Onko automatkailulla tulevaisuutta

Anonyymi-ap

Syy kysymykseen johtuu sähköautoista, joilla ei käytännössä kukaa jaksa automatkailla. Mutta vielä se ei ole ongelma, sillä automatkailua harrastavia polttariautoilijoita riittää.

67

368

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Sähköautoilla harrastetaan paljonkin matkailua ja kaikissa kaupungeissa ei saa edes ajaa polttomoottoriautolla ellei maksa saastemaksuja. Ei automatkailussakaan ole tarkoitus ajaa kokoaikaa, vaan pysähdellään usein mielenkiintoisissa kohteissa ja nautitaan lounaita ja muita nautintoja.

      • Anonyymi

        Toisaalta, eipä noita sähkömatkailuautoja näytä olevan myynnissä ollenkaan, joten miten sitten matkailu niillä voisi onnistua. Joten mielipiteesi osoittautui taas arvottomaksi paskaksi. Mutta sähköautofanaatikot ovatkin aivottomia idiootteja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toisaalta, eipä noita sähkömatkailuautoja näytä olevan myynnissä ollenkaan, joten miten sitten matkailu niillä voisi onnistua. Joten mielipiteesi osoittautui taas arvottomaksi paskaksi. Mutta sähköautofanaatikot ovatkin aivottomia idiootteja.

        Hyvä vastaus pisti aloittajan sekaisin ja kirvoitti tällaisen kommentin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä vastaus pisti aloittajan sekaisin ja kirvoitti tällaisen kommentin.

        Kerropa sitten missä myydään sähkömatkailuautoja. Tai sitten millä sähköautolla viitsii kulkea matkailuvaunun kanssa, koska matkailuvaunuhan puolittaa sähköauton toimintamatkan. Jos normaalissa kelissä sähköautolla ilman vaunua pääsee 300 km niin vaunun kanssa pääsee korkeintaan 150 km. Joten ainakin karavaanarit lähinnä nauraa sähköautoilijoiden idiotismille, kun he harhaisesti höpöttävät automatkailusta.


      • Anonyymi

        Ajelemme paljon autolla, suunniteltuja reittejä noin 350 km/päivä, paikkoja katsellen, mutta meille riittää AINA yksi lounas/päivä, eikä noita muitakaan nautintoja parin kahvin lisäksi tule nautittua. No, joku voi nauttia siitäkin, että syö lounaita ja muita herkkuja useita päivässä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ajelemme paljon autolla, suunniteltuja reittejä noin 350 km/päivä, paikkoja katsellen, mutta meille riittää AINA yksi lounas/päivä, eikä noita muitakaan nautintoja parin kahvin lisäksi tule nautittua. No, joku voi nauttia siitäkin, että syö lounaita ja muita herkkuja useita päivässä.

        Kunnon automatkailijat voivat kulkea yli 800 km/päivä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kunnon automatkailijat voivat kulkea yli 800 km/päivä.

        Kuinka monta tuntia peltilaatikossa istumista tuo tarkoittaa?
        Katsellen tienpenkkoja ja asvalttia. Jokin on ihmisessä vialla jos käyttää vapaa-aikaansa tuntitolkulla vain istumalla autossa.

        Normaali-ihmisen loma vietetään sen auton ulkopuolella tehden mukavia asioita. Se automatka on vain pakollinen paha että pääsisi viettämään sitä oikeaa lomaa määränpäässä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuinka monta tuntia peltilaatikossa istumista tuo tarkoittaa?
        Katsellen tienpenkkoja ja asvalttia. Jokin on ihmisessä vialla jos käyttää vapaa-aikaansa tuntitolkulla vain istumalla autossa.

        Normaali-ihmisen loma vietetään sen auton ulkopuolella tehden mukavia asioita. Se automatka on vain pakollinen paha että pääsisi viettämään sitä oikeaa lomaa määränpäässä.

        Jos haluaa kulkea pitkin Eurooppaa ja aikaa on rajoitetusti (esim. 2-3 viikkoa) niin silloin pitää kulkea pitkiä matkoja päivässä. Jokin minimaalinen alle 300 km päivämatka tarkoittaa, että ei pääse paljon mihinkään.

        Ja suurelle osalle juuri tuo automatka on se lomamatka. Monethan tekevät parin kolmen viikon automatkoja pitkiä automatkoja, joissa mitään ns. määränpäätä ei ole olemassa. Joka ainoassa paikassa vietetään korkeintaan pari päivää ja sitten siirrytään seuraavaan paikkaan. Tai oikeastaan määränpää on kotimaa. Viime vuonnakin tein 3 viikon matkan pitkin Eurooppaa enkä viipynyt yhdessäkään paikassa 2 yötä enempää.

