Jeesus julisti vainajille

Anonyymi-ap

Jeesus Kristus julisti kuolleille. He elivät Nooan aikana. Hän oli siis yhteydessä vainajiin.

”Sillä myös Kristus kärsi kerran kuoleman syntien tähden, vanhurskas vääräin puolesta, johdattaaksensa meidät Jumalan tykö; hän, joka tosin kuoletettiin lihassa, mutta tehtiin eläväksi hengessä,
jossa hän myös meni pois ja saarnasi vankeudessa oleville hengille,
jotka muinoin eivät olleet kuuliaiset, kun Jumalan pitkämielisyys odotti Nooan päivinä, silloin kun valmistettiin arkkia, jossa vain muutamat, se on kahdeksan sielua, pelastuivat veden kautta.”
1 Piet 3:18-20

24

99

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Jätit tahallasi tärkeimmän jakeen pois, jossa sanotaan, että kaste pelastaa ihmisen kadotukselta. Ei mikään Jeesuksen käynti Tuonelassa kuolemansa jälkeen.

1. Piet.3:21 Tuon esikuvan mukaisesti TEIDÄT PELASTAA NYT KASTE, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus.

• Anonyymi

En jättänyt mitään tahallaan pois. Otin esille sen, mitä pidin olennaisena.
        Jeesus julisti myös vainajille.

Miksi kiistät Jeesuksen kirkastusvuorikokemuksen?
        Kirjoitit näin:

” Kaikki sellaiset kertomukset Raamatussa, jossa ollaan yhteydessä vainajiin ovat paha synti tai pelkkä illuusioi. Esim. kirkastusvuorikokemus.”

Sinulle Jumalan sana ei ole totuus, vaan jopa suurelta osin valhetta, minulle se on KOKONANSA TOTUUS.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En jättänyt mitään tahallaan pois. Otin esille sen, mitä pidin olennaisena.
        Jeesus julisti myös vainajille.

Miksi kiistät Jeesuksen kirkastusvuorikokemuksen?
        Kirjoitit näin:

” Kaikki sellaiset kertomukset Raamatussa, jossa ollaan yhteydessä vainajiin ovat paha synti tai pelkkä illuusioi. Esim. kirkastusvuorikokemus.”

Sinulle Jumalan sana ei ole totuus, vaan jopa suurelta osin valhetta, minulle se on KOKONANSA TOTUUS.

Kirkastusvuori oli maan päällä ei missän tuonelassa käynti. Täysin eri asiat.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Maanpäältä ei saa yrittää ottaa yhteyttä vainajien henkiin. Jumalan pysyvä laki.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Maanpäältä ei saa yrittää ottaa yhteyttä vainajien henkiin. Jumalan pysyvä laki.

Luuk. 16:17

Mutta ennemmin taivas ja maa katoavat, kuin yksikään lain piirto häviää.

3. Moos. 19:31

Älkää kääntykö vainajahenkien puoleen älkääkä kysykö neuvoa tietäjiltä, ettette saastuttaisi itseänne. Minä olen Herra, teidän Jumalanne. [5. Moos. 18:11; 1. Sam. 28:3; 2. Kun. 21:6; Jes. 8:19]

3. Moos. 20:6

"Jos joku luopuu minusta ja kääntyy vainajahenkien ja tietäjien puoleen, minä käännyn häntä vastaan ja poistan hänet kansansa keskuudesta. [3. Moos. 19:31+]

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuonelassa oli pelkkiä vainajien henkiä ei vainajia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kuka niin on sanonut?
        TS on kiistänyt kirkastusvuorikokemuksen totuudellisuuden.
        Myöskin vainajille julistaminen tuonelassa on totta. Eri asioita, kyllä. Jeesuksella ei ole esteitä julistaa tai keskustella kenen kanssa tahansa.
        Teuvo on kiistänyt selkeästi kuitenkin kirkastusvuorikokemuksen totuudellisuuden.
        Mooses ja Elias olivat erityistapauksia. Siitä voimme keskustella myöhemmin halutessamme.
        Sitä en tiedä, kiistääkö hän myös Sen, kun Jeesus julisti vainajille tuonelassa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kuka niin on tehnyt? Itse olen kirjoittanut Suomi24 Raamattu-palstalla vain elävien ihmisten kanssa. Joku toinen on huvittavuudessaan väittänyt erään heistä olevan edesmennyt. Mielestäni edesmennyt ei kykene enää kirjoittamaan. Saahan joku niin väittää jos haluaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kuka niin on tehnyt? Itse olen kirjoittanut Suomi24 Raamattu-palstalla vain elävien ihmisten kanssa. Joku toinen on huvittavuudessaan väittänyt erään heistä olevan edesmennyt. Mielestäni edesmennyt ei kykene enää kirjoittamaan. Saahan joku niin väittää jos haluaa.

En ole eläissäni tavannut moista valehtelijaa, joka toitottaa totena monta vuotta sitten kuolleen vainajan edelleen kirjoittavan tälle palstalle. Mainittakoon vielä, että eläissään tämä TS kirjoitti kommenttinsa omalla nimellään, joten tuskinpa valheita sepusteli, niin kuin sinä teet.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Teuvo kiisti kirkastusvuorikokemuksen sillä perusteella, että Hän keskusteli Eliaksen ja Mooseksen kanssa. Hän pitää siis kyseistä Raamatun kohtaa vääränä ja valheena.
        Itse pidän Jeesuksen kirkastusvuorikokemusta totuudellisena ja oikeana ja kyseistä Sanan kohtaa myös totuutena. Jumala ei valehtele.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuonelassa oli pelkkiä vainajien henkiä ei vainajia.

