Positiiviset asiat köyhyydessä

Anonyymi-ap

On jälleen kerran taas ehkä syytä nostaa esille suuri pekonikeskustelu. Jotenkin on alkanut tuntumaan siltä, että köyhyys keskustelu olisi juuttunut vain ikävien asioiden käsittelyyn, joten välillä jotakin positiivistakin.
Mitä pekonia te yleensä paistatte, käytättekö keraamista vai valurautapannua? Kananmuna paistettuna vai keitettynä ja mitä pyttipannuun? Mitä muita höystöjä siihen sitten kylkeen ja mikä juoma?

10

143

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Positiivisia seikkoja ovat ainakin se, että ei tarvitse osallistua kulutusjuhliin eikä
      minkäänlaiseen elintasokilpailuun naapurin kanssa. Eikä laiturin maalaukseen.

• Anonyymi

Kananmuna on loistava ratkaisu eli naposteltiin uunipannulta sellainen
      10 munan parsakaali-kukkakaali-makkaramunakas . Kepeää syötävää.

• Anonyymi
      UUSI

Nykyään ei syödä muuta kuin laihdutuslääkettä, sitä suomen suosituinta . Missä ei ensimmäistäkään sivuvaikutusta. Onhan se kemiantuote oikein.

• Anonyymi
        UUSI

Pyrkimys käyttäjillä on Kela-korvaus, tietenkin

• Anonyymi
      UUSI

Tänään meni taas pekonia. Ja, kyllä, mielikin oli sitten paljon virkeämpi. Kun löytää tuoretta ruokaa köyhien hintatasoon sopivilla hinnoilla, on elämä paljon positiivisempi kokemus. Joskus voi onnistuakin.

• Anonyymi
        UUSI

Oletko kokeillut Bilteman pekonihampurilaista. Yksinkertainen ja maukas annos.
        Olen syönyt mäkkärissä, hesessä ja burger kingissä, mutta Biltema on paras ja halvin.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Oletko kokeillut Bilteman pekonihampurilaista. Yksinkertainen ja maukas annos.
        Olen syönyt mäkkärissä, hesessä ja burger kingissä, mutta Biltema on paras ja halvin.

Biltema, jossa on hampurilaispaikka, on hieman kaukana. Olen kokeillut Bilteman herkkuhodarin. Joka se sai arvosanan Bueno++. Tekijä ymmärsi miksi tekee, mitä tekee, piti itse tuotteista ja osasi opastaa lisämausteistuksessakin. Biltema on yksi mahdollisuus, jos kulkureitit ovat lähellä ja Ikea ilmaisella kuljetuksella ovat niitä paikkoja, joissa on tullut käytyä. Sitten on ärrä, mutta se on noussut hintaluokaltaan jo liian kalliiksi. Nämä ovat siis arjen ahkeran säästämisen paikkoja.
        Sitten on rahanpäivän paikat, joista jo mainittiinkin hese, mäkkäri ja burger king. Näissä tosin joutuu kokemuksen kautta, joka on pitkäaikainen prosessi, löytämään paikan, jossa saa kypsää tai tuoretta ravintoa. Myös lisukkeissa tai sesonkituotteissa on monesti ei oota tarjolla. Olikohan se niin, että jossakin paikassa sai lisä colan samaan samaan hintaan. Ja se voi olla janoiselle etu.

• Anonyymi
      UUSI

Pekonit nykyään mikrossa jos ilman kananmunia. Yllättävän hyväksi kypsentyy olin kauan aikaa epäilevä konseptin toimivuudesta ennenkuin viimeinkin kokeilin.

• Anonyymi
        UUSI

Oikein, sillä kananmuna ja mikro on huono yhdistelmä.

• Anonyymi
        UUSI

Jos vispaa kananmunan siten, että sen keltuainen on sekoittunut, niin seoksen voi valmistaa myös mikroaaltouunissa syvässä lautasessa. Ja siihen sitten paistamalla valmistetut pekoninsiivut tai kasvikunnan edustajat kuten herkkusienet mukaan.
        On myös mahdollista laittaa mikromunakkaaseen esim. porkkana, paprika, herneseosta tai valmisperunasuikaleita. Ja tällöin munakkaasta tulee vegaanistyyppinen. Yksi hyvä lisuke mikromunakkaalle on esim. ohut ja paistettu hapankaali siihen kylkeen ihan, mutta ei itse munakkaaseen.
        Perusasiat eivät ole välttämättä kovin vaikeita, vaan pelkästään keskivaikeita toteuttaa. Mikroaaltouuneja saa 10€ hintaan, lautasen sekä haarukointivälineet n. 2€ hintaan ja pannut ovat kympin kahta puolta ketale kirppujentoreilla. Ahkeralla säästämisellä kaikilla on mahdollisuus ajan kanssa tavoittella laitteita. Haaste asiassa on elintarvikelogistiikka, joka vaatisi kuitenkin sitten perusinvestointien lisäksi kymmenien eurojen panostuksen, joten kovin nopeasti unelmaa mikroaaltomunakkaasta ei voi kuitenkaan toteuttaa. Lisäksi elintarvikeaineiden kokonaisuus pitäisi olla ajallisesti samanaikaisesti käytettävissä.
        Juomana suositetaan jäätävän kylmää colaa tai jäätävän kylmää punaista maitoa. Tai voi/ghee teetä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      26
      5183
    2. Kyllä mulla on sua ikävä

Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      12
      3775
    3. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      40
      3177
    4. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      48
      2746
    5. Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista

Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas
      Ikävä
      86
      1308
    6. Israel aloitti 3. maailmansodan

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.
      Maailman menoa
      283
      1275
    7. Haluaisin lähettää sulle viestin

Mutta en enää uskalla. Miehelle.
      Ikävä
      59
      1165
    8. Miellytänkö sinun silmää?

Varmaan ainakin vähän, jos tykkäät minusta. Siis jos tykkäät.
      Ikävä
      79
      1129
    9. Natoon liittyminen on alkanut kaduttaa.

Nato on muuttunut niin paljon, että se ei ole enää se mihin haluttiin liittyä. Usa on vetäytynyt ja 5% osuus valtion tul
      Maailman menoa
      396
      1112
    10. Nainen, meidän talossa on säännöt

1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E
      Ikävä
      208
      1039
    Aihe