Uudestisyntyminen on Jumalan teko Pyhässä Hengessä riippumatta kasteopeista.
Henkikasteen merkkinä on glossolian eli sekokielillä puhuminen lahkopiireissä.
Uudestisyntyminen
17
120
Vastaukset
- Anonyymi
Sielullinen usko on ihmisen tunteisiin perustuvaa uskottelua.
- Anonyymi
Lihan teot eivät ole Jumalasta.
"Sillä hän muisti, että he ovat liha, tuulahdus, joka menee eikä enää palaja."
"Vaiti Herran edessä, kaikki liha! Sillä hän on noussut pyhästä asuinsijastansa." - Anonyymi
Jumalan teko = olematon ei saa edes tyhjää aikaiseksi.
- Anonyymi
Teologian tohtori kertoo mikä on syntiä.
https://youtu.be/2u2ram0Jw9Q?si=PzTysjRXjVQYvrS_
Helluntailahkolaiset vaikenevat.Suut suppuun lahkopastoreiden opetuksessa.
😵💫🤐 - Anonyymi
Tämän päivän kristillisyydessä etenkin vapaissa suunnissa korostetaan ihmisen omaa tahtoa käytännössä.
- Anonyymi
Matt 26:41: "Valvokaa ja rukoilkaa, ettette joutuisi kiusaukseen; henki tosin on altis, mutta liha on heikko.""
Mark 14:38: "Valvokaa ja rukoilkaa, ettette joutuisi kiusaukseen; henki tosin on altis, mutta liha on heikko."" - Anonyymi
Ei pelkässä hengessä vaan Hengessä ja totuudessa.
Henkiä on monia. - Anonyymi
"Totuuden huulet pysyvät iäti."
- Anonyymi
Uudestisyntyminen ei ole mitä omatunto sanoo.
- Anonyymi
Hyvä olisi tietää miten kavaluuden henki toimii.
"Menkää, pitäkää häntä vielä silmällä, tiedustelkaa ja katsokaa, missä paikassa hänen jalkansa liikkuu ja kuka hänet on siellä nähnyt; sillä minulle on sanottu, että hän on hyvin kavala." - Anonyymi
Kavalat juonet ovat tätä päivää.
1Moos 3:1:
"Mutta käärme oli kavalin kaikista kedon eläimistä, jotka Herra Jumala oli tehnyt; ja se sanoi vaimolle: "Onko Jumala todellakin sanonut: 'Älkää syökö kaikista paratiisin puista'?""
Ef 4:14:
"ettemme enää olisi alaikäisiä, jotka ajelehtivat ja joita viskellään kaikissa opintuulissa ja ihmisten arpapelissä ja eksytyksen kavalissa juonissa;" - Anonyymi
Herjaamisen Henki yleisin vitsaus ja synti. Se vie eniten helvettiin ihmisiä. Ei sellaiset peri taivasten valtakuntaa.
- Anonyymi
Kannattaa katsoa peiliin eikä ottaa hernettä nenäänsä totuuden edessä.
- Anonyymi
Totuuden kieltäminen vie kadotukseen.
- Anonyymi
Aloittaja eksyttää. Puhuu käännyttämällä aikaansaadusta psykologisesta mielenmuutoksesta, kreikaksi metanoia, jota usein kutsutaan uudestisyntymiseksi. Mutta se on eri asia kuin syvällisempi uudestisyntyminen vedestä ja Hengestä, mistä Raamaattu puhuu.
Oikea Kritittyyjen uudestisynyntyminen on Jumalan luomisteko teko, mikä tapahtuu kasteen vedestä, Hengestä, jossa on sovintoveren osallisuus mukana. Yksi kaste, yksi uudestisyntyminen.
1. Joh. 5:8
Ja kolme ovat, jotka todistavat maan päällä: Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme yhdessä ovat.
Joh.3:5
Jeesus vastasi: totisesti, totisesti sanon minä sinulle: ellei joku synny vedestä ja Hengestä ei hän taida Jumalan valtakuntaan sisälle tulla.
Joh. 16:29
Opetuslapset sanoivat: "Nyt sinä puhut selvin sanoin, et enää vertauksin.
2. Piet. 3:5
Sillä tietensä he eivät ole tietävinään, että taivaat ja samoin maa, vedestä ja veden kautta rakennettu, olivat ikivanhastaan olemassa Jumalan sanan voimasta. - Anonyymi
Uususkonnollisuudessa on vaikea löytää totuutta.
Kaikki ne kuvittelevat olevansa raamatullisia ja fundamentalistisia oikeaoppisia.
Siihen liittyy tekopyhyys ja omavanhurskaisuus jopa ylpeydessä. - Anonyymi
Jotkut uskonnot tekevät ihmisestä tyhmän, sokean ja kuuron.
Sananl 28:26:
"Omaan sydämeensä luottavainen on tyhmä, mutta viisaudessa vaeltava pelastuu."
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olit niin lähellä
Taas söpis olit siinä ihan käden etäisyydellä❤️ Jos sinä ja minä olisimme olleet kahden, olisin hypännyt sun kaulaan. Sa1185121Kun me näemme taas
Siihen on viikkoja, korkeintaan kuukausia. Jännite välillemme vetää meidät ennemmin tai myöhemmin toistemme läheisyyteen332792- 342629
Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺302418Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭211640- 1181637
En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä101540Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle231304- 951168
Tänään oli
Noiiiiin 🤏 vähällä ettei tapahtunut jotain mieletöntä. Valitettavasti olosuhteet esti. Odota hetki vielä 😘351153