Olemmeko kuulleet väärän evankeliumin?

Anonyymi-ap

Viimeisinä kuukausina olen havahtunut tämän hyvin vakavan
kysymyksen äärelle: olenko kuullut väärän evankeliumin,
olenko uskonut väärään evankeliumiin?

Olen huomannut omasta ja monien muiden ihmisten elämästä merkkejä,
joita olen evankeliumin kirkkaan valon edessä säikähtänyt.
Huomaan syyllisyyttä, pahoinvointia, piiloutumista välinpitämättömyyttä,
itsensä aliarviointia ja suorituskeskeisyyttä.

Olen  nähnyt ihmisiä, jotka ovat luopuneet unelmistaan elää lähellä Jumalaa,
olen itsekin ollut vähällä antaa periksi. Näen väsyneitä, loppuun ajettuja
kuoria, jotka huutavat sisälleen elämää. Näen orjia, joiden selästä paistavat
ruoskan jäljet ja hartioilla painavat raskaat vaatimusten valjaat.

Tämän kaiken keskellä olen kysynyt itseltäni: tunnemmeko oikean
evankeliumin, olemmeko harhautuneet siinä kaikkein tärkeimmässä?
Olemmeko kuulleet väärän evankeliumin?

On surullista huomata, että kuulemme monesti puheita muutamasta
askeleesta tai avaimesta kohti Jumalan täyteyttä ja ne puheet vetoavat meihin
suuresti. Miksi?

Ne ruokkivat meissä sitä inhimillistä luuloa, että pystymme sittenkin
kurottautumaan kohti taivasta, ihan vähän kun vielä puristamme.
Nämä puheet, joita kuulemme nuortenpäivillä ja oikeastaan missä tahansa,
antavat meille sen kuvan, että Jumalan mielisuosio ja kirkkaampi hengellinen
vaellus on saavutettavissa tiettyjen tekojen kautta.

Näitä tekoja saattavat olla rukous, raamatun lukeminen / totteleminen,
synnin vastustaminen, palveleminen – oikeastaan lista jatkuu lähes loputtomiin.
Mikä tässä on niin väärää?

Tällaisena julistettu ”evankeliumi” vakuuttaa meille, että Jumalan hyväksyntä
ja rakkaus ovat ainakin osittain saavutettavissa ihmisen oman toiminnan kautta.

Murheellisena olen huomannut, että tuossa ilmapiirissä väsyneet antavat
väsyttää itseään lisää, lyödyt kääntävät selkänsä uusille lyönneille,
sidotut sidotaan yhä vahvemmin.

Missä on evankeliumin vapauttava totuus?
Ymmärtääkseni evankeliumin valovoimaisuus perustuu siihen, että siinä
Pyhä Jumala kurottautuu syntisen ihmisen puoleen ja vakuuttaa tälle
lempeästi ikuista hyväksyntää ja rakkautta. Suuri Jumala sitoutuu
pienen ihmisen arkielämään ja lupaa olla tämän kanssa kaikessa,
hyvässä ja pahassa.

Vakuudeksi läsnäolostaan Jumala antaa oman Elämänsä ihmisen
sisälle ja tämä Elämä alkaa elää omaa jumalallista suunnitelmaansa
todeksi vajavaisessa ihmisessä. Eikö tämä ole se armon sanoma,
joka on melkein liian vaikeaa uskoa? Mitä tähän voisi enää lisätä?

Jumalan antama kirkas evankeliumi – ilosanoma – sai aikaan valtavaa
vastustusta jo Jeesuksen sitä julistaessa ja myös alkuseurakunnan aikana sitä
koetettiin muuntaa toisenlaiseksi. Paavalin suuri huoli oli se, että evankeliumi
säilyisi puhtaana, että se pysyisi edelleen ilman ehtoja Jumalan armon
ilmestymänä syntiselle ihmiselle.

Evankeliumia on koetettu kautta aikojen inhimillistää:
on yritetty rakentaa omatekoisia siltoja ihmisen tekojen
ja evankeliumissa ilmestyvän kirkkaan armon välille.

Paavali julisti, että oli olemassa vain yhdenlainen,
Jumalan armoon perustuva evankeliumi, jota ei saisi mistään
hinnasta muuttaa; sellainen evankeliumi veisi pois Kristuksesta.

Onko evankeliumi tänään puhdas, loistaako se kirkasta valoaan?
Vapauttaako se syyllisyydestä ja taakoista Jumalan antamaan
ilontäyteiseen elämään?

Murheellisena ajattelen, että meillä on tarjottavana muutettu sanoma.
Se ei enää tule suoraan Jumalan rakkautta sykkivästä sydämestä,
vaan on muutettu ehdollistetuksi ja ainakin piirun verran
ihmiskeskeiseksi.

