Kyseessä on minäkeskeinen usko.
Raamatusta ei löydy sanontaa "tulin uskoon."
Raamatussa ei ole myöskään "uskoontulo rukousta".
MINÄ "tulin uskoon" fraasi
85
343
Vastaukset
- AnonyymiUUSI
Pakkovauvakastetut eivät tule uskoon!
- AnonyymiUUSI
Nyt pakkovauvakastetut tunnustavat sen!
- AnonyymiUUSI
Olsenin poikakaverin nimi oli Usko.
- AnonyymiUUSI
Raamatussa ei ole kastemaljaa, eikä kummeja, eikä kummien uskoa, eikä Raamatussa ole vanhempien suostumusta kasteelle, eikä Sana ilmoita kolmen vesitilkan kastetta, eikä Raamatussa ylipäätään oli kolmen vesitipan pirskotusta. Sana ei ilmoita toisen uskolla uskoon tuloa ja toisten teoilla astumista Jumalan valtakuntaan.
Sana ei myöskään ilmoita kasteen kautta saatavaa uskoa ja kasteessa saatavaa Pyhää Henkeä. Raamatussa ei ole kehotusta muuttaa viini synnit anteeksiantavaksi ihmisen vereksi ja leipä ihmisen ruumiiksi.
Sana ei ilmoita seurakuntaa, jossa maailman ihmiset ja pyhät olisivat yhdessä ja jakaisivat keskenään Herran aterian. Sana ei ilmoita laisinkaan Katekismuksen antamia selityksiä kymmenestä käskystä. Sana ei tuo valoon kolmen jumalan oppia, kolminaisuutta. Sanassa ei ole ns. uuden liiton kymmenyksiä tai kirkollisveroa.
Eikä Raamattu kutsu uskovia syntisiksi.
- AnonyymiUUSI
No miten sä tulit uskoon sitten - Jeesus pelasti vai?
- AnonyymiUUSI
”Hänessä on teihinkin, sitten kun olitte kuulleet totuuden sanan, pelastuksenne evankeliumin, ja uskoneet sen, pantu sinetiksi luvattu Pyhä Henki,”
Kirje efesolaisille 1:13 FINRK
”Tehän olette uudestisyntyneet, ette katoavasta siemenestä vaan katoamattomasta, Jumalan elävän ja pysyvän sanan kautta. Sillä kaikki liha on kuin ruoho ja kaikki sen loisto kuin ruohon kukka. Ruoho kuihtuu ja kukka varisee, mutta Herran sana pysyy iäti. Tämä on se sana, joka on teille ilosanomana julistettu.”
1. Pietarin kirje 1:23-25 FINRK
”Jumalan armo on näet ilmestynyt pelastukseksi kaikille ihmisille, ja se kasvattaa meitä hylkäämään jumalattomuuden ja maailmalliset himot ja elämään siveästi, vanhurskaasti ja jumalisesti nykyisessä maailmanajassa, kun odotamme autuaan toivon täyttymistä ja suuren Jumalan ja Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen kirkkauden ilmestymistä. Hän antoi itsensä meidän puolestamme lunastaakseen meidät kaikesta laittomuudesta ja puhdistaakseen itselleen omaisuudeksi kansan, joka ahkeroi hyviä tekoja.”
Kirje Titukselle 2:11-14 FINRK
- AnonyymiUUSI
Joissain lahkokokouksissa "tullaan uskoon" käden nostolla.
Lähinnä kyse on helluntailaisesta tavasta.- AnonyymiUUSI
No ei ainakaan käden laskulla tulla missään seurakunnassa uskoon!!!!
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
No ei ainakaan käden laskulla tulla missään seurakunnassa uskoon!!!!
Onko kaatuminen uskoontulon merkki ?
- AnonyymiUUSI
Lahkolaiset käyttävät lahkotermejä joita ei ole Raamatussa.
- AnonyymiUUSI
No vähemmän niitä ateistilahkotermejä sieltä löytyy...
- AnonyymiUUSI
Myös mormonit jotka ovat uudestikastettuja ovat tehneet uskon ratkaisun ja "tulleet uskoon.".
- AnonyymiUUSI
Kaikki uskovat yhdessä ateisteja vastaan!
