Kielloilla saadaan pysymään mukana

Anonyymi-ap

JT saadaan kielloilla pysymään mukana. Jopa lukeminen on kiellettyä. Sanotaan, mitä saa lukea. Vaikka kaikki kielletään, se ei estä pahoinvointia.

13

215

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Myöskin pelottelua käytetään. Siten saadaan ihmiset pysymään mukana.

• Anonyymi

Minulla kuitenkin kiellot vaikuttivat toisinpäin.
      Aloin miettiä:" miksi kielletään"?
      "Onko uskontoni perustat niin heikoilla, että en saa ajatella itse?
      Mitä sitten tapahtuu kun en tottele noita kieltoja?"
      Niinpä sitten en totellut ja tuloksena tuli: Taidanpa jäättää tämän puljun.

• Anonyymi

Vaikka jättäisikin koko puljun, niin haittaako tuo. Minä en käy kokouksissa pukukoodin takia..

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vaikka jättäisikin koko puljun, niin haittaako tuo. Minä en käy kokouksissa pukukoodin takia..

En kävisi muutenkaan enää kokouksissa.

• Anonyymi

Oikea kasvatusmenetelmä aikuisille ihmisille ei ole kiellot aikä pelottelu.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oikea kasvatusmenetelmä aikuisille ihmisille ei ole kiellot aikä pelottelu.

Kyllä se mukanaoleminen lähtee vapaaehtoisuudesta, ei kielloista ja vahtimisesta ja kontrolloinnista.

• Anonyymi

Kyllä sitä jää pois ilman asioiden tutkimistakin. Kun voi huonosti, sitä ei halua enää olla järjestössä.

• Anonyymi

JT pelastuu

• Anonyymi

Soopaa.

• Anonyymi

Pelastuu miltä?

• Anonyymi

Anonyymi-ap 2025-06-13 10:23:48

"JT saadaan kielloilla pysymään mukana. Jopa lukeminen on kiellettyä"

Mielenhallinta
      Mielenhallinta on toimintaa, jolla sen kohde saadaan käyttäytymään, tuntemaan ja ajattelemaan toivotulla tavalla. Mielenhallinta voi sisältää muun muassa tunteiden hallintaa, ajatusten hallintaa, käyttäytymisen hallintaa ja tiedonsaannin hallintaa.
      -Tuossa onkin "tiedonsaannin hallinta". Kuten aloittaja, Jopa lukeminen on kiellettyä
      Uhri pitää manipuloijia ystävinään, joten hän ei osaa varautua. Manipuloijat ohjaavat uhrin valintoja haluamaansa suuntaan, mutta uhri on tietämätön prosessista.
      -Enemmän: https://fi.wikipedia.org/wiki/Mielenhallinta

• Anonyymi

Seuran lähteet esitetään oikeiksi ja väärentämättömiksi.

• Anonyymi

Seura on väärentänyt ihan Raamatunkin.
        Voisi tietysti sanoa, että mitä muuta varten se painaa julkeasti raamattulaitosta nimellä UM

Esim. Matteuksen 24:39

UM: He eivät kiinnittäneet huomiota siihen, mitä tapahtui, ennen kuin vedenpaisumus tuli ja pyyhkäisi heidät kaikki pois. Samanlainen tulee olemaan Ihmisen Pojan läsnäolo.

KR92: Kukaan ei aavistanut mitään, ennen kuin tulva tuli ja vei heidät kaikki mennessään. Samoin käy, kun Ihmisen Poika tulee.

1933/38: eivätkä tienneet, ennenkuin vedenpaisumus tuli ja vei heidät kaikki; niin on myös Ihmisen Pojan tulemus oleva.

Käännöksessä on päädytty ratkaisuun, joka tukee Jehovan todistajien käsitystä siitä, että Nooa olisi saarnannut aikalaisilleen vedenpaisumuksesta. Näkemys on Jehovan todistajille tärkeä, sillä he pitävät sitä suoraan verrannollisena meidän aikaamme, kun he saarnaavat pelastuksesta muulle maailmalle. UM on ratkaissut ongelman antamalla ymmärtää, että ihmiset olivat ainoastaan välinpitämättömiä Nooan julistamiseen (”eivät kiinnittäneet huomiota”). Muut käännökset kuitenkin toteavat suoraan, ettei ihmisillä ollut mitään käsitystä koko vedenpaisumuksesta ennen kuin se tuli. Tämä oli ristiriidassa Jehovan todistajien näkemyksiin nähden, joten se piti muuttaa.
        --------

1 Moos. 6:18 Mutta sinun kanssasi minä teen liiton, ja sinun on mentävä arkkiin, sinun ja sinun poikiesi, vaimosi ja miniäisi sinun kanssasi.
        -Miksi Nooa olisi saarnannut, kun oli jo päätetty että vain Nooan perhe pelastuu ?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Useita puukotettu Tampereella

Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      220
      4219
    2. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      69
      2715
    3. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      393
      2411
    4. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      47
      2343
    5. Meneeköhän sulla

oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      38
      1597
    6. Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.

Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul
      Hindulaisuus
      532
      1350
    7. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      57
      1320
    8. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      95
      1316
    9. Koska näit kaivattusi viimeksi

Milloin tapasit rakkaasi? Ja etenikö suhde yhtään?
      Ikävä
      76
      1291
    10. Jumala puhui minulle

Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles
      Ikävä
      125
      1186
    Aihe