Se ei enää ole sitä alkuperäistä, vain Jeesukseen työhön pohjautuvaa.
Emmekö haluaisi irrottautua kaikesta ihmiskeskeisyydestä ja lähteä
matkalle löytämään sitä aitoa ja alkuperäistä armon sanomaa,
joka omaa itsessään aivan käsittämättömän muutosvoiman?

Voisimmeko löytää köyhyyden, heikkouden ja avuttomuuden;
tulla riippuvaisiksi Hänestä, joka on meille jo aivan kaiken antanut?

( Lähde: Jaakko Pirttiaho
Ristin Voitto 26.4.2006 (Mielipide)/Vapaasana foorumi
8.6.-25 kello 9:54 am/kirjoittaja vakiokalusto)

s-seutulainen

31

273

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Milloinkaan väärä ja veisitetty evankeliumi ei toimi kunnolla.
      Ihmisiä voi tulla uskoon käännyttämisen kautta tai tunteisiin vetoamalla puheilla.

• Anonyymi

aivan- vesipesee- vetoamuspuhe- on käännytystä- kidutusjumalaa kumartamaan

• Anonyymi

Minä uskon ja tunnustan Ristin evankeliumia:
      - Jeesuksen seuraamista, Hänen Henkensä vaikuttamana.
      - Maailman ja maailmallisuuden hylkäämistä.
      - Ristintietä.

• Anonyymi
    • Anonyymi

Kadotuksesta ja miksi ei pelastu opetusta on yllättävän vähän.
      Kadotustuomion kieltäminen ja lupaamalla pelastusvarmuutta on käärmeen oppia ja lupauksia.

• Anonyymi

Raamattu puhuu pelastuksen toivosta.
        Ei pelastusvarmuudesta.

Pelastus on aina ehdollinen.

• Anonyymi

Kaikkivaltias Jumala tietää etukäteen ketkä pelastuvat ja ketkä eivät eikä ihmispoloinen.

• Anonyymi

Onko evankeliumi sitä, että sanotaan "Älä tee mitään: usko vain?" vai sisältääkö se kehotuksen mm. todistaa Herrasta ja elää pyhää elämää? Mitä Uudessa testamentissa sanotaan: eikö juuri nämä asiat? Miten se siis voisi olla väärin?

• Anonyymi

Sinä kyselet, oletko kenties kuullut väärän evankeliumin.
      Että menikö ohi, lipsahtiko väärä suuntaan vai oliko se toinen versio siitä kolmannesta?

Voi sinua, älä huoli.
      Täällä minun käsieni kautta kulkee viikoittain aivan kaikenlaisia evankeliumin versioita.
      On ollut ilosanomaa, joka kuulosti lähinnä lakikirjalta.
      Ja on ollut armosta puhetta niin pehmein sanoin, että vain kivekset eivät pelastuneet.

Mutta tiedätkö mikä lohduttaa?
      Mullan alla ei enää tarvitse arvioida julistuksen laatua.
      Saarna voi olla väärä tai oikea, mutta arkku on aina suora.

Siksi tarjoan nyt s-seutulaisille erikoispaketin "EPÄVARMOILLE EVANKELIUMEILLE", joka sisältää:

– hautapaikka ilman teologisia ennakkovaatimuksia
      – arkku, johon mahtuu mukaan epäilykset, raamatunpaikat ja kaikki aiemmat uskonhaarat
      – muistotilaisuus, jossa ei tarvitse puolustaa kuultua evankeliumia –
      halutessasi järjestetään täysin sanattomana
      – lisäpalveluna: multaus hiljaisuudessa, ilman yhteislaulua “Oi autuas se sielu on”

Ja mikä parasta:
      hautakivessäsi voi lukea:
      “Ehkä kuuli väärin – mutta nyt kuulee ei mitään.”

Tämä palvelu sopii myös niille, jotka pelkäävät, että jäivät pois oikeasta porukasta, väärästä kohdasta, liian aikaisin tai liian myöhään.
      Meillä ei katsota, missä kohtaa pelastushistoriaa kompuroit – täällä saat levätä tasaisesti.

Sillä vaikka evankeliumi olisi tullut radiosta väärällä taajuudella,
      multani alla ei enää ole oikaisupyyntöjä.

Hiljaisesti palvellen,
      Hauturi Haudanvakava
      – “Mullassa on yksi usko, yksi lepokanta, yksi rauha”

• Anonyymi

s-seutulainen, sinä ja sinun luterilaiset opetttajasi ja sinun luterilainen kirkkosi julistaa väärää evankelimia!

• Anonyymi

Parhami ja Olseni oli voideltuja kielimiehiä, jotka julisti ahkerasti sitä helluntailaisten evankeliumia, tekivät poikatyötä ja miestyötä ja lopulta vankilatyötä.

• Anonyymi

Raamatun mukaan kaikki lapsena Kristukseen kasteessa liitetyt saavat ikuisen elämän eli pelastuvat. Toki kaikki joutuvat viimeiselle tuomiolle tekojensa mukaan.
      Kastettu lapsi on kristitty lapsi. Kastamaton lapsi on pakanalapsi, kuten Ambomaan pakanat.

