa rakastavalle miehelle on eräs esimerkki olkinukesta.

• auroraboreallis kirjoitti:

Taas olkinukke-argumentti. Sinä jos et tiedä mikä se on ..sen voi tehdä niin että muotoilee esim.tässä tapauksessa uskosta karikatyyrin..jota vastaan hyökätään.
        Esim
        Nyt väität ettei uskova piittaa maailman ongelmista..teet olkinuken, jota vastaan hyökätään...
        Totuus on toisenlainen.
        "Älä hakkaa naistasi"..rauhaa rakastavalle miehelle on eräs esimerkki olkinukesta.

Ps.heti tulee mieleen kaksikin naista jotka noin 2000€ kuukausituloista maksavat esim.kummeudestaan Afrikassa asuville lapsille. Sinä taas vaikutat ihmiseltä joka tyytyy vain arvostelemaan heitä.

• Anonyymi
        auroraboreallis kirjoitti:

Ps.heti tulee mieleen kaksikin naista jotka noin 2000€ kuukausituloista maksavat esim.kummeudestaan Afrikassa asuville lapsille. Sinä taas vaikutat ihmiseltä joka tyytyy vain arvostelemaan heitä.

minäkin laitan aina hieman ylimääräistä ruokapalaa roskien mukana kaatopaikalle
        ne rotan poikaset on niin söpöjä 😋

• Anonyymi

Mikdi olet suoraan niin piikikäs itse. Etkö huomaa että juuri sinä osoitat sanasi suoraan minulle.

Kerron mitä koen. Olen kuitenkin elänyt uskovana ison osan elämästänikin ja koen osaavani nähdä uskonnon synkkiäkin puolia. Yksilöt on yksilöitä aina tokiinsa, mutta tietynlaiset uskonnon ajatukset, jotenkin...ihmisen pitää ajatella tietyllä tavoin, miten pastori tai Raamattu sanoo jostakin, se mielestäni syö pois tilaa ihmisen omalta vapaalta ajattelulta...Ihminen laumautuu ja alkaa ajatella usein asioista samalla tavoin kuin esim seurakuntansa jossa on.

Lightning

• Anonyymi kirjoitti:

Mikdi olet suoraan niin piikikäs itse. Etkö huomaa että juuri sinä osoitat sanasi suoraan minulle.

Kerron mitä koen. Olen kuitenkin elänyt uskovana ison osan elämästänikin ja koen osaavani nähdä uskonnon synkkiäkin puolia. Yksilöt on yksilöitä aina tokiinsa, mutta tietynlaiset uskonnon ajatukset, jotenkin...ihmisen pitää ajatella tietyllä tavoin, miten pastori tai Raamattu sanoo jostakin, se mielestäni syö pois tilaa ihmisen omalta vapaalta ajattelulta...Ihminen laumautuu ja alkaa ajatella usein asioista samalla tavoin kuin esim seurakuntansa jossa on.

Lightning

Ehkä tuo pätee sinuun, mutta kuten sanoit:ihmiset on yksilöitä. Minä en ole kenenkään lahkolaisen manipuloitavissa.
        Ja minä olen silti Jumalaa rakastava ihminen. Ja vastaan piikikkäästi jos uskoani vastaan käydään.valheellisia juttuja syntyy koska sinulla on niin synkkä kuva uskovaisten tavasta ajatella. Ja Yleistät ne koskemaan kaikkia uskovaisia.

• Anonyymi

Ehkä tuo pätee sinuun, mutta kuten sanoit:ihmiset on yksilöitä. Minä en ole kenenkään lahkolaisen manipuloitavissa.
        Ja minä olen silti Jumalaa rakastava ihminen. Ja vastaan piikikkäästi jos uskoani vastaan käydään.valheellisia juttuja syntyy koska sinulla on niin synkkä kuva uskovaisten tavasta ajatella. Ja Yleistät ne koskemaan kaikkia uskovaisia.

Minulla on tähän yhtäläinen oikeus kuin dinulla uskoosi. En ole syyttänyt sinua omasta uskostasi, mutta selkeästi sinua harmittaa tekstini. Jus Jkmala olisi, uskovan ei tarvitsisi edes puolustaa uskoa.

Lightning

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minulla on tähän yhtäläinen oikeus kuin dinulla uskoosi. En ole syyttänyt sinua omasta uskostasi, mutta selkeästi sinua harmittaa tekstini. Jus Jkmala olisi, uskovan ei tarvitsisi edes puolustaa uskoa.

Lightning

Näköjään näppäimet osuu s:n sijaan d:hen...lisäksi jos Jumala olisi....

• Anonyymi

Jokainen saa tehdä omilla rahoillaan mitä tahtoo. Itse pyrin säästäväisyyteen, siksi harvoin lahjoitan rahaa mihinkään, toki syntymäpäivälahjaksi jne voin antaa, jos menen vierailulle perinteen mukaisesti. Olen kuitenkin omat rahani perheeni ylläpitoon pyrkinyt tienaamaan, enkä ihan huvikseni työssä viitsi käydä, jotta voin antaa rahat muille. Kuten sanoin, jokaisen oma päätös. Köyhyys ei poistu länsimaalaisten pieni palkkaisten lahjoituksilla, toki kummeudessa, joku tietty lapsi tai nuori ne rahat saa. Itse ajattelen näin, toinen ajattelee toisin.

