Onko automatkailulla tulevaisuutta

Anonyymi-ap

Syy kysymykseen johtuu sähköautoista, joilla ei käytännössä kukaa jaksa automatkailla. Mutta vielä se ei ole ongelma, sillä automatkailua harrastavia polttariautoilijoita riittää.

59

318

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Sähköautoilla harrastetaan paljonkin matkailua ja kaikissa kaupungeissa ei saa edes ajaa polttomoottoriautolla ellei maksa saastemaksuja. Ei automatkailussakaan ole tarkoitus ajaa kokoaikaa, vaan pysähdellään usein mielenkiintoisissa kohteissa ja nautitaan lounaita ja muita nautintoja.

      • Anonyymi

        Toisaalta, eipä noita sähkömatkailuautoja näytä olevan myynnissä ollenkaan, joten miten sitten matkailu niillä voisi onnistua. Joten mielipiteesi osoittautui taas arvottomaksi paskaksi. Mutta sähköautofanaatikot ovatkin aivottomia idiootteja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toisaalta, eipä noita sähkömatkailuautoja näytä olevan myynnissä ollenkaan, joten miten sitten matkailu niillä voisi onnistua. Joten mielipiteesi osoittautui taas arvottomaksi paskaksi. Mutta sähköautofanaatikot ovatkin aivottomia idiootteja.

        Hyvä vastaus pisti aloittajan sekaisin ja kirvoitti tällaisen kommentin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä vastaus pisti aloittajan sekaisin ja kirvoitti tällaisen kommentin.

        Kerropa sitten missä myydään sähkömatkailuautoja. Tai sitten millä sähköautolla viitsii kulkea matkailuvaunun kanssa, koska matkailuvaunuhan puolittaa sähköauton toimintamatkan. Jos normaalissa kelissä sähköautolla ilman vaunua pääsee 300 km niin vaunun kanssa pääsee korkeintaan 150 km. Joten ainakin karavaanarit lähinnä nauraa sähköautoilijoiden idiotismille, kun he harhaisesti höpöttävät automatkailusta.


      • Anonyymi

        Ajelemme paljon autolla, suunniteltuja reittejä noin 350 km/päivä, paikkoja katsellen, mutta meille riittää AINA yksi lounas/päivä, eikä noita muitakaan nautintoja parin kahvin lisäksi tule nautittua. No, joku voi nauttia siitäkin, että syö lounaita ja muita herkkuja useita päivässä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ajelemme paljon autolla, suunniteltuja reittejä noin 350 km/päivä, paikkoja katsellen, mutta meille riittää AINA yksi lounas/päivä, eikä noita muitakaan nautintoja parin kahvin lisäksi tule nautittua. No, joku voi nauttia siitäkin, että syö lounaita ja muita herkkuja useita päivässä.

        Kunnon automatkailijat voivat kulkea yli 800 km/päivä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kunnon automatkailijat voivat kulkea yli 800 km/päivä.

        Kuinka monta tuntia peltilaatikossa istumista tuo tarkoittaa?
        Katsellen tienpenkkoja ja asvalttia. Jokin on ihmisessä vialla jos käyttää vapaa-aikaansa tuntitolkulla vain istumalla autossa.

        Normaali-ihmisen loma vietetään sen auton ulkopuolella tehden mukavia asioita. Se automatka on vain pakollinen paha että pääsisi viettämään sitä oikeaa lomaa määränpäässä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuinka monta tuntia peltilaatikossa istumista tuo tarkoittaa?
        Katsellen tienpenkkoja ja asvalttia. Jokin on ihmisessä vialla jos käyttää vapaa-aikaansa tuntitolkulla vain istumalla autossa.

        Normaali-ihmisen loma vietetään sen auton ulkopuolella tehden mukavia asioita. Se automatka on vain pakollinen paha että pääsisi viettämään sitä oikeaa lomaa määränpäässä.

        Jos haluaa kulkea pitkin Eurooppaa ja aikaa on rajoitetusti (esim. 2-3 viikkoa) niin silloin pitää kulkea pitkiä matkoja päivässä. Jokin minimaalinen alle 300 km päivämatka tarkoittaa, että ei pääse paljon mihinkään.