        Sinä puhut lomailusta vain omalta kannaltasi, mutta et ymmärrä typeränä narsistina että muut matkustavat eri tavalla ja paskat piittaavat miten sinä matkustat. Joillekin juuri tuo automatka on tärkein osa matkaa. Se mitä mieltä sinä olet tästä ei merkitse paskaakaan muille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos haluaa kulkea pitkin Eurooppaa ja aikaa on rajoitetusti (esim. 2-3 viikkoa) niin silloin pitää kulkea pitkiä matkoja päivässä. Jokin minimaalinen alle 300 km päivämatka tarkoittaa, että ei pääse paljon mihinkään.

        Ja suurelle osalle juuri tuo automatka on se lomamatka. Monethan tekevät parin kolmen viikon automatkoja pitkiä automatkoja, joissa mitään ns. määränpäätä ei ole olemassa. Joka ainoassa paikassa vietetään korkeintaan pari päivää ja sitten siirrytään seuraavaan paikkaan. Tai oikeastaan määränpää on kotimaa. Viime vuonnakin tein 3 viikon matkan pitkin Eurooppaa enkä viipynyt yhdessäkään paikassa 2 yötä enempää.

        Sinä puhut lomailusta vain omalta kannaltasi, mutta et ymmärrä typeränä narsistina että muut matkustavat eri tavalla ja paskat piittaavat miten sinä matkustat. Joillekin juuri tuo automatka on tärkein osa matkaa. Se mitä mieltä sinä olet tästä ei merkitse paskaakaan muille.

        Lisään... Siis samalla matkalla Ruotsi, Tanska, Saksa, Ranska, Italia ja Itävalta voivat kaikki olla yhtä aikaa määränpäitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toisaalta, eipä noita sähkömatkailuautoja näytä olevan myynnissä ollenkaan, joten miten sitten matkailu niillä voisi onnistua. Joten mielipiteesi osoittautui taas arvottomaksi paskaksi. Mutta sähköautofanaatikot ovatkin aivottomia idiootteja.

        Puhe ei ollut matkailuautoista, vaan autolla matkailusta. Etkö ymmärrä lukemaasi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerropa sitten missä myydään sähkömatkailuautoja. Tai sitten millä sähköautolla viitsii kulkea matkailuvaunun kanssa, koska matkailuvaunuhan puolittaa sähköauton toimintamatkan. Jos normaalissa kelissä sähköautolla ilman vaunua pääsee 300 km niin vaunun kanssa pääsee korkeintaan 150 km. Joten ainakin karavaanarit lähinnä nauraa sähköautoilijoiden idiotismille, kun he harhaisesti höpöttävät automatkailusta.

        Pitääkö se vetää aina kovat pakkaset ja lyhyen rangen autot juttuun kun muuten loppuu perusteet?
        Aika noloa sinulta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos haluaa kulkea pitkin Eurooppaa ja aikaa on rajoitetusti (esim. 2-3 viikkoa) niin silloin pitää kulkea pitkiä matkoja päivässä. Jokin minimaalinen alle 300 km päivämatka tarkoittaa, että ei pääse paljon mihinkään.

        Ja suurelle osalle juuri tuo automatka on se lomamatka. Monethan tekevät parin kolmen viikon automatkoja pitkiä automatkoja, joissa mitään ns. määränpäätä ei ole olemassa. Joka ainoassa paikassa vietetään korkeintaan pari päivää ja sitten siirrytään seuraavaan paikkaan. Tai oikeastaan määränpää on kotimaa. Viime vuonnakin tein 3 viikon matkan pitkin Eurooppaa enkä viipynyt yhdessäkään paikassa 2 yötä enempää.

        Sinä puhut lomailusta vain omalta kannaltasi, mutta et ymmärrä typeränä narsistina että muut matkustavat eri tavalla ja paskat piittaavat miten sinä matkustat. Joillekin juuri tuo automatka on tärkein osa matkaa. Se mitä mieltä sinä olet tästä ei merkitse paskaakaan muille.

        Mitä järkeä on lähteä pilaamaan lomaan ajamalla autolla pelkästään pitkiä matkoja päivittäin?
        🤯


      • Anonyymi

        Sähköautoilijoilla pitemmän päälle läskitys lisääntyy, kun pitää aina vaan syödä kun odottaa latauksen valmistumista


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kunnon automatkailijat voivat kulkea yli 800 km/päivä.

        Olen ajanut 1300 km lähes putkeen, vain tankaten välillä. Ei ollut kivaa mutta oli pakko.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähköautoilijoilla pitemmän päälle läskitys lisääntyy, kun pitää aina vaan syödä kun odottaa latauksen valmistumista

        Ylipaino ei uhkaa kotilataajia, jotka ajavat lyhyitä matkoja lähiseudulla


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Puhe ei ollut matkailuautoista, vaan autolla matkailusta. Etkö ymmärrä lukemaasi?

        Matkailuauto on auto, jos et satu sitä tietämään. Ja todella pitkiä matkoja kulkevat menevät matkailuautoilla tai vetävät vaunua auton perässä.