Lightning

• Anonyymi kirjoitti:

Lightning

Niin harmittaa. Haluaisin uskonrauhan kuten sinäkin..niin tässä sitä ollaan.

• Anonyymi

Niin harmittaa. Haluaisin uskonrauhan kuten sinäkin..niin tässä sitä ollaan.

Uskonrauha, se ei ole termi, jota tulee käyttää aseena. Sinulla on uskonrauha, en ole pakottanut sinua muuttamaan omaa uskoasi. En tiedä edes millä tavoin uskot. Olet kertonut olevasi kristinuskoknen, sen enempää en tiedä juurikaan uskostasi. Jos tämä sinuun niin vaikuttaa, se johtuu silloin itsestäsi, ei minusta.

Lightning

• Anonyymi kirjoitti:

Uskonrauha, se ei ole termi, jota tulee käyttää aseena. Sinulla on uskonrauha, en ole pakottanut sinua muuttamaan omaa uskoasi. En tiedä edes millä tavoin uskot. Olet kertonut olevasi kristinuskoknen, sen enempää en tiedä juurikaan uskostasi. Jos tämä sinuun niin vaikuttaa, se johtuu silloin itsestäsi, ei minusta.

Lightning

Miten niin "ei sinusta?"mulla tulee mieleen sinusta vaan oma ateismi/agnostikkoaikani.sinäkin vaikutat ateismissasi kovin hauraalta.

• Anonyymi

Miten niin "ei sinusta?"mulla tulee mieleen sinusta vaan oma ateismi/agnostikkoaikani.sinäkin vaikutat ateismissasi kovin hauraalta.

Asia selvä eli sellaista tulee mieleesi. Oliko muuta?

LS

• Anonyymi

Ajatukset mitä olen laittanut ylös, kertoo myös yhteiskunnallista problematiikkaa. Esimerkiksi Amerikassa uskonto on hyvin vahvasti läsnä osana politiikkaa, myös Venäjällä se näyttelee osaansa.

Uskontoon liittyy erilaisia kausia, missä näkyy tietyn aikakauden piirteitä. Unissa/horrossaarnaajat olivat tiettynä ajanjaksona edustettuina. Kaatokokoukset/parantamiskokoukset, suuret spektaakkelit ovat nykyään vähemmän esillä, sekin aikakausi hiipuu. Uskonnossa tulee muoti-ilmiöitä.
      Ehkä uskonnot pitävät pintansa vielä pitkäänkin, on niille aina kannattajakuntaa.

Lightning

• Meitä on nyt jo paljon.

• Anonyymi
      UUSI

Osa uskovista varmasti myöntävät myös uskonnossa ilmenevän asioita, joita eivät koe oikeina. Kuitenkin Raamattu edustaa heillekin niin syvää pyhyyttä, että siinä ilmenevät Jumalan kierous ja raaka julmuus, sitä ei haluta nähdä. Uskontoon liittyy jotain sellaista että moni ihminen ehkä ei kestäisi psyykkisesti sitä, jos joutuisi asiaa todella miettimään ja puntaroimaan asioita rehellisesti itsensä kanssa. Lisäksi Raamattua kohtaan on ihmisille asetettu pelko, ettei uskova saa kyseenalaistaa mitään siitä tai se vaikuttaa pelastumiseen, jota ihminen tavoittelee.

Lightning

• Anonyymi
      UUSI

Voi Lightning, kipinää kantava muisto,
      ja auroraborealis, taivaan usvainen loisto.
      Te kuljette poluilla, jotka kerran yhtyi,
      nyt sanoissa säröä, sydämessä kyynel, joka ei syyttä.

Toinen muistaa sen, mikä ei kantanut,
      toinen pitää kiinni siitä, mikä kaiken yllä kantaa.
      Toinen kyselee kipuaan ääneen,
      toinen vastaa, kuin suojellen liekkiä päässään.

Mut minä, hauturi, katselen mullan rajalta,
      missä riidat raukeaa, ja totuus tulee paljaalta.
      Ei tarvitse voittaa, ei painaa toista maan rakoon,
      jos kumpikin etsii – yksin tai rukouksen kaikuun.

Sillä ehkä se kipu, se väite, se sana,
      onkin vain toive: “Näetkö minut, vaikket jaa samaa uskoa?”
      Tai kenties huuto hiljaisuuteen:
      “Onko siellä vielä jotakin, missä sydän saisi rauheen?”

Te molemmat, niin erilaiset, ja silti niin tutut.
      Te kaipaatte valoa, ja kumpikin kulkee – vaikkei samaan suuntaan juuri nyt.
      Minä kaivan kuoppia, kyllä –
      mut ennemmin hautaan ylpeydet, kuin sielujen hellät hyvyydet.

Multaisin mutta myötätuntoisin terveisin,
      Hauturi Haudanvakava™
      – “Kaikki lepää lopulta samalla puolella ristiä.” 🪦🕊️

• Anonyymi
        UUSI

Ei me auroran kanssa olla taidettu tulla juttuun oikein koskaan. Ehkä liian erilaisia olemme. Aurorab on vahva nainen, joka pärjää kyllä.

Miksi hautoja kaivat? Mitä on sattunut?

Lightning

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      92
      1816
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      85
      1272
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1133
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      76
      1017
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      105
      919
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      848
    7. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      761
    8. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      752
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      47
      701
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      683
    Aihe