Kun joku tulee tuputtamaan sinulle uskontoa, niin miten kohtaat hänet? Vedätkö turpiin vai riittääkö hajuraon tekeminen?
Miten kohdata teisti arkielämässä?
32
282
Vastaukset
- Anonyymi
Urpo
- Anonyymi
Turpaan veto ei riitä, kun se nousee ja kääntää toisen posken. Ole vaan reilusti Niilo teistille ;D
- Anonyymi
Saarnaajat aina sitten Ylivainon ovat pihdanneet Pyhää Henkeä uskoviltaan. Ateisteilla taas ei mitään syytä olla jakamatta Pyhää Henkeä sitä kaipaaville, vaikka kaksin käsin siunaamalla.
- Anonyymi
"Voit keskustella tuosta psykiatrin kanssa." on oma vakiovastaus kun teisti tulee tuputtamaan uskontoaan.
- Anonyymi
Jos ihminen on ollut esim. lapsuudestaan asti tai vaikkapa koko aikuisikänsä erittäin vakaumuksellinen kristitty,jopa suorastaan äärihihhuli ja fanaatikko,mutta silti päätyy lopputulemaan,ettei raamattu ole Jumalan pyhää ilmoitusta ja että Jeesuksen olemassaolo sekä jumalallisuus on vähintäänkin kyseenalaista, hän on todennäköisesti tehnyt senverran paljon taustatutkimusta, että omaa melkoisen määrän omakohtaisia kokemuksia sekä sisäpiiritietoa eri seurakunnista ja niiden opeista voidakseen käydä rauhsnomaisia älyllisiä keskusteluita yhä Pyhään Hölynpölyyn uskovien kanssa. Ja ei, ei siinä tarvita mitään turpaanvetoja tai hajurakoja-ne ovat nimenomaan uskovaiset,jotka haluavat käydä kimppuusi jopa fyysisesti(kokemusta on )jos kyseenalaistat heidän toimintansa ja ajatusmaailmansa tai pitää sitä hajurakoa eli lopettaa kaiken kanssakäymisen, koska asioihin perehtynyt ja niistä perusteellisesti argumentoimaan kykenevä henkilö on todellinen uhka yksilön naiiville uskonnolle ja mielenterveyskriisien aiheuttamalle eskapismille. Uskovien puolustusreaktiot ovat todellakin naurettavia ja on todella surulista,miten sokeita he ovat omalle toiminnalleen ja kyvyttömyydelleen nähdä omaa napaansa pidemmälle.T.teininä kääntynyt,keski-ikäisenä järkiintynyt
- Anonyymi
Älä huoli, et ole ainoa.
- Anonyymi
Minäkin luulin teininä tulleeni uskoon. Kun sitten vanhempana tulin uskoon, tajusin, että en silloin nuorena edes tiennyt, mikä on evankeliumi. Ei voi tulla pelastavaan uskoon jollain epämääräisellä 'kyllä Jeesus on olemassa' -uskolla. Täytyy uskoa se, että Jeesus sovitti verellään kaikkien synnit ja että pääsemme sovituksesta osalliseksi uskomalla sen. Omilla teoillaan ei kukaan pelastu. Pelastumistaan ei voi menettää. Oli hyvä, että menetit uskonnollisuutesi. Nyt voit tulla oikeasti uskoon ja välttää ikuisuuden helvetissä. Uskovat temmataan pian pois alkavan antikristuksen hirmuhallinnon alta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minäkin luulin teininä tulleeni uskoon. Kun sitten vanhempana tulin uskoon, tajusin, että en silloin nuorena edes tiennyt, mikä on evankeliumi. Ei voi tulla pelastavaan uskoon jollain epämääräisellä 'kyllä Jeesus on olemassa' -uskolla. Täytyy uskoa se, että Jeesus sovitti verellään kaikkien synnit ja että pääsemme sovituksesta osalliseksi uskomalla sen. Omilla teoillaan ei kukaan pelastu. Pelastumistaan ei voi menettää. Oli hyvä, että menetit uskonnollisuutesi. Nyt voit tulla oikeasti uskoon ja välttää ikuisuuden helvetissä. Uskovat temmataan pian pois alkavan antikristuksen hirmuhallinnon alta.
Olin ennen saarnaaja ja täyttynyt Pyhällä Hengellä. Nyt olen ateisti.
Miten niin pelastusta ei voi menettää? Kaltaisiani luopioita on paljon.
- Anonyymi
Sanon hänelle, että älä kerro minulle jumalastasi, pyydä häntä tekemään se itse. Jos häntä ei kiinnosta, ei minuakaan. Jos hän ei kykene, hän ei ole mikään jumala.
Lopetan keskustelun sanomalla, että olen esittänyt tämän saman pyynnön useille kaltaisillesi - yhtään kertaa ei ole jumalaa tähän mennessä näkynyt.
Yleensä vastauksena tulee jotain tyyliin "saatanan rienaaja" tai jotain muuta yhtä rakentavaa. :)- Anonyymi
Olet saatanan vietävissä!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olet saatanan vietävissä!
