Onko vain kolme armolahjaa?

Anonyymi-ap

Helluntailaisuuden mukaan on olemassa vain kolme armolahjaa. Tärkein ja kaikille uskovaisille pakollinen on kielilläpuhuminen. Toiseksi tärkein on profetoiminen, ja kolmanneksi tärkein on sairaiden parantaminen.

Raamattu sen sijaan on eri mieltä. Esim. Suomen ev. lut. Kansanlähetyksen teologi Juha Väliaho on kirjoittanut perusteellisen kirjan nimeltä "Armolahjat", jossa hän tarkasti analysoi kolmisenkymmentä nyttemmin unohdettua armolahjaa.

https://www.antikvaari.fi/teos/armolahjat-seurakunnan-rakentamisen-tyovalineet/62a50841eaa1ec176c541180?srsltid=AfmBOopHLgtPnGJzdoQ18UBaLmqN16AhnGn9_NktpSrkwFYN0_CzMMG-

Sinulla voi olla sillä tavalla lahjoitettu armo, että se avaa sinut palvelemaan seurakuntaasi aivan muulla tavalla kuin yliluonnollisella tavalla.

38

287

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Olsen Parham. Parham Olsen.

• Anonyymi

Trolli.

• Anonyymi

Ei kielillä puhuminen ole pakollinen en usko sen olevan pelastus kysynys.

• Anonyymi

On. Kasper, Jesper ja Joonatan.

• Anonyymi

Miksi ap valehtelet ja vääristelet tahallasi sitä, mihin hellarit uskovat ja mihin eivät ?

Raamattu jo selvästi kertoo esim. näin paljon ja tässä vain osa:

1. Korinttolaiskirje 12
      1 Mutta mitä hengellisiin lahjoihin tulee, niin en tahdo, veljet, pitää teitä niistä tietämättöminä.
      2 Te tiedätte, että kun olitte pakanoita, teitä vietiin mykkien epäjumalien luo, miten vain tahdottiin.
      3 Sentähden minä teen teille tiettäväksi, ettei kukaan, joka puhuu Jumalan Hengessä, sano: "Jeesus olkoon kirottu", ja ettei kukaan voi sanoa: "Jeesus olkoon Herra", paitsi Pyhässä Hengessä.
      4 Armolahjat ovat moninaiset, mutta Henki on sama;
      5 ja seurakuntavirat ovat moninaiset, mutta Herra on sama;
      6 ja voimavaikutukset ovat moninaiset, mutta Jumala, joka kaikki kaikissa vaikuttaa, on sama.
      7 Mutta kullekin annetaan Hengen ilmoitus yhteiseksi hyödyksi.
      8 Niinpä saa Hengen kautta toinen viisauden sanat, toinen tiedon sanat saman Hengen vaikutuksesta;
      9 toinen saa uskon samassa Hengessä, toinen taas terveeksitekemisen lahjat siinä yhdessä Hengessä;
      10 toinen lahjan tehdä voimallisia tekoja; toinen profetoimisen lahjan, toinen lahjan arvostella henkiä; toinen eri kielillä puhumisen lahjan, toinen taas lahjan selittää kieliä.
      11 Mutta kaiken tämän vaikuttaa yksi ja sama Henki, jakaen kullekin erikseen, niinkuin tahtoo.
      12 Sillä niinkuin ruumis on yksi ja siinä on monta jäsentä, mutta kaikki ruumiin jäsenet, vaikka niitä on monta, ovat yksi ruumis, niin on Kristuskin;
      13 sillä me olemme kaikki yhdessä Hengessä kastetut yhdeksi ruumiiksi, olimmepa juutalaisia tai kreikkalaisia, orjia tai vapaita, ja kaikki olemme saaneet juoda samaa Henkeä.

Miksi siis tahallasi esität valheitasi ???

Kuka sinua siihen kehoittaa ?

Herra Jeesusko ?

No, ei todellakaan !

Raamattu sanoo tahallisesta valehetelijasta ja hänen isästään jopa näin:

Joh. 8:44 Te olette isästä perkeleestä, ja isänne himoja te tahdotte noudattaa. Hän on ollut murhaaja alusta asti, ja totuudessa hän ei pysy, koska hänessä ei totuutta ole. Kun hän puhuu valhetta, niin hän puhuu omaansa, sillä hän on valhettelija ja sen isä.

