ARMO JA TOTUUS ON JEESUKSESSA KRISTUKSESSA

Anonyymi-ap

1 Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.
2 Hän oli alussa Jumalan tykönä.
3 Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on.
4 Hänessä oli elämä, ja elämä oli ihmisten valkeus.
5 Ja valkeus loistaa pimeydessä, ja pimeys ei sitä käsittänyt.
6 Oli mies, Jumalan lähettämä; hänen nimensä oli Johannes.
7 Hän tuli todistamaan, todistaaksensa valkeudesta, että kaikki uskoisivat hänen kauttansa.
8 Ei hän ollut se valkeus, mutta hän tuli valkeudesta todistamaan.
9 Totinen valkeus, joka valistaa jokaisen ihmisen, oli tulossa maailmaan.
10 Maailmassa hän oli, ja maailma on hänen kauttaan saanut syntynsä, ja maailma ei häntä tuntenut.
11 Hän tuli omiensa tykö, ja hänen omansa eivät ottaneet häntä vastaan.
12 Mutta kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi, niille, jotka uskovat hänen nimeensä,
13 jotka eivät ole syntyneet verestä eikä lihan tahdosta eikä miehen tahdosta, vaan Jumalasta.
14 Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta.
( Joh. 1)

JUMALAN ARMO JA RAUHA ON JEESUKSESSA KRISTUKSESSA

Sillä armosta te olette pelastetut uskon kautta, ette itsenne kautta - se on Jumalan lahja -
ette tekojen kautta, ettei kukaan kerskaisi.
( Ef. 2:8-9)

Älköön teidän sydämenne olko murheellinen. Uskokaa Jumalaan, ja uskokaa minuun.
Rauhan minä jätän teille: minun rauhani - sen minä annan teille. En minä anna teille, niinkuin maailma antaa. Älköön teidän sydämenne olko murheellinen älköönkä peljätkö.
( Joh. 14:1,27 )

Älkää mistään murehtiko, vaan kaikessa saattakaa pyyntönne rukouksella ja anomisella kiitoksen kanssa Jumalalle tiettäväksi, ja Jumalan rauha, joka on kaikkea ymmärrystä ylempi, on varjeleva teidän sydämenne ja ajatuksenne Kristuksessa Jeesuksessa.
( Fil. 4:6-7)

s-seutulainen

6

65

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
      UUSI

Kaikki on totta. Mutta olet kopiohuoneessa. V.1642 seilasi 800 raamattua Stockholmista Turkuun. Tietojeni mukaan kaksi niistä on jäljellä. Voi olla enemmänkin. Kukaan ei pidä niistä lukua. Kopiota on useita. Kristiina oli Ruotsin kuninkaana silloin.

• Anonyymi
      UUSI

s-seutulainen. olet Jeesuksen omien syyttäjä. Jumalasi, johon turvaat, on kuollut uskonto. Vihaat Elävää jumalaa. Sinulle kelpaa vain kaikki kuollut!

• Anonyymi
        UUSI

Usko ottaa vastaan kaiken, minkä Jeesus Kristus on edestämme tehnyt.
        Epäusko ei ota vastaan mitään. Se torjuu kaiken, minkä Jeesus Kristus on meidän edestämme tehnyt.
        Usko Jeesukseen Kristukseen ottaa vastaan Jumalan armon ja syntiemme sovituksen. Usko ottaa vastaan pelastuksen armolahjan.
        Epäusko Jeesukseen Kristukseen torjuu Jumalan armon ja syntiemme sovituksen. Se hylkää ja ylenkatsoo pelastuksen armolahjan.

1 Hänen työtovereinaan me myös kehoitamme teitä vastaanottamaan Jumalan armon niin, ettei se jää turhaksi.
        2 Sillä hän sanoo: "Otollisella ajalla minä olen sinua kuullut ja pelastuksen päivänä sinua auttanut." Katso, nyt on otollinen aika, katso, nyt on pelastuksen päivä.
        ( 2 Kor. 6)

s-seutulainen

• Anonyymi
        UUSI

Ateisti on kuten pikkulapsi. Kun pilkkaat Jumalaa edestäsi vielä löydät. Tutustu Voltairen historiaan ja varsinkin hänen loppuunsa. Tule jo järkiisi.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Usko ottaa vastaan kaiken, minkä Jeesus Kristus on edestämme tehnyt.
        Epäusko ei ota vastaan mitään. Se torjuu kaiken, minkä Jeesus Kristus on meidän edestämme tehnyt.
        Usko Jeesukseen Kristukseen ottaa vastaan Jumalan armon ja syntiemme sovituksen. Usko ottaa vastaan pelastuksen armolahjan.
        Epäusko Jeesukseen Kristukseen torjuu Jumalan armon ja syntiemme sovituksen. Se hylkää ja ylenkatsoo pelastuksen armolahjan.

1 Hänen työtovereinaan me myös kehoitamme teitä vastaanottamaan Jumalan armon niin, ettei se jää turhaksi.
        2 Sillä hän sanoo: "Otollisella ajalla minä olen sinua kuullut ja pelastuksen päivänä sinua auttanut." Katso, nyt on otollinen aika, katso, nyt on pelastuksen päivä.
        ( 2 Kor. 6)

s-seutulainen

s-seutulainen, kuulut siis ylläpitoon!

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Ateisti on kuten pikkulapsi. Kun pilkkaat Jumalaa edestäsi vielä löydät. Tutustu Voltairen historiaan ja varsinkin hänen loppuunsa. Tule jo järkiisi.

Ette te valinneet minua, vaan minä valitsin teidät, ja minun tahtoni on, että te lähdette liikkeelle ja tuotatte hedelmää, sitä hedelmää joka pysyy. ( Joh. 15:16)

Nämä Jeesuksen sanat ovat heikon kristityn suuri lohtu. Niille, jotka ovat väsyneet olemaan vahvoja uskovia tai jotka ovat tehneet ratkaisuja Jumalan puoleen kerta toisensa jälkeen tehdäkseen niitä kohta taas uudelleen, sanat ovat kuin huutomerkki: lopeta loputon yrityksesi pelastaa itsesi olemalla kelvollinen ja Jumalan rakkauden arvoinen! Jumala ei rakasta sinua siksi, että olisit niin rakastettava tekojesi tähden. Olet sitä siksi, että Jumala on sinut suunnitellut ja tehnyt. Eikä Jeesus pelastanut sinua sinun hurskautesi tähden vaan kuoli ristillä sinun syntiesi vuoksi. Etkä sinä ole tullut kristityksi siksi, että olet valinnut Jumalan, vaan siksi, että Jeesus itse valitsi sinut omakseen. Tuhansien joukosta juuri sinut, miksi? Siksi, että hän itse niin päätti. ”Ette te valinneet minua, vaan minä valitsin teidät."
        ( Juha Vähäsarja)

s-seutulainen

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      92
      1826
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      85
      1272
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1133
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      76
      1017
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      105
      919
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      848
    7. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      761
    8. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      752
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      47
      701
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      683
    Aihe