🫣🫣🫣🫣🫣 Hinnat nousussa! 🫣🫣🫣🫣🫣🫣
"Iran pystyy tehokkaasti häiritsemään Persianlahden öljyntuotantoa ja -kuljetuksia."
- YLE 13.6.2025 -
Onneksi nykyautot ovat turvassa tämän menneen ajan energialähteen hintanousulta. Ihan jo huoltovarmuuskysymys.
Lähi-idässä syttyi sota. Israel ja Iran sodassa keskenään. Polttoaoneiden hinnat nousuun.
9
223
Vastaukset
- Anonyymi
Eipä tuolla ole juuri vaikutusta. Sähkön hintaan sillä ei ole juurikaan vaikutusta, ja sahan ja ruohonleikkurin bensaan rahat kyllä riittävät.
- Anonyymi
Kun bensa ja diisel maksoi 2,4 €/ litra, niin minun rahat riitti oikein hyvin 3 auton ja 2 veneen polttoaineisiin .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun bensa ja diisel maksoi 2,4 €/ litra, niin minun rahat riitti oikein hyvin 3 auton ja 2 veneen polttoaineisiin .
Jyväsjääkärit ne aina retostelee ALV vapaalla dieselillään. Saakohan pienmoottoribensaa 98E ALV vapaasti moottorisahaan, kalastusveneeseen jne. Lapin matkat yhdellä istumalla voidaan naamioida alkutuotannoksi, vaikka hillojen poimintamatkoiksi, niistä voisi saada tulonhankkimisvähennyksen.
- Anonyymi
Suomessa bensan hinta muodostuu lähinnä veroista, joten öljyn hinta ei vaikuta.
Paitsi öljyn kallistuessa pumppuhinnat kävesee katossa samantien. - Anonyymi
Bensan hinnasta riippumatta patteriautoilijat maksavat 3-kertaista hintaa lataussähköstään huoltoasemilla.
- Anonyymi
Nykyinen suhteellisen edullinen 8 c/ kwh sopimus loppuu 11.12.2025 teen uuden kiinteän puoleksi vuodeksi ja sitten mennään pörssi- ja aurinkosähköllä kesä. 8c / kwh on 19-20c/ kwh jakelun kanssa. 22 kw hidas julkinen näyttä olevan saman hintaista Pikalataus jossain 30-40c välillä. Eipä tuo paljon maksa sekään.
- Anonyymi
Bensan hinnasta riippumatta polttisautoilijalla ei ole mahdollisuutta tankata kotona 70%:n alennuksella. :D
- Anonyymi
Kyse on raakaöljystä, jolle on käyttöä monissa muissakin teollisuuden aloilla. Tietää tasaisesti kaikkien hintojen kasvua länsimaissa.
- Anonyymi
Ei tarvita edes sotia eikä Opecin kikkailuja:
"Veronmaksajain keskusliitto varoittaa bensiinin ja dieselin odotettavissa olevasta kovasta hinnannoususta, josta se epäilee kuluttajien olevan vielä pitkälti jopa täysin tietämättömiä.
– On kuitenkin aiheellista epäillä, ettei kuluttajien käsitys kyseisistä muutoksista ja niiden vaikutuksista autoilun kohoaviin käyttökustannuksiin ole keskimäärin järin perusteellinen ennen kuin muutokset ovat tulleet voimaan."
www.is.fi/autot/art-2000011437141.html
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sanna Marin kysyi hämmästyneenä: Onko Suomessa jäänmurtajia?
Nettilehden toimittaja kysyi Sanna Marinilta suoraan, että sovittiinko nuo jäänmurtajien kaupat jo 2019, jolloin Marin k744026- 1013555
SDP haluaa 40 000 nettomaahanmuuttajaa
SDP:n Suunnanmuutos-vaihtoehtobudjetissa, käy ilmi, että demarit itse asiassa vaativat räjähdysmäistä ”työperäisen” maah823378Mikä tuota vasemmistolaisista jankkaavaa vaivaa?
Pahasti on ihon alle, siis korvien väliin, päässeet kummittelemaan. Ei ole terveen ihmisen merkki jankata yhdestä asia382789- 1251673
Nyt meni lopulliset lämmöt.
Alan käyttäytymään yhtä kylmästi miehiä kohtaan kuin mua kohtaan on käyttäydytty ja vain käytetty viimeiset pari vuotta361536Sulla on avaimet ja keinot
Jos haluat jatkaa tutustumista. Itse olen niin jäässä etten pysty tekemään enää mitään. Pidempi keppi johon on helpompi191164Meitä ei tule
Koska periaatteemme ovat rakkautta vahvempia. Tämä on siis koettelemus, jonka tarkoitus on vahvistaa meitä yksilöinä 😌221134Orpo loukkaantui fasismiin viittaavasta sanavalinnasta
Mutta miksi loukkaantui? Orpohan on tehnyt yhteistyötä fasistien kanssa jo vuonna 2019, siis jo neljä vuotta ennen loukk141121Onko erityinen paikka jossa haluaisit nyt olla
Onko joku spesiaali lempipaikka missä mieluiten olisit?421120