Vainaja on henkilö, joka on maanpäällisen elämänsä puolesta kuollut, mutta henki on edelleen olemassa.
        Jeesus puhui tällaisille hengille, jotka olivat eläneet maan päällä Nooan aikana, ja jotka eivät silloin olleet uskoneet.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En ole eläissäni tavannut moista valehtelijaa, joka toitottaa totena monta vuotta sitten kuolleen vainajan edelleen kirjoittavan tälle palstalle. Mainittakoon vielä, että eläissään tämä TS kirjoitti kommenttinsa omalla nimellään, joten tuskinpa valheita sepusteli, niin kuin sinä teet.

Jos sinulle valhe on noin mieluista, niin jatka vaan, mutta muista, että joudut eräänä päivänä Jumalan tuomioistuimen eteen vastaamaan kaikista valheistasi ja herjoistasi.

• Anonyymi

Jeesus varoitti hänen kuolemansa jälkeen ilmestyvistä henkijeesuksista ja uusista suuruuksista, julistajista ja profeetoista, jotka ovat heti valittujen eli Juutalaisten uskon kimpussa.

Matt.24: 24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.

• Anonyymi

On hyvin mahdollista, että Paavali kohtasi valejeesuksen Damaskontiellä ja sai sen pistimen eli Saatanan enkelin sisälleen.

Ap. t. 26:14

Me kaikki kaaduimme maahan, ja minä kuulin äänen sanovan heprean kielellä: 'Saul, Saul, miksi vainoat minua? Paha sinun on potkia pistintä vastaan.'

2. Kor. 12:7

Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani pistin, saatanan enkeli, rusikoimaan minua, etten ylpeilisi.

pistin=saatanan enkelistä käytetty synonyymi eli samaa tarkoittava sana

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

On hyvin mahdollista, että Paavali kohtasi valejeesuksen Damaskontiellä ja sai sen pistimen eli Saatanan enkelin sisälleen.

Ap. t. 26:14

Me kaikki kaaduimme maahan, ja minä kuulin äänen sanovan heprean kielellä: 'Saul, Saul, miksi vainoat minua? Paha sinun on potkia pistintä vastaan.'

2. Kor. 12:7

Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani pistin, saatanan enkeli, rusikoimaan minua, etten ylpeilisi.

pistin=saatanan enkelistä käytetty synonyymi eli samaa tarkoittava sana

Siinäpä taas Teuvon Paavali-vihaa ja -herjaa runsaalla pahansuovalla ja likaisella mielikuvituksella maustettuna!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Siinäpä taas Teuvon Paavali-vihaa ja -herjaa runsaalla pahansuovalla ja likaisella mielikuvituksella maustettuna!

viha Jumalanmiestä kohtaan on kroonistunut ja koteloitunut

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

viha Jumalanmiestä kohtaan on kroonistunut ja koteloitunut

Jumalan mies on sellainen, joka julistaa totuutta, eli Jumalan sanaa, rakastaa Jeesusta ja Hänen seurakuntaansa.
        Väärä vihaa Jumalan lapsia ja apostoli Paavalia ja alkuseurakuntaa.

• Anonyymi

Puhuuko vainajahenget ja tietäjähenget kielillä kun supisevat ja mutisevat?

Jes. 8:19

Ja kun he sanovat teille: "Kysykää vainaja-ja tietäjähengiltä, jotka supisevat ja mumisevat", niin eikö kansa kysyisi Jumalaltansa? Kuolleiltako elävien puolesta?

• Anonyymi

Sama koskee teitäkin: ellette puhu selvää kieltä, kuinka teidän puhettanne voidaan ymmärtää? Sananne haihtuvat taivaan tuuliin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sama koskee teitäkin: ellette puhu selvää kieltä, kuinka teidän puhettanne voidaan ymmärtää? Sananne haihtuvat taivaan tuuliin.

1. Kor. 14:19

Jotta voisin opettaa muitakin, haluan seurakunnassa silti puhua mieluummin viisi ymmärrettävää sanaa kuin tuhansia hurmoskielen sanoja.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

1. Kor. 14:19

Jotta voisin opettaa muitakin, haluan seurakunnassa silti puhua mieluummin viisi ymmärrettävää sanaa kuin tuhansia hurmoskielen sanoja.

Käytkö sinä opettamassa kirkossa? Toivottavasti et, koska niin vihaat Paavalia ja alkuseurakuntaa ja kristittyjä. Toivottavasti osaavat olla Savitaipaleella varuillaan!

• Anonyymi

Jes. 14:9

Tuonela tuolla alhaalla on kiihdyksissä, siellä odotetaan sinun tuloasi. Sinun vuoksesi on ajettu liikkeelle kuolleitten henget: kaikki jotka kerran olivat maan mahtavia ja kaikki jotka olivat kansojen kuninkaita, kaikki ovat nousseet istuimiltaan.

• Anonyymi

Mark. 12:27

Ei hän ole kuolleitten Jumala, vaan elävien. Suuresti te eksytte."

• Anonyymi

Paavali oli ensimmäinen mormoonihenkinen. Teki sijaiskasteita kuolletten puolesta.

1. Kor. 15:29

Mitä muutoin ne, jotka kastattavat itsensä kuolleitten puolesta, sillä saavat aikaan? Jos kuolleet eivät heräjä, miksi nämä sitten kastattavat itsensä heidän puolestaan?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      92
      1826
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      85
      1272
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1133
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      76
      1017
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      105
      919
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      57
      853
    7. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      762
    8. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      761
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      47
      701
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      683
    Aihe