- AnonyymiUUSI
Suomi24 on tehnyt tarkoituksella ja määrätietoisesti helluntailaisuuspalstasta sivut, joissa avoimesti rikotaan Suomen lakeja ja joissa pilkataan ja herjataan Jumalaa ja joissa helluntailaisia vainotaan ja panetellaan. Suomi24 on laittomien hallussa ja alusta laittomuuksiin.
- AnonyymiUUSI
Helluntailaisuudesta löytyy muutakin epäraamatullisuutta.
- AnonyymiUUSI
Heikostipa tunnet Raamattusi. No, eihän sitä voi tuntea, jos ei ole tullut uskoon. Uskoon tuleminen mainitaan Raamatussa monen monta kertaa. Kirjoitapa tähän hakusana "uskoon":
https://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible - AnonyymiUUSI
Raamatussa ei ole myöskään "uskoontulo rukousta".
Tämä on suosittua etenkin helluntailaisuudessa. - AnonyymiUUSI
Kylväjä vertaus kertoo kolmenlaisesta "uskoon tulosta."
- AnonyymiUUSI
Olen nähnyt että "uskovat" voi "tulla uskoon" montakin kertaa elämänsä aikana.
- AnonyymiUUSI
Antaa tulla vaan!
- AnonyymiUUSI
Apt 2:21: "Ja on tapahtuva, että jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu.'"
Apt 8:7: "Sillä monista, joissa oli saastaisia henkiä, ne lähtivät pois huutaen suurella äänellä; ja moni halvattu ja rampa parani."
1. Ensin olisi ajettava henkivallat pois ihmisestä.
2. Sitten olisi huudettava avuksi Herran nimeä - AnonyymiUUSI
Apostolien teot:
15:5 Mutta fariseusten lahkosta nousivat muutamat, jotka olivat tulleet uskoon, ja sanoivat: "Heidät on ympärileikattava ja heitä on käskettävä noudattamaan Mooseksen lakia".
15:7 Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitten teki teidän keskuudessanne sen valinnan, että pakanat minun suustani saisivat kuulla evankeliumin sanan ja tulisivat uskoon.
17:4 Ja muutamat heistä tulivat uskoon ja liittyivät Paavaliin ja Silaaseen, niin myös suuri joukko jumalaapelkääväisiä kreikkalaisia sekä useat ylhäiset naiset.
18:27 Ja kun hän tahtoi mennä Akaiaan, niin veljet kehoittivat häntä siihen ja kirjoittivat opetuslapsille, että nämä ottaisivat hänet vastaan. Ja sinne saavuttuaan hän armon kautta oli suureksi hyödyksi uskoon tulleille.
19:2 Ja hän sanoi heille: "Saitteko Pyhän Hengen silloin, kun te tulitte uskoon?" Niin he sanoivat hänelle: "Emme ole edes kuulleet, että Pyhää Henkeä on olemassakaan".
19:18 Ja monet niistä, jotka olivat tulleet uskoon, menivät ja tunnustivat ja ilmoittivat tekonsa.
21:20 Sen kuultuaan he ylistivät Jumalaa ja sanoivat Paavalille: "Sinä näet, veli, kuinka monta tuhatta juutalaista on tullut uskoon, ja he ovat kaikki lainkiivailijoita.
21:25 Mutta uskoon tulleista pakanoista me olemme päättäneet ja kirjoittaneet, että heidän on välttäminen epäjumalille uhrattua ja verta ja lihaa, josta ei veri ole laskettu, ja haureutta."- AnonyymiUUSI
Roomalaiskirje:
1:17 Sillä siinä Jumalan vanhurskaus ilmestyy uskosta uskoon, niinkuin kirjoitettu on: "Vanhurskas on elävä uskosta".
11:23 Mutta nuo toisetkin, jos eivät jää epäuskoonsa, tulevat oksastettaviksi, sillä Jumala on voimallinen oksastamaan ne jälleen.
13:11 Ja tehkää tämä, koska tunnette tämän ajan, että jo on hetki teidän unesta nousta; sillä pelastus on nyt meitä lähempänä kuin silloin, kun uskoon tulimme.
1.Korinttolaiskirje:
15:11 Olinpa siis minä tai olivatpa he: näin me saarnaamme, ja näin te olette uskoon tulleet.
Galatalaiskirje:
3:7 Tietäkää siis, että ne, jotka uskoon perustautuvat, ovat Aabrahamin lapsia.