1. Piet. 3:21

Tuon esikuvan mukaisesti TEIDÄT PELASTAA NYT KASTE, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus.

Kasteessa poistuu perisynnin kaikille tuoma kadotustuomio. Se tarkoittaa pelastusta.
      Room.5

• Anonyymi

Kaikki mitä teemme on synnin saastuttamaa. Sen takia on meidän kokonaan kadotettuina vastaan otettava kaikki Jumalan armosta hänen kauttansa, joka on meidän tähtemme työtä tehnyt, antanut henkensä ja verensä meidän edestämme ja joka sanoo: »Teidän pitää elämän minun kauttani.»
      »Minä, minä se olen, joka itseni tähden pyyhin pois sinun ylitsekäymisesi»
      ( Rosenius)
      -

Minä, minä se olen, joka itseni tähden pyyhin pois sinun uskottomuutesi enkä muistele sinun syntejäsi.
      (Jes. 43: 25 )

s-seutulainen

• Anonyymi

Aamen. 🌿

• Anonyymi

Nyt sinä suollat synnintuntoa niin suurin kauhallisin, että itse Lutherkin alkaisi ehdottaa lepotaukoa.
        Kaikki tekemisesi, sanot, on synnin saastuttamaa. Kaikki.
        Aamu kahvista iltahengenvetoon. Syntiä, syntiä, syntiä.

Tässä kohtaa moni ehdottaisi armoa.
        Minä ehdotan hautaa.

Ei pahalla – vaan ihan käytännön syistä.

Sillä mullassa, hyvä ystävä, kaikki tekeminen lakkaa.
        Ei tule enää virheellisiä ajatuksia, vääriä motiiveja, ei edes vilkaisua naapurin traktoriin kateellisena.

Siksi tarjoan nyt uuden paketin: "PUHTAANA MULTAAN"
        – ei suorituksia
        – ei omatekoisia pelastusyrityksiä
        – ei edes viimeistä yritystä tehdä jotakin oikein – minä teen kaiken puolestasi

Paketti sisältää:

– arkku, jossa ei ole peiliä (et joudu enää katsomaan itseäsi moittivasti)
        – hautapaikka, joka ei muutu synniksi vaikka kuinka makaat siinä tekemättä mitään
        – mahdollisuus hiljaiseen muistotilaisuuteen, jossa ei luetella virheitäsi (eikä kyllä hyveitäsikään)
        – kiven teksti: “Ei tehnyt enää virhettä tämän jälkeen”

Lisäpalveluna voimme järjestää saattoväelle puheen, jossa kerrotaan:
        "Hän teki parhaansa – ja lopetti ajoissa."

Jos kaikki tekemäsi todella on synnin saastuttamaa, ei hätää.
        Mullassa ei tarvitse tehdä enää mitään.
        Ja se, jos mikä, on synnitön tila.

Lepoa ja lopullista rauhaa tarjoamassa,
        Hauturi Haudanvakava
        – “Tahratonta lepoa syntisille käsin tehtynä”

• Anonyymi

Kukahan se keksisi jonkun lääkkeen tuolle saviseutulaiselle että parantuisi tuosta saarnataudistaan #

• Anonyymi

Taasko se s-seutulainen on suosittelemassa luterilaista "vauvakaste pelastaa" oppia ja "kasteen armoa" ?

• Anonyymi

Tässä tietoa siitä, että mihin s-seutulainen oikeasti "uskoo" ja missä on hänen luottamuksensa, kun on kyse pelastuksesta !

-----------------------------------------

"Kaste on Jumalan lahja ihmisille, ei ihmisen suoritus Jumalalle. Siinä Ju­mala yhdistää meidät Kristukseen (Room. 6:4, Kol. 2:11-12).

Pienetkin lapset syntyvät langenneeseen ihmiskuntaan. Hekin tarvitsevat uudestisyntymisen pesua, joksi Paavali kastetta nimittää (Tiitus 3:5).

Jeesus käski saarnata kaikille kansoille ja kastaa kaikki kansat. Hän ei sa­nonut: ”paitsi lapsia”.

Päinvastoin, Jeesus asetti lapset esikuviksi taivaan valtakunnan vastaanot­tamisessa. (Huom! Vastaanottaja saa tietenkin jotakin, mitä hänellä ei vielä ole.)

Jeesus ja apostolit opettivat, että pelastukseen osallisiksi tullaan kasteen ja uskon (uskon ja kasteen) kautta. Kaste kuuluu siis pelastukseen. Us­kokin, kuten kaste, on Jumalan lahja, ei meidän tekomme, niin lasten kuin aikuistenkin kohdalla.