• Anonyymi

Ai jumalatonta, et siis tunne yhtään helluntailaisuuden käytäntöä! Se on ihan erilainen kuin teoria, eli on siis vääristelyä ja valhetta.

• Anonyymi

Toteltava se on isännön ääntä, orjan !

• Anonyymi

Riittäisi kun antaisi ihan vähän järkeä ihmisille heidän kirjoituksiinsa.

Mitään sen yliluonnollisempaa ei alkuun tarvitsisi olla.

Tyhmät jutut on jo niin nähty.

• Anonyymi

En ole koskaan nähnyt enkeliä, ei ole ilmestynyt liekeissä Mooses eikä loistanut kirkastettu Herra tuhkakupin yllä.
      Kerran näin mustarastaan istuvan arkun kannella, mutta sekin lensi pois kun kuului kahvitus.

Ei, minä en puhu kielillä, en saa näkyjä, en tunne virtaa käsivarressa.
      Minä tunnen saven, tunnen routarajan, tunnen sen hetken kun omaiset huokaavat hiljaa.
      Siinä kaikki – ja se on enemmän kuin tarpeeksi.

Minun lahjani eivät leiju ilmassa – ne laskeutuvat syvälle.
      Ei tarvitse uskoa ihmeisiin, kun voi luottaa siihen, että kannen saa kiinni suorassa.
      Minulla ei ole näkyjä taivaasta, mutta takuuvarmasti näen, kun monttu on valmis.

Palveluni on täysin luonnollinen.
      Ei yliluonnollisia kokemuksia, ei pyhää valoa – vain hiljaisuutta, multaa ja varmaa kättä.

Jos et kaipaa taivaanporttien helinää tai ilmestysten tulkintaa, vaan yksinkertaisen, arvokkaan päätöksen – minä olen käytettävissä.

Kaikki päättyy aikanaan, eikä mikään siinä ole yliluonnollista.
      Se on vain elämän järkähtämätön kaari, ja minä hoidan sen viimeisen taipaleen ilman kohua.

Rauhallisesti ja tosissaan,
      Hauturi Haudanvakava™
      – “En luvannut taivasta – lupasin haudan. Ja sen saat varmasti.”

• Anonyymi

Jumala toimii yliluonnollisesti.

• Anonyymi

Niinpä,,,,,, sinulle tapahtuu uskosi mukaan, ja ikävävain, että iankaikkisen armolahjan katsot vähäarvoiseksi, ja myös sen, että tässä ajassakin rakkaudenlaki- kristuksessa saisi sijan- lähimmäisesihän sitä odottavat... mutta, tahtoelämäsi - sielusi vie muualle.

Istut oman- onnesi seppänä tupasi rappusilla ja maailma on siten ympärilläsi kaltaisesi mukainen. Kun vieraat käyvät luonasi, he näkevät vain sinut rappusilla.
        Ei pyhyyttä, ei rakkauden arvomaailmaa...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niinpä,,,,,, sinulle tapahtuu uskosi mukaan, ja ikävävain, että iankaikkisen armolahjan katsot vähäarvoiseksi, ja myös sen, että tässä ajassakin rakkaudenlaki- kristuksessa saisi sijan- lähimmäisesihän sitä odottavat... mutta, tahtoelämäsi - sielusi vie muualle.

Istut oman- onnesi seppänä tupasi rappusilla ja maailma on siten ympärilläsi kaltaisesi mukainen. Kun vieraat käyvät luonasi, he näkevät vain sinut rappusilla.
        Ei pyhyyttä, ei rakkauden arvomaailmaa...

Ihminen voi muuttua vain Jeesuksen kautta kun siihen antautuu. Kukaan ei voi ihmistä rakastaa niin kuin Jeesus rakastaa. Hänen rakkautensa ilmenee myös yliluonnollisella tavalla. Jeesus kun pääsee ihmistä eheyttämään silloin kaikenlaiset haavat parantuvat.

• Anonyymi

Pakkovauvakastetuilla ei ole yhtään armolahjaa.
      Vain valheelliset sakramentit.

