Uskon kyllä Jeesukseen ja evankeliumiin ja Raamattuun, mutta en ole saanut Pyhää Henkeä. Tapaamani helluntailaiset sanoivat, että joudun helvettiin ellen saa Pyhää Henkeä ja synny uudesti ylhäältä. Tämä herätti minussa kaikenlaisia huolia.
Miten saisin Pyhän Hengen ja pelastuisin. Uskon kautta se ei käy, koska olen uskonut jo vuodesta 1985 asti ollessani 21 vuotias. Sitä ennen olin ateisti.
Miten saisin Pyhän Hengen?
28
182
Vastaukset
- Anonyymi
Niin - tuli mieleeni, että olenko pilkannut Pyhää Henkeä ollessani ateisti ja sen takia en saa nyt Pyhää Henkeä. Pyhän Hengen puute ei tosin estä minua uskomasta.
- Anonyymi
Eiköhän sinussa vaikuta Pyhä Henki... Omat sanasi todistavat, että Pyhä Henki puhuttelee sinua. "Huolestuneisuutesi", huoli synnistä, ja ennenkaikkea: usko. Ilman Pyhää Henkeä et voisi uskoa.
Olet tekemisissä typerien ihmisten kanssa, jotka mittaavat "uskovaisuutta" joidenkin ulkonaisten seikkojen mukaan, eivät hengen mukaan. Ja kun et täytä heidän mittariaan, kieltävät jopa uskosi! He itse ovat lihallisia. Sinä taas nöyrästi hengellinen.
Etsi vähemmän julma joukko hengelliseksi seurakunnaksesi. Rukoile Jeesuksen johdatusta.
- Anonyymi
Jos sinä uskot, niin sinä olet jo saanut Pyhän Hengen. Ei tarvita mitään muuta. Helluntailaisilla on sellainen käsitys, että Pyhä Henki tulee elämyksenä ja kokemuksena, joka pitää tuntea ruumiillisesti. Tämä ei ole raamatullista.
- Anonyymi
Helluntailaiset pitävät villitseviä hurmoshenkiä korkeasti pyhinä henkinään.
- Anonyymi
toinen helluntai - toinen henki - toinen kaste - toinen herra
- Anonyymi
Rakas huolestunut sielu,
ensinnäkin, onneksi olkoon vuodesta 1985 – se on pitkäaikainen asiakkuus, jota ei moni jaksa ylläpitää ilman kanta-asiakasleimoja tai karismaattisia bonuksia.
Ikävää kuulla, että Pyhä Henki ei ole vielä saapunut. Ilmeisesti hänellä on ollut ruuhkaa – tai sitten postiosoite on ollut hieman liian luterilainen.
Helluntailaiset ovat toki ystävällistä väkeä, mutta joskus he puhuvat suunsa ohi, etenkin kun yrittävät selittää Jumalan logistiikkaosastoa.
Minä taas en viivyttele.
Kun minun palvelukseni alkaa, ei enää kysellä, onko sinetöity, voitelu kohdillaan tai tulitko uudestisyntyneeksi vai vain paremmalle tuulelle.
Tarjoan “Pyhän Hengen Viimeinen Mahdollisuus™” -hautajaispakettia, johon sisältyy:
– Arkku, jossa voi lopulta levätä ilman teologisia todisteita sisäisestä palosta
– Hautapaikka, jonka yllä ei henkien liike enää tunnu, olipa he sitten kolminaisuudessa tai Facebookissa
– Muistokirjoitus:
"Uskoi, odotti, ei saanut – mutta lepäsi silti."
Ja jos vielä pohdit, miten saat Pyhän Hengen: ehkäpä Hän on jo tullut, mutta ei niin kuin helluntailainen odotti.
Ehkä Hän tuli hiljaa, kuin kevätsade – ei myrskytuulena, vaan kirkkaina aamuina kun sydän pysyi pehmeänä.
Mutta jos ei tullutkaan – minä tulen varmasti.
Ja minä en hylkää. En tutki armolahjoja, en kuuntele kielilläpuhuntaa. Katson vain, että kansi menee kiinni kauniisti ja kukat tulevat ajallaan.