3:9 Niinmuodoin ne, jotka perustautuvat uskoon, siunataan uskovan Aabrahamin kanssa.
3:12 Mutta laki ei perustaudu uskoon, vaan: "Joka ne täyttää, on niistä elävä".
1.Timoteuksen kirje:
1:4 eivätkä puuttuisi taruihin ja loppumattomiin sukuluetteloihin, jotka pikemmin edistävät turhaa mietiskelyä kuin Jumalan armotaloutta, joka perustuu uskoon, niin kehoitan nytkin.
Hebrealaiskirje:
4:3 Sillä me pääsemme lepoon, me, jotka tulimme uskoon, niinkuin hän on sanonut: "Ja niin minä vihassani vannoin: 'He eivät pääse minun lepooni'", vaikka hänen tekonsa olivat valmiina maailman perustamisesta asti. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Roomalaiskirje:
1:17 Sillä siinä Jumalan vanhurskaus ilmestyy uskosta uskoon, niinkuin kirjoitettu on: "Vanhurskas on elävä uskosta".
11:23 Mutta nuo toisetkin, jos eivät jää epäuskoonsa, tulevat oksastettaviksi, sillä Jumala on voimallinen oksastamaan ne jälleen.
13:11 Ja tehkää tämä, koska tunnette tämän ajan, että jo on hetki teidän unesta nousta; sillä pelastus on nyt meitä lähempänä kuin silloin, kun uskoon tulimme.
1.Korinttolaiskirje:
15:11 Olinpa siis minä tai olivatpa he: näin me saarnaamme, ja näin te olette uskoon tulleet.
Galatalaiskirje:
3:7 Tietäkää siis, että ne, jotka uskoon perustautuvat, ovat Aabrahamin lapsia.
3:9 Niinmuodoin ne, jotka perustautuvat uskoon, siunataan uskovan Aabrahamin kanssa.
3:12 Mutta laki ei perustaudu uskoon, vaan: "Joka ne täyttää, on niistä elävä".
1.Timoteuksen kirje:
1:4 eivätkä puuttuisi taruihin ja loppumattomiin sukuluetteloihin, jotka pikemmin edistävät turhaa mietiskelyä kuin Jumalan armotaloutta, joka perustuu uskoon, niin kehoitan nytkin.
Hebrealaiskirje:
4:3 Sillä me pääsemme lepoon, me, jotka tulimme uskoon, niinkuin hän on sanonut: "Ja niin minä vihassani vannoin: 'He eivät pääse minun lepooni'", vaikka hänen tekonsa olivat valmiina maailman perustamisesta asti.Vai ei Raamatussa puhuta uskoon tulosta!!!
Pakkovauvakastetut valehtelevat AINA! - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Vai ei Raamatussa puhuta uskoon tulosta!!!
Pakkovauvakastetut valehtelevat AINA!Hyvä, että huomasit minun tuonne ylemmäs laittamani tekstin ja kopioit sieltä ne kohdat joissa esiintyy sana "uskoon". En itse viitsinyt, koska luulin, että AP avaisi antamani linkin.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Vai ei Raamatussa puhuta uskoon tulosta!!!
Pakkovauvakastetut valehtelevat AINA!"Tulin uskoon" on epäraamatullinen minä-keskeinen fraasi.
Tulin = minä tulin.
- AnonyymiUUSI
Oikea kristillinen usko ei ole MINÄ-keskeistä uskoa laisinkaan.
- AnonyymiUUSI
Mutta ateismi on Minä Minä uskontoa!
- AnonyymiUUSI
Käännyttämällä tehdään niitä uskoon tulleita käännynäisiä ja siihen pelkkä vesikaste on käännynnäiskaste eli proselyyttikaste.
Te ulkokullatut, kun te kierrätte meret ja mantereet tehdäksenne yhden käännynnäisen; ja kun joku on siksi tullut, niin teette hänestä helvetin lapsen, kahta vertaa pahemman, kuin te itse olette!
Helluntailaiset ovat käännynnäisiä.- AnonyymiUUSI
Vauvakastellut ovat pakanoita luonnostaaan.