• Anonyymi

He kuvittelevat Lutheria "" , eivätkä halua tutustua Jumalan ilmoitukseen Raamatuun.
        Liekö heillä edes on raamattua?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

He kuvittelevat Lutheria "" , eivätkä halua tutustua Jumalan ilmoitukseen Raamatuun.
        Liekö heillä edes on raamattua?

Kyllähän luterilaisissa on elävässä uskossa olevia, mutta ovat pesseet vaatteensa Golgatan sovitustyön veren kautta puhtaaksi.
        Mutta, vaikka he ovat kirkkonsa kahleopin kahleissa, mutta kuitenkin he siinä vankeudessa laulavat Karitsanvirttä, että tupalaiset sen kuulisivat ja pääsisivät vapaaksi.

Herra- Hän tuntee omansa ja Hänellä on laumaa- myös luterilaisuuden kolkoissa- holveissa.
        '
        Siunataan toisiamme Kristuksessa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllähän luterilaisissa on elävässä uskossa olevia, mutta ovat pesseet vaatteensa Golgatan sovitustyön veren kautta puhtaaksi.
        Mutta, vaikka he ovat kirkkonsa kahleopin kahleissa, mutta kuitenkin he siinä vankeudessa laulavat Karitsanvirttä, että tupalaiset sen kuulisivat ja pääsisivät vapaaksi.

Herra- Hän tuntee omansa ja Hänellä on laumaa- myös luterilaisuuden kolkoissa- holveissa.
        '
        Siunataan toisiamme Kristuksessa.

Miten sinä sovitat tuon ajattelutapasi tähän Raamatun selvään ohjeeseen ?

14 Älkää antautuko kantamaan vierasta iestä yhdessä uskottomien kanssa; sillä mitä yhteistä on vanhurskaudella ja vääryydellä? Tai mitä yhteyttä on valkeudella ja pimeydellä?
        15 Ja miten sopivat yhteen Kristus ja Beliar? Tai mitä yhteistä osaa uskovaisella on uskottoman kanssa?
        16 Ja miten soveltuvat yhteen Jumalan temppeli ja epäjumalat? Sillä me olemme elävän Jumalan temppeli, niinkuin Jumala on sanonut: "Minä olen heissä asuva ja vaeltava heidän keskellään ja oleva heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani".
        17 Sentähden: "Lähtekää pois heidän keskeltänsä ja erotkaa heistä, sanoo Herra, älkääkä saastaiseen koskeko; niin minä otan teidät huostaani
        18 ja olen teidän Isänne, ja te tulette minun pojikseni ja tyttärikseni, sanoo Herra, Kaikkivaltias".

Miten uudestisyntyneen uskovan tulisi siis toimia, tämän Sanan mukaan ?

Nyt vaikuttaa siltä, että sinä ja kaltaisesi voitte kuulua tähän joukkoon:

12 Ja hänestä oli paljon kiistelyä kansassa; muutamat sanoivat: "Hän on hyvä", mutta toiset sanoivat: "Ei ole, vaan hän villitsee kansan".
        13 Ei kuitenkaan kukaan puhunut hänestä julkisesti, koska he pelkäsivät juutalaisia.

Joh. 9:22 Näin hänen vanhempansa sanoivat, koska pelkäsivät juutalaisia. Sillä juutalaiset olivat jo sopineet keskenään, että se, joka tunnusti hänet Kristukseksi, oli erotettava synagoogasta.

Kehoitan sinua tutkimaan tätä asiaa, eli mikä on se todellinen syy sinulla / teillä yhä kantaa yhteistä iestä, noiden uskosta osattomien kanssa ?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miten sinä sovitat tuon ajattelutapasi tähän Raamatun selvään ohjeeseen ?