Huolesi voivat loppua. Kirjaimellisesti.
Tarvittaessa voimme järjestää myös juhlatyylisen muistotilaisuuden nimellä "Ei saanut Henkeä, mutta sai hautapaikan."
Palvelemassa pysyvästi,
Hauturi Haudanvakava™
– “Kun Pyhä Henki viipyy, minä tulen ajallani – hiljaisesti, mutta väistämättä"- Anonyymi
Sinä, Viikatemies voisit jo painua takaisin Tuonelaan, Helvettiin, Ilmavaltoihin, mistä sitten olet tullutkin.
- Anonyymi
Typerää luoda tekoälyllä erilaisia hahmoja, kuten sinä olet luonut tänne jo kaksikin, ja pistää ne "keskustelemaan" muka-humoristisesti. Kyllä haiskahtaa siltä, että asialla on taas joku kirkon hassunhauskoista huumoripapeista.
- Anonyymi
Jeesus itse opettaa: jokainen anova saa ja kolkuttavalle avataan.
- Anonyymi
Pyhän Hengen voimaa voi rukoilla Isältä. Hänhän on kaiken pää. Hän antaa voimaa, apua ja eri lahjoja niitä tarvitseville.
- Anonyymi
Arvalla taivaaseen? Kuka saa voiton, kuka ei. Tähän te uskotte? Ette siihen, että ihmisen pitäisi olla hyvä ja tehdä hyviä tekoja, vaan odottaa hyvää tuuria.
Kummallinen uskonto.- Anonyymi
Ihminen itsessään ei ole koskaan riittävän "hyvä" tai tekisi sellaisia hyviä tekoja, että ne voisivat olla ansio pelastukseen. Tällainen oppi poissulkisi Jeesuksen.
Pelastumme yksin armosta Jumalan oman valinnan ja päätöksen mukaan, uskon kautta Jeesukseen, joka Itse tekee kaikki hyvät tekonsa meissä.
Hänen tulee olla Herra. Ei ihmisen.
- Anonyymi
Kun alat herjaamaan muita uskovia ja varsinkin amerikan homoja, on henki taattu.
- Anonyymi
Pyhän Hengen saaminen on erittäin yksinkertaista ja helppoa.
Siksi se on niin vaikea saada koska ihminen ei käsitä, että se
on niin helposti saatavissa. Sinun ei tarvitse tehdä yhtään
etunojapunnerrusta saadaksesi Pyhän Hengen.
Usko Jeesukseen ja parannus kaikesta tietoisesta synnistä
ja synnin tunnustaminen Jeesukselle riittää. Sitten pyydät
Jeesusta kastamaan sinut Pyhässä Hengessä ja täyttämään
sinut Pyhällä Hengellä. Kun olet näin tehnyt parannuksen
ja rukoillut vilpittömästi, sinä otat vastaan Pyhän Hengen.
Todennäköisesti tätä ja alla olevaa kirjoitusta vastustetaan
tässä ketjussa. Se jo todistaa jotakin. Usko ja ota vastaan
Jeesuksen nimessä. Älä syytä itseäsi, äläkä varsinkaan
Jumalaa jos se ei tapahdu heti. Syy ei ole kummassakaan.
Pyhän Hengen saaminen on ehkä liian helppoa. Jumala
on tehnyt kaiken valmiiksi vastaan otettavaksi uskolla.
https://www.jumala-kanssamme.se/439641483/439646092
Mvh J - K- Anonyymi
Ehkä Jumalan olisi pitänyt tehdä Pyhän Hengen saaminen
vähän vaikeammaksi niin se olisi ihmiselle helpompi ottaa
vastaan. Ehkä Jumalan olis ipitänyt sana, että kun olet
tehnyt kymmene etunojapunnerrusta niin silloin se
tapahtuu. Mutta niin ei Jumala ole Pyhän Hengen antamista
suunnitellut. Hän on jo antanut Pyhän Hengen. Sinun
tarvitsee vain ottaa vastaan.
Miten otan vastaan?
Ajattele näin. Kun sinulla on kova jano, sinä pyydät
lasillisen raikasta vettä. Vesi ojennetaan sinulle
juomalasissa. Ja sinä otat lasin vastaan ja kaadat
veden suuhusi. Sitten sinä annat sen valua vatsaasi.
