Seuraatko Jumalaa?

Anonyymi-ap

Raamattu kehottaa ihmistä olemaan Kristuksen Jeesuksen seuraaja. Kristuksen seuraaja on Jumalan seuraaja koska Jeesus seuraa Isää. Jeesus sanoi, ja sanoo edelleen, että Isä asuu Hänessä, ja että Hän on Isässä, sekä että Hän ja Isä ovat yksi.

Siksi ...

Kaikki, mitä Isä tekee, sitä tekee Jeesus Kristus. Isä näyttää Pojalle kaiken, mitä itse tekee, koska Poika seuraa Isää. Siksi myös se, mitä Jeesus Kristus tekee, sitä tekee Isä Jumala.

Jeesuksen teot ovat Jumalan tekoja ja Jumalan teot ovat Jeesuksen tekoja. Niin myös Jumalan Sanat, ovat Jeesuksen Sanoja ja Jeesuksen Sanat ovat Jumalan Sanoja. Tämä tietenkin siksi, koska Jeesus ihmisenä seurasi Isä Jumalaa sataprosenttisen kuuliaisena Hänelle, ja siksi, koska Isä asuu Pojassa (Joh 14:10).

Siksi ...

Jeesusta Kristusta seuraava ihminen seuraa Jumalaa.

Ef 5:1-2 "Olkaa siis Jumalan seuraajia, niin kuin rakkaat lapset, ja vaeltakaa rakkaudessa, niin kuin Kristuskin rakasti teitä ja antoi itsensä meidän edestämme lahjaksi ja uhriksi, Jumalalle "suloiseksi tuoksuksi"."
Koska Jeesusta Kristusta seuraava ihminen seuraa Jumalaa, ja Jumala tahtoo itselleen seuraajia, Jeesus kutsui ja kutsuu itselleen seuraajia. Opetuslapset, kaikki, olivat Jeesuksen Kristuksen seuraajia (Mark 2:14, Matt 9:9, 19:21, Luuk 14:27, Joh 1:43, 8:12, 21:19-22).

Mutta miksi ihmeessä Kristuksen apostoli Paavali kehottaa ihmisiä seuraamaan häntä, ei Jeesusta? Vai miten tämä menee teologisesti oikein?

1 Kor 4:16, 11:1 "Olkaa minun seuraajiani, niin kuin minä olen Kristuksen seuraaja."

Tässä on ymmärrettävä niin, että siinä on jonojärjestys:
Jumala, Jeesus, Paavali ja yksilöuskova.

Siis ...

Jeesus seuraa Jumalaa, Paavali seuraa Jeesusta ja uskovat seuraavat Paavalia, Paavalin Kirjoituksia Uudessa Testamentissa. Silloin kun näin on, uskova seuraa Jumalaa ja Jeesusta Kristusta. Paavalin Kirjeet ja niiden Sanat hylkäävä ihminen hylkää Jumalan ja Hänen Sanansa.

Paavalin Kirjeiden Sanaa seuraava ihminen seuraa Jeesusta Kristusta koska Paavalin Sanat ovat suoraan Jeesukselta Kristukselta Jeesuksen Sanoja ja täten Jumalan Sanoja (Gal 1:11-12, 1 Kor 11:23-26).

Mvh J - K

0

50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Alahan tulla paikkaamaan tekojas

Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.
        Suhteet
        31
        5007
      2. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
        Ikävä
        34
        3456
      3. Onko kenellekään muulle käynyt niin

Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk
        Ikävä
        183
        3204
      4. Ketä tietää

Missä ammuttiin pyssyllä.
        Kotka
        11
        2297
      5. Veikeä Satu

Tuu jutteleen, kaipaan sua. Oot kuuma nainen.
        Ikävä
        28
        1897
      6. Näytitpä taas niin hyvältä!

Nautit tilanteesta täysin rinnoin. Sinä olet kuin
        Tunteet
        12
        1828
      7. Tietääkö kaivattusi että

olet häneen ihastunut? 🤠
        Ikävä
        161