Ovatko Jehovan todistajat sittenkin oikeassa?

Anonyymi-ap

Sananlaskut 8:22 Minut Herra loi ennen kaikkea muuta. luomisensa esikoiseksi, ennen taivasta ja maata.

37

406

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ja sitten po henkilö sai tehdä maapallosta asuttavan ja muidenkin tähtien planeettoja.
      JT ei ole yksinoikeutta olla oikea tulkinta.

• Anonyymi

Tietysti olemme aina oikeassa ja kun korjaamme ajan tarkoituksessa ymmärrystämme olemme silloinkin oikeassa ja myös olleet.

• Anonyymi

Vanhemmat raamattujen käännökset eivät käytä kohdassa sanaa "luoda".

• Anonyymi

Anonyymi-ap 2025-06-09 21:27:14

"Ovatko Jehovan todistajat sittenkin oikeassa?"

Niin että missä asiassa ?

1. Jehovantodistajat opettelevat vartiotornin opit. Jos niitä kiistää, saa potkut lahkosta, tai "järjestöstä", kuten vartiotorni sanoo.

2. Kukaan ei pysty ennustamaan, mitä seuraava vartiotorni määrää uskomaan

3. Vartiotorni kieltää tärkeät Raamatun ilmoitukset. Kuten

-Pojan, Jeesuksen jumaluus. Esim. Hebr. 1:8 "mutta Pojasta: "Jumala, sinun valtaistuimesi pysyy aina ja iankaikkisesti "

-katumattoman syntisen ikuinen rangaistus Esim. ilm. 20:10 Ja perkele, heidän villitsijänsä, heitetään tuli- ja tulikivijärveen, jossa myös peto ja väärä profeetta ovat, ja heitä vaivataan yöt päivät, aina ja iankaikkisesti.
      (vartiotorniseura on väärä profeetta, maailmanlopun ennustukset eri vuosille, kuten 1975)

Vartiotorni murhauttaa värvättyjään verensiirtokiellolla, vaikka Raamatun UT kehottaa suorastaan syömään veriruokia:
      1 kor. 10:27 Jos joku pakana kutsuu teitä ja te tahdotte mennä hänen luokseen, niin syökää kaikkea, mitä eteenne pannaan

• Anonyymi

Niin, tuo 1 kor. 10:27 tarkoittaa nimenomaan veriruokia. Leipä, kala ja hedelmät yms eivät olleet missään suhtessa epävarmoja syötäviä.

• Anonyymi

Kyseinen kohta pitää kääntää:"Minä olen ollut Herran oma hänen teidensä alussa. . ."
      Ei:"luotu".

• Anonyymi

Käännöksissä on eroa.Mutta mikähän on kaikkein tarkin Raamatun käännös?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Käännöksissä on eroa.Mutta mikähän on kaikkein tarkin Raamatun käännös?

V. 1933 / 1938
        Loput roskiin!

• Anonyymi

Jt ei kestä kriittistä tarkastelua.
      Tuossa kohdassa puhutaan viisauden luomisesta.

• Anonyymi

Viisaus on feminiini. Logos taas maskuliini.

• Anonyymi

Varmasti ovat

• Yhdessä asiassa ovat oikeassa. Siinä että Peräilma ja Raappahousut luotiin kolmantena päivänä, eikä neljäntenä, niinkuin raamattu väittää.

• Anonyymi

Anonyymi 2025-06-10 19:06:32

"Käännöksissä on eroa.Mutta mikähän on kaikkein tarkin Raamatun käännös? "

-Juuri siksi on teologinen tiedekunta yliopistoissa

Oikea sanamuoto on "minut on synnytetty"

Esim. Hebr. 1:5 Sillä kenelle hän on koskaan enkeleistä sanonut: sinä olet minun Poikani, tänäpänä minä sinun synnytin!

• Anonyymi

Eikös tuo ole viittaus vanhan testamentin puolelle.
        7 Minä ilmoitan, mitä Herra on säätänyt. Hän lausui minulle: "Sinä olet minun poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin.

Daavidista lienee kyse, vai oliko Solomon, mutta joka tapauksessa, ei siinä Jeesuksesta puhuta mitään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

7 Minä ilmoitan, mitä Herra on säätänyt. Hän lausui minulle: "Sinä olet minun poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin.

Daavidista lienee kyse, vai oliko Solomon, mutta joka tapauksessa, ei siinä Jeesuksesta puhuta mitään.

Uuden testamentin kirjoittajat lainasivat mielivaltaisesti "sopivia" kohtia Vanhasta testamentista. Väittivät niitä siiten ennustuksiksi Jeesuksesta. Jos niitä katsoo tarkemmin, asiayhteys on aivan muuta. Jotkin tekstit on vedetty kokonaan hatusta.