        Ja suurelle osalle juuri tuo automatka on se lomamatka. Monethan tekevät parin kolmen viikon automatkoja pitkiä automatkoja, joissa mitään ns. määränpäätä ei ole olemassa. Joka ainoassa paikassa vietetään korkeintaan pari päivää ja sitten siirrytään seuraavaan paikkaan. Tai oikeastaan määränpää on kotimaa. Viime vuonnakin tein 3 viikon matkan pitkin Eurooppaa enkä viipynyt yhdessäkään paikassa 2 yötä enempää.

        Sinä puhut lomailusta vain omalta kannaltasi, mutta et ymmärrä typeränä narsistina että muut matkustavat eri tavalla ja paskat piittaavat miten sinä matkustat. Joillekin juuri tuo automatka on tärkein osa matkaa. Se mitä mieltä sinä olet tästä ei merkitse paskaakaan muille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos haluaa kulkea pitkin Eurooppaa ja aikaa on rajoitetusti (esim. 2-3 viikkoa) niin silloin pitää kulkea pitkiä matkoja päivässä. Jokin minimaalinen alle 300 km päivämatka tarkoittaa, että ei pääse paljon mihinkään.

        Ja suurelle osalle juuri tuo automatka on se lomamatka. Monethan tekevät parin kolmen viikon automatkoja pitkiä automatkoja, joissa mitään ns. määränpäätä ei ole olemassa. Joka ainoassa paikassa vietetään korkeintaan pari päivää ja sitten siirrytään seuraavaan paikkaan. Tai oikeastaan määränpää on kotimaa. Viime vuonnakin tein 3 viikon matkan pitkin Eurooppaa enkä viipynyt yhdessäkään paikassa 2 yötä enempää.

        Sinä puhut lomailusta vain omalta kannaltasi, mutta et ymmärrä typeränä narsistina että muut matkustavat eri tavalla ja paskat piittaavat miten sinä matkustat. Joillekin juuri tuo automatka on tärkein osa matkaa. Se mitä mieltä sinä olet tästä ei merkitse paskaakaan muille.

        Lisään... Siis samalla matkalla Ruotsi, Tanska, Saksa, Ranska, Italia ja Itävalta voivat kaikki olla yhtä aikaa määränpäitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toisaalta, eipä noita sähkömatkailuautoja näytä olevan myynnissä ollenkaan, joten miten sitten matkailu niillä voisi onnistua. Joten mielipiteesi osoittautui taas arvottomaksi paskaksi. Mutta sähköautofanaatikot ovatkin aivottomia idiootteja.

        Puhe ei ollut matkailuautoista, vaan autolla matkailusta. Etkö ymmärrä lukemaasi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerropa sitten missä myydään sähkömatkailuautoja. Tai sitten millä sähköautolla viitsii kulkea matkailuvaunun kanssa, koska matkailuvaunuhan puolittaa sähköauton toimintamatkan. Jos normaalissa kelissä sähköautolla ilman vaunua pääsee 300 km niin vaunun kanssa pääsee korkeintaan 150 km. Joten ainakin karavaanarit lähinnä nauraa sähköautoilijoiden idiotismille, kun he harhaisesti höpöttävät automatkailusta.

        Pitääkö se vetää aina kovat pakkaset ja lyhyen rangen autot juttuun kun muuten loppuu perusteet?
        Aika noloa sinulta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos haluaa kulkea pitkin Eurooppaa ja aikaa on rajoitetusti (esim. 2-3 viikkoa) niin silloin pitää kulkea pitkiä matkoja päivässä. Jokin minimaalinen alle 300 km päivämatka tarkoittaa, että ei pääse paljon mihinkään.

        Ja suurelle osalle juuri tuo automatka on se lomamatka. Monethan tekevät parin kolmen viikon automatkoja pitkiä automatkoja, joissa mitään ns. määränpäätä ei ole olemassa. Joka ainoassa paikassa vietetään korkeintaan pari päivää ja sitten siirrytään seuraavaan paikkaan. Tai oikeastaan määränpää on kotimaa. Viime vuonnakin tein 3 viikon matkan pitkin Eurooppaa enkä viipynyt yhdessäkään paikassa 2 yötä enempää.

