Lapsesta asti ollut erittäin vaikea ummetus. Tähystyksessä todettu poikkeavan pitkä paksusuoli.
Minulla on myös palleatyrä ja löysä vatsaportti, jonka vuosi on pitänyt miettiä mitä suuhunsa laittaa. Happosalpaajia en syö, koska niistä ei juurikaan ole hyötyä.
Päätin kuitenkin kokeilla ruokavalion muutosta refluksista huolimatta ja yllätys oli, että paitsi että ummetus loppui, refluksi ei myöskään vaivaa.
AAMU
- appelsiini, omena, kiwi, päärynä (luomua jos mahdollista ja näiden jälkeen väh 30 min tauko ennen kuin syö mitään muuta)
- gluteiiniton kaurasämpylä + vihreä tee
- pienen tauon jälkeen kahvi
LOUNAS
- smoothie (1 banaani, mustaherukoita, vadelmia, mustikoita)
VÄLIPALA
- avocado
- gluteiinttomia kauranäkkäreitä + vuohenjuustoa
ILLALLINEN 4 vaihtoehtoa
- iso annos kokojyväriisiä, parsakaalia, kukkakaalia höyrytettynä, herneitä, kesäkurpitsaa, sipulia
- lämmin salaatti: kurkkua, sipulia, broilerinfile
- cuscus kasviksilla + sisäfilepihvi
- lämmin salaatti, johon perunalohkoja, paistettua lohta, tilliä, parsaa,, sipuli
ILTAPALA
- gluteiinitonta kauranäkkäriä + vuohenjuustoa
Ummetus loppui heti, vatsa toimii 3-4 kertaa päivässä. Iho parantunut, yleisvointi parantunut. Mitään ummetuslääkkeitä en suosittele, enkä muutenkaan ymmärrä miksi lääkärit määräävät lääkkeitä lääkkeiden päälle, kun ruokavalion avulla voi tehdä paljon.
Minusta on todella tärkeää syödä mahdollisimman paljon sellaista ruokaa, joka on tuoretta ja välttää kaikkea prosessoitua.
Ummetuksen luonnonmukainen hoito
6
110
Vastaukset
- Anonyymi
Tulee varmaan kalliiksi. Luumut auttavat tehokkaasti ummetukseen. Rasvan vähentäminen tai korvaaminen kookosöljyllä nopeuttaa mahalaukun tyhjenemistä ja ehkäisee refluksia.
- Anonyymi
Mulle ei luumut auttaneet, niistä tuli enemmän ongelmia suoliston kanssa, kuten turvotusta.
- Anonyymi
Luumuista. Niihin tottuu, tuskin toimivat kaikilla kuin kerran viikossa syöden.
- Anonyymi
Ummetukseen tehoaa hyvin myös sarviapilan siemen jauhettuna. Löytyy netistä joko siemeninä tai jauheena. 1/2 - 1 tl veteen liotettuna illalla ennen nukkumaan menoa ja vatsa toimii hyvin. Löytyy netistä edullisemmin esim. Amazon.de nimellä fenugreek seed. Käytetään esim Intiassa ruokien mausteena ja ayerveda suosittelee ummetuksen hoitoon.
- Anonyymi
Ite ottaisin jos tarvis DUPHALAC ORAALILIUOS sopivan määrän kun itse kokeilee, joka aamu. Lopun elämää, jos on jo +60 v
Toimivat kyllä tarvittaessakin kun ottaa aamulla SOPIVAN määrän 2-3 ruokalusikallista.
Ite olen leseistä koko jyvistä ym. sitä mieltä että ne eivät auta.
Vievät vain arvokkaita ravintoja mukanaan,
Aloittajalla oli sellainen ruokalista että tuskin kauaa jaksaa. Varsinkaa jos on perhettä.
Itse en syö mitää aloitus listasta.
UMMETUKSESTA yleensä, se pitää hoitaa että ei peräsuoli ratkea. Se tosin ei ole vaarallista, mutta kivuliasta odottaa 2-5 kk leikkaukseen.
Toistan vielä, ei vaarallista, ollaan sellaista seurannut läheltä. - Anonyymi
Onneksi olkoon.Mm. leipä kovettaa vatsaa; mulla oli kova uloste jonnekin 25v asti. ruokavaliosta se riippuu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 435754
- 455275
- 483678
- 133643
- 313116
Vimpelin liikuntahallilla tulipalo?
Katsoin, että liikuntahallista tuloo mustaa savua. Sitten ovet pärähti hajalle, ja sisältä tuli aikamoinen lieska. Toise883103- 592854
- 572700
- 532350
- 381814