Et sinä enää pyydä etkä rukoile: Annan minulle vettä,
anna vettä, vettä anna, kun sitä sinulle tarjotaan.
Mutta ehkä tulisi olla jano ennen kuin kukaan pyytää
juotavaa???
Mvh J - K - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten otan vastaan?
juotavaa???
Mvh J - KMvh J - K= huorupää ja pilkkaaja!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mvh J - K= huorupää ja pilkkaaja!
Kirjoitin aloittajalle hänen näkökulmasta ajatellen.
Ota huomioon tämä.
Olen sitä mieltä, ja Raamattu todistaa, että
Pyhän Hengen täyteys on helppo saada koska
Jumala on tehnyt kaiken valmiiksi ja jopa tyrkyttää,
tarjoaa, janoaville Pyhää Henkeä LAHJAKSI.
Mutta me ihmiset olemme niin "nöyriä" ettemme
me tahdo ottaa mitään ilmaiseksi, emme varsinkaan
Jumalalta. Me pyrimmejotenkin ansaitsemaan
Pyhän Hengen tekemällä jotakin.
Emme siis ota vastaan pelkästään uskolla Sanan
lupauksiin, uskolla.
Miten oli uskoontulomme?
Kuinka paljon ihminen ansaitsi tulla pelastetuksi?
Mitä hyvää ihminen teki kun Jumala tuli ja pelasti?
Emmekö me vielä silloin olleet Jumalan vihollisia pahoissa
teoissamme? Mutta Jumala armossaan kutsui armollisesti
ja kärsivällisesti kunnes me älysimme, että Jumala kutsuu
minua ja tahtoo minun pelastuvan. Silloin me otimme
pelastuksen vastaan armosta ja uskolla, uskomalla Jeesukseen.
Pyhän Hengen täyteys ja kaste otetaan vastaan samalla tavalla.
Ei sitäkään tarvitse ansaita. Mutta ehkä tulee olla jano
Pyhää Henkeä kohtaan jotta pyytäisi niin, että tarkoittaa myös
sitä, mitä pyytää.
Olen itse joskus ollut polvillani ja pyytänyt Herraa
Jeesusta Kristusta täyttämään minut Pyhällä Hengellä.
Mutta en täyttynyt.
Jonkun aikaa pyydettyäni, Pyhä Henki kysyi, että tahdotko
sinä, että minä täytän sinut Hengelläni. Minä vastasin, että
sitä varten minä tässä olen ja pyydän, että sinä täyttäisit
minut Pyhällä Hengellä, Täytä minut nyt. Pyhä Henki vastasi:
"Oletko sinä aivan varma, että sinä tahdot, että minä täytän
sinut Hengellä?"
Minä jouduin vastaamaan totuuden mukaisesti: "No joo, jätetään
tällä kertaa koska minun pitää aamulla varhain nuosta ylös ja
lähteä töihin. Jos sinä täyttäisit nyt minut Pyhällä Hengellä,
minä ylistäisin sinua ehkä koko loppuillan ja yön enkä sitten
jaksaisikaan olla töissä. Minun tärvitsee jo panna nukkumaan."
Uskova voi pyytää asioita, mutta ei tarkoita sitä, mitä
pyytää. Jumalan edessä ei voi näytellä, eikä Jumalaa voi
petkuttaa luulemaan, että tahtoo jos ei todella tahdo.
Mvh J - K - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten otan vastaan?
juotavaa???
Mvh J - KKyllä se juuri noin on kuin Mvh J-K kirjoitat.
- Anonyymi
Eiköhän ne helluntailaisia koskettelevat henget oli jotain irtohenkiä, mitkä tulee sieltä henkimaailmasta.
- Anonyymi
Pyhä henki asentuu kandidaattiin kun pastori ensin pokaa, kastaa, voitelee ja sitten vielä rullaa kevyesti.
Ja näin pyhä henki on asettunut taloksi. - Anonyymi
1. Joh. 4:1
Rakkaani, älkää jokaista henkeä uskoko, vaan koetelkaa henget, ovatko ne Jumalasta; sillä monta väärää profeettaa on lähtenyt maailmaan.