        Sinä puhut lomailusta vain omalta kannaltasi, mutta et ymmärrä typeränä narsistina että muut matkustavat eri tavalla ja paskat piittaavat miten sinä matkustat. Joillekin juuri tuo automatka on tärkein osa matkaa. Se mitä mieltä sinä olet tästä ei merkitse paskaakaan muille.

        Mitä järkeä on lähteä pilaamaan lomaan ajamalla autolla pelkästään pitkiä matkoja päivittäin?
        🤯


      • Anonyymi

        Sähköautoilijoilla pitemmän päälle läskitys lisääntyy, kun pitää aina vaan syödä kun odottaa latauksen valmistumista


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kunnon automatkailijat voivat kulkea yli 800 km/päivä.

        Olen ajanut 1300 km lähes putkeen, vain tankaten välillä. Ei ollut kivaa mutta oli pakko.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähköautoilijoilla pitemmän päälle läskitys lisääntyy, kun pitää aina vaan syödä kun odottaa latauksen valmistumista

        Ylipaino ei uhkaa kotilataajia, jotka ajavat lyhyitä matkoja lähiseudulla


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Puhe ei ollut matkailuautoista, vaan autolla matkailusta. Etkö ymmärrä lukemaasi?

        Matkailuauto on auto, jos et satu sitä tietämään. Ja todella pitkiä matkoja kulkevat menevät matkailuautoilla tai vetävät vaunua auton perässä.

        Jos et ymmärrä itse teksti niin matkailuautolla matkustaminen on autolla matkailua.


      • Anonyymi

        Kerro edes yksi kaupunki missä ei polttomoottoriautolla saa ajaa . Siis ei yhtä katua, vaan kaupunki .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerropa sitten missä myydään sähkömatkailuautoja. Tai sitten millä sähköautolla viitsii kulkea matkailuvaunun kanssa, koska matkailuvaunuhan puolittaa sähköauton toimintamatkan. Jos normaalissa kelissä sähköautolla ilman vaunua pääsee 300 km niin vaunun kanssa pääsee korkeintaan 150 km. Joten ainakin karavaanarit lähinnä nauraa sähköautoilijoiden idiotismille, kun he harhaisesti höpöttävät automatkailusta.

        Totta tuo on , missä myydään sellainen sähköauto että pääsee edes toiseen lääniin lataamatta, kärry perään niin akku simahtaa justiinsa .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuinka monta tuntia peltilaatikossa istumista tuo tarkoittaa?
        Katsellen tienpenkkoja ja asvalttia. Jokin on ihmisessä vialla jos käyttää vapaa-aikaansa tuntitolkulla vain istumalla autossa.

        Normaali-ihmisen loma vietetään sen auton ulkopuolella tehden mukavia asioita. Se automatka on vain pakollinen paha että pääsisi viettämään sitä oikeaa lomaa määränpäässä.

        No ei riitä loma jos norjan reissuun menee jo menomatkalla viikko.


      • Anonyymi
        UUSI

        Kyllä tosiaan riittää:))
        97% kaikista.
        Mene siinä sitten lopettamaan menoveden saantia.


    • Anonyymi

      "Joillekin juuri tuo automatka on tärkein osa matkaa."

      Toki näin voi olla. Sen verran kommentoin kymmeniä tuhansia kilometrejä Keski-Euroopasa ajaneensa. (Moottoripyörällä, henkilöautolla ja matkailuautolla.)

      Satojen kilsojen päiväsiirtymät tehdään aina moottoriteitä pitkin ja niissä ei edes sairain mieli näe mitään mielenkiintoista. Pelkkää asvattiränniä jossa koko päivän ainoa mielenkiinnon kohde on se kuinka monta kilometria on vielä jäljellä että pääsee päivän maaliin.
      Se on kuin puolalaisen rekkakuskin elämää asvalttirännissä.

      Ne hyvät matkapäivät ovat niitä kun ajetaan hyvin valituilla pienillä teillä ja tutustutaan paikalliseen elämään lähemmin. Silloin 400 km on jo paljon.

      • Anonyymi

        Päivämatkat voidaan tehdä moottoriteitä pitkin tai sitten sivuteillä. Tuo on ihan oma valinta. Ja jopa pienillä teillä voi ajaa paljon enemmän kuin 400 km päivässä.

