Kasteeni ei ole pätevä

Anonyymi-ap

En ollut vihkiytynyt kasteelle mennessä. Kun menin kasteelle 1974, en käynyt kokouksissa sen jälkeen. Koko mukanaoloni on ollut huonoa ja kompuroivaa. Olin myös todella sairas kasteelle mennessä. Menin ainoastaan vuoden 1975 takia kasteelle.

6

156

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Jos epäilet olevasi lahkon kirjoissa, niin ilmoita eroavasi. Ovat usein niin vastenmielisiä että ehkä valitset kirjeilmoituksen.

Tuossakin on Jehovalta lahko saanut uutta valoa.
      Ainakin vielä 1975 eroaminen ei ollut sallittua. Herrick Åberg kirjoitti muistelmissaan Nykyajan baabelin orjat, että hänen eroamisilmoitukseensa vastattiin että lahkolle antaudutaan eikä eroaminen ole mahdollista.
      Tuossa oli ajatus, että eroavat kirjoitetaan erotetuiksi.
      Sitten siinä täytynyt tapahtua Suomen lain kanssa sellainen yhteentörmäys, että sai lahko taas jehovaltaan uutta valoa, ja eroaminen hyväksytään.

• Anonyymi

En ollut antautunut Jehovan todistajille. Menin vain vuoden 1975 takia kasteelle. Syyttkööt itseään, koska moni teki niin. Mitäs menivät vouhkaamaan vuodesta 1975. Moni teki virheen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En ollut antautunut Jehovan todistajille. Menin vain vuoden 1975 takia kasteelle. Syyttkööt itseään, koska moni teki niin. Mitäs menivät vouhkaamaan vuodesta 1975. Moni teki virheen.

Minä olin kasteelle mentäessä 39asteen kuumeessa. Siis aika pökkyrässä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minä olin kasteelle mentäessä 39asteen kuumeessa. Siis aika pökkyrässä.

Minä ap olin vielä kauheammassa tilanteessa. Olin psykoosissa kasteelle mennessä, joten se ei ole pätevä.

• Anonyymi

Kenenkään sellaisen kaste, joka ei ole ollut tietoinen järjestön päivänvaloa kestämättömistä piirteistä, kuten pedofiilien suojelusta, vuoteen 1914 liittyvien opillisten näkemysten virheellisyydestä tai vääristä profetioista, ei ole todellisuudessa pätevä. Henkilöhän ei tällöin ole ollut tietoinen mihin sitoutuu, vaan on tehnyt päätöksen puutteellisen, yksipuolisen ja virheellisen tiedon varassa.

Siten päteviä kasteita on todellisuudessa todella vähän. Jos esimerkiksi minä olisin ennen kastetta tiennyt sen minkä tiedän nyt, en tietenkään olisi koskaan mennyt kasteelle.

Siksi järjestön voidaan todeta huijaavan ihmisiä kasteelle. Etenkin kun suurin osa kastetuista on todistajien omaa jälkipolvea, jolle on syötetty koko elämän ajan pelkkää propagandaa järjestöstä ja sen luonteesta.

• Anonyymi

On sekin aika yksipuolista, jos vaikutin on vain Harmagedon 1975. Eikä tietoakaan muusta kuin paratiisista.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Niin surullinen

onnettomuus taas. Voimia ihan kaikille läheisille,kavereille ja kouluun 🙏
      Lapua
      100
      2951
    2. Kehutaan vaihteeksi Perussuomalaisia

Perussuomalaiset ovat olleet melkoisen lokakampanjoinnin kohteena, vaikka ovat saaneet paljon hyvää aikaiseksi. Nyt on
      Maailman menoa
      86
      2391
    3. Paloautoko se oli kolarissa Juntusrannan risteyksessä?

Oli kuva paloautosta nettijutussa.
      Suomussalmi
      24
      1926
    4. Roiskeläpät takaisin niin alkaa lasit kestämään

"Tuulilaseja hajottava talvi-ilmiö on ehkä ratkennut" Tämän päivän autoissa kun on esimerkiksi vanhempaa autokalustoa s
      Yleistä autoilusta
      22
      1490
    5. Mitä tapahtuu?

Mitä säpäkän risteyksessä on tapahtunut kun poliiseja, ambulansseja ja kopteri paikalla?
      Outokumpu
      29
      1470
    6. Tiesitkö? Johannes Brotheruksen ex-isäpuoli on kuin onkin Mikko Kuustonen - Tästä on kyse!

Tiesitkö? Ja hehän on kuin kaksi marjaa... Johannes Brotherus on KUUMAA-yhtyeen jäsen ja tänä syksynä mukana Vain elämää
      Suomalaiset julkkikset
      15
      1345
    7. siis ihan oikeesti

Tämä on naurettavaa
      Ikävä
      87
      882
    8. Murtautuminen uimahalliin

17.10. yöllä Kiuruveden uimahalliin murtauduttiin yläkerran oven ikkunasta. Onko kellään havaintoja tapauksesta?
      Kiuruvesi
      26
      877
    9. Mitä tarkalleen tunnet

Minkälaisia tunteita sisälläsi liikkuu, kun tiedät, että ajattelen sinua lämmöllä ja jotain syttyy myös sinussa? Haluai
      Ikävä
      62
      826
    10. Syyskuussa 2025 ensirekisteröidyistä henkilöautoista 43 % oli täyssähköautoja.

Niitä rekisteröitiin 2 592 eli 41 % enemmän kuin vuotta aiemmin. Syyskuussa 2025 rekisteröidyistä uusista henkilöautois
      Hybridi- ja sähköautot
      2
      749
    Aihe