• Anonyymi

Jotkut luterilaiset herätysliike aktivistit arvostelevat teologista tiedekuntaa, varsinkin Helsingin yliopiston.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitä sekoilet?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Uuden testamentin kirjoittajat lainasivat mielivaltaisesti "sopivia" kohtia Vanhasta testamentista. Väittivät niitä siiten ennustuksiksi Jeesuksesta. Jos niitä katsoo tarkemmin, asiayhteys on aivan muuta. Jotkin tekstit on vedetty kokonaan hatusta.

Soopaa

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Soopaa

Lue raamatusta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitä sekoilet?

Mikä tuossa on sekoilua?

• Anonyymi

Viisaus, Sophia, jumaluuden häivytetty vaimo, joka kuinkas muuten, teki kaiken miehensä puolesta, myös luomistyössä, iloiten.

Lähi-Idän jumaluudet olivat aikoinaan hyvin konkreettisia olentoja, söivät ja joivat ja tekivät pikkujumalia. Tappoivatkin toisiaan. Tämä kaikki on hämärästi vieläkin nähtävissä vanhan testamentin kertomuksissa, vaikka niitä onkin häivytetty ja tarinat kirjoitettu teologiaan sopivaksi.

Jehovan todistajat eivät sittenkään ole oikeassa.

• Anonyymi

JT on oikeassa, ei ole muita!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

JT on oikeassa, ei ole muita!

Jääräpäinen inttäminen ei tarkoita oikeassa olemista.

• Anonyymi

Raamattu ja JT ovat oikeassa

• Anonyymi

Juuri näin!!!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Juuri näin!!!

Soopaa!

• Anonyymi

Anonyymi 2025-06-11 16:11:23

"Raamattu ja JT ovat oikeassa"

Vartiotorniseura antaa väärtennetyn Raamatun jt:lle

esim.

Heprealaisille 1:8

UM: Mutta Pojasta hän sanoo: ”Jumala on sinun valtaistuimesi aina ja ikuisesti, ja valtakuntasi valtikka on oikeudenmukaisuuden valtikka.

KR92: Mutta Pojastaan hän sanoo: – Jumala, sinun valtaistuimesi pysyy ajasta aikaan, ja sinun kuninkaanvaltikkasi on oikeudenmukaisuuden valtikka.

1933/38: mutta Pojasta: ”Jumala, sinun valtaistuimesi pysyy aina ja iankaikkisesti, ja sinun valtakuntasi valtikka on oikeuden valtikka.

Jeesuksen jumaluus on häivytetty muuttamalla jakeen merkitystä. Muissa käännöksissä Pojasta puhutaan Jumalana, UM puhuu Jumalasta, joka ei ole Poika.
      ------------

"Raamattu ja JT ovat oikeassa"

Jt:t puolestaan pidetään ns. mielenhallinnalla ruodussa

Mielenhallinta on toimintaa, jolla sen kohde saadaan käyttäytymään, tuntemaan ja ajattelemaan toivotulla tavalla. Mielenhallinta voi sisältää muun muassa tunteiden hallintaa, ajatusten hallintaa, käyttäytymisen hallintaa ja tiedonsaannin hallintaa.
      Uhri pitää manipuloijia ystävinään, joten hän ei osaa varautua. Manipuloijat ohjaavat uhrin valintoja haluamaansa suuntaan, mutta uhri on tietämätön prosessista
      https://fi.wikipedia.org/wiki/Mielenhallinta

• Anonyymi

JT pelastuu ja osa juutalaiset muut hävitetään

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hebr. 1:8 "mutta Pojasta: "Jumala, sinun valtaistuimesi pysyy aina ja iankaikkisesti "

Poika on Jumala !

Daniel 12:1 Siihen aikaan nousee Miikael, se suuri enkeliruhtinas, joka seisoo sinun kansasi lasten suojana.

Mikael on lasten suojelusenkeli !

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kauheata - hävitetään ihmiset. Painajaismaista!

• Anonyymi
    • Anonyymi

Hävitys tulee olemaan kova, mutta sitä ei ole JT ja Juutalaiset näkemässä!

• Anonyymi

"Hävitys tulee olemaan kova"

saatko sen ajattelemisesta orgasmin ?

Mutta Harmagedon ei toteudu, ennenkuin annettu ennusmerkki nähdään.

ilm. 16:3 Ja toinen enkeli vuodatti maljansa mereen, ja se tuli vereksi

sitten vasta: ilm. 16:16 Ja ne kokosivat heidät siihen paikkaan, jonka nimi hebreaksi on Harmagedon.

Joka ei ole orgasmia vailla, kääntyköön kristillisen yhteisön puoleen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Hävitys tulee olemaan kova"

saatko sen ajattelemisesta orgasmin ?

Mutta Harmagedon ei toteudu, ennenkuin annettu ennusmerkki nähdään.

ilm. 16:3 Ja toinen enkeli vuodatti maljansa mereen, ja se tuli vereksi

sitten vasta: ilm. 16:16 Ja ne kokosivat heidät siihen paikkaan, jonka nimi hebreaksi on Harmagedon.

