.......olipa auto millainen tahansa. Kaikki muu on pelkkää kuvitelmaa.
Sähköautolla ajaa 3:lla eurolla sata kilometriä ja polttiksella se maksaa 10 -12 euroa....
76
452
Vastaukset
- Anonyymi
Edelleenkin kokonaiskulut on tärkeämpi, ei sähkö tai bensa. Ja suurelle osalle polttis tulee halvemmaksi.
- AnonyymiUUSI
Kokonaiskuluissa sähköauto on selvästi edullisin.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Kokonaiskuluissa sähköauto on selvästi edullisin.
Suurelle osalle sähköauto on kalliimpi vaihtoehto.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Suurelle osalle sähköauto on kalliimpi vaihtoehto.
Pakoputkiauto on kaikille kalliimpi kokonaiskuluissa.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Pakoputkiauto on kaikille kalliimpi kokonaiskuluissa.
Ei ole, mutta jokainen voi laskea tämän itse.
- Anonyymi
Sähköauto kestää sen 70 000km ja sen jälkeen valmis romuttamoon.Roskan kierrätystä parhaimmallaan.
- Anonyymi
Voihan sitä tuollaistakin siellä Esson baarissa väittää.
- AnonyymiUUSI
Latauksen hinta Etelä ja Keski-Euroopan latausasemilla on jo luokkaa 70 c/kWh. Kulutus 20 kWh sataselle, niin kulut 14 €. Ei siis ole yhtään halvempaa kuin polttiksella ajaminenkaan.
Myös kotimaasta löytyy huikeita lataushintoja. Kallein näkemäni pikalatauksen hinta oli 60 c/kWh, ekä se normi 40 c/kWh enää mitään halpaa ole.
Taloudellisessa mielessä sähköauto on järkevä valinta ainoastaan niille, joilla on tarpeenmukainen latausmahdollisuus kotona.
Meillä ajellaan puolisen vuotta "ilmaiseksi". Kaikki autoon tarvittava sähkö saadaan 5 kWp aurinkopaneeleista huhti-lokakuun välisenä aikana.- AnonyymiUUSI
Itse olen Suomen rajojen ulkopuolella maksanut latauksesta 29 snt/kWh ja Suomessa enimmillään 35 snt/kWh.
Onneksi kuitenkin latauksista 99% tapahtuu kotona, alle 10 snt/kWh hinnalla. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Itse olen Suomen rajojen ulkopuolella maksanut latauksesta 29 snt/kWh ja Suomessa enimmillään 35 snt/kWh.
Onneksi kuitenkin latauksista 99% tapahtuu kotona, alle 10 snt/kWh hinnalla."Onneksi kuitenkin latauksista 99% tapahtuu kotona, alle 10 snt/kWh hinnalla."
Polttispösilöt yrittävät epätoivoisesti tuoda esiin korkeita sähkönhintoja jossain Saksalaisella pikalatausasemalla. Niillä kustannuksilla ei ole mitään tekemistä sen kanssa mitä suomalainen tavis maksaa autonsa lataamisesta.
Tavis lataa autonsa kotona yöaikaan melkein ilmaisella pörssisähköllä. Siirtomaksu ja verot mukaan laskettuna menee selkeästi alle kaksi euroa per 100km. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
"Onneksi kuitenkin latauksista 99% tapahtuu kotona, alle 10 snt/kWh hinnalla."
Polttispösilöt yrittävät epätoivoisesti tuoda esiin korkeita sähkönhintoja jossain Saksalaisella pikalatausasemalla. Niillä kustannuksilla ei ole mitään tekemistä sen kanssa mitä suomalainen tavis maksaa autonsa lataamisesta.
Tavis lataa autonsa kotona yöaikaan melkein ilmaisella pörssisähköllä. Siirtomaksu ja verot mukaan laskettuna menee selkeästi alle kaksi euroa per 100km.Ja aivottomat sähköautofanaatikot eivät koskaan vaivaudu laskemaan kokonaiskuluja, jotka kalliissa sähköautossa ovat monta kertaa enemmän kuin normaalit bensakulut vuodessa.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ja aivottomat sähköautofanaatikot eivät koskaan vaivaudu laskemaan kokonaiskuluja, jotka kalliissa sähköautossa ovat monta kertaa enemmän kuin normaalit bensakulut vuodessa.
Ostin sähköauton aivan samanlaisilla euroilla kuin olin ostanut aiemmin polttiksia. Väliraha oli suurinpiirtein saman verran kun ostin kaksi vuotta vanhan käytetyn sähkiksen. Kokonaiskulut ovat pudonneet paljon kun ei tarvitse maksaa kalliita polttoaineveroja ja huoltokustannuksetkin putosivat reilusti.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ja aivottomat sähköautofanaatikot eivät koskaan vaivaudu laskemaan kokonaiskuluja, jotka kalliissa sähköautossa ovat monta kertaa enemmän kuin normaalit bensakulut vuodessa.
