Näin väitetään. Kun ei pääse Linnanmäelle niin silloin ei ole mitään.
Itse olin kavereiden kanssa leikkimässä ja pelaamassa ulkopelejä lähes joka ikinen päivä. Ei siinä tekeminen lopu. Potkupallokin on hieno harrastus eikä tarvitse edes liittyä mihinkään kalliiseen joukkueeseen vaan sitä voi pelata lähes missä vain. Jollain on kyllä aivan varmasi pallo. Sitten on erilaisia pihapelejä, korttipelejä, lautapelejä, majan voi rakentaa metsään ja kaikkea muuta. Kyllä tekemistä on eikä tarvitse kotiin jäädä. Uutisoinnista saa sellaisen kuvan että rahakkaat perheet on joka päivä jossain. Ei ole.
Se että ei ole rahaa ei ole mikään syy sille että pitäisi jäädä kotiin.
Köyhän lapsen pitää jäädä kotiin
24
221
Vastaukset
- Anonyymi
Näköjään olet eläkkeellä, duunari tuskin tuohon aikaan kirjoittelee.
Sinun lapsuudessa leikkisitte käpylehmillä.
Yhteiskunta on mennyt kaikesta eteenpäin, majan rakentaminen ei onnistu lähiöissä asuvilta.
Tuskin kukaan ajatteli että käytäisiin edes kerran viikossa huvipuistossa.
Olet tainnut äänestää tätä riisto hallitusta.- Anonyymi
Olen päälle 30 vuotias joten väärin meni.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joka aloittaa työnsä.... NYT
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
65vuotiaskin on päälle 30...
- Anonyymi
Kuka väittää? Sinäkö?
- Anonyymi
Kyllähän sitä muitakin aktiviteettejä on kun joku Linnanmäki.Ei kaikki välttämättä vaikka vanhemmat töissä olisivat mihinkään huvipuistoon lähde.Joillakin ankea lapsuus kun yksi lego ja sekin patterin välissä.
- Anonyymi
Onhan niitä erilaisia pelejä olemassa. Esim. teerenpeli voi vaatia jo hieman
taloudellista panostusta. Samoin mm. syrjähyppy ja yöjuoksu. - Anonyymi
Kuka niin sanoo???
Linnanmäki on rahastuskeino, hyvin vähän siellä on pikkulapsille mitään laitteita, aina on joku pituusraja tms. hirveitä hintoja pitävät joten ei kannata.
Suuremman elämyksen saa lapset kun viet ne vaikka oma tekemälle retkelle, uimaan tai metsään ja liikennepuistoon, uimastadionille tai puuhamaahan, eläinpuistoon... tai tiedekeskus heurekaan, tai seikkailumetsään joss saa kiipeillä ja hyppiä esteeltä tosielle... jne.. parempia paikkoja on kuin linnanmki.
Linnanmäet ym huvipuistot kerää vain rahaa, ei ne lapsista ja ihmisitä välitä, aina laskevat vaan eruoissa päivän tilanteeeen ei siitä pitivätkä lapset paikasta.
KAIKKI LAITTEET on samannlaisia, pyörii, , tai ajavat kehää, tai nousee ylös alas.... laitteen ulkonäkö muuttuu mutta liikerata ei. Ja siitä pitää maksaa?????
Kun olet käynyt yhdessä, olet käynyt kaikissa.
HUVIPUISTOT ON VAIN RAHASTUSTA!!!!- Anonyymi
Ethän sinä sitä tiedä kun et ole koskaan lintsillä käynyt. Savosta ei köyhäliston perhe liiku mihinkään.
- Anonyymi
Niimpä retkelle,uimaan,katsoon eläimiä.
- Anonyymi
Mukavampia lasten paikkoja on ne missä saa itse tehdä asioita ja kiipeillä ja touhuta. Huipuistossa vaan istut jossain laitteessa 2 min ja ja seuraavaa.... jne... ei mitään kehittävää. ja maksat siitä istumisesta??????
- Anonyymi
Häpeäisit vanha akka ja telmit pikkulasten joukossa. Lintsillä sentään olisi jossain määrin poliittisesti korrektia mennä laitteeseen myöhemmällä iälläkin.
- Anonyymi
Voisko kakarat ampua kuuhun kesäksi pois mekastamasta?
- Anonyymi
Linnanmäellä hupenevat rikkaammankin perheen rahat. Ranneke yli 50 euroa per henki. Ruokaan menee 15-20 euroa per henki. Pysäköinti 4 euroa tunti jne
- Anonyymi
Bisnestähän huvipuistot on niin rahaa niiden pitääkin tuottaakin.
- Anonyymi
Diakonilta saatu ilmaisia retkiä lintsille
- Anonyymi
Saisiko myös Kesämaahan ?
- Anonyymi
Eihän se ole hullu kuka pyytää, vaan se joka maksaa!!!!
- Anonyymi
Kyllä me vietiin kakrut huvipuistoihin, ei se ole köyhälle mikään mahdottomuus. Liityttiin perhejäsenenä yhdistykseen, joka järjesti lapsille ja aikuisille retkiä huvipuistoihin ja kylpylöihin, niin päästiin mukaan. Jäsenmaksu vuodessa 45€ ja sillä päästiin niille retkille. Niitä retkiä sponsoroi aina joku yritys ja kunta antoi vielä avustusta.
Käytiin myös omaan piikkiin yhdessä huvipuistossa, siellä oli hinnoittelussa paljousalennus, niin otettiin lasten kavereita mukaan, ei ollut kallista!
