Sähköauton luotettavuutta parantava hyvä puoli: Sähköautoon ei voi tankata väärää sähköä!

Anonyymi-ap

👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻 Osaan arvostaa 👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻

Mulle kävi Volkkarin dieselin kanssa niin, että tankkauksen jälkeen moottori särkyi ja syynä oli kyseisellä kylmäasemalla dieselin sekaan lipsahtanut bensiini.

Koska kyseineltä kylmäasemalta oli kuitti loppunut en sitä ollut tietenkään voinut saada ja niinpä korjaus (vaihtomoottori ja asennus ja polttoainelinjaston korjaus) jäi minun maksettavaksi. V...tutti kuin pientä oravaa, koska autoon oli tehty kallis vaihdelaatikon remontti hieman aikaisemmin.

Jos joku sanoo, että on aika epätodennäköistä että dieselin seassa on bensiiniä, niin ainakaan minua tämä tosiasia ei silloin hirveästi lohduttanut.

Nyt siis alla ID.7 eikä enää tarvitse pelätä moottorin räjähtämistä.

33

242

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Sähköautossa on sitten toiset ongelmat eli ei asiat muutu. Esimerkiksi laturi voi jäädä kiinni autoon eikä sitä saa millään irti. Tätä ongelmaahan ei polttiksissa.

      • Anonyymi

        Joo, tai Sähkömoottoriin pääsee jäähdytysvesi, niin se on 6000e remontti....koko moottori uusiksi ja se laukiaa noin sadassatuhannessa kilometrissä.


    • Anonyymi

      Hyvä, mutta saatat ehkä saada koko koslan palamaan tahtomattasi. Sähkäri on aika hankala sammutettava, mikäli olen uutisoinnit oikein ymmärtänyt. Sinun valintasi on tietenki merkki, käyttövoima, joten se siitä.

      • Anonyymi

        Tosin polttis palaa yli 80-kertaa todennäköisemmin, mutta älä anna sen häiritä tyhmyytesi osoittamista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tosin polttis palaa yli 80-kertaa todennäköisemmin, mutta älä anna sen häiritä tyhmyytesi osoittamista.

        Tuo on lähinnä myytti sillä tuo luku ei huomioi monia asioita kuten autojen ikää. Myös sähköautoissa palamisen todennäköisyys kasvaa huomattavasti auton iän myötä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo on lähinnä myytti sillä tuo luku ei huomioi monia asioita kuten autojen ikää. Myös sähköautoissa palamisen todennäköisyys kasvaa huomattavasti auton iän myötä.

        Itse asiassa polttikset eivät pala merkittävästi todennäköisemmin, jos huomioidaan kaikki asiat. Mutta sähköautojen tulipalon ongelma on, että sähköauton sammuttaminen on erittäin vaikeaa. Polttiksen sammuttaminen tapahtuu hetkessä, mutta sähköautoa pitää sammuttaa usein monta päivää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse asiassa polttikset eivät pala merkittävästi todennäköisemmin, jos huomioidaan kaikki asiat. Mutta sähköautojen tulipalon ongelma on, että sähköauton sammuttaminen on erittäin vaikeaa. Polttiksen sammuttaminen tapahtuu hetkessä, mutta sähköautoa pitää sammuttaa usein monta päivää.

        Kun huomioidaan kaikki asiat, niin polttis palaa yli 80-kertaa suuremmalla todennäköisyydellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun huomioidaan kaikki asiat, niin polttis palaa yli 80-kertaa suuremmalla todennäköisyydellä.

        Ei tuossa oltu huomioitu kaikkia asioita. Itse asiassa siinä ei oltu huomioitu yhtään mitään. Siksi koko tilasto on arvotonta paskaa. Todellisuudessa polttikset eivät pala useammin kuin sähköautot.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tuossa oltu huomioitu kaikkia asioita. Itse asiassa siinä ei oltu huomioitu yhtään mitään. Siksi koko tilasto on arvotonta paskaa. Todellisuudessa polttikset eivät pala useammin kuin sähköautot.