        Jos et ymmärrä itse teksti niin matkailuautolla matkustaminen on autolla matkailua.


      • Anonyymi

        Kerro edes yksi kaupunki missä ei polttomoottoriautolla saa ajaa . Siis ei yhtä katua, vaan kaupunki .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerropa sitten missä myydään sähkömatkailuautoja. Tai sitten millä sähköautolla viitsii kulkea matkailuvaunun kanssa, koska matkailuvaunuhan puolittaa sähköauton toimintamatkan. Jos normaalissa kelissä sähköautolla ilman vaunua pääsee 300 km niin vaunun kanssa pääsee korkeintaan 150 km. Joten ainakin karavaanarit lähinnä nauraa sähköautoilijoiden idiotismille, kun he harhaisesti höpöttävät automatkailusta.

        Totta tuo on , missä myydään sellainen sähköauto että pääsee edes toiseen lääniin lataamatta, kärry perään niin akku simahtaa justiinsa .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuinka monta tuntia peltilaatikossa istumista tuo tarkoittaa?
        Katsellen tienpenkkoja ja asvalttia. Jokin on ihmisessä vialla jos käyttää vapaa-aikaansa tuntitolkulla vain istumalla autossa.

        Normaali-ihmisen loma vietetään sen auton ulkopuolella tehden mukavia asioita. Se automatka on vain pakollinen paha että pääsisi viettämään sitä oikeaa lomaa määränpäässä.

        No ei riitä loma jos norjan reissuun menee jo menomatkalla viikko.


      • Anonyymi

        Kyllä tosiaan riittää:))
        97% kaikista.
        Mene siinä sitten lopettamaan menoveden saantia.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä vastaus pisti aloittajan sekaisin ja kirvoitti tällaisen kommentin.

        Onneton automyyjä se on ilman mitään ymmärrystä autoista ja mistään koulupoika robikan toivossa kännykässään


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitääkö se vetää aina kovat pakkaset ja lyhyen rangen autot juttuun kun muuten loppuu perusteet?
        Aika noloa sinulta.

        No kun olet ilam akku ihmettelemässä niin sitä on siinä


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä järkeä on lähteä pilaamaan lomaan ajamalla autolla pelkästään pitkiä matkoja päivittäin?
        🤯

        Eipä paljon ole sähköautoja taksissa ainakaan Espanjassa eikä enää Suomessakaan kun talvella niissä on ikkunat huurussa kun ei kerkeä johdossa olemaan kokoajan ä
        Kylmässä taksissa matkannut etelästä tullut


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Onneton automyyjä se on ilman mitään ymmärrystä autoista ja mistään koulupoika robikan toivossa kännykässään

        Kun kerroin lähteväni ostamallani autolla Saksaan, yksi myyjä kertoi takavuosina positiivisena asian sen, että Opelilla on niin kattava korjaamoverkko Saksassa,
        aivan kuin olisi tarkoitus korjauttaa uutta autoa lyhyellä kesälomalla....


    • Anonyymi

      "Joillekin juuri tuo automatka on tärkein osa matkaa."

      Toki näin voi olla. Sen verran kommentoin kymmeniä tuhansia kilometrejä Keski-Euroopasa ajaneensa. (Moottoripyörällä, henkilöautolla ja matkailuautolla.)

      Satojen kilsojen päiväsiirtymät tehdään aina moottoriteitä pitkin ja niissä ei edes sairain mieli näe mitään mielenkiintoista. Pelkkää asvattiränniä jossa koko päivän ainoa mielenkiinnon kohde on se kuinka monta kilometria on vielä jäljellä että pääsee päivän maaliin.
      Se on kuin puolalaisen rekkakuskin elämää asvalttirännissä.

      Ne hyvät matkapäivät ovat niitä kun ajetaan hyvin valituilla pienillä teillä ja tutustutaan paikalliseen elämään lähemmin. Silloin 400 km on jo paljon.

      • Anonyymi

        Päivämatkat voidaan tehdä moottoriteitä pitkin tai sitten sivuteillä. Tuo on ihan oma valinta. Ja jopa pienillä teillä voi ajaa paljon enemmän kuin 400 km päivässä.

        Ja ajaahan monet Suomessakin Helsingistä Pohjois-Lappiin yhdessä päivässä ja suurin osa tuostakaan matkasta ei ole moottoritietä. Tampereesta pohjoiseen ei pahemmin moottoritietä ole.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Päivämatkat voidaan tehdä moottoriteitä pitkin tai sitten sivuteillä. Tuo on ihan oma valinta. Ja jopa pienillä teillä voi ajaa paljon enemmän kuin 400 km päivässä.

        Ja ajaahan monet Suomessakin Helsingistä Pohjois-Lappiin yhdessä päivässä ja suurin osa tuostakaan matkasta ei ole moottoritietä. Tampereesta pohjoiseen ei pahemmin moottoritietä ole.