14 Älkää antautuko kantamaan vierasta iestä yhdessä uskottomien kanssa; sillä mitä yhteistä on vanhurskaudella ja vääryydellä? Tai mitä yhteyttä on valkeudella ja pimeydellä?
        15 Ja miten sopivat yhteen Kristus ja Beliar? Tai mitä yhteistä osaa uskovaisella on uskottoman kanssa?
        16 Ja miten soveltuvat yhteen Jumalan temppeli ja epäjumalat? Sillä me olemme elävän Jumalan temppeli, niinkuin Jumala on sanonut: "Minä olen heissä asuva ja vaeltava heidän keskellään ja oleva heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani".
        17 Sentähden: "Lähtekää pois heidän keskeltänsä ja erotkaa heistä, sanoo Herra, älkääkä saastaiseen koskeko; niin minä otan teidät huostaani
        18 ja olen teidän Isänne, ja te tulette minun pojikseni ja tyttärikseni, sanoo Herra, Kaikkivaltias".

Miten uudestisyntyneen uskovan tulisi siis toimia, tämän Sanan mukaan ?

Nyt vaikuttaa siltä, että sinä ja kaltaisesi voitte kuulua tähän joukkoon:

12 Ja hänestä oli paljon kiistelyä kansassa; muutamat sanoivat: "Hän on hyvä", mutta toiset sanoivat: "Ei ole, vaan hän villitsee kansan".
        13 Ei kuitenkaan kukaan puhunut hänestä julkisesti, koska he pelkäsivät juutalaisia.

Joh. 9:22 Näin hänen vanhempansa sanoivat, koska pelkäsivät juutalaisia. Sillä juutalaiset olivat jo sopineet keskenään, että se, joka tunnusti hänet Kristukseksi, oli erotettava synagoogasta.

Kehoitan sinua tutkimaan tätä asiaa, eli mikä on se todellinen syy sinulla / teillä yhä kantaa yhteistä iestä, noiden uskosta osattomien kanssa ?

Luterilaisilla on yhtäälailla oikeus uskoa Jeesukseen omassa kirkossaan. Ei Jeesus tullut yhtä ihmisryhmää varten vaan ihan jokaikistä.

Koen että tämä tuli Pyhältä Hengeltä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Luterilaisilla on yhtäälailla oikeus uskoa Jeesukseen omassa kirkossaan. Ei Jeesus tullut yhtä ihmisryhmää varten vaan ihan jokaikistä.

Nyt onkin kyse siitä monien kohdalla, että onko oikeasti kyse vain ihmisen omasta uskottelusta ?

Vai sitten Jumalan luomasta Uskosta ?

Kukaan ei pelastu vauvakasteen avulla, siihen vaaditaan omakohtainen Usko, jonka siis Jumala synnyttää evankeliumin sanan kautta siinä uudestisyntymässä, eli Hengestä syntymisessä.

Ja oletko sinä siis sitä mieltä, että tämä Jumalan sana on turha, eikä siitä tule välittää:

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pitää vielä kommentoida tätä:

--------------------

" Luterilaisilla on yhtäälailla oikeus uskoa Jeesukseen omassa kirkossaan. Ei Jeesus tullut yhtä ihmisryhmää varten vaan ihan jokaikistä.

Koen että tämä tuli Pyhältä Hengeltä. "

--------------------

Ohjaako siis Pyhä Henki toimimaan vastoin Jumalan sanaa ?

Toimiiko Jumala ristiriidassa itsensä kanssa ?

Vai mitä sinä nyt oikeasti yrität sanoa ?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nyt onkin kyse siitä monien kohdalla, että onko oikeasti kyse vain ihmisen omasta uskottelusta ?

Vai sitten Jumalan luomasta Uskosta ?

Kukaan ei pelastu vauvakasteen avulla, siihen vaaditaan omakohtainen Usko, jonka siis Jumala synnyttää evankeliumin sanan kautta siinä uudestisyntymässä, eli Hengestä syntymisessä.

Ja oletko sinä siis sitä mieltä, että tämä Jumalan sana on turha, eikä siitä tule välittää:

Ei tietenkään jos ajattelee niin että pelkkä kaste pelastaa. .ajattelin yhdessä vaiheessa että Herra ei voi minua käyttää että Pyhä Henki ei toimi minun kautta kauan ajattelin niin mutta se oli vain pahojen henkien vale. Ensin on etsittävä Jumalan valtakuntaa kun järjestys on väärä niin ihminen voi ajautua eri suuntaan.
        Mutta se ei ole Jeesuksen tahto että ihmiset eroaisivat jos tarkoitit tuolla jakeella avioliittoa ainakaan sellaisen syyn takia että toinen ei ole uskova.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pitää vielä kommentoida tätä:

--------------------

" Luterilaisilla on yhtäälailla oikeus uskoa Jeesukseen omassa kirkossaan. Ei Jeesus tullut yhtä ihmisryhmää varten vaan ihan jokaikistä.