        Todellisuudessa asia on tutkittu ja lopputulemana on havaittu, että polttomoottoriautot palavat yli 80-kertaa suuremmalla todennäköisyydellä.

        Sinun tutkimuksiin nojautumattomat mielipiteesi eivät ole paskankaan arvoisia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Todellisuudessa asia on tutkittu ja lopputulemana on havaittu, että polttomoottoriautot palavat yli 80-kertaa suuremmalla todennäköisyydellä.

        Sinun tutkimuksiin nojautumattomat mielipiteesi eivät ole paskankaan arvoisia.

        Tuo "tutkimus" ei todennut mitään tuollaista vaan koko "tutkimus" oli surkeaa paskaa. Lähinnä tuolla "tutkimuksen" tuloksella voidaan pyyhkiä persettä. Vastaavasta asiasta on oikeita tutkimuksia ja niissä ei ole löydetty käytännössä mitään eroa.

        Kannattaa muistaa, että sähköautoissakin akkupalon todennäköisyys riippuu erittäin paljon auton iästä, joten sen jättäminen huomiotta on valehtelua. Ja tuossa väitteessä 80-kertaisessa todennäköisyydessä ikää ei otettu mitenkään huomioon. Tämäkin "tutkimus" todistaa lähinnä miten typeriä valehtelijoita ja huijareita sähköautofanaatikot ovat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo "tutkimus" ei todennut mitään tuollaista vaan koko "tutkimus" oli surkeaa paskaa. Lähinnä tuolla "tutkimuksen" tuloksella voidaan pyyhkiä persettä. Vastaavasta asiasta on oikeita tutkimuksia ja niissä ei ole löydetty käytännössä mitään eroa.

        Kannattaa muistaa, että sähköautoissakin akkupalon todennäköisyys riippuu erittäin paljon auton iästä, joten sen jättäminen huomiotta on valehtelua. Ja tuossa väitteessä 80-kertaisessa todennäköisyydessä ikää ei otettu mitenkään huomioon. Tämäkin "tutkimus" todistaa lähinnä miten typeriä valehtelijoita ja huijareita sähköautofanaatikot ovat.

        Esimerkiksi sähköautojen akkujen suuri syy paloille on ns. dendriitit, jotka muodostuvat pitkällä aikavälillä. Uusilla ja vähän ajetuilla autoille nuo dendriitit eivät ole edes mahdollisia vaan ne tulevat vasta vuosien päästä. Joten jos sähköauton ikää ei ota huomioon niin koko tilasto on arvotonta paskaa ja juuri tuo väite ei mitenkään autojen ikää huomioi. Ei millään tavoin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo "tutkimus" ei todennut mitään tuollaista vaan koko "tutkimus" oli surkeaa paskaa. Lähinnä tuolla "tutkimuksen" tuloksella voidaan pyyhkiä persettä. Vastaavasta asiasta on oikeita tutkimuksia ja niissä ei ole löydetty käytännössä mitään eroa.

        Kannattaa muistaa, että sähköautoissakin akkupalon todennäköisyys riippuu erittäin paljon auton iästä, joten sen jättäminen huomiotta on valehtelua. Ja tuossa väitteessä 80-kertaisessa todennäköisyydessä ikää ei otettu mitenkään huomioon. Tämäkin "tutkimus" todistaa lähinnä miten typeriä valehtelijoita ja huijareita sähköautofanaatikot ovat.

        Laitapa se vastaava tutkimus esille!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laitapa se vastaava tutkimus esille!

        Laitapa joku tutkimus, jossa on oikeasti huomioitu kaikki asiat eikä tuota arvotonta paskatilastoa. Lisäksi tuo väite ei perustunut yhteenkään tutkimukseen vaan pelkkään tilastoon, mikään tutkimus ei ollut kyseessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laitapa joku tutkimus, jossa on oikeasti huomioitu kaikki asiat eikä tuota arvotonta paskatilastoa. Lisäksi tuo väite ei perustunut yhteenkään tutkimukseen vaan pelkkään tilastoon, mikään tutkimus ei ollut kyseessä.