Kaste on uuden liiton ympärileikkaus (Kol. 2:11-12). Juutalaiset tiesivät, että poi­kalapset ympärileikattiin 8-päiväisinä. Ilman ympärileikkausta ei saanut kuulua Juma­lan kansaan. Juutalaisten mielestä kaste olisi ilman muuta kuulunut pikku­lapsille. Jos näin ei olisi ollut, se olisi pitänyt eh­dottomasti sanoa hyvin selvästi.

UT:ssa mainitaan perhekuntien (ei vain perheitten) kastamisia (Apt. 11 ja 16, 1 Kor. 1). Perhekuntiin kuului (ennen e-pilleriä!) tietenkin kaiken­ikäi­siä. Jos olisi ollut tärkeää, ettei lapsia saanut kastaa, se olisi tässä yhtey­dessä mainittu. UT:ssa ei ole myöskään mitään keskustelua tai mainintaa siitä, mistä iästä lähtien lapset sitten olisivat ”kelvollisia” kasteelle. UT:ssa ei esiinny toisen polven kasteongelmaa, joka on kaikkien hel­luntai- ja baptistiseurakuntien suurimpia kysymyksiä.

Jeesus kuoli lastenkin tähden, heillekin kuuluu osallisuus Jeesuksen kuo­lemaan ja ylösnousemukseen.

Kirkkoisiltä tiedämme, että lapsia kastettiin apostolien ajoista lähtien. Tertullianus (eli 200-luvulla) protestoi kyllä lapsikastetta vastaan. Hän ei pitänyt sitä sinänsä pätemättömänä – lapsena kastettuja hän ei myöskään vaati­nut kastamaan myöhemmin.
      Häntä painoi vain monen kastetun suruton, uskolle vieras elämä. Sehän meitäkin painaa. Muuten: Tertulli­anuksen vastustus osoittaa tietenkin, että lapsia kastettiin yleisesti.

Kun Jeesus sanoi, ettei kukaan voi pelastua, ellei hän synny vedestä ja Hengestä, ei hän erottanut lapsia erilleen (Joh 3:5)

Lasten kastamisen puolesta on enemmänkin argumentteja. Raamatusta ei löydä yhtään kieltoa lasten kastamista vastaan. Lapsikasteen hylkäämisen varsinainen pohja on siinä, ettei uskota kasteen olevan Jumalan lahja meille, vaan ihmisen kuuliaisuuden teko tai seurakunnan antama tunnustus uskoon tulleille. Nämä ovat kyllä yleisiä käsityksiä, mutta eivät perustu Jumalan Sanaan.

Niinpä Pietari ei puhu roskaa, kun hän vastaa juutalaisten kysymykseen ”Miehet, veljet, mitä meidän pitää tekemän?” Huomaa Pietarin vastaus:

”Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan. Sillä teille ja teidän lapsillenne tämä lupaus on annettu ja kaikille, jotka kaukana ovat, ketkä ikinä Herra, meidän Jumalamme kutsuu.” (Apt 2:38.39)

( Lähde: Risto Soramies/Miksi lapsikastetta pidetään ongelmana/Luterilainen.net - sivusto)

s-seutulainen "

-------------------------------

• Anonyymi

Loppupäätelmä:

Näin ollen s-seutulainen ja hänen oppi-isänsä ovat todellakin kuulleet väärän evankeliumin !

Siis "vauvakaste / vesikaste pelastaa" "evankeliumin" !

• Anonyymi

16 Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.
      17 Sillä ei Jumala lähettänyt Poikaansa maailmaan tuomitsemaan maailmaa, vaan sitä varten, että maailma hänen kauttansa pelastuisi.
      18 Joka uskoo häneen, sitä ei tuomita; mutta joka ei usko, se on jo tuomittu, koska hän ei ole uskonut Jumalan ainokaisen Pojan nimeen.
      ( Joh. 3)

s-seutulainen

• Anonyymi

Rakas ikuisuutta tavoitteleva,
        taas puhutaan iankaikkisesta elämästä. Sanasta, joka lupaa loputtomuutta, valoa, riemua, huilumusiikkia tai vaihtoehtoisesti aivan tavattoman pitkää kirkossaoloa.

Mutta sallikaa minun – vaatimaton maan tason mies, lapio kädessä ja hiljaisuus korvissa – muistuttaa:

Iankaikkinen elämä kuulostaa kauniilta, kunnes miettii, miten pitkään siinä ollaan hengissä.

Kuinka monta saarnaa?
        Kuinka monta virttä?
        Kuinka monta kertaa ehtii sanoa "halleluja" ennen kuin alkaa toivoa edes vähän lepoa?