Koen että tämä tuli Pyhältä Hengeltä. "

--------------------

Ohjaako siis Pyhä Henki toimimaan vastoin Jumalan sanaa ?

Toimiiko Jumala ristiriidassa itsensä kanssa ?

Vai mitä sinä nyt oikeasti yrität sanoa ?

Mitä sinä yrität sanoa Jeesus kutsuu ja pelastaa ihmisiä monista eri ryhmistä sillä ei ole mitään merkitystä missä ryhmässä hän näkee jokaisen sydämmeen. Hänelle riittää että ihmiset antautuvat hänelle ja alkavat palvelemaan häntä tekevät hänen tahtonsa.
        Kuuliainen sydän.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitä sinä yrität sanoa Jeesus kutsuu ja pelastaa ihmisiä monista eri ryhmistä sillä ei ole mitään merkitystä missä ryhmässä hän näkee jokaisen sydämmeen. Hänelle riittää että ihmiset antautuvat hänelle ja alkavat palvelemaan häntä tekevät hänen tahtonsa.
        Kuuliainen sydän.

Lisään vielä että vaikka hyviä tekoja tekimme niin pelastumme ainoastaan Jeesuksen armosta. Ihminen voi muuttua vain Pyhän Hengen kautta ei omassa voimassa.

• Anonyymi

Armoon tämä kristinusko perustuu.

• Anonyymi

Oikea kristinusko ei vaan perustu "vauvakasteen armoon" !

Tämä on hyvä ymmärtää ajoissa !

• Anonyymi

Parhamilla ja Olsenilla oli homostelun armolahjat ahkerassa käytössä. Molemmat vietiin vankilaan sodomiasta.
      Parhami v. 1907 ja Olseni v. 1925 ja karkotettiin Norjaan.

• Anonyymi

Luther taas oli vainooja ja kidututtaja ja murhauttaja !

Sekö on jotenkin parempi ?

Oppi-isänne Luther !

https://freepathways.wordpress.com/2010/09/13/anteeksipyynto-2010/

Tässä ote tuosta:

Luterilaisten anteeksipyynnön tausta
        Luterilaisen maailmanliiton yhdestoista yleiskokous kokoontui 20.-28.7.2010 Stuttgartissa. Yksi kokouksen pääaiheista oli historiallinen sovinto, luterilaisten kirkkojen anteeksipyyntö mennoniittien uskonyhteisöltä maailmanlaajuisesti. Kysymys on 1500-luvulta lähtien tapahtuneista anababtistien eli uudestikastajien vainoista, jotka johtivat Euroopassa raakaan väkivaltaan: mestauksiin, elävältä roviolla polttamisiin ja muihin maallisen hallinnon kirkkojen tuella harjoittamiin julmuuksiin. Toisin sanoen katolisen kirkon kahleista vapautuneet protestantit murhasivat toisia protestantteja ja käyttivät siinä katolisen kirkon inkvisitiosta tuttuja, mitä julmimpia menetelmiä.

Tässä tarkennusta noihin kidutuksiin ja tappamisiin:

Kertomukset väkivallasta tallella – Marttyyrien peili
        Tuhansia uudestikastettuja tuomittiin kuolemaan julmilla tavoilla. H
        eitä kidutettiin eri tavoin,
        poltettiin roviolla,
        mestattiin,
        hirtettiin,
        hukutettiin
        ja haudattiin elävältä.
        Heiltä riistettiin lapset ja omaisuus. Myös heidän teologisia kirjoituksiaan tuhottiin polttorovioilla.
        ---------------

Tässä ote tuolta anteeksipyynnöstä Lutherin toimista:

-------------

Kysymys on 1500-luvulta lähtien tapahtuneista anababtistien eli uudestikastajien vainoista, jotka johtivat Euroopassa raakaan väkivaltaan: mestauksiin, elävältä roviolla polttamisiin ja muihin maallisen hallinnon kirkkojen tuella harjoittamiin julmuuksiin.