Joka ei ole orgasmia vailla, kääntyköön kristillisen yhteisön puoleen.

Ihailtavaa tässä iloisten JT porukassa on se mien jaksavat sinnikkäästi ja hyväuskoisesti sitä kohtapuoliin tulevaa taivasten valtakuntaansa odotella.
        Siis jo vuodesta 1914.

Jos joku innostuukin julistamaan merkeistä tulkittuaan ihan tarkempaakin vuotta tai tapahtumahorisonttia lopulle ja se jää taas kerran toteutumatta.
        Leuat putoaa iloisilla JT rintaan ja hiljaisuus on korvia särkevä.

Mutta mutta jo taas kohta aletaan heräilemään ja uutta loppua valvomaan.
        Ihailtavaa optimismia ja periksiantamattomuutta katoamattomasta sukupolvesta aina kolmanteen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ihailtavaa tässä iloisten JT porukassa on se mien jaksavat sinnikkäästi ja hyväuskoisesti sitä kohtapuoliin tulevaa taivasten valtakuntaansa odotella.
        Siis jo vuodesta 1914.

Jos joku innostuukin julistamaan merkeistä tulkittuaan ihan tarkempaakin vuotta tai tapahtumahorisonttia lopulle ja se jää taas kerran toteutumatta.
        Leuat putoaa iloisilla JT rintaan ja hiljaisuus on korvia särkevä.

Mutta mutta jo taas kohta aletaan heräilemään ja uutta loppua valvomaan.
        Ihailtavaa optimismia ja periksiantamattomuutta katoamattomasta sukupolvesta aina kolmanteen.

Niinpä JT ei ole huolissaan että ennustus ei ole vielä toteutunut, mutta muut ovat ja valittavat ennustuksen toteutumattomuutta, kiukkuisena.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niinpä JT ei ole huolissaan että ennustus ei ole vielä toteutunut, mutta muut ovat ja valittavat ennustuksen toteutumattomuutta, kiukkuisena.

Ai se onkin ennustus...?
        No nyt se Jeesuksen lupaus sukupolven katoamattomuudesta ennen loppua saikin uuden tulkinnan.
        Jumalan tarkka lupaus olikin ennustus.
        Niinkö siellä Raamatussa on kirjattu.
        Raamatun pariin oi iloinen JT!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ai se onkin ennustus...?
        No nyt se Jeesuksen lupaus sukupolven katoamattomuudesta ennen loppua saikin uuden tulkinnan.
        Jumalan tarkka lupaus olikin ennustus.
        Niinkö siellä Raamatussa on kirjattu.
        Raamatun pariin oi iloinen JT!

Herätkää nro 23 v. 1968: "Esittelemme todisteet maailmanlopusta vuodelle 1975. Ja todisteet ovat ylitsepursuavat"

Onko lehti koskaan myöhemmin käsitellyt tuota ? On sitä käsitelty

Valtakuntamme palvelus, kesäkuu 1974: Nyt kun loppu on pian, on hyvä ajatus myydä asuntonsa tai edes vähäisempää omaisuuttaan, ja antaa rahat vartiotorniuskonnolle. Olemme kuulleet että jotkut ovat niin jo tehneetkin.

Ja sitten uutta:

VT seuralla - miljardien - sijoitusyhtiö Irlannissa

The Jehovah’s Wit­nesses reli­gious group has estab­lished a new asset man­age­ment firm in Ire­land
        The reli­gious group is thought to have tens of bil­lions of dol­lars in assets
        Irish Independent 28 Aug 2024
        https://www.pressreader.com/1059/20240827/281715504960926

Niin, kymmenien miljardien omaisuus.
        Mutta ollaanhan sitä tarkkoja raha-asioissa. Kun lapset on neuvottu jäätelörahansakin tuomaan valtakunnansalin lahjalootaan. Jehova kun ei voi olla ottamatta huomioon sitä, kun maailmanloppu alkaa.

(Irlannissa ? Niin, siellä on matalin yhtiöverotus)

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua

Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä
      Äänekoski
      99
      2065
    2. Euroopan lämpöennätys, 48,8, astetta, on mitattu Italian Sisiliassa

Joko hitaampikin ymmärtää. Se on aivan liikaa. Ilmastonmuutos on totta Euroopassakin.
      Maailman menoa
      288
      1876
    3. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      327
      1696
    4. Martina lähdössä Ibizalle

Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      204
      1555
    5. Useita puukotettu Tampereella

Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      91
      1231
    6. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      31
      1227
    7. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      94
      1103
    8. Se nainen näyttää hyvältä vaikka painaisi 150kg

parempi vaan jos on vähän muhkeammassa kunnossa 🤤
      Ikävä
      65
      1052
    9. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      51
      1047
    10. Avustikset peruttu.

Aettokosken ampuraan rahat otettu poekkeen valtiolle.
      Suomussalmi
      58
      1028
    Aihe