        400 km pikkuteillä tarkoittaa ainakin kuskille sitä että päivä menee autoa ajaen, ei siinä oikeasti ehdi näkemään/kokemaan juuri mitään.

        Sitten jos on kyse huomattavasti pidemmistä puhtaista siirtymistä niin en ymmärrä miten kenenkään loma voisi kaatua 1-2 tunnin ylimääräiseen aikaan (jos sitä yleensäkään tulee, kuitenkin syödään jossain välillä yms.). Tai jos tuollaisia siirtymiä tulee paljon niin silloin lähtökohtaisesti kannattaa reissu tehdä lento+vuokra-auto -yhdistelmällä oman auton sijaan.


    • Anonyymi

      j"opa pienillä teillä voi ajaa paljon enemmän kuin 400 km päivässä."

      Voi tietenkin ajaa mutta silloin lomasta tulee yli kymmene tunnin pakkoroikkumista ratissa kun pitää syödäkin välillä. Ja koko ajan on paine päällä mennä eteenpäin. Itse kutsun tuota päätöntä vouhottamista puolalaisen rekkakuskin arkipäiväksi ja on vaikeaa nähdä miksi joku haluaisi viettää lomapäivänä noin.
      Onko sulla perhettä? Oletko kysynyt heiltä mitä mieltä he ovat tuollaisesta lomapäivästä?

      Mutta kukin taaplaa tyylillään. Jos tuo rattiapinana roikkuminen antaa sulle jotain niin antaa mennä vaan. Sen voin kertoa että teidän klaani on aika pieni friikkiryhmä.

      • Anonyymi

        Vaikka itsellä ei perhettä olekaan niin lapsuudessani ja nuoruudessani ja vielä hieman aikuisempanakin olen tehnyt monta kertaa pitkiä automatkoja Euroopassa. Ei tuossa mitään erikoista ole. Esimerkiksi kuljimme Ruotsin kautta Italiaan ja takaisin ja matka kesti alle 2 viikkoa. Vaikka mentiin alle 10-15 vuotiaiden lasten kanssa pitkin Eurooppaa niin silti päivämatkat olivat usein lähes 1000 km. Tällaiset matkat olivat täysin normaaleja yli 30 vuotta sittenkin ja sitä ne ovat nytkin.

        Edelleenkin sinä rääkyen narsistina kuvittelet määritteleväsi muiden mieltymykset. Sinulla on omat mieltymyksesi matkailusta, mutta se on vain ja ainoastaan sinun mieltymyksesi. Jokainen lomailee omalla tavallaan ja voi rauhassa pyyhkäistä persettä muiden mielipiteillä. Sinun mielipiteesi ei ole yhtään sen arvokkaampi kuin katuojassa makaavan juoponkaan mielipide.


      • Anonyymi

        "Sen voin kertoa että teidän klaani on aika pieni friikkiryhmä."

        Ja sinä olet vain yksi ihminen etkä kuulu edes mihinkään ryhmään. Olet pelkkä yksi ihminen miljardeista etkä yhtään mitään muuta.


    • Anonyymi

      Parikymmentä vuotta sitten vein lapseni opiskelemaan yliopisto kaupunkiin. Sivu oli 400 km yhteensä 800km , meni 9 tuntia. Ei tuntunut rasittavalta silloin, nyt voisi olla toisin

      • Anonyymi

        Rakensin eilen syksyn matkan Norjaan. Tässä tulos. Etelä - Iisalmi - Kemi - Kiiruna - Narvik - Lofootit, Svolvaer ( 5 yötä ) - Harstad - Tromssa - Kilpisjärvi - Muonio, Oulu. En ole vielä päättänyt, tuleeko vielä väliyö ennen paluuta kotiin, vai suoraan Oulusta. Melkein kolme viikkoa. majoitus hotelleissa. Auto bensasähkö.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rakensin eilen syksyn matkan Norjaan. Tässä tulos. Etelä - Iisalmi - Kemi - Kiiruna - Narvik - Lofootit, Svolvaer ( 5 yötä ) - Harstad - Tromssa - Kilpisjärvi - Muonio, Oulu. En ole vielä päättänyt, tuleeko vielä väliyö ennen paluuta kotiin, vai suoraan Oulusta. Melkein kolme viikkoa. majoitus hotelleissa. Auto bensasähkö.

        Sain matkan tehtyä loppuun. Jäämme Kuopioon paluumatkalla Oulusta etelään hotelliin yöksi ( Hotelli Atlas ). Kuopion musiikkikeskuksessa on silloin paluumatkalla konsertti Tervetuloa Maailma. menemme sinne.