Kuinka henget koetellaan.
Heti kun henki ottaa ihmisen äänielimet haltuunsa, niin keskeytä hengen puhe ja kysy siltä kovalla äänellä, nyt minun äänielimiäni käyttävä henki, mikä on nimesi?
Mark. 5:9
Ja Jeesus kysyi siltä: "Mikä on nimesi?" Niin se sanoi hänelle: "Legio on minun nimeni, sillä meitä on monta".- Anonyymi
Oi, henget koetellaan, vai?
Onko nyt tullut se hetki, kun uskossa olevat käyvät läpi enemmän testiä kuin hautausmaan lipputanko myrskytuulessa?
Minä olen nähnyt monenlaisia testejä:
Henget, jotka koetellaan – ja lopulta testitulokset päätyvät arkun kansiin.
Jos henkesi koetellaan tänään, muista:
minä tarjoan kokeen jälkeisen palvelun, jossa ei enää koetella.
“Hengenloppu – Ei uusintakoetta” -paketti sisältää:
– Arkun, jossa henget lepäävät vailla valitusta
– Muistotilaisuuden, jossa testitulokset saa jättää taakseen
– Hiljaisuuden, jossa ei tarvitse todistaa mitään, edes hengellistä viisautta
Ja jos koettelet minua – ota yhteyttä ajoissa.
Minä hoidan loppujen lopuksi ne koetukset, jotka ovat kaikille lopulliset.
Kyllä, henget koetellaan, mutta hauturi päättää, milloin koetus loppuu.
Nöyrästi lapion kanssa,
Hauturi Haudanvakava™
– “Kun henget koetellaan, minä otan ne vastaan.”
- Anonyymi
Pyhän hengen voi kohdata navetassa lehmän takana.
- Anonyymi
Humina vaan käy kun pyhä henki puhaltaa helluntailaisen päässä.
Se aiheuttaa myös valitettavan usein kekäleinä palavan katseen tämän hengen valtoihin joutuneelle. - Anonyymi
Kaikkea voi höpötellä jos asiasta ei ole tietämystä.
- Anonyymi
"Sateet lähetä " ? Mikäli laulun tausta ajatus on Malakian kirjasta. Malakia oli lakiliiton profeetta. Hän nuhteli lakiliiton kymmenys säädöksen rikkomisesta ( Mal.3:8.) ja jos siitä silloin Malakian aikaan tehtiin parannus niin Mal.3:10".. avaan teille taivaan akkunat ja vuodatan teille siunausta ylenpalttisesti.11. Ja minä karkoitan nuhtelullani teiltä syöjäsirkat turmelemasta teidän maanne hedelmää, eikä teidän viiniköynnöksenne kedolla ole hedelmätön, sanoo Herra Sebaot.12. Ja teidän onneanne kiittävät kaikki pakanat, sillä te tulette olemaan ihasteltu maa, sanoo Herra Sebaot."
"Taivaan akkunoiden aukeaminen" tarkoitti vesisadetta.1.Moos.7:11."Ja sinä vuonna, jona Nooa oli kuudensadan vuoden vanha, sen toisena kuukautena, kuukauden seitsemäntenätoista päivänä, sinä päivänä puhkesivat kaikki suuren syvyyden lähteet, ja taivaan akkunat aukenivat.." 1.Moos.8:2. "..Ja syvyyden lähteet ja taivaan akkunat sulkeutuivat, ja sade taivaasta taukosi."
Lakiliitossa oli siunaukset ( 5.Moos.28:1- 14.) ja kiroukset( 5.Moos.28:15-68 )Lain rikkomus, sen yhdenkin kohdan rikkomus johti kiroukseen.
Gal.3: 10. Sillä kaikki, jotka perustautuvat lain tekoihin, ovat kirouksen alaisia; sillä kirjoitettu on: "Kirottu olkoon jokainen, joka ei pysy kaikessa, mikä on kirjoitettuna lain kirjassa, niin että hän sen tekee".." Jaak.2:10. "..Sillä joka pitää koko lain, mutta rikkoo yhtä kohtaa vastaan, se on syypää kaikissa kohdin.."
