Veronpalautus voi vaikuttaa toimeentulotukeen, kertoo Kela.
Iso määrä veronpalautuksia voi Kelan mukaan vaikuttaa toimeentulotukeen pitkäänkin
Eli kun olen köyhä - ei minulle anneta mitään mahdollisuuksia vaurastua!
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/06d5dd5f-7820-43aa-a694-271e83d53d17
Veronpalautus voi vaikuttaa toimeentulotukeen, kertoo Kela.
14
104
Vastaukset
- Anonyymi
Ihan normaali käytäntö perustoimeentulotuessa, jossa huomioidaan tulot ja varallisuus. En ymmärrä miksi tuota vähän väliä taivastellaan.
Ajatuksenakin outo, että sosiaaliturvalla pitäsi rikastua. Ja minä olen sentään vasemmiston kannattajia.- Anonyymi
Veronpalautus ei ole osa sosiaaliturvaa!
Kun on maksanut liikaa veroja saa Veronpalautuksen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Veronpalautus ei ole osa sosiaaliturvaa!
Kun on maksanut liikaa veroja saa Veronpalautuksen.Veronpalautkset ovat aikaisemmin liikaa veroina maksettua tuloa. Perustoimeentulotuessa huomioidaan sen hetkinen tilanne, tulot ja varallisuus. Eikä sitä ole pysyväksi tukimuodoksi tarkoitettukaan.
- Anonyymi
Niin pitääkin. Se on ollut lainsäätäjän tarkoituskin, sillä toimeentulotukea saavat elävät omillaan elävien kustannuksella.
- Anonyymi
Hanki ensin toimeentulo ja ala sitten vaurastua.
- Anonyymi
Ainahan on näin ollut .
- Anonyymi
Pitääkin vaikuttaa, ei almuja jaella laiskiaisille
- Anonyymi
harvoin on toimtukiasiakas
maksanut niin paljo veroa,että
on saanut palautusta. Joku
vitsailee taas.- Anonyymi
Et ilmeisesti ole ollut asiakkaana, Ei toimeentulotuesta veroja makseta.
- Anonyymi
Mitä ihmettä, ihan hyvin on voinut olla vaikka miten hyväpalkkaisessa duunissa ja verotuksen valmistuttua on työtön ja rahat mennyt syystä tai toisesta..
- Anonyymi
Ööö...pitäskö krlan tuilla pystyä rikastumaan. Luulin, että se turvaa vaan perustoimeentulon ja väliaikaisesti. Olis erikoista jos vielä pitäis sijoitusrahastoa varten saada kela,-tukea.
Vassut on sitte hupaisia, kun näin koittaa rikastua. Toiset voi yrittää tehdä töitä tai ryhtyä ihan yrittäjäksi.
Mitäpä veronpalautuksia voi edes saada, koska kuittaa toimeentulotukia? Hypoteettinen ongelma siis. - Anonyymi
Koska työmarkkinatuesta menee veroa 20% eli aivan liikaa, niin lähes kaikki toimeentulotuen saajat saavat veronpalautuksia ja siinä kuussa toimeentulotukea leikataan tai sitä ei saa.
Se mitä toimeentulotuen saajan pitää tehdä on varmistua että reseptilääkkeet on ostettu edeltävässä kuussa tai lykättävä seuraavalle kuukaudelle, kun veronpalautus tulee maksuun.
Vaihtoehto on olla töissä veronpalautuskuukausi (jos töitä on saatavilla, ei tietenkään mahdollista nykyhallituksen aikana)- Anonyymi
Juu, hulluutta tuosta fitun kiturahasta on tuota 20 prosenttia ottaa päältä. Olematon nysä ilman verojakin.
- Anonyymi
Siksi muutinkin työmarkkinatuen verotuksen 10% ...käteen jää 669e/kk
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 854568
Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺864416Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭433759Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli163493Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle402977Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm102764En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä212701IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm392093Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi
Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta1581758Savon murteella viäntäminen asiakaspalvelussa?
Olin äsken tekemisissä puhelimitse rahoitusalan firman asiakasneuvonnassa. Tyyppi väänsi leveää savoa oikein perusteelli1061307