    • Anonyymi

      "Vaikka mentiin alle 10-15 vuotiaiden lasten kanssa pitkin Eurooppaa niin silti päivämatkat olivat usein lähes 1000 km. Tällaiset matkat olivat täysin normaaleja yli 30 vuotta sittenkin ja sitä ne ovat nytkin."
      Normaalejapäivämatkoja jos päätökset junttaa läpi joku narsisti joka haluaa viettää lomapävänsä simuloimalla loppunsaruoskitun rekkakuskin vaellusta pitkin Eurooppaa.

      Säälisin sun lähipiiriäsi jos sun tarinasi olisivat totta. Mutta kun me kaikki tiedämme että olet vain luuseri joka keksii tarinoita saadakseen edes jotain huomiota tyhjään elämäänsä.

      • Anonyymi

        Ja silti Suomessa monet tekevät pitkiä automatkoja Euroopassa vuosittain. Sinä et ehkä tuollaisista matkoista pidä, mutta sinun mielipiteesi onkin lähinnä paskaa jota pyyhitään pois perseestä. Kukaan ei piittaa sinun mielipiteistäsi.


      • Anonyymi

        Ja vain mielisairas narsisti määrittelee miten matkailun pitäisi suorittaa. Jokainen matkailee miten itseä huvittaa. Voi vaikka päättää että perhe ei ikinä kulje ulkomailla (edes vaikka siihen olisi varaa). Tai sitten kulkee ulkomailla 5 kertaa vuodessa. Tai kulkee ulkomailla pelkästään autolla. Kaikki nämä ovat normaaleja vaihtoehtoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja vain mielisairas narsisti määrittelee miten matkailun pitäisi suorittaa. Jokainen matkailee miten itseä huvittaa. Voi vaikka päättää että perhe ei ikinä kulje ulkomailla (edes vaikka siihen olisi varaa). Tai sitten kulkee ulkomailla 5 kertaa vuodessa. Tai kulkee ulkomailla pelkästään autolla. Kaikki nämä ovat normaaleja vaihtoehtoja.

        Ja, kyllä, tunnen perheitä jotka eivät ikinä matkaile. Ei vaikka tilillä on satoja tonneja rahaa.


    • Anonyymi

      "Parikymmentä vuotta sitten vein lapseni opiskelemaan yliopisto kaupunkiin. Sivu oli 400 km yhteensä 800km , meni 9 tuntia. "

      Oliko tuo 9 tunnin ratissa roikkuminen sen päivän kohokohta josta sait mielihyvää vai oliko se pakkorasti jonka jouduit tekemään jotta lapsesi pääsi opiskelemaan+

    • Anonyymi

      "Rakensin eilen syksyn matkan Norjaan."

      Näytä hyvältä suunnitelmalts. Millaisia kilometreja per päivä tuosta tulee?

      • Anonyymi

        Huomenta. Juon kahvia ja aukaisin koneen. Alusta loppuun päivämatkat. Etelästä eteenpäin. 400 - 300 - 400 - 180 - 220 - 200 - 300 - 160 - 200 - 400. yht. 2760 km Lisksi Ajelut Lofooteilla. Ja Oulusta Etelään. 600 km. Kokonaismatkaksi tulee noin 3500 - 3600 km.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huomenta. Juon kahvia ja aukaisin koneen. Alusta loppuun päivämatkat. Etelästä eteenpäin. 400 - 300 - 400 - 180 - 220 - 200 - 300 - 160 - 200 - 400. yht. 2760 km Lisksi Ajelut Lofooteilla. Ja Oulusta Etelään. 600 km. Kokonaismatkaksi tulee noin 3500 - 3600 km.

        Niinkuin sanoin niin järkevä suunnitelma jossa ei päiviä jotka menevät hukkaan auton ratissa ja pelkästään peltipurkissa istumiseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinkuin sanoin niin järkevä suunnitelma jossa ei päiviä jotka menevät hukkaan auton ratissa ja pelkästään peltipurkissa istumiseen.

        Jokainen ajaa miten itseä huvittaa ja tekee niin pitkiä matkoja kuin itseä huvittaa. Järkevä suunnitelma on sellainen joka itselle sopii. Kenelläkään muulla ei ole oikeutta määrittää mikä on järkevä suunnitelma itselle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jokainen ajaa miten itseä huvittaa ja tekee niin pitkiä matkoja kuin itseä huvittaa. Järkevä suunnitelma on sellainen joka itselle sopii. Kenelläkään muulla ei ole oikeutta määrittää mikä on järkevä suunnitelma itselle.

        Ja, kyllä, toiset nauttivat nimen omaan ajamisesta ja ajomatka on joskus jopa tärkein osa matkaa. Sillä ei ole paskankaan väliä, vaikka jotkut muut ovat toista mieltä. Jokainen nauttii matkailusta omalla tavallaan eikä muiden mielipiteillä ole mitään arvoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja, kyllä, toiset nauttivat nimen omaan ajamisesta ja ajomatka on joskus jopa tärkein osa matkaa. Sillä ei ole paskankaan väliä, vaikka jotkut muut ovat toista mieltä. Jokainen nauttii matkailusta omalla tavallaan eikä muiden mielipiteillä ole mitään arvoa.