- AnonyymiUUSI
Tulin uskoon, on hyvä ja kuvaava sanonta, jonka myös saivartelijoiden luulisi tajuavan. Uskoon tullaan yksilöllisesti, ei välttämättä sattumalta. Vaan Jumalaa janoavan kaipauksen johdattamana, jota Pyhä Henki ohjaa, täsmälleen siten, mikä on kullekin noviisille paras tapa. joten kutsuja on monenlaisia. Joku tulee uskoon kerralla, tosin siitä eteenpäin kasvaen kokemustensa mukaisesti. Joku huutaa itkien Jumalaa apuun, sontansa keskelle uupuneena, vuosien piinan jälkeen. Mutta ei kukaan niin alhaalla kulje, ettei hän olisi Jeesukselle rakas. Hän nostaa uupuneen taas kunniaansa ja pelastukseen. Joku tuskittelee , miksi minusta tälläisen loit, mutta sinäkin rampa, rujo, sairas, ateistien halveksima, olet kelvolllinen Jumala lapseksi. Pyydä Jeesusta elämäsi Herraksi Hän tulee juosten ja taluttaa sinua pahojen yli. Alat huomata uuden ystäväsi Puhiä tuulahduksia elämässäsi yhä useammin ja lopulta ylistät Häntä riemuiten. et pelkää elämää, et kuolemaa, sillä Jeesus on luonasi Pyhän Hengen kautta, johon oma ihmisen henki on yhteydessä.
- AnonyymiUUSI
Kristittyjen kastettu lapsi saa kasteessa uskon Hengen lahjan ja pääsee liiton jäseneksi Jumalanlapseksi Jeesuksen verensuojaan.
Kristittyjen usko on kasteen lahjan Pyhän Hengen yksi pysyvä ominaisuus, hengen tason usko on hengen lahja. Usko, toivo, rakkaus, rauha ja ilo on oikean uskon sisältö.
Room. 8:26
Myös Henki auttaa meitä, jotka olemme heikkoja. Emmehän tiedä, miten meidän tulisi rukoilla, että rukoilisimme oikein. Henki itse kuitenkin puhuu meidän puolestamme sanattomin huokauksin.- AnonyymiUUSI
Jeesus: Joka ei ota vastaan Jumalan valtakuntaa (Pyhää Henkeä) niinkuin sen tekee lapsi kasteessa, se ei pääse sinne sisälle. Monet koittavat mutta eivät voi. Aikuisen on vaikea pelastua.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus: Joka ei ota vastaan Jumalan valtakuntaa (Pyhää Henkeä) niinkuin sen tekee lapsi kasteessa, se ei pääse sinne sisälle. Monet koittavat mutta eivät voi. Aikuisen on vaikea pelastua.
Valehtelet. Lainaat virheellisesti kuten perkelekin tekee eli lisää vähän lustetta sekaan.
"joka ei ota vastaan Jumalan valtakuntaa niinkuin lapsi, se ei pääse sinne sisälle"
Siinä ei puhuta mitään kasteesta vaan asenteesta. Sitä paitsi kyseessä on lapsi joka tajuaa jotakin eikä vauva.
- AnonyymiUUSI
Matt 13:25:
"Mutta ihmisten nukkuessa hänen vihamiehensä tuli ja kylvi lustetta nisun sekaan ja meni pois."
Totta joka sana. - AnonyymiUUSI
"Tulin uskoon" on epäraamatullinen minä-keskeinen fraasi.
- AnonyymiUUSI
Ateisti tuli uskoon tai ei.
- AnonyymiUUSI
Hurmoskieliset sekavat molotukset on henkimaailman tekosia.
1. Kor. 14:9
Samoin tekin: jos ette kielellänne saa esiin selvää puhetta, kuinka voidaan sellainen puhe ymmärtää? Tehän puhutte silloin tuuleen.- AnonyymiUUSI
Saatana on ilmavallan hallitsija.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Saatana on ilmavallan hallitsija.
Ensimmäisen ja toisen polven helluntailaisuudessa ei voinut edes >> tulla uskoon << jos ei puhunut kielillä.
- AnonyymiUUSI
Olseni sanoi myös "tulleensa uskoon."
- AnonyymiUUSI
Olseni sai Amerikassa helluntailaisten spesiaalin "henkikasteen" ja homosteli rajusti. Vietiin vankilaan v. 1925 ja karkotettiin Norjaan.
Ehti perustaa Suomeen 40 ens. hell.srk. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Olseni sai Amerikassa helluntailaisten spesiaalin "henkikasteen" ja homosteli rajusti. Vietiin vankilaan v. 1925 ja karkotettiin Norjaan.