Uuden liiton "taivaallinen siunaus" ei ole jossakin taivaasta tulevissa "Hengen sateissa", vaan Jeesuksessa Kristuksessa . Ef.1:3."..Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, joka on siunannut meitä taivaallisissa kaikella hengellisellä siunauksella Kristuksessa,.."
Jumalan viha lepää niiden päällä jotka eivät ole uskossa, eivätkä elä uskon kuuliaisuudessa Hänen nimeänsä kohtaan Joh.3:36. "..Joka uskoo Poikaan, sillä on iankaikkinen elämä; mutta joka ei ole kuuliainen Pojalle, se ei ole elämää näkevä, vaan Jumalan viha pysyy hänen päällänsä."
Jumalan vihan alta pääsee uskomalla evankeliumin ja kääntymällä pois syntielämästä.- Anonyymi
Malakian aikana oli kyse todellisesta fyysisestä vesisateesta, siinä ei ole mitään "hengellistettävää".Niin oli myös Sakarjan aikana Sak.10:1."..Rukoilkaa Herralta sadetta kevätsateen aikana: Herra tekee ukkospilvet ja antaa heille sadekuurot, antaa kasvit joka miehen pellolle..."
Mikäli huudetaan että "sateet lähetä" , niin ottaako sen rukous vastauksena kun on vesisateita ? Sehän on rukousvastaus. Runsas vastaus runsaat vesi sateet.
On armoa ettei kaikenlaisiin rukous pyyntöihin tule vastausta. Runsas sateinen kesä pilaa maanviljelijän sadon.
Matt.5:44.".. Mutta minä sanon teille: rakastakaa vihollisianne ja rukoilkaa niiden puolesta, jotka teitä vainoavat,45. että olisitte Isänne lapsia, joka on taivaissa; sillä hän antaa aurinkonsa koittaa niin pahoille kuin hyvillekin, ja antaa sataa niin väärille kuin vanhurskaillekin..."
"Hengen virrat" ei tule taivaasta,jonakin "sateena" vaan uskovan sydämestä ja sitten suusta ulos Jumalan Sanan todistamisessa, evankeliumin kertomisessa.
( JKR)Joh.7:37."..Juhlan viimeisenä suurena päivänä Jeesus seisoi ja huusi sanoen: "Jos joku janoaa, tulkoon minun luokseni ja juokoon.38. Joka uskoo minuun sillä tavalla kuin Raamattu sanoo, hänen sisimmästään on juokseva elävän veden virtoja."
39. Hän sanoi tämän Hengestä, jonka häneen uskovat tulivat saamaan. Henki ei ollut vielä tullut, koska Jeesus ei vielä ollut kirkastettu.
Jumala on antanut Pyhän Hengen asumaan ihmisessä tämän uskottuaan evankeliumin.Ts. ihmisen uudestisyntyessä. Jumala vanhurskauttaa ihmisen uskon kautta " Jeesuksen vereen" ( evk:iin) Room.3:21-26.
Ef.1:13."..Hänessä on teihinkin, sitten kun olitte kuulleet totuuden sanan, pelastuksenne evankeliumin, ja uskoneet sen, pantu sinetiksi luvattu Pyhä Henki,
14. joka on meidän perintömme vakuutena hänen omaisuutensa lunastamiseksi, hänen kirkkautensa ylistykseksi.."
1.Kor.2:12.".. Mutta me emme ole saaneet maailman henkeä, vaan sen Hengen, joka on Jumalasta, että tietäisimme, mitä Jumala on meille lahjoittanut;.." ( Kuinkahan moni suomalainen nk."kristitty" tietää "..mitä Jumala on meille lahjoittanut.."? )
Ef.1:3.".. Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, joka on siunannut meitä taivaallisissa kaikella hengellisellä siunauksella Kristuksessa,.." Mitä vielä lisää tarvitaan kun on jo "kaikella.."? Ehkä parempi tutkia sitä mitä jo on, ja toimia käytännössä sen mukaan ?
- Anonyymi
Tilaa temusta, sieltä saa mitä vaan.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 654180
Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺463959Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭363462Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli162863Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle342709En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä142522Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm102114IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm121206Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi
Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta1451157- 801006