Toisin sanoen katolisen kirkon kahleista vapautuneet protestantit murhasivat toisia protestantteja ja käyttivät siinä katolisen kirkon inkvisitiosta tuttuja, mitä julmimpia menetelmiä.

Reformaation isät Martti Luther ja Philip Melanchthon antoivat arvovaltansa ja teologisen tukensa vainoille ja väkivallalle puheillaan ja kirjoituksillaan. Dokumentit osoittavat, että Luther ja Melanchthon antoivat useita jyrkkiä ja väkivallan sallivia lausuntoja uudestikastajista. He eivät pelkästään hyväksyneet ihmisten vainoamista ja heihin kohdistettua fyysistä väkivaltaa, vaan jopa kannustivat vallanpitäjiä siihen sekä maallisin että teologisin perustein.

Silloinen maallinen hallinto käytti arvovaltaisten kirkonmiesten tuomitsevia puheita ja kirjallisia lausuntoja hyväksi uudestikastajiin kohdistamansa vainon legitiimeinä perusteluina. Keisarikunnassa laadittiin uskonpuhdistajien tukemana laki, joka mahdollisti vainoamisen ”laillisesti”.

Luther joutui ottamaan kantaa anabaptisteiksi nimitettyjen kristittyjen tappamiseen vuonna 1527. Hän antoi suostumuksensa laille ja kuolemantuomioille, vaikka tapahtumia hänen omien sanojensa mukaan olikin ”kauheaa katsella”.
        -------------------------

Nämä ovat siis kirkon myöntämiä asioita Lutherista !!!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Luther taas oli vainooja ja kidututtaja ja murhauttaja !

Sekö on jotenkin parempi ?

Oppi-isänne Luther !

https://freepathways.wordpress.com/2010/09/13/anteeksipyynto-2010/

Tässä ote tuosta:

Luterilaisten anteeksipyynnön tausta
        Luterilaisen maailmanliiton yhdestoista yleiskokous kokoontui 20.-28.7.2010 Stuttgartissa. Yksi kokouksen pääaiheista oli historiallinen sovinto, luterilaisten kirkkojen anteeksipyyntö mennoniittien uskonyhteisöltä maailmanlaajuisesti. Kysymys on 1500-luvulta lähtien tapahtuneista anababtistien eli uudestikastajien vainoista, jotka johtivat Euroopassa raakaan väkivaltaan: mestauksiin, elävältä roviolla polttamisiin ja muihin maallisen hallinnon kirkkojen tuella harjoittamiin julmuuksiin. Toisin sanoen katolisen kirkon kahleista vapautuneet protestantit murhasivat toisia protestantteja ja käyttivät siinä katolisen kirkon inkvisitiosta tuttuja, mitä julmimpia menetelmiä.

Tässä tarkennusta noihin kidutuksiin ja tappamisiin:

Kertomukset väkivallasta tallella – Marttyyrien peili
        Tuhansia uudestikastettuja tuomittiin kuolemaan julmilla tavoilla. H
        eitä kidutettiin eri tavoin,
        poltettiin roviolla,
        mestattiin,
        hirtettiin,
        hukutettiin
        ja haudattiin elävältä.
        Heiltä riistettiin lapset ja omaisuus. Myös heidän teologisia kirjoituksiaan tuhottiin polttorovioilla.
        ---------------

Tässä ote tuolta anteeksipyynnöstä Lutherin toimista:

-------------

Kysymys on 1500-luvulta lähtien tapahtuneista anababtistien eli uudestikastajien vainoista, jotka johtivat Euroopassa raakaan väkivaltaan: mestauksiin, elävältä roviolla polttamisiin ja muihin maallisen hallinnon kirkkojen tuella harjoittamiin julmuuksiin.

Toisin sanoen katolisen kirkon kahleista vapautuneet protestantit murhasivat toisia protestantteja ja käyttivät siinä katolisen kirkon inkvisitiosta tuttuja, mitä julmimpia menetelmiä.