        Eli et löydä väittämääsi tutkimusta, vaikka niitä esittämäsi mukaan on useita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli et löydä väittämääsi tutkimusta, vaikka niitä esittämäsi mukaan on useita.

        Etkä sinä löydä yhtäkään luotettavaa tutkimusta siitä että polttikset palavat 80-kertaa useammin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tosin polttis palaa yli 80-kertaa todennäköisemmin, mutta älä anna sen häiritä tyhmyytesi osoittamista.

        Mutta lentämällä joudut onnettomuuteen vain kerran kolmen miljoonan matkan aikana.
        Autolla kuolemaan johtavaan an onnettomuuteen joutuu joka 250 matkan aikana.


      • Anonyymi

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo ei nimen omaan ollut luotettava tutkimus. Itse asiassa tuossa artikkelissa ei ollut edes mitään oikeaa tutkimusta.

        Edelleenkään missään kohdassa tekstiä ei lukenut että autojen ikää olisi huomioitu millään tavoin, joten toisin sanoen sitä ei ole huomioitu ollenkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Edelleenkään missään kohdassa tekstiä ei lukenut että autojen ikää olisi huomioitu millään tavoin, joten toisin sanoen sitä ei ole huomioitu ollenkaan.

        Ei ole myöskään huomioitu autojen väriä, ei kuljettajan kengän kokoa, eikä seksuaalista suuntautumista.
        Eli ymmärrän ettet voi luottaa tuollaiseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Edelleenkään missään kohdassa tekstiä ei lukenut että autojen ikää olisi huomioitu millään tavoin, joten toisin sanoen sitä ei ole huomioitu ollenkaan.

        Laitatko nyt edes yhden niistä väittämistäsi ”oikeista tutkimuksista”?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laitatko nyt edes yhden niistä väittämistäsi ”oikeista tutkimuksista”?

        Eipä näytä löytyvän, joka ei yhtään yllätä.


    • Anonyymi

      Onneksi polttomoottori autossa ei ole koskaan mitään vikaa tai ongelmaa.

    • Anonyymi

      Kajaanissa oli viimeksi bensaa dieselissä.

    • Anonyymi

      Vain wattenfall myy vihreää sähköä.

    • Anonyymi

      Annapa sähköautoon kunnon ylijännite.

      • Anonyymi

        Vahingossa?


    • Anonyymi

      Kokeile ladata 400 MV jännitteellä niin voit yllättyä.

    • Anonyymi

      Diisselissä kesälaatu, talvilaatu, arktinen laatu. Kiva juttu, jus tankki on täynnä etelän kesälaatua ja pitäisi lähteä Lappiin...

    • Anonyymi

      Ei tarvitse kuin startata diesel niin polttoaineen seassa oleva bensiini rikkoo moottorin. Bensiini ei voitele diesel-moottorin osia vaaditulla tavalla.

      • Anonyymi

        Eikä tarvitse olla kuin väärä jännite ja akku poksahtaa hajalle sähköautossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikä tarvitse olla kuin väärä jännite ja akku poksahtaa hajalle sähköautossa.

        Ei riko akkua, koska suojapiiri estää väärän jännitteen.
        Voi teitä pakoputkiressukoita, kun ihan perusasiatkin on noin hukassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei riko akkua, koska suojapiiri estää väärän jännitteen.
        Voi teitä pakoputkiressukoita, kun ihan perusasiatkin on noin hukassa.

        Ei ole taattua, että tuo suojapiiri toimii aina. Mikään ei toimi 100% varmuudella.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Useita puukotettu Tampereella

      Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      140
      2610
    2. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      360
      1967
    3. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

      Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      40
      1677
    4. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

      Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      31
      1523
    5. Meneeköhän sulla

      oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      28
      1350
    6. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

      Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      94
      1203
    7. Määpä tiijän että rakastat

      Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      54
      1163
    8. Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.

      Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul
      Hindulaisuus
      327
      927
    9. Jumala puhui minulle

      Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles
      Ikävä
      110
      918
    10. Annan meille mahdollisuuden

      Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil
      Ikävä
      53
      772
    Aihe