Käytiin lasten kanssa messuilla, kesäteatterissa, konsertissa, tivolissa ym. Saatiin ilmaiseksi lippuja niin paljon, ettei aina meinannut ehtiä joka paikkaan. Laivalippujakin saatiin vaikka kuinka, ei aina ehditty kaikkia käyttämään.
Sitten käytiin läheisellä uimarannalla, sekin ilmaista. Talvella oli latuja ja luistelurataa, ilmaisia nekin. Varusteita kirpparilta ja kierrätyksestä. Syksyllä marjareissut koko perheen voimin. VR:n alennuslipuilla tehtiin junamatkoja muutamalla eurolla koko perhe, eväät mukaan kylmälaukkuun ja menoksi!
Kyllä sitä köyhälle löytyy vaikka mitä aktiviteettia, eikä juuri rahaa tarvita!
Syrjäseudunasukki- Anonyymi
Joo eihän nykysin mihinkään rahaa tarvi vaikka on kuin iso pesue!! Sekun menee vaan pitää hauskaa. Elämiseeenkään ei tarvi enää rahaa, kaikki on ilmaista ja mukavaa.
Näi joidenkin jutut lentää ja unia näkevät. Kummallista sitten että vaikka kaikki on ilmaista ja halpaa, niin ihmisillä ei ole kuitenkaan varaa!! Mistähän se johtuu? Joku ristiriita tässä on.
Realistiset ihmiset vastaan kuvittelijat ja unelmoivat. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo eihän nykysin mihinkään rahaa tarvi vaikka on kuin iso pesue!! Sekun menee vaan pitää hauskaa. Elämiseeenkään ei tarvi enää rahaa, kaikki on ilmaista ja mukavaa.
Näi joidenkin jutut lentää ja unia näkevät. Kummallista sitten että vaikka kaikki on ilmaista ja halpaa, niin ihmisillä ei ole kuitenkaan varaa!! Mistähän se johtuu? Joku ristiriita tässä on.
Realistiset ihmiset vastaan kuvittelijat ja unelmoivat.Kyllä näin on, että todella paljon on tarjolla ihan ilmaiseksi tai hyvin vähällä rahalla.
Ihan kokemuksella, kun ollaan perheen kanssa harrastettu ja lapset koulutettu.
Se miksi ihmisillä ei ole varaa, niin johtuu ihan tyhmyydestä ja vääristä valinnoista. Ei osata hyödyntää ilmaista tarjontaa, ei osata hyödyntää tarjouksia, ei osta kilpailuttaa hankintoja.
Juuri tuo, että liittyy johonkin yhdistykseen ja pääsee sitä kautta harrastamaan, matkoille ym. Pieni jäsenmaksu yhdistykselle ja olet mukana, pääset mukaan moneen. Olen tätäkin yrittänyt ihan rautalangasta monelle vääntää, mutta ei mene jakeluun. Meillä tämä yhdistyksien jäsenyys toimi hyvin, pienellä perhemaksulla päästiin koko perhe retkille huvipuistoihin ja kylpylöihin. Ei ole mitenkään köyhälle ylivoimaista!
Ulkomaille me on matkustettu omatoimisesti, halvimmat lennot netin kautta kilpailuttaen ei paljoa maksa, viisumit voi hoitaa itse verkossa jne. Pienellä rahalla matkusti meidän koko perhe toiselle puolen maapalloa. Tätäkin olen koettanut monelle selittää ihan selkokielellä, mutta ei vaan muka osata tai pystytä.
Meillä oli jossain vaiheessa ilmaisia lippuja niin paljon moneen paikkaan, ettei ehditty mitenkään edes käyttämään niitä.
Syrjäseudunasukki
- Anonyymi
Testi,testi, tämä on testiviesti. Testaan poistaako foorumi automaattisesti toisen viestin, jos tänne lähettää samaan ryhmään ihan saman viestin kahdesti vai onko silloin joutunut moderoinnin kohteeksi jos oma lähetetty viesti poistuu täältä. Oma viestini näkyi täällä hetken aikaa mutta sitten se yhtäkkiä hävisi. Tätä ennen olin lähettänyt saman viestin ensin vahingossa väärään ketjuun, minkä takia lähetin sen toisen kerran. No niin jokohan olisi täällä viestillä riittävästi pituutta... tämän pidempi ei tainnut se alkuperäinen kyseinen viestini olla...
- Anonyymi
Onko sinne ylihinnoitettuihin huvipuistoihin pakko mennä ?
Meidät lapset lähti seikkailuretkelle Pohjois-Norjaa ja ensi kuussa on sitten vuorossa
Ruotsin reissu Tukholman kautta, kun tuonne itäänpäin ei oikein pääse.
Tarkkaan pitää käyttää hyväkseen ne laivalippujen tarjoukset ja muut edut.
Ei se reissaaminen mitenkään ylivoimaisen kalliiksi tule kun ajelee rauhallisesti.
Bensatkin on korkeintaan 500 € per reissu, mutta kun siihenkin voi varautua.- Anonyymi
Jos kysyttäisiin randomnassikoilta joiden iät 5-13 noin 9/10 valitsisi huvipuiston matkustelun sijaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olit niin lähellä
Taas söpis olit siinä ihan käden etäisyydellä❤️ Jos sinä ja minä olisimme olleet kahden, olisin hypännyt sun kaulaan. Sa1185181- 472849
Kun me näemme taas
Siihen on viikkoja, korkeintaan kuukausia. Jännite välillemme vetää meidät ennemmin tai myöhemmin toistemme läheisyyteen332802Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺302508Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭231909En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä101650- 1181647
Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle231405- 971397
Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli101358