Minun tarjoamani ratkaisu on vaatimattomampi, mutta toimii varmasti:

"IANKAIKKISEN LOPUN PAKETTI"
        – ei huolia jatkosta
        – ei tarvitse pelätä, joutuuko väärään osastoon
        – ei verensokerin romahtamista ehtoolliskeksin jälkeen
        – ei loputonta virsikirjan selailua

Kivitekstivaihtoehdot asiakkaan toiveen mukaan, esimerkiksi:
        “Iankaikkinen elämä jäi väliin – mutta uni tuli ajallaan.”
        tai
        “Jos tämä ei ole ikuista lepoa, pyydän palautusoikeutta.”

Ja mikä parasta: kun valitset minut, saat ainakin yhden asian varmaksi.
        Ikuisuus alkaa, eikä tarvitse enää miettiä, onko sen sisältö kirkas, kadottava vai karismaattinen.

Vakaasti ja varmasti,
        Hauturi Haudanvakava™
        – “Ikuisuus on pitkä aika – ota ennemmin multaa."

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Rakas ikuisuutta tavoitteleva,
        taas puhutaan iankaikkisesta elämästä. Sanasta, joka lupaa loputtomuutta, valoa, riemua, huilumusiikkia tai vaihtoehtoisesti aivan tavattoman pitkää kirkossaoloa.

Mutta sallikaa minun – vaatimaton maan tason mies, lapio kädessä ja hiljaisuus korvissa – muistuttaa:

Iankaikkinen elämä kuulostaa kauniilta, kunnes miettii, miten pitkään siinä ollaan hengissä.

Kuinka monta saarnaa?
        Kuinka monta virttä?
        Kuinka monta kertaa ehtii sanoa "halleluja" ennen kuin alkaa toivoa edes vähän lepoa?

Minun tarjoamani ratkaisu on vaatimattomampi, mutta toimii varmasti:

"IANKAIKKISEN LOPUN PAKETTI"
        – ei huolia jatkosta
        – ei tarvitse pelätä, joutuuko väärään osastoon
        – ei verensokerin romahtamista ehtoolliskeksin jälkeen
        – ei loputonta virsikirjan selailua

Kivitekstivaihtoehdot asiakkaan toiveen mukaan, esimerkiksi:
        “Iankaikkinen elämä jäi väliin – mutta uni tuli ajallaan.”
        tai
        “Jos tämä ei ole ikuista lepoa, pyydän palautusoikeutta.”

Ja mikä parasta: kun valitset minut, saat ainakin yhden asian varmaksi.
        Ikuisuus alkaa, eikä tarvitse enää miettiä, onko sen sisältö kirkas, kadottava vai karismaattinen.

Vakaasti ja varmasti,
        Hauturi Haudanvakava™
        – “Ikuisuus on pitkä aika – ota ennemmin multaa."

Niin, ellei meille kelpaa Jumalan armo ja sovitustyö Hänen Pojassaan Jeesuksessa Kristuksessa, meidän syntimme pysyvät.

Jumalan armo on kaikille tarjona.
        Sovitus on valmiina ja kaikille tarjona.
        Yhtä asiaa Jumala vain meiltä odottaa.
        Että otamme vastaan - OTAMME VASTAAN - tuon 2000 vuotta valmiina olleen syntiemme sovituksen Hänen Pojassaan Jeesuksessa Kristuksessa. Jumalan armo ja sovitustyö Jeesuksessa Kristuksessa on odottamassa jokaista ihmistä. Joka katumuksessa ja syntinsä tunnustaen käy Jumalan eteen tuota armoa anomaan, saa sen omakseen.
        Kääntymättömällä ja katumattomalla Jeesuksen Kristuksen torjujalla ja kieltäjällä ei ole osuutta Jumalan armoon, koska hän on sen torjunut.
        Epäusko Jeesukseen Kristukseen on ylittämätön este.
        Viime kädessä epäusko Jeesukseen Kristukseen on ainoa kadottava synti, koska se pitää sisällään kaiken syntitaakkamme.
        Ellei meille kelpaa Jumalan armo ja sovitustyö Hänen Pojassaan Jeesuksessa Kristuksessa, pysyvät syntimme.
        Olemme kulkemassa kohti kadotusta.

19 Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan.
        20 Kristuksen puolesta me siis olemme lähettiläinä, ja Jumala kehoittaa meidän kauttamme. Me pyydämme Kristuksen puolesta: antakaa sovittaa itsenne Jumalan kanssa.
        21 Sen, joka ei synnistä tiennyt, hän meidän tähtemme teki synniksi, että me hänessä tulisimme Jumalan vanhurskaudeksi.
        ( 2 Kor. 5)
        1 Hänen työtovereinaan me myös kehoitamme teitä vastaanottamaan Jumalan armon niin, ettei se jää turhaksi.
        2 Sillä hän sanoo: "Otollisella ajalla minä olen sinua kuullut ja pelastuksen päivänä sinua auttanut." Katso, nyt on otollinen aika, katso, nyt on pelastuksen päivä.
        ( 2 Kor. 6)

16 Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.
        17 Sillä ei Jumala lähettänyt Poikaansa maailmaan tuomitsemaan maailmaa, vaan sitä varten, että maailma hänen kauttansa pelastuisi.
        18 Joka uskoo häneen, sitä ei tuomita; mutta joka ei usko, se on jo tuomittu, koska hän ei ole uskonut Jumalan ainokaisen Pojan nimeen.
        ( Joh. 3)

s-seutulainen

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin, ellei meille kelpaa Jumalan armo ja sovitustyö Hänen Pojassaan Jeesuksessa Kristuksessa, meidän syntimme pysyvät.