        Automatkailu ei ole aina pelkkää huvimatkailua. Itse ajelen usein Saksaan tapaamaan poikani perhettä. Matkaa yli 1000km Tukholmasta. Ajelen sen aikalailla yhtäsoittoa. Tärkein tavoite on tavata poikani lapset. Matkan varrella ei viitsi turhan takia pysähdellä. Mukana on aina tavaraa menossa jompaankumpaan suuntaan. Tiedän, että minunlaisia automatkailijoita liikkuu tosi paljon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Automatkailu ei ole aina pelkkää huvimatkailua. Itse ajelen usein Saksaan tapaamaan poikani perhettä. Matkaa yli 1000km Tukholmasta. Ajelen sen aikalailla yhtäsoittoa. Tärkein tavoite on tavata poikani lapset. Matkan varrella ei viitsi turhan takia pysähdellä. Mukana on aina tavaraa menossa jompaankumpaan suuntaan. Tiedän, että minunlaisia automatkailijoita liikkuu tosi paljon.

        Tuo on tyypillinen esimerkki sellaisesta pakkokouhottamisesta. Eli ajetaan hampaat irvessä että saadaan tuo pakollinen autossaistuminen pois alta ja päästään itse matkan positiiviseen osuuteen eli perilläolemiseen.

        Olen niitä niin paljon ajanut että täysin turha väittää että siinä pakkosiirrymässä olisi mitään nautinnollista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo on tyypillinen esimerkki sellaisesta pakkokouhottamisesta. Eli ajetaan hampaat irvessä että saadaan tuo pakollinen autossaistuminen pois alta ja päästään itse matkan positiiviseen osuuteen eli perilläolemiseen.

        Olen niitä niin paljon ajanut että täysin turha väittää että siinä pakkosiirrymässä olisi mitään nautinnollista.

        Mitähän halusit sanoa? Matkailu on aina myös ei nautinnollista siirtymistä paikasta toiseen. Sähköautoilla tiuha pakkopysähtely ei ainakaan ole nautinnollista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitähän halusit sanoa? Matkailu on aina myös ei nautinnollista siirtymistä paikasta toiseen. Sähköautoilla tiuha pakkopysähtely ei ainakaan ole nautinnollista.

        Viime kesänä kävimme Teslalla Latviassa. Latasimme ensimmäisen kerran Pärnussa, samalla kun kävimme syömässä. Siitä ajoimme Riikaan, jonka hotellin parkkihallissa oli lataus.
        Kiertelimme Riian ympäristöä parina päivänä, jonka jälkeen Kuldikan kautta Ventspilsiin, jossa olimme pari yötä.
        Sieltä rannikkoa pitkin takaisin Riikaan.
        Koko matkalla ei tehty yhtäkään pysähdystä latauksen takia, vaan auto ladattiin ruokailujen, yms. aikana.


    • Anonyymi

      Eilen automatkailin Iidalla Kaakkois-Suomessa 512 km. Oli isompia ja pienempiä teitä, nopeudet 80-110 km/h välillä. Keskikulutukseksi muodostui 17 kWh/100 km.
      Vain yksi lataus Kouvolan K-Marketin 200 kW laturilla. 40% > 92 % kesti kaupassa asioinnin ajan, eli n. 20 min.
      Kesäkelissä nopeaa ja mutkatonta, pakkasilla vähän haastavampaa, koska kulutus kasvaa yli 20 kWh. Kunnon pakkasilla jopa yli 30 kWh lukemiin. Lämmin on Iida, mutta lämmitys vie pirusti sähköä.

      Varsinaiset lomamatkat me tehdään matkailuautolla. Päivittäiset ajomatkat keskimäärin 400-500 km. Viimeisin syksyn 2 kk Euroopan reissu, mittariin kertyi 8000 km.

    • Anonyymi

      Automatkailu oli 70-luvun juttu. Nyt on jo modernimmat keinot olleet käytössä vuosikymmeniä.

      • Anonyymi

        Samat keinot kuin nykyäänkin. Ainoa hankaluus on tullut sähköautojen kautta. Jatkuva latausahdistus synkentää koko matkanteon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samat keinot kuin nykyäänkin. Ainoa hankaluus on tullut sähköautojen kautta. Jatkuva latausahdistus synkentää koko matkanteon.

        Hysteerikolle kaikki on vaikeaa.
        Moni on sitä mieltä että aivan mahtavaa kun ei tarvitse automatkalla maksaa valtavia polttoaineveroja vaan voi ajaa erittäin halvalla lataussähköllä.