        Ja ajaahan monet Suomessakin Helsingistä Pohjois-Lappiin yhdessä päivässä ja suurin osa tuostakaan matkasta ei ole moottoritietä. Tampereesta pohjoiseen ei pahemmin moottoritietä ole.


    • Anonyymi

      j"opa pienillä teillä voi ajaa paljon enemmän kuin 400 km päivässä."

      Voi tietenkin ajaa mutta silloin lomasta tulee yli kymmene tunnin pakkoroikkumista ratissa kun pitää syödäkin välillä. Ja koko ajan on paine päällä mennä eteenpäin. Itse kutsun tuota päätöntä vouhottamista puolalaisen rekkakuskin arkipäiväksi ja on vaikeaa nähdä miksi joku haluaisi viettää lomapäivänä noin.
      Onko sulla perhettä? Oletko kysynyt heiltä mitä mieltä he ovat tuollaisesta lomapäivästä?

      Mutta kukin taaplaa tyylillään. Jos tuo rattiapinana roikkuminen antaa sulle jotain niin antaa mennä vaan. Sen voin kertoa että teidän klaani on aika pieni friikkiryhmä.

      • Anonyymi

        Vaikka itsellä ei perhettä olekaan niin lapsuudessani ja nuoruudessani ja vielä hieman aikuisempanakin olen tehnyt monta kertaa pitkiä automatkoja Euroopassa. Ei tuossa mitään erikoista ole. Esimerkiksi kuljimme Ruotsin kautta Italiaan ja takaisin ja matka kesti alle 2 viikkoa. Vaikka mentiin alle 10-15 vuotiaiden lasten kanssa pitkin Eurooppaa niin silti päivämatkat olivat usein lähes 1000 km. Tällaiset matkat olivat täysin normaaleja yli 30 vuotta sittenkin ja sitä ne ovat nytkin.

        Edelleenkin sinä rääkyen narsistina kuvittelet määritteleväsi muiden mieltymykset. Sinulla on omat mieltymyksesi matkailusta, mutta se on vain ja ainoastaan sinun mieltymyksesi. Jokainen lomailee omalla tavallaan ja voi rauhassa pyyhkäistä persettä muiden mielipiteillä. Sinun mielipiteesi ei ole yhtään sen arvokkaampi kuin katuojassa makaavan juoponkaan mielipide.


      • Anonyymi

        "Sen voin kertoa että teidän klaani on aika pieni friikkiryhmä."

        Ja sinä olet vain yksi ihminen etkä kuulu edes mihinkään ryhmään. Olet pelkkä yksi ihminen miljardeista etkä yhtään mitään muuta.


    • Anonyymi

      Parikymmentä vuotta sitten vein lapseni opiskelemaan yliopisto kaupunkiin. Sivu oli 400 km yhteensä 800km , meni 9 tuntia. Ei tuntunut rasittavalta silloin, nyt voisi olla toisin

      • Anonyymi

        Rakensin eilen syksyn matkan Norjaan. Tässä tulos. Etelä - Iisalmi - Kemi - Kiiruna - Narvik - Lofootit, Svolvaer ( 5 yötä ) - Harstad - Tromssa - Kilpisjärvi - Muonio, Oulu. En ole vielä päättänyt, tuleeko vielä väliyö ennen paluuta kotiin, vai suoraan Oulusta. Melkein kolme viikkoa. majoitus hotelleissa. Auto bensasähkö.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rakensin eilen syksyn matkan Norjaan. Tässä tulos. Etelä - Iisalmi - Kemi - Kiiruna - Narvik - Lofootit, Svolvaer ( 5 yötä ) - Harstad - Tromssa - Kilpisjärvi - Muonio, Oulu. En ole vielä päättänyt, tuleeko vielä väliyö ennen paluuta kotiin, vai suoraan Oulusta. Melkein kolme viikkoa. majoitus hotelleissa. Auto bensasähkö.

        Sain matkan tehtyä loppuun. Jäämme Kuopioon paluumatkalla Oulusta etelään hotelliin yöksi ( Hotelli Atlas ). Kuopion musiikkikeskuksessa on silloin paluumatkalla konsertti Tervetuloa Maailma. menemme sinne.