Ehti perustaa Suomeen 40 ens. hell.srk.Helluntaipastorit koroittivat hänet apostoliksi.
Onhan näitä valheapostoleita paljon muitakin.
- AnonyymiUUSI
Minkälainen se sana pitäisi olla että se sulle kävisi. Onko usko sanoihin takertumista?
- AnonyymiUUSI
Raamattuun ei saa lisätä ottaa pois sanoja.
- AnonyymiUUSI
Ne ovat raamatussa olevia sanoja.
- AnonyymiUUSI
Ilm 22:19:
"Ja jos joku ottaa pois jotakin tämän profetian kirjan sanoista, niin Jumala on ottava pois sen osan, mikä hänellä on elämän puuhun ja pyhään kaupunkiin, joista tässä kirjassa on kirjoitettu." - AnonyymiUUSI
Raamatussa sitä sanotaan lusteen kylvämiseksi hyvän viljan joukkoon.
- AnonyymiUUSI
Kristuksen omaksi kastettuja alettiin kutsua kreikankielen sanalla "pistis" uskovainen. Kasteessa saadaan synneistä pestyyn sydämeen uskon Hengen lahja.
Lyydiatakin kutsuttiin pistikseksi vasta koko perheen kastamisen jälkeen. Ei ennen.
14 Ja eräs Lyydia niminen purppuranmyyjä Tyatiran kaupungista, jumalaapelkääväinen nainen, oli kuulemassa; ja Herra avasi hänen sydämensä ottamaan vaarin siitä, mitä Paavali puhui.
15 Ja kun hänet ja hänen perhekuntansa oli kastettu, pyysi hän meitä sanoen: "Jos te pidätte minua Herraan uskovaisena, niin tulkaa minun kotiini ja majailkaa siellä". Ja hän vaati meitä.- AnonyymiUUSI
Helluntailaisuudessa ensin ihminen käännytetään harhaoppiseen jenkkilahkon uskoon ja ihmiselle uskotellaan että nyt hän on pelastunut. Pirullinen eksytys ja heresia.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Helluntailaisuudessa ensin ihminen käännytetään harhaoppiseen jenkkilahkon uskoon ja ihmiselle uskotellaan että nyt hän on pelastunut. Pirullinen eksytys ja heresia.
Helluntailaisten kastekin on pelkkää vettä, käännynnäiskaste, paljon vettä, mutta ei mitään muuta, ei siinä saada mitään armoa, syntien pesua, eikä uskoa lahjaksi.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Helluntailaisten kastekin on pelkkää vettä, käännynnäiskaste, paljon vettä, mutta ei mitään muuta, ei siinä saada mitään armoa, syntien pesua, eikä uskoa lahjaksi.
1. Joh. 5:8
Ja kolme ovat, jotka todistavat maan päällä: Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme yhdessä ovat.
Oikeiden Kristittyjen kasteessa on Henki, vesi ja sovintoveren osallisuus yhdessä ja samassa kasteessa. Ef.4:5 Yksi kaste, hen baptisma. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
1. Joh. 5:8
Ja kolme ovat, jotka todistavat maan päällä: Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme yhdessä ovat.
Oikeiden Kristittyjen kasteessa on Henki, vesi ja sovintoveren osallisuus yhdessä ja samassa kasteessa. Ef.4:5 Yksi kaste, hen baptisma.Hen yrittää vieraallä kielellä perustella valhettaan oikeaksi.
- AnonyymiUUSI
Pakkovauvakastetuuillr (siis näille vauvana kastetuille kiihkoilijoille, jotka eivät ole välttämättä edes uskossa) pitää olla mahdollisimman passiivista ja uskoontulon sivuuttavaa termistöä ja ilmaisuja , kuten "minut vanhurskautettiin", "Jumala teki minusta uskovan" tms. tosin nuokin ovat varmaan jo liian radikaaleja joidenkin makuun. Ihmisen pitää heidän mielestään olla kuin joku puupölkky, jolle tehdään toimenpiteitä. Ettei vahingossakaan tule se ihmisteko mieleen.
- AnonyymiUUSI
Raamattu ei ole minä-keskeistä Jumalan Sanaa.
Tämä tuli Pyhästä Hengestä.- AnonyymiUUSI
Sun täytyy opetella puhumaan.