Saatana on ihmistekoista soopaa! Karttakaa!
- Anonyymi
Kerron, että Maailmankaikkeus koostuu atomeista. Kerron, että tiedämme mistä atomit ovat tulleet. Kerron, että jos hänen jumalansa tulee ovelleni kertomaan miten hän loi atomit, kuuntelen mielelläni. Juoksupoikien kanssa en keskustele.
- Anonyymi
Minä en tiedä, mistä atomit ovat tulleet. Voisitko paljastaa tietosi tästä asiasta. Tiedemiehetkään eivät sitä tiedä. Kaipa sinulla on korkeampaa tietoa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä en tiedä, mistä atomit ovat tulleet. Voisitko paljastaa tietosi tästä asiasta. Tiedemiehetkään eivät sitä tiedä. Kaipa sinulla on korkeampaa tietoa?
Vain Jumala luojamme tietää sen!
- Anonyymi
Apukouluun, perkele ovat kesälomalla, tai wikipediaa lukemaan!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos et tiedä mistä atomit ovat tulleet, niin voit aloittaa vaikka
https://en.wikipedia.org/wiki/Big_Bang
Tosin tuo on vain pintaraapaisu, mutta veikkaan että se on sinulle jo liikaa. Et kuitenkaan edes uskalla lukea sitä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kumpi oli ensin, kromosomi, vai proteiini, josta kromosomi muodostuu? Kumpi oli ensin, muna vai kana?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos et tiedä mistä atomit ovat tulleet, niin voit aloittaa vaikka
https://en.wikipedia.org/wiki/Big_Bang
Tosin tuo on vain pintaraapaisu, mutta veikkaan että se on sinulle jo liikaa. Et kuitenkaan edes uskalla lukea sitä.Olen tietoinen alkuräjähdysteoriasta. Se ei selitä lainkaan sitä, mistä aika-avaruus ja materia tulivat.
- Anonyymi
Kun hihhuli lähestyy tuputtamis aikeissa on syytä soveltaa hihhulien omaa tempaisuoppia ja tempaista suoraan pataan lähestyvää urpoa.
- Anonyymi
Varma Tieto kannattaa turpiin vetoa
- Anonyymi
Turpaan lyöminen vähentää ateismin arvostusta ja antaa väärän kuvan ateisteista. Mikä olisi parempi tapa kohdata uskontoaan tuputtavaa teistiä?
Onko mitään mahdollisuutta saada teistiä muuttamaan uskomuksiaan ja ruveta ateistiksi?- Anonyymi
Turpaan lyöminen "vähentää ateismin arvostusta" vain hihhulismi-kentässä mutta tarjoaa hihhulille kontaktipinnan reaalimaailmaan.Siksi turpaanveto on oikea asia!
- Anonyymi
Kun ihminen on kerran tajunnut totuuden ja tullut uskoon, eli on uudestisyntynyt, saanut Jumalan elävän pyhän hengen kuolleen henkensä tilalle, hän ei voi menettää pelastustaan. Jotkut saattavat luopua uskostaan, mutta he eivät siinä tapauksessa luultavasti koskaan vielä oikeassa uskossa olleetkaan. Minulle kävi niin. Olin nuorena jossain epämääräisessä Ristin Voitto -uskossa, joka sitten haihtui, kun new age -hörhö mieheni astui kuvaan ihmisviisaudessaan. Tulin uskoon oikeasti vasta vanhemmalla iällä. Nyt tiedän, mihin uskon. Tiedän, että meidän jokaisen ainoa pelastus on Jeesuksen vuodattama syntiensovitusveri.
Et siis voi johdattaa ketään uudestisyntynyttä uskovaa helvettiin. Itsellesi kyllä kasaat yhä enemmän rangaistusta, jos aiot viettää ikuisuutesi helvetissä. Jumalalla on kyllä sinullekin armo tarjolla. Sinun tarvitsee vain ottaa se vastaan.
- Anonyymi
Minä kohtasin tuputtajan terv keskuksen labran odotustilassa. Aluksi hän uitti vaivihkaa ajatuksiaan yleisölle. Sitten hän aloitti julistuksensa. Puutuin asiaan asiallisesti. Sanoin hänelle, että uskonto on yksityisasia. Hän sanoi, että jumalalle mikään ei ole yksityisasia. Minä sanoin, että. kuuluuko hänelle toisten yksityisasiat. Sitten hän vielä jänkytti. Sitten mulla meni hermo, ja sanoin, että olen tässä ollut 12 tuntia syömättä ja juomatta ja mulla on herkät korvat melulle, voitko lopettaa. Vieressäni istuva hieno nainen katsoi minua ja hymyili varovaisesti. Ihmiset kun eivät kehtaa sanoa julkisesti suoraan näille uskisterroristelle, vaikka heitä ketuttaa äänimaiseman hallinnan halu. Suomalainen kun on niin kohtelias kaikille pöljille, vaikka ei tarvitsisi. Tämä raamattu-uskoisten levittäytymisen hinku on todella törkeätä ja käsittämättöntä.