    • Anonyymi

      "Vaikka mentiin alle 10-15 vuotiaiden lasten kanssa pitkin Eurooppaa niin silti päivämatkat olivat usein lähes 1000 km. Tällaiset matkat olivat täysin normaaleja yli 30 vuotta sittenkin ja sitä ne ovat nytkin."
      Normaalejapäivämatkoja jos päätökset junttaa läpi joku narsisti joka haluaa viettää lomapävänsä simuloimalla loppunsaruoskitun rekkakuskin vaellusta pitkin Eurooppaa.

      Säälisin sun lähipiiriäsi jos sun tarinasi olisivat totta. Mutta kun me kaikki tiedämme että olet vain luuseri joka keksii tarinoita saadakseen edes jotain huomiota tyhjään elämäänsä.

      • Anonyymi

        Ja silti Suomessa monet tekevät pitkiä automatkoja Euroopassa vuosittain. Sinä et ehkä tuollaisista matkoista pidä, mutta sinun mielipiteesi onkin lähinnä paskaa jota pyyhitään pois perseestä. Kukaan ei piittaa sinun mielipiteistäsi.


      • Anonyymi

        Ja vain mielisairas narsisti määrittelee miten matkailun pitäisi suorittaa. Jokainen matkailee miten itseä huvittaa. Voi vaikka päättää että perhe ei ikinä kulje ulkomailla (edes vaikka siihen olisi varaa). Tai sitten kulkee ulkomailla 5 kertaa vuodessa. Tai kulkee ulkomailla pelkästään autolla. Kaikki nämä ovat normaaleja vaihtoehtoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja vain mielisairas narsisti määrittelee miten matkailun pitäisi suorittaa. Jokainen matkailee miten itseä huvittaa. Voi vaikka päättää että perhe ei ikinä kulje ulkomailla (edes vaikka siihen olisi varaa). Tai sitten kulkee ulkomailla 5 kertaa vuodessa. Tai kulkee ulkomailla pelkästään autolla. Kaikki nämä ovat normaaleja vaihtoehtoja.

        Ja, kyllä, tunnen perheitä jotka eivät ikinä matkaile. Ei vaikka tilillä on satoja tonneja rahaa.


    • Anonyymi

      "Parikymmentä vuotta sitten vein lapseni opiskelemaan yliopisto kaupunkiin. Sivu oli 400 km yhteensä 800km , meni 9 tuntia. "

      Oliko tuo 9 tunnin ratissa roikkuminen sen päivän kohokohta josta sait mielihyvää vai oliko se pakkorasti jonka jouduit tekemään jotta lapsesi pääsi opiskelemaan+

    • Anonyymi

      "Rakensin eilen syksyn matkan Norjaan."

      Näytä hyvältä suunnitelmalts. Millaisia kilometreja per päivä tuosta tulee?

      • Anonyymi

        Huomenta. Juon kahvia ja aukaisin koneen. Alusta loppuun päivämatkat. Etelästä eteenpäin. 400 - 300 - 400 - 180 - 220 - 200 - 300 - 160 - 200 - 400. yht. 2760 km Lisksi Ajelut Lofooteilla. Ja Oulusta Etelään. 600 km. Kokonaismatkaksi tulee noin 3500 - 3600 km.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huomenta. Juon kahvia ja aukaisin koneen. Alusta loppuun päivämatkat. Etelästä eteenpäin. 400 - 300 - 400 - 180 - 220 - 200 - 300 - 160 - 200 - 400. yht. 2760 km Lisksi Ajelut Lofooteilla. Ja Oulusta Etelään. 600 km. Kokonaismatkaksi tulee noin 3500 - 3600 km.

        Niinkuin sanoin niin järkevä suunnitelma jossa ei päiviä jotka menevät hukkaan auton ratissa ja pelkästään peltipurkissa istumiseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinkuin sanoin niin järkevä suunnitelma jossa ei päiviä jotka menevät hukkaan auton ratissa ja pelkästään peltipurkissa istumiseen.

        Jokainen ajaa miten itseä huvittaa ja tekee niin pitkiä matkoja kuin itseä huvittaa. Järkevä suunnitelma on sellainen joka itselle sopii. Kenelläkään muulla ei ole oikeutta määrittää mikä on järkevä suunnitelma itselle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jokainen ajaa miten itseä huvittaa ja tekee niin pitkiä matkoja kuin itseä huvittaa. Järkevä suunnitelma on sellainen joka itselle sopii. Kenelläkään muulla ei ole oikeutta määrittää mikä on järkevä suunnitelma itselle.