Että otamme vastaan - OTAMME VASTAAN - tuon 2000 vuotta valmiina olleen syntiemme sovituksen Hänen Pojassaan Jeesuksessa Kristuksessa. Jumalan armo ja sovitustyö Jeesuksessa Kristuksessa on odottamassa jokaista ihmistä. Joka katumuksessa ja syntinsä tunnustaen käy Jumalan eteen tuota armoa anomaan, saa sen omakseen.
        Kääntymättömällä ja katumattomalla Jeesuksen Kristuksen torjujalla ja kieltäjällä ei ole osuutta Jumalan armoon, koska hän on sen torjunut.
        Viime kädessä epäusko Jeesukseen Kristukseen on ainoa kadottava synti, koska se pitää sisällään kaiken syntitaakkamme.
        Ellei meille kelpaa Jumalan armo ja sovitustyö Hänen Pojassaan Jeesuksessa Kristuksessa, pysyvät syntimme.

19 Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan.
        20 Kristuksen puolesta me siis olemme lähettiläinä, ja Jumala kehoittaa meidän kauttamme. Me pyydämme Kristuksen puolesta: antakaa sovittaa itsenne Jumalan kanssa.
        21 Sen, joka ei synnistä tiennyt, hän meidän tähtemme teki synniksi, että me hänessä tulisimme Jumalan vanhurskaudeksi.
        ( 2 Kor. 5)
        1 Hänen työtovereinaan me myös kehoitamme teitä vastaanottamaan Jumalan armon niin, ettei se jää turhaksi.
        2 Sillä hän sanoo: "Otollisella ajalla minä olen sinua kuullut ja pelastuksen päivänä sinua auttanut." Katso, nyt on otollinen aika, katso, nyt on pelastuksen päivä.
        ( 2 Kor. 6)

( Joh. 3)

s-seutulainen

s-seutulainen, olet väärän evankeiumin levittäjä, raateleva susi!

• Anonyymi

s-seutulainen, evankeliumisi eli väärän evankeliumin mukaan: usko saadaan kasteessa eli kolme kertaa vettä otsaan ja näin ihminen on uskossa. Kaste on luterilaisuudessa ainoa hetki tulla uskoon. Kasteen ulkopuolella ei ole pelastusta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

s-seutulainen, evankeliumisi eli väärän evankeliumin mukaan: usko saadaan kasteessa eli kolme kertaa vettä otsaan ja näin ihminen on uskossa. Kaste on luterilaisuudessa ainoa hetki tulla uskoon. Kasteen ulkopuolella ei ole pelastusta.

Tässä luterilaista evankeliumia, alkuperäistä ja väärentämätöntä: ”Myös kapinallinen ihminen, josta sellaista voidaan todistaa, on jo Jumalan ja keisarin pannassa, niin että se tekee oikein ja hyvin, joka ensimmäisenä sellaisen tappaa. Sillä itse kukin ihminen on sekä ylituomari että pyöveli, kun on kysymyksessä julkinen kapinannostaja,.. Sen tähden on nyt iskettävä, kuristettava ja pistettävä kuoliaaksi – salaa ja julkisesti – kuka vain osaa, ja ajateltava, että ei voi olla toista sen myrkyllisempää, vahingollisempaa, saatanallisempaa kuin kapinallinen ihminen; niin kuin lyödään kuoliaaksi hullu koira: ellet sinä tapa (häntä), niin hän tappaa sinut ja koko maan sinun kanssasi. ”

Ja niin ruhtinaat tekivät. 100 000 ihmistä menetti henkensä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tässä luterilaista evankeliumia, alkuperäistä ja väärentämätöntä: ”Myös kapinallinen ihminen, josta sellaista voidaan todistaa, on jo Jumalan ja keisarin pannassa, niin että se tekee oikein ja hyvin, joka ensimmäisenä sellaisen tappaa. Sillä itse kukin ihminen on sekä ylituomari että pyöveli, kun on kysymyksessä julkinen kapinannostaja,.. Sen tähden on nyt iskettävä, kuristettava ja pistettävä kuoliaaksi – salaa ja julkisesti – kuka vain osaa, ja ajateltava, että ei voi olla toista sen myrkyllisempää, vahingollisempaa, saatanallisempaa kuin kapinallinen ihminen; niin kuin lyödään kuoliaaksi hullu koira: ellet sinä tapa (häntä), niin hän tappaa sinut ja koko maan sinun kanssasi. ”

Ja niin ruhtinaat tekivät. 100 000 ihmistä menetti henkensä.