- AnonyymiUUSI
Mitä helluntailaiset sanovat tähän ?
"Raamatussa ei ole myöskään "uskoontulo rukousta".- AnonyymiUUSI
Ajattele välillä mitä Jeesus ajattelee.
- AnonyymiUUSI
Mitä Raamattu sanoo siitä, että roikutaan vuosia ja vuosikymmeniä internetin keskustelupalstalla jauhamassa Parhamista ja Olsenista ja helluntailaisesten keksityistä vääryyksistä ja ongelmista? Sitäkö se on se lähetyskäskyn mukainen työ, jonka Jeesus jätti seurakunnan hommaksi?
- AnonyymiUUSI
Unohdit pakkovauvakaste fraasin.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Unohdit pakkovauvakaste fraasin.
Ei kiinnosta teidän fraasinne. Tapelkaa ja repikää vaan toisianne täällä vuosikaudet. Siitä se hyvä elämä rakentuu.
- AnonyymiUUSI
## Pakkovauvakastetut eivät tule uskoon! ##
Helluntaipastorin mukaan jos heitä ei saa käännytetyiksi helluntaiuskoon.
Käännyttäminen voi kestää vuodenkin. - AnonyymiUUSI
helluntailaisuus on henkivalta, johon ei pidä sekaantua ollenkaan
- AnonyymiUUSI
Parhami ja Olseni todisti uskoaan nuorten poikien kanssa.
- AnonyymiUUSI
Gal.5:20..."sillä lihan himot ja teot ovat ilmeiset...ERISEURAT, LAHKOT...eivät peri Jumalan valtakuntaa."
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Gal.5:20..."sillä lihan himot ja teot ovat ilmeiset...ERISEURAT, LAHKOT...eivät peri Jumalan valtakuntaa."
Parhamin lahko ei ole mikään Nasaretin lahko!
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Kansan kirkko on lahkoutunut.
https://www.lhpk.fi/olemmeko-lahko/
- AnonyymiUUSI
Uskova voi olla itsekäs minäkeskeinen ihminen, joka kaikessa etsii omaansa. Se on piintynyt luontoomme ja lihaamme.
- AnonyymiUUSI
Se ateisti rakastaa helluntailaista niin, jotta unohtaa itsensä ja auttaa häntä vilpittömästi jumalattomuuteen...
- AnonyymiUUSI
Oikea kristillinen usko ei ole MINÄ-keskeistä uskoa laisinkaan.
- AnonyymiUUSI
Minäkeskeistä on ateismi!
- AnonyymiUUSI
Jumalan mielen mukainen minä.
"Sillä minä tunnustan pahat tekoni, murehdin syntieni tähden."
"Mutta minä huudan avukseni sinua, Herra, ja minun rukoukseni tulee varhain sinun eteesi." - AnonyymiUUSI
1Joh 2:26: "Tämän minä olen kirjoittanut teille niistä, jotka teitä eksyttävät."
- AnonyymiUUSI
Kun kylväminen epäonnistuu.
Lahkokylvö yms.
Mark 4:3-7:
""Kuulkaa! Katso, kylväjä lähti kylvämään. Ja hänen kylväessään osa putosi tien oheen, ja linnut tulivat ja söivät sen. Ja osa putosi kallioperälle, jossa sillä ei ollut paljon maata, ja se nousi kohta oraalle, kun sillä ei ollut syvää maata. Mutta auringon noustua se paahtui, ja kun sillä ei ollut juurta, niin se kuivettui. Ja osa putosi orjantappuroihin; ja orjantappurat nousivat ja tukahuttivat sen, eikä se tehnyt hedelmää." - AnonyymiUUSI
No ,miten se palsta idiootin mielestä pitäisi ilmaista: tulin uskoon, löysin Jeesuksen...
- AnonyymiUUSI
"Minä todistan jokaiselle, joka tämän kirjan profetian sanat kuulee: Jos joku panee niihin jotakin lisää, niin Jumala on paneva hänen päällensä ne vitsaukset, jotka ovat kirjoitetut tähän kirjaan;"
- Raamatun Sanan lisäilijät, korvasyyhyä opettavat ja tulkitsijat.
- Lusteen kylväjät. - AnonyymiUUSI
Pitäisikö sitten sanoa "usko tuli minuun".
- AnonyymiUUSI
No ei Usko, mutta Jesse!