        Ja, kyllä, toiset nauttivat nimen omaan ajamisesta ja ajomatka on joskus jopa tärkein osa matkaa. Sillä ei ole paskankaan väliä, vaikka jotkut muut ovat toista mieltä. Jokainen nauttii matkailusta omalla tavallaan eikä muiden mielipiteillä ole mitään arvoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja, kyllä, toiset nauttivat nimen omaan ajamisesta ja ajomatka on joskus jopa tärkein osa matkaa. Sillä ei ole paskankaan väliä, vaikka jotkut muut ovat toista mieltä. Jokainen nauttii matkailusta omalla tavallaan eikä muiden mielipiteillä ole mitään arvoa.

        Automatkailu ei ole aina pelkkää huvimatkailua. Itse ajelen usein Saksaan tapaamaan poikani perhettä. Matkaa yli 1000km Tukholmasta. Ajelen sen aikalailla yhtäsoittoa. Tärkein tavoite on tavata poikani lapset. Matkan varrella ei viitsi turhan takia pysähdellä. Mukana on aina tavaraa menossa jompaankumpaan suuntaan. Tiedän, että minunlaisia automatkailijoita liikkuu tosi paljon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Automatkailu ei ole aina pelkkää huvimatkailua. Itse ajelen usein Saksaan tapaamaan poikani perhettä. Matkaa yli 1000km Tukholmasta. Ajelen sen aikalailla yhtäsoittoa. Tärkein tavoite on tavata poikani lapset. Matkan varrella ei viitsi turhan takia pysähdellä. Mukana on aina tavaraa menossa jompaankumpaan suuntaan. Tiedän, että minunlaisia automatkailijoita liikkuu tosi paljon.

        Tuo on tyypillinen esimerkki sellaisesta pakkokouhottamisesta. Eli ajetaan hampaat irvessä että saadaan tuo pakollinen autossaistuminen pois alta ja päästään itse matkan positiiviseen osuuteen eli perilläolemiseen.

        Olen niitä niin paljon ajanut että täysin turha väittää että siinä pakkosiirrymässä olisi mitään nautinnollista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo on tyypillinen esimerkki sellaisesta pakkokouhottamisesta. Eli ajetaan hampaat irvessä että saadaan tuo pakollinen autossaistuminen pois alta ja päästään itse matkan positiiviseen osuuteen eli perilläolemiseen.

        Olen niitä niin paljon ajanut että täysin turha väittää että siinä pakkosiirrymässä olisi mitään nautinnollista.

        Mitähän halusit sanoa? Matkailu on aina myös ei nautinnollista siirtymistä paikasta toiseen. Sähköautoilla tiuha pakkopysähtely ei ainakaan ole nautinnollista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitähän halusit sanoa? Matkailu on aina myös ei nautinnollista siirtymistä paikasta toiseen. Sähköautoilla tiuha pakkopysähtely ei ainakaan ole nautinnollista.

        Viime kesänä kävimme Teslalla Latviassa. Latasimme ensimmäisen kerran Pärnussa, samalla kun kävimme syömässä. Siitä ajoimme Riikaan, jonka hotellin parkkihallissa oli lataus.
        Kiertelimme Riian ympäristöä parina päivänä, jonka jälkeen Kuldikan kautta Ventspilsiin, jossa olimme pari yötä.
        Sieltä rannikkoa pitkin takaisin Riikaan.
        Koko matkalla ei tehty yhtäkään pysähdystä latauksen takia, vaan auto ladattiin ruokailujen, yms. aikana.


    • Anonyymi

      Eilen automatkailin Iidalla Kaakkois-Suomessa 512 km. Oli isompia ja pienempiä teitä, nopeudet 80-110 km/h välillä. Keskikulutukseksi muodostui 17 kWh/100 km.
      Vain yksi lataus Kouvolan K-Marketin 200 kW laturilla. 40% > 92 % kesti kaupassa asioinnin ajan, eli n. 20 min.
      Kesäkelissä nopeaa ja mutkatonta, pakkasilla vähän haastavampaa, koska kulutus kasvaa yli 20 kWh. Kunnon pakkasilla jopa yli 30 kWh lukemiin. Lämmin on Iida, mutta lämmitys vie pirusti sähköä.