      • Anonyymi

        Meille automatkailu on lähes ainoa oikea vaihtoehto. Mukana kun on aina kaksi koiraa ja meille koko matka välietappeineen ja nähtävyyksineen on se meidän juttu. Matkailuautoon mahtuu mukaan kaikki tarpeellinen ja päälle vielä polkupyöristä grilliin.
        Mieluisampi vaihtoehto on tosin mp-matkailu, mutta se on nykyään hieman haasteellista koiranhoitojärjestelyjen vuoksi.
        Mopoilla on reissattu monet kerrat ympäri Eurooppaa ja 2006 ajettiin Jenkeissä Route 66. Mitään vähemmän kiinnostavaa en tiedä, kuin lentomatka paikkaan xx... Tai no, lennettiinhän me Thaimaahan 2010 ja reissattiin siellä vuokra-mp:llä 2 viikkoa. Aika ok sekin, vaikka pyörä oli vähemmän hyvä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samat keinot kuin nykyäänkin. Ainoa hankaluus on tullut sähköautojen kautta. Jatkuva latausahdistus synkentää koko matkanteon.

        Älä suotta ahdistu. Kesäkelissä ei todellakaan mitään syytä ja kaipa se talvikelikin menisi...
        Akku 100 % täynnä, niin range on yli 500 km ja todellisuudessakin lähes sen 500 km. Tyhjäksi en kuitenkaan uskaltanut ajaa, joten "tankkasin" välillä. Siis vaivattomampaa autoilu ei ihan oikeasti voisi olla.

        Vasta puoli vuotta kokemusta, mutta Lapin reissu yli -15 pakkasilla taitaisi jäädä väliin. Tämä yhden talven kokemuksella Itä-Suomessa.
        T: Edellinen Iida


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hysteerikolle kaikki on vaikeaa.
        Moni on sitä mieltä että aivan mahtavaa kun ei tarvitse automatkalla maksaa valtavia polttoaineveroja vaan voi ajaa erittäin halvalla lataussähköllä.

        Lataussähkö ei itse asiassa ole kovin halpaa. Pahimmillaan asemalta ostettuna niin kallista, että kannattavuus polttiksiin alkaa olla siinä ja tässä.
        Todellisuudessa täytyy olla kotilatausmahdolisuus, jos kustannusten perusteella valitsee sähköauton.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä suotta ahdistu. Kesäkelissä ei todellakaan mitään syytä ja kaipa se talvikelikin menisi...
        Akku 100 % täynnä, niin range on yli 500 km ja todellisuudessakin lähes sen 500 km. Tyhjäksi en kuitenkaan uskaltanut ajaa, joten "tankkasin" välillä. Siis vaivattomampaa autoilu ei ihan oikeasti voisi olla.

        Vasta puoli vuotta kokemusta, mutta Lapin reissu yli -15 pakkasilla taitaisi jäädä väliin. Tämä yhden talven kokemuksella Itä-Suomessa.
        T: Edellinen Iida

        Lisäänpä vielä, Jos autossa olisi pieni akku, niin ahdistuisin minäkin. Tuo Iidan 77 kWh on meille minimi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hysteerikolle kaikki on vaikeaa.
        Moni on sitä mieltä että aivan mahtavaa kun ei tarvitse automatkalla maksaa valtavia polttoaineveroja vaan voi ajaa erittäin halvalla lataussähköllä.

        Euroopan asemilla saat maksaa sähköstä jopa 50 c / kWh, eli mistään erittäin halvasta lataussähköstä ei voine puhua...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Euroopan asemilla saat maksaa sähköstä jopa 50 c / kWh, eli mistään erittäin halvasta lataussähköstä ei voine puhua...

        Niinkö, kuinka monta maata ja paikkaa olet tarkastanut, hihii!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meille automatkailu on lähes ainoa oikea vaihtoehto. Mukana kun on aina kaksi koiraa ja meille koko matka välietappeineen ja nähtävyyksineen on se meidän juttu. Matkailuautoon mahtuu mukaan kaikki tarpeellinen ja päälle vielä polkupyöristä grilliin.
        Mieluisampi vaihtoehto on tosin mp-matkailu, mutta se on nykyään hieman haasteellista koiranhoitojärjestelyjen vuoksi.
        Mopoilla on reissattu monet kerrat ympäri Eurooppaa ja 2006 ajettiin Jenkeissä Route 66. Mitään vähemmän kiinnostavaa en tiedä, kuin lentomatka paikkaan xx... Tai no, lennettiinhän me Thaimaahan 2010 ja reissattiin siellä vuokra-mp:llä 2 viikkoa. Aika ok sekin, vaikka pyörä oli vähemmän hyvä.

        Ketä kiinnostaa sinun perheesi matkailut asuntoautolla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ketä kiinnostaa sinun perheesi matkailut asuntoautolla?

        Ketä kommenttisi kiinnostaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinkö, kuinka monta maata ja paikkaa olet tarkastanut, hihii!

        Kymmenkunta, hihii.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kymmenkunta, hihii.