- AnonyymiUUSI
Voi tuota tietämättömyyttä ja olematonta Raamatun tuntemusta !
Eräskin valehteli päin Totuutta tähän tyyliin_
---------------------
" "Minä todistan jokaiselle, joka tämän kirjan profetian sanat kuulee: Jos joku panee niihin jotakin lisää, niin Jumala on paneva hänen päällensä ne vitsaukset, jotka ovat kirjoitetut tähän kirjaan;"
- Raamatun Sanan lisäilijät, korvasyyhyä opettavat ja tulkitsijat.
- Lusteen kylväjät. "
---------------------
Lukekaa edes vähän enemmän sitä Raamattuanne, että ei tarvitse noin törkeitä valheita esittää, sillä tässä vain ihan nopeasti haettuna pieni otos siitä, mitä Raamattu laajalti puhuu ja opettaa ihan oikeasti:
Ap. t. 19:2 Ja hän sanoi heille: "Saitteko Pyhän Hengen silloin, kun te TULITTE USKOON ?
Ap. t. 21:25 Mutta USKOON TULLEISTA pakanoista me olemme päättäneet ja kirjoittaneet, että heidän on välttäminen epäjumalille uhrattua ja verta ja lihaa, josta ei veri ole laskettu, ja haureutta."
Ap. t. 17:4 Ja muutamat heistä TULIVAT USKOON ja liittyivät Paavaliin ja Silaaseen, niin myös suuri joukko jumalaapelkääväisiä kreikkalaisia sekä useat ylhäiset naiset.
Ap. t. 18:27 Ja kun hän tahtoi mennä Akaiaan, niin veljet kehoittivat häntä siihen ja kirjoittivat opetuslapsille, että nämä ottaisivat hänet vastaan. Ja sinne saavuttuaan hän armon kautta oli suureksi hyödyksi USKOON TULLEILLE
Ap. t. 15:7 Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitten teki teidän keskuudessanne sen valinnan, että pakanat minun suustani saisivat kuulla evankeliumin sanan ja TULISIVAT USKOON.
Room. 13:11 Ja tehkää tämä, koska tunnette tämän ajan, että jo on hetki teidän unesta nousta; sillä pelastus on nyt meitä lähempänä kuin silloin, kun USKOON TULIMME
1. Kor. 15:11 Olinpa siis minä tai olivatpa he: näin me saarnaamme, ja näin te olette USKOON TULLEET
Hepr. 4:3 Sillä me pääsemme lepoon, me, jotka TULIMME USKOON, niinkuin hän on sanonut: "Ja niin minä vihassani vannoin: 'He eivät pääse minun lepooni'", vaikka hänen tekonsa olivat valmiina maailman perustamisesta asti.
Joko riittää valehtelijoille ja vääristelijöille ?- AnonyymiUUSI
Ehei niille mikään riitä, luterilaisuudessa ei tulla uskoon koskaan, siellä toki riemuitaan vauvan kasteesta!
Vanhemmalla ajalla hankittiin kasteen kunniaksi pari ämpäriä viinaa ja koko lähisuku pääsi vaavin kanssa samaan asentoon !
Noista kirjoitti HS taannoin. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ehei niille mikään riitä, luterilaisuudessa ei tulla uskoon koskaan, siellä toki riemuitaan vauvan kasteesta!
Vanhemmalla ajalla hankittiin kasteen kunniaksi pari ämpäriä viinaa ja koko lähisuku pääsi vaavin kanssa samaan asentoon !
Noista kirjoitti HS taannoin.aamulla ja vaarilla vauvat ja viina mielessä
Tottakai uskovat riemuitsevan jokaisesta Kristuksen omasta
- AnonyymiUUSI
Luterilaisen 'raamatusta' ei löydy sanontaa "tulin uskoon". Sana kumoaa aloittjan tämä väitteen joka ikisen pahan nuolen: "riemuitsi siitä, että hän ja koko hänen perheensä oli tullut Jumalaan uskovaksi".
- AnonyymiUUSI
Kyllä luterilaisilla on sama Raamattu kuin muillakin
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
No miksei löydy sieltä uskoontulleen iloa ?
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Luteritilaisilla on tunnustuskirjat raamattuna!
Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1271904
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi1001660Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy561246Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?521131Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M31988Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s47886Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm51883Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet42837Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37820Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56798