- Anonyymi
Mua ei häiritse. Kukin tulkoon onnelliseksi uskossaan, jos ei riko lakia, ei sekaannu alaikäisiin, ei tuomitse, ei häiriköi, ei puhu vihapuhetta eikä ole olevinaan parempi ihminen jonka puolella Juamala on!
Olen kutsunut jehoviakin kahville, kun räntäsateessa yrittivät saada työtään tehtyä. käännytystä. Säälitti.- Anonyymi
Anteeksianto on tarjolla vain niille, jotka tuomitsevat syntisyytensä ja ottavat vastaan sovituksen Jeesuksen uhriveressä. Sellainen 'korvasyyhyyn' hymistely ei ketään pelasta, joka höpisee, että Jumala ei muka tuomitse homoutta tai pakanauskontoja ja että kaikki pääsevät taivaaseen tai että Jumalaa ei ole.
Jokainen, joka kuulee, ymmärtää, uskoo ja oman syntisyytensä kohdalle vastaanottaa evankeliumin (1 Cor 15:1-4), pelastuu. Pelastumistaan ei voi menettää.
- Anonyymi
Kun uskova kysyy joltakin, onko hän pelastunut, hän saa yleensä vastauksen, joka on yksi näistä: toinen suuttuu, pilkkaa tai ilahtuu kysymyksestä. Ymmärrätte varmaan, miten vastaa pakana, miten tekopyhä uskonnollinen ja miten taas toinen uskova.
- Anonyymi
Koen, että uskovaiset ovat ystävällisiä ja hienotunteisia, kuten itsekkin olen.
Heillä on lähetyskäskynsä, mutta koska en ole kiinnostunut, niin puhe kääntyy muuhun. - Anonyymi
Ainoat, jotka jotakin tuputtaa ovat ateistit. Olisi se sitten paikkaansa pitämättömiä väitteitä ateismista tai väkivallankäytöllä flirttailua, niin lopputulema on sama.
Ateismin kohtaaminen pitää aloittaa ateismista tiedettävien faktojen ja tosiasioiden esilletuomisella. Ja siihen ateismista keskustelun palsta on hyvä paikka.
Paitsi, jos esim. väkivaltainen ateisti lähestyy veitsen kanssa juhannusyössä. Tällöin on syytä toteuttaa ympäristön tarkkailua ja välttää epämääräisiä kohteita, kiertämällä ne kaukaa ja olemalla yhteydessä viranomaisiin. Moni tietää, että väkivalta ja vihapuheista on enää kovin lyhyt matka vihaväkivällantekoihin.- Anonyymi
Ateismi tappaa sisällä ja puutarhassa. Kannattaa varoa, ettei joudu sen kanssa tekemisiin. Tai niiden, ateistien.
- Anonyymi
Ateistin kannattaa kohdata uskovainen rauhallisesti, jämäkästi ja kunnioittavasti – ilman provosoitumista. Tässä muutama selkeä periaate:
1. Säilytä maltti: Älä reagoi tunteella, vaikka toinen olisi uhkaileva. Maltillisuus vahvistaa omaa uskottavuutta ja estää kärjistymistä.
2. Rajoja kunnioittavasti mutta selkeästi: Tee selväksi, että et ole kiinnostunut uskonnollisesta käännytyksestä. Esimerkiksi: "Kunnioitan uskoasi, mutta en halua keskustella uskonnosta tällä tavalla."
3. Älä käy mukaan väittelyyn helvetistä tms.: Se ei edistä vuoropuhelua. Ohita uhkaukset tai tuo esiin, että uhkailu ei ole hedelmällinen tapa keskustella vakaumuksista.
4. Kysy tarvittaessa neutraaleja kysymyksiä: Jos haluat vuoropuhelua, voit kysyä esim. "Miksi tämä on sinulle tärkeää?" mutta vain jos se tuntuu mielekkäältä.
5. Pidä fokus ihmisessä, ei ideologiassa: Tunnista, että taustalla voi olla vilpitöntä huolta, pelkoa tai vakaumusta – ei henkilökohtaista hyökkäystä.
Vuoropuhelua voi syntyä vain molemminpuolisesta kunnioituksesta. Jos sitä ei ole, asiallinen vetäytyminen on täysin hyväksyttävää.- Anonyymi
Juttelin tossa muutama päivä sitten erään ei-uskonnollisen ihmisen kanssa. Hän sanoi, että jos esim pelastusarmeijalainen sanoo 'herran rauhaa' , hän kiittää ja sanoo, että samaa sinulle, niin teen itsekin.
Uskonkihkoilijoilta harvoin saa kunnioitusta, koska he haluavat hallita muita. Siksi, ja vain siksi heistä yleisesti ei tykätä. Vanha viisaus: Sitä saa mitä tilaa. Ja sitä marttyyriutta uskonkiihkoilijat haluavat, kun eivät muuhun pysty.
Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli
Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei1836652- 1531895
- 1131618
- 511340
Suureksi onneksesi on myönnettävä
Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️491083Möykkähulluus vaati kuolonuhrin
Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢411001Älä mies pidä mua pettäjänä
En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu98972Reeniähororeeniä
Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?5899Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.
Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan248891- 41859