Reformaation isät Martti Luther ja Philip Melanchthon antoivat arvovaltansa ja teologisen tukensa vainoille ja väkivallalle puheillaan ja kirjoituksillaan. Dokumentit osoittavat, että Luther ja Melanchthon antoivat useita jyrkkiä ja väkivallan sallivia lausuntoja uudestikastajista. He eivät pelkästään hyväksyneet ihmisten vainoamista ja heihin kohdistettua fyysistä väkivaltaa, vaan jopa kannustivat vallanpitäjiä siihen sekä maallisin että teologisin perustein.

Silloinen maallinen hallinto käytti arvovaltaisten kirkonmiesten tuomitsevia puheita ja kirjallisia lausuntoja hyväksi uudestikastajiin kohdistamansa vainon legitiimeinä perusteluina. Keisarikunnassa laadittiin uskonpuhdistajien tukemana laki, joka mahdollisti vainoamisen ”laillisesti”.

Luther joutui ottamaan kantaa anabaptisteiksi nimitettyjen kristittyjen tappamiseen vuonna 1527. Hän antoi suostumuksensa laille ja kuolemantuomioille, vaikka tapahtumia hänen omien sanojensa mukaan olikin ”kauheaa katsella”.
        -------------------------

Nämä ovat siis kirkon myöntämiä asioita Lutherista !!!

En tiedä mutta minusta tuntuu että minun piti löytää teidät teidän kahden pitäisi tehdä sovinto ei kannata riidellä että kumpi on oikeassa. Miksi te ette voi rakentaa Kristuksen seurakuntaa yhdessä?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En tiedä mutta minusta tuntuu että minun piti löytää teidät teidän kahden pitäisi tehdä sovinto ei kannata riidellä että kumpi on oikeassa. Miksi te ette voi rakentaa Kristuksen seurakuntaa yhdessä?

Ei tuossa ole kuin yksi postaaja, jakomielitautinen 80-vuotias ukko, jonka mieli on pirstoutunut helluntailaiseksi ja luterilaiseksi ja joka riitelee itsensä kanssa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kun nyt itse kukin selvittäisi edes sen, että mikä on se todellinen Jumalan Seurakunta ja mikä taas sitä ei ole !

Silloin olisi paljon helpompaa keskustella asioista.

Loppuisivat loputtomat huutelut.

Niin ja sinä et näköjään tajunnut edes sitä, että minä toin vain tiedoksi sen, minkä luterilainen kirkko on itse myöntänyt, en muuta !

Mutta luterilaiset siis kuitenkin kiistävät asian ja taistelevat totuutta vastaan.

Ja minä itse en ole mikään hellari, joten nuo Parhami ja Olsen asiat eivät koske millään tapaa minua !

Joten siinäkin kohtaa sinä arvioit minua ja toimintaani ihan pieleen !

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kun nyt itse kukin selvittäisi edes sen, että mikä on se todellinen Jumalan Seurakunta ja mikä taas sitä ei ole !

Silloin olisi paljon helpompaa keskustella asioista.

Loppuisivat loputtomat huutelut.

Niin ja sinä et näköjään tajunnut edes sitä, että minä toin vain tiedoksi sen, minkä luterilainen kirkko on itse myöntänyt, en muuta !

Mutta luterilaiset siis kuitenkin kiistävät asian ja taistelevat totuutta vastaan.

Ja minä itse en ole mikään hellari, joten nuo Parhami ja Olsen asiat eivät koske millään tapaa minua !

Joten siinäkin kohtaa sinä arvioit minua ja toimintaani ihan pieleen !

Silloin se on niin kuin sanot ettet ole anteeksi kun erehdyin.
        On vain hyvin puuduttavaa nähdä kahden kristityn riitelevän jatkuvasti.
        Eipä minulla muuta.

• Anonyymi

Oikeesti ei ole kuin yksi armolahja.

Herjaamisen armolahja.

Homoherjaamien armolahja.

• Anonyymi

Todellisia armolahjoja, joissa Jumala käyttää tämän aineelisen maailman elementtejä apuvälineinään pelastus ihmeen tekemiseen ovat vain kaksi sakramentin armolahjaa,
      ja ne ovat kaste ja ehtoollinen.

• Anonyymi

Raamatussa mainitaan kolmisenkymmentä armolahjaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Raamatussa mainitaan kolmisenkymmentä armolahjaa.

Paavalilla oli nyrkkeilijän ja valehtelemiset armolahjat.