      Varsinaiset lomamatkat me tehdään matkailuautolla. Päivittäiset ajomatkat keskimäärin 400-500 km. Viimeisin syksyn 2 kk Euroopan reissu, mittariin kertyi 8000 km.

    • Anonyymi

      Automatkailu oli 70-luvun juttu. Nyt on jo modernimmat keinot olleet käytössä vuosikymmeniä.

      • Anonyymi

        Samat keinot kuin nykyäänkin. Ainoa hankaluus on tullut sähköautojen kautta. Jatkuva latausahdistus synkentää koko matkanteon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samat keinot kuin nykyäänkin. Ainoa hankaluus on tullut sähköautojen kautta. Jatkuva latausahdistus synkentää koko matkanteon.

        Hysteerikolle kaikki on vaikeaa.
        Moni on sitä mieltä että aivan mahtavaa kun ei tarvitse automatkalla maksaa valtavia polttoaineveroja vaan voi ajaa erittäin halvalla lataussähköllä.


      • Anonyymi

        Meille automatkailu on lähes ainoa oikea vaihtoehto. Mukana kun on aina kaksi koiraa ja meille koko matka välietappeineen ja nähtävyyksineen on se meidän juttu. Matkailuautoon mahtuu mukaan kaikki tarpeellinen ja päälle vielä polkupyöristä grilliin.
        Mieluisampi vaihtoehto on tosin mp-matkailu, mutta se on nykyään hieman haasteellista koiranhoitojärjestelyjen vuoksi.
        Mopoilla on reissattu monet kerrat ympäri Eurooppaa ja 2006 ajettiin Jenkeissä Route 66. Mitään vähemmän kiinnostavaa en tiedä, kuin lentomatka paikkaan xx... Tai no, lennettiinhän me Thaimaahan 2010 ja reissattiin siellä vuokra-mp:llä 2 viikkoa. Aika ok sekin, vaikka pyörä oli vähemmän hyvä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samat keinot kuin nykyäänkin. Ainoa hankaluus on tullut sähköautojen kautta. Jatkuva latausahdistus synkentää koko matkanteon.

        Älä suotta ahdistu. Kesäkelissä ei todellakaan mitään syytä ja kaipa se talvikelikin menisi...
        Akku 100 % täynnä, niin range on yli 500 km ja todellisuudessakin lähes sen 500 km. Tyhjäksi en kuitenkaan uskaltanut ajaa, joten "tankkasin" välillä. Siis vaivattomampaa autoilu ei ihan oikeasti voisi olla.

        Vasta puoli vuotta kokemusta, mutta Lapin reissu yli -15 pakkasilla taitaisi jäädä väliin. Tämä yhden talven kokemuksella Itä-Suomessa.
        T: Edellinen Iida


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hysteerikolle kaikki on vaikeaa.
        Moni on sitä mieltä että aivan mahtavaa kun ei tarvitse automatkalla maksaa valtavia polttoaineveroja vaan voi ajaa erittäin halvalla lataussähköllä.

        Lataussähkö ei itse asiassa ole kovin halpaa. Pahimmillaan asemalta ostettuna niin kallista, että kannattavuus polttiksiin alkaa olla siinä ja tässä.
        Todellisuudessa täytyy olla kotilatausmahdolisuus, jos kustannusten perusteella valitsee sähköauton.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä suotta ahdistu. Kesäkelissä ei todellakaan mitään syytä ja kaipa se talvikelikin menisi...
        Akku 100 % täynnä, niin range on yli 500 km ja todellisuudessakin lähes sen 500 km. Tyhjäksi en kuitenkaan uskaltanut ajaa, joten "tankkasin" välillä. Siis vaivattomampaa autoilu ei ihan oikeasti voisi olla.

        Vasta puoli vuotta kokemusta, mutta Lapin reissu yli -15 pakkasilla taitaisi jäädä väliin. Tämä yhden talven kokemuksella Itä-Suomessa.
        T: Edellinen Iida

        Lisäänpä vielä, Jos autossa olisi pieni akku, niin ahdistuisin minäkin. Tuo Iidan 77 kWh on meille minimi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hysteerikolle kaikki on vaikeaa.
        Moni on sitä mieltä että aivan mahtavaa kun ei tarvitse automatkalla maksaa valtavia polttoaineveroja vaan voi ajaa erittäin halvalla lataussähköllä.