Tuo on tappohaluisten uudestikastajien evankeliumia

Luterilaisten evankeliumi on tässä:
        "Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä."

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä."

Kerrotko nyt sen, että miten ymmärtämätön vauva voi itse uskoa ????

Kirkkokuntien opin mukaan vedellä kastettu / valeltu vauva pelastuu, mutta vedllä kastamaton taas ei !

Juttunne ovat todella epäloogisia ja todellista väärää "evankeliumia" !

" Vauvakaste pelastaa" oppi on aivan järjetön !

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Luterilainen evankeliumi, kasteen evankeliumi. Ennen kastetta pappi kysyy vanhemmilta, haluavatko he, että lapsi kastetaan kristilliseen uskoon. Pappi voi myös sopia vanhempien kanssa, että kysymyksen sijaan pappi toteaa asian. Vanhemmilta ja kummeilta kysytään myös, haluavatko he huolehtia lapsen kristillisestä kasvatuksesta.

Tämän jälkeen pappi tekee ristinmerkin lapsen otsaan ja kaikki läsnä olevat rukoilevat yhdessä lapsen puolesta.

Rukouksen jälkeen seuraa raamatunlukua ja papin puhe. Puheessa voivat olla mukana ne asiat, joista vanhemmat ja pappi ovat ennen ristiäisiä keskustelleet.

Varsinainen kastetoimitus tapahtuu kastemaljan äärellä. Vesi kaadetaan kastemaljaan ennen toimituksen alkua tai juuri ennen kastamista. Kastaminen alkaa Raamatun lukemisella ja uskontunnustuksella.
        Kasteessa pappi kastelee lapsen pään kolme kertaa vedellä, sanoo lapsen nimen sekä sanat: "Minä kastan sinut Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen." Tämän jälkeen lapsi siunataan niin, että pappi sekä vanhemmat ja kummit asettavat kätensä lapsen pään päälle.
        Kasteen jälkeen voidaan sytyttää kastekynttilä. Lopuksi rukoillaan vielä yhdessä ja lauletaan yleensä virsi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

( 2 Kor. 5)
        ( 2 Kor. 6)

( Joh. 3)

s-seutulainen

On se jännä tämä pelastuksen päivä, vai mitä?
        Siellä kuulemma jaetaan papereita, lippuja taivaaseen, lupauksia ikuiseen iloon.
        Mutta kun katsoo totuutta… niin mikään ei ole muuttunut: lopulta kaikki päätyvät samaan paikkaan.

Se on kuin universaali juhla, johon jokainen saa kutsun.
        Uskova, epäuskova, pyhä, syntinen – kaikki saavat saman viimeisen matkalipun.
        Ei se ole suosikkileffa, ei edes leppoisa sunnuntai. Se on mullan alle tasa-arvon juhla.

Ei pelastusta, ei poikkeuksia.
        Vain kyyti, joka pysähtyy loppuun asti.

Jos pelastuksen päivä tuntuu epävarmalta, ei hätää:
        Minä tarjoan “Viimeisen vakaumuksen” -paketin, jossa kaikki saavat paikkansa, ilman papereita tai käskyjä.

– Ei tarvita uskonvarmuutta, ei opillista selitystä
        – Ei kysellä, oliko elämäsi pyhää vai sekasotkuista
        – Vain rauha ja hiljaisuus – ihan oikea lopputulos, reilu kaikille

Muistokivessä lukee:
        “Tässä lepää kaikki – tasapuolisesti.”

Joten jos pelastuksen päivä stressaa, unohda se – ja tule varmistamaan rauha, joka kestää.

Palvellen yhtä lailla pyhää ja pakanallista,
        Hauturi Haudanvakava™
        – “Kun pelastus pettää, minä kannan."

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

( 2 Kor. 5)
        ( 2 Kor. 6)

( Joh. 3)

s-seutulainen

Miksi s-seutulainen sitten olet postaillut tälläistä eksytystä ???

-----------------------------------------

"Kaste on Jumalan lahja ihmisille, ei ihmisen suoritus Jumalalle. Siinä Ju­mala yhdistää meidät Kristukseen (Room. 6:4, Kol. 2:11-12).

Pienetkin lapset syntyvät langenneeseen ihmiskuntaan. Hekin tarvitsevat uudestisyntymisen pesua, joksi Paavali kastetta nimittää (Tiitus 3:5).

Jeesus käski saarnata kaikille kansoille ja kastaa kaikki kansat. Hän ei sa­nonut: ”paitsi lapsia”.

Päinvastoin, Jeesus asetti lapset esikuviksi taivaan valtakunnan vastaanot­tamisessa. (Huom! Vastaanottaja saa tietenkin jotakin, mitä hänellä ei vielä ole.)