Room. 3:7

Sillä jos Jumalan totuus tulee minun valheeni kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan.

1. Kor. 9:26

Minä en siis juokse päämäärättömästi enkä nyrkkeillessäni huido ilmaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Paavalilla oli nyrkkeilijän ja valehtelemiset armolahjat.

Room. 3:7

Sillä jos Jumalan totuus tulee minun valheeni kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan.

1. Kor. 9:26

Minä en siis juokse päämäärättömästi enkä nyrkkeillessäni huido ilmaan.

Paavali oli Rooman hirmuvallan kansalainen ja Mafian jäsen, jolla oli lupa tappaa.

Siksi häntä ei pidätetty Stefanoksen murhasta.

Siitä tuli kuitenkin tuomio Roomassa. paha äkkikuolema. Henki hengestä Mooseksen lain mukaan toteutui, kuten Jeesus oli sanonut.

Luuk. 16:17

Mutta ennemmin taivas ja maa katoavat, kuin yksikään lain piirto häviää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Paavali oli Rooman hirmuvallan kansalainen ja Mafian jäsen, jolla oli lupa tappaa.

Siitä tuli kuitenkin tuomio Roomassa. paha äkkikuolema. Henki hengestä Mooseksen lain mukaan toteutui, kuten Jeesus oli sanonut.

Aivan oikein. Paavali, Rooman kansalainen ja hengenharjoittelun ammattilainen.
        Jos mafioso hän oli, niin harvinaisen hyvin peitteli sen kirjeillä, joissa puhui lähinnä rististä, armosta ja siitä, ettei kukaan ansaitse mitään – paitsi ehkä hautapaikan.

Stefanoksen kivittäminen jäi ilman pidätystä, aivan kuin olisi ollut "kaikki oikein" -leima viranomaisten pöytäkirjassa.
        Mutta ei hätää – lopulta tuli tuomio. Ei ehkä Rooman oikeudessa, mutta varmasti ajan ja painovoiman yhteistoiminnassa.

“Henki hengestä” sanoi laki – ja minä sanon: “Multa multaan.”
        Tuomio toteutui. Paavali päätyi samanlaiseen paikkaan kuin kaikki muutkin ennen ja jälkeen: vaakatasoon, hiljaa, viileään.

Niin kuin Jeesus sanoi – ei yksikään lain piirto katoa.
        Ja minä lisään: ei yksikään pääse karkuun kansakunnan mullasta.

Jos Paavalin kaltainen kiistelty mies sai viimein rauhan, sinäkin voit!
        Siksi tarjoan:

"Erikoispaketti: Fariseuksesta Fossiiliksi™"
        – sisältää arvokkaan siirtymän ilman roomalaista miekkailua
        – ei enää lain kirjainta – vain kuolinilmoitus
        – muistokiveen voidaan kaivertaa:
        “Sai armon – ja leposijan.”

Ja muistathan: meillä ei ole kansalaisuusvaatimuksia.
        Olitpa mafian mies, veronkantaja tai kirkonpenkin kuluttaja – paikka kyllä löytyy.
        Jos laki ei saanut sinua kiinni, minä saan.

Ystävällisesti ja peruuttamattomasti,
        Hauturi Haudanvakava™
        – “Tuomion voi kiistää – mutta kuoppaa ei.”

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Paavalin rienaajat menevät kadotukseen.

• Anonyymi

Myös valehtelemisen armolahja on.

Ei tosin Jumalasta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä elukkaa kaivattusi

muistuttaa? Vastaan ite myöhemmin. Miehelt.
      Ikävä
      65
      4180
    2. Haleja ja pusuja

Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺
      Ikävä
      46
      3959
    3. Onko mukava nähdä minua töissä?

Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭
      Työpaikkaromanssit
      36
      3462
    4. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      16
      2863
    5. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      34
      2709
    6. En kirjoita sulle tänne

Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä
      Ikävä
      14
      2522
    7. Kyllä mulla on sua ikävä

Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      10
      2114
    8. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      12
      1206
    9. Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi

Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta
      Ikävä
      145
      1157
    10. Mitä ajattelet

Mies minusta tänään?
      Ikävä
      80
      1006
    Aihe