        Siis maata ja kymmeniä latauspaikkoja. Ei mene kauaa, kun kotimaan asemilla on samat hinnat.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Ketä kiinnostaa sinun perheesi matkailut asuntoautolla?

        Kolumni: Hallitus ja todellisuus
        Jo kauan on näyttänyt siltä, että maan hallitus elää eri todellisuudessa kuin kansa.
        Tämän olisi pitänyt kirkastua kaikille viime viikolla, kun pääministeri Orpo arvioi HS:n Vieraskynä-palstalla hallituksen olevan onnistumassa tavoitteessaan vakauttaa velkasuhde vaalikauden aikana. Orpo sanoi näkemyksensä perustuvan valtiovarainministeriön arvioon.

        Valtiovarainministeriön kansliapäällikkö sanoi tuoreeltaan, että ministeriö ei ole tehnyt sellaista arviota. Orpo ei perääntynyt, vaan vetosi ministeriön tekemään skenaariolaskelmaan. Sen mukaan jos ihan kaikki hallituksen säästötoimet ja niiden työllisyysvaikutukset toteutuisivat tavoitellusti, niin velkasuhteen kasvu pysähtyisi vuonna 2027 ja jatkaisi taas kasvuaan vuonna 2028.

        Tälle nauravat naurismaan aidatkin.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Euroopan asemilla saat maksaa sähköstä jopa 50 c / kWh, eli mistään erittäin halvasta lataussähköstä ei voine puhua...

        Itse maksoin enimmillään 0,29€/kWh.


    • Anonyymi

      Ne on sellaisia lautasmatkoja. Koko ajan täytyy olla syömässä.

      • Anonyymi

        Ei tarvitse koko ajan, kunhan autossa on riittävän kokoinen akku 🔋


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tarvitse koko ajan, kunhan autossa on riittävän kokoinen akku 🔋

        Minusta missään sähköautossa ei ole riittävän kokoinen akku. Minun TDI:ssä on riittävän kokoinen tankki. Ajan kesät talvet yli 1200 km yhdellä tankillisella.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Minusta missään sähköautossa ei ole riittävän kokoinen akku. Minun TDI:ssä on riittävän kokoinen tankki. Ajan kesät talvet yli 1200 km yhdellä tankillisella.

        Sähköautoilijan ei tarvitse käydä tankkaamassa juuri koskaan


        Dieseliä et saa kotona mutta sähköauto ladataan kotona. Paljon mukavampaa kun ei tarvitse norkoilla bensiksellä haiseva letku kädessä.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Olit niin lähellä

      Taas söpis olit siinä ihan käden etäisyydellä❤️ Jos sinä ja minä olisimme olleet kahden, olisin hypännyt sun kaulaan. Sa
      Ikävä
      69
      4072
    2. Kun me näemme taas

      Siihen on viikkoja, korkeintaan kuukausia. Jännite välillemme vetää meidät ennemmin tai myöhemmin toistemme läheisyyteen
      Ikävä
      21
      2321
    3. Elokapinan mielenosoitussarja alkaa

      Varma kesän merkki on, kun planeetastamme huolestuneet ihmiset alkavat pitää tilaisuuksia muistuttaakseen ihmisiä siitä,
      Maailman menoa
      447
      1994
    4. Eipäs sitten ryypätä kesälomalla

      Työnantaja voi antaa potkut, vaikka olisi ryypännyt 2-4 viikkoa sitten. Vaikka olenkin raivoraitis, niin en kannata tuo
      Maailman menoa
      165
      1861
    5. Pysyä yhdessä vai ei

      En tiedä, ollaan asuttu samassa asunnossa kohta joku 5 vuotta. Olisi sanomista vähän kaikesta mutta eniten itseä ottaa p
      Parisuhde
      93
      1194
    6. Oletko mielikuvasi kaivatusta muuttunut

      Lähiaikoina? Jos, mihin suuntaan? Miten ja miksi?
      Ikävä
      108
      1186
    7. Marinin hallitus onnistui työllisyystoimissa

      https://www.kauppalehti.fi/uutiset/marinin-hallitus-saavutti-tavoitteensa-merkittava-onnistuminen-tyollisyydessa-tuore-m
      Maailman menoa
      236
      1125
    8. Tänään oli

      Noiiiiin 🤏 vähällä ettei tapahtunut jotain mieletöntä. Valitettavasti olosuhteet esti. Odota hetki vielä 😘
      Ikävä
      33
      957
    9. En halua sua enää

      joten ihan turhaan tulet "esiintymään" mun näkö- ja kuulopiiriin. Ärsyttää vain kun omat tekemiset häiriintyy, kun en ha
      Ikävä
      37
      844
    10. Ukrainan häviö pitää tunnistaa ja tunnustaa

      Venäjä ei ole vain maa, jolla on suuri hyvin koulutettu ja varusteltu armeija, joka on osoittanut tehokkuutensa Ukraina
      Maailman menoa
      173
      785
    Aihe