        Euroopan asemilla saat maksaa sähköstä jopa 50 c / kWh, eli mistään erittäin halvasta lataussähköstä ei voine puhua...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Euroopan asemilla saat maksaa sähköstä jopa 50 c / kWh, eli mistään erittäin halvasta lataussähköstä ei voine puhua...

        Niinkö, kuinka monta maata ja paikkaa olet tarkastanut, hihii!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meille automatkailu on lähes ainoa oikea vaihtoehto. Mukana kun on aina kaksi koiraa ja meille koko matka välietappeineen ja nähtävyyksineen on se meidän juttu. Matkailuautoon mahtuu mukaan kaikki tarpeellinen ja päälle vielä polkupyöristä grilliin.
        Mieluisampi vaihtoehto on tosin mp-matkailu, mutta se on nykyään hieman haasteellista koiranhoitojärjestelyjen vuoksi.
        Mopoilla on reissattu monet kerrat ympäri Eurooppaa ja 2006 ajettiin Jenkeissä Route 66. Mitään vähemmän kiinnostavaa en tiedä, kuin lentomatka paikkaan xx... Tai no, lennettiinhän me Thaimaahan 2010 ja reissattiin siellä vuokra-mp:llä 2 viikkoa. Aika ok sekin, vaikka pyörä oli vähemmän hyvä.

        Ketä kiinnostaa sinun perheesi matkailut asuntoautolla?


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Ketä kiinnostaa sinun perheesi matkailut asuntoautolla?

        Ketä kommenttisi kiinnostaa?


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinkö, kuinka monta maata ja paikkaa olet tarkastanut, hihii!

        Kymmenkunta, hihii.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Kymmenkunta, hihii.

        Siis maata ja kymmeniä latauspaikkoja. Ei mene kauaa, kun kotimaan asemilla on samat hinnat.


    • Anonyymi

      Ne on sellaisia lautasmatkoja. Koko ajan täytyy olla syömässä.

      • Anonyymi
        UUSI

        Ei tarvitse koko ajan, kunhan autossa on riittävän kokoinen akku 🔋


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tarvitse koko ajan, kunhan autossa on riittävän kokoinen akku 🔋

        Minusta missään sähköautossa ei ole riittävän kokoinen akku. Minun TDI:ssä on riittävän kokoinen tankki. Ajan kesät talvet yli 1200 km yhdellä tankillisella.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ajattelen sinua nyt

      Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu
      Ikävä
      75
      5884
    2. Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin

      Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti
      Ikävä
      27
      5157
    3. Yritys Kannus

      Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett
      Kannus
      21
      3078
    4. Oletko täällä mies?

      Mitä mietit? ❤️ varmistan vielä, että onhan kaikki ok meidän välillä?
      Ikävä
      181
      2524
    5. Työkyvyttömienkin on jatkossa haettava työtä

      Riikalla ja Petterillä on hyviä uutisia Suomen työttömille: ”Toimeentulotuen uudistus velvoittaa työttömäksi ilmoittaut
      Perussuomalaiset
      211
      2248
    6. Mies kadonnut

      Kukas siellä kolarissa on kadonnut
      Kolari
      17
      2126
    7. Eikö ole jo ihan sama luovuttaa

      Meidän suhde ei ikinä toimisi.
      Ikävä
      103
      1531
    8. Elokapinan mielenosoitussarja alkaa

      Varma kesän merkki on, kun planeetastamme huolestuneet ihmiset alkavat pitää tilaisuuksia muistuttaakseen ihmisiä siitä,
      Maailman menoa
      340
      1385
    9. Kerro jotakin kaivatustasi.

      Vaikka synkimmät salaisuudet jos tiedät. :) m
      Ikävä
      75
      1293
    10. Harmi, se on

      Mutta mä tulkitsen asian sitten niin. Olen yrittänyt, oman osani tehnyt, ja saa olla mun puolesta nyt loppuun käsitelty
      Tunteet
      17
      1196
    Aihe