Jeesus ja apostolit opettivat, että pelastukseen osallisiksi tullaan kasteen ja uskon (uskon ja kasteen) kautta. Kaste kuuluu siis pelastukseen. Us­kokin, kuten kaste, on Jumalan lahja, ei meidän tekomme, niin lasten kuin aikuistenkin kohdalla.

Kaste on uuden liiton ympärileikkaus (Kol. 2:11-12). Juutalaiset tiesivät, että poi­kalapset ympärileikattiin 8-päiväisinä. Ilman ympärileikkausta ei saanut kuulua Juma­lan kansaan. Juutalaisten mielestä kaste olisi ilman muuta kuulunut pikku­lapsille. Jos näin ei olisi ollut, se olisi pitänyt eh­dottomasti sanoa hyvin selvästi.

UT:ssa mainitaan perhekuntien (ei vain perheitten) kastamisia (Apt. 11 ja 16, 1 Kor. 1). Perhekuntiin kuului (ennen e-pilleriä!) tietenkin kaiken­ikäi­siä. Jos olisi ollut tärkeää, ettei lapsia saanut kastaa, se olisi tässä yhtey­dessä mainittu. UT:ssa ei ole myöskään mitään keskustelua tai mainintaa siitä, mistä iästä lähtien lapset sitten olisivat ”kelvollisia” kasteelle. UT:ssa ei esiinny toisen polven kasteongelmaa, joka on kaikkien hel­luntai- ja baptistiseurakuntien suurimpia kysymyksiä.

Jeesus kuoli lastenkin tähden, heillekin kuuluu osallisuus Jeesuksen kuo­lemaan ja ylösnousemukseen.

Kirkkoisiltä tiedämme, että lapsia kastettiin apostolien ajoista lähtien. Tertullianus (eli 200-luvulla) protestoi kyllä lapsikastetta vastaan. Hän ei pitänyt sitä sinänsä pätemättömänä – lapsena kastettuja hän ei myöskään vaati­nut kastamaan myöhemmin.
        Häntä painoi vain monen kastetun suruton, uskolle vieras elämä. Sehän meitäkin painaa. Muuten: Tertulli­anuksen vastustus osoittaa tietenkin, että lapsia kastettiin yleisesti.

Kun Jeesus sanoi, ettei kukaan voi pelastua, ellei hän synny vedestä ja Hengestä, ei hän erottanut lapsia erilleen (Joh 3:5)

Lasten kastamisen puolesta on enemmänkin argumentteja. Raamatusta ei löydä yhtään kieltoa lasten kastamista vastaan. Lapsikasteen hylkäämisen varsinainen pohja on siinä, ettei uskota kasteen olevan Jumalan lahja meille, vaan ihmisen kuuliaisuuden teko tai seurakunnan antama tunnustus uskoon tulleille. Nämä ovat kyllä yleisiä käsityksiä, mutta eivät perustu Jumalan Sanaan.

Niinpä Pietari ei puhu roskaa, kun hän vastaa juutalaisten kysymykseen ”Miehet, veljet, mitä meidän pitää tekemän?” Huomaa Pietarin vastaus:

”Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan. Sillä teille ja teidän lapsillenne tämä lupaus on annettu ja kaikille, jotka kaukana ovat, ketkä ikinä Herra, meidän Jumalamme kutsuu.” (Apt 2:38.39)

( Lähde: Risto Soramies/Miksi lapsikastetta pidetään ongelmana/Luterilainen.net - sivusto)

s-seutulainen "

----------------------

Siis jos kerran nyt väität, että tulee OTTAA VASTAAN !

Ei vauva mitään ota vastaan !!!

• Anonyymi

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Olit niin lähellä

Taas söpis olit siinä ihan käden etäisyydellä❤️ Jos sinä ja minä olisimme olleet kahden, olisin hypännyt sun kaulaan. Sa
      Ikävä
      118
      5161
    2. Mitä elukkaa kaivattusi

muistuttaa? Vastaan ite myöhemmin. Miehelt.
      Ikävä
      47
      2809
    3. Kun me näemme taas

Siihen on viikkoja, korkeintaan kuukausia. Jännite välillemme vetää meidät ennemmin tai myöhemmin toistemme läheisyyteen
      Ikävä
      33
      2802
    4. Haleja ja pusuja

Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺
      Ikävä
      30
      2468
    5. Onko mukava nähdä minua töissä?

Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭
      Työpaikkaromanssit
      22
      1770
    6. Oletko mielikuvasi kaivatusta muuttunut

Lähiaikoina? Jos, mihin suuntaan? Miten ja miksi?
      Ikävä
      118
      1647
    7. En kirjoita sulle tänne

Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä
      Ikävä
      10
      1610
    8. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      23
      1324
    9. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      10
      1268
    10. Hukkuu hukkuu

Mitä houdiineja nämä kun ajaa veteen
      Laitila
      96
      1197
    Aihe