Aivottomat pakoputkipojat eivät ymmärrä, että pakoputkiautoista joutuu maksamaan ne samat kulut kuin sähköautoista ja vielä sen lisäksi kalliit huoltokulut ja vielä kalliimmat polttoainekulut.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Aivottomat pakoputkipojat eivät ymmärrä, että pakoputkiautoista joutuu maksamaan ne samat kulut kuin sähköautoista ja vielä sen lisäksi kalliit huoltokulut ja vielä kalliimmat polttoainekulut.
Polttisten kulut ovat alhaisempia kuin sähköautoissa ja nuo väitetyt alhaisemmat huoltokulut ovat huijausta. Voihan noita sähköautoja huoltaa vähemmän, mutta silloin ne myös hajoavat jatkuvasti. Sähköautojen vähäiset huollot ovat valetta. Teslankin kohdalla jos jättää auton huoltamatta, koska huolto-ohjelmaa ei ole niin auto hajoaa taatusti ja siitä ei tule korvausta, koska on ollut typerä ja jättänyt auton huoltamatta. Huolto-ohjelman puute ei tarkoita, että autoa ei kannata huoltaa.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
"Onneksi kuitenkin latauksista 99% tapahtuu kotona, alle 10 snt/kWh hinnalla."
Polttispösilöt yrittävät epätoivoisesti tuoda esiin korkeita sähkönhintoja jossain Saksalaisella pikalatausasemalla. Niillä kustannuksilla ei ole mitään tekemistä sen kanssa mitä suomalainen tavis maksaa autonsa lataamisesta.
Tavis lataa autonsa kotona yöaikaan melkein ilmaisella pörssisähköllä. Siirtomaksu ja verot mukaan laskettuna menee selkeästi alle kaksi euroa per 100km.En sähköautoilijana liene polttispöllö, vaan kun isolla osalla ihmisiä ei ole kotilatausmahdollisuutta. Kotimaan pikalatausasemilla 40 c/kWh on ihan normaali veloitus ja ulkomailla maksaa enemmänkin. En suosittelisi sähköauton hankintaa, jos pitää ladata muualla kuin kotona..
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
"Onneksi kuitenkin latauksista 99% tapahtuu kotona, alle 10 snt/kWh hinnalla."
Polttispösilöt yrittävät epätoivoisesti tuoda esiin korkeita sähkönhintoja jossain Saksalaisella pikalatausasemalla. Niillä kustannuksilla ei ole mitään tekemistä sen kanssa mitä suomalainen tavis maksaa autonsa lataamisesta.
Tavis lataa autonsa kotona yöaikaan melkein ilmaisella pörssisähköllä. Siirtomaksu ja verot mukaan laskettuna menee selkeästi alle kaksi euroa per 100km.Sorry, olen sähköautoilija(kin). On niillä merkitystä meille(kin), reissataanhan me ulkomailla autoillakin. Ja yleistäen merkitystä vielä enemmän, Suomi on itikan pissa itämeressä .
Tavis maksaa, mitä maksaa. Jos ei ole kotilatausmahdollisuutta, niin maksaa jo aika paljon - ei sitä kannata kaunistella.
- AnonyymiUUSI
Niin ja mikä oli ongelma?
- AnonyymiUUSI
Patterivatkaimissa eksoottiset = kalliit rengaskoot. Jos ei liukkaisiin kiinanihmeisiin tyydy, pelkkä rengaskulu 2 €/100 km.
Vakuutus maksaa 1500 €/vuosi. Yli satkun/kk. Arvonalenema pari ensimmäistä vuotta aika tarkalleen 1 €/h.
Eli jos päivän mittaan ajetaan 100 km, niin rengaskulu 2 €, latauksesta 3 €, arvonalenema 24 € ja vakuutuksen osuus 4,11 €. Ja edelleen puuttuu huoltokulut, tarvikkeet (pissapojan nesteet ym).
TM käyttötesteissä on saatu halvemman pään patterivatkaimien kokonaiskuluiksi 50 €/100 km, kun ajetaan 15 tkm/vuosi.- AnonyymiUUSI
Teslassani on aivan samat renkaat, kuin oli edellisessä dieselmersussani. Ja kaiken lisäksi Teslassa renkaat kuluu vähemmän.
Vakuutukset on Teslassa muutaman kympin halvemmat kuin oli mersussa.
Eikö olekin ikävää, kun fakta pilaa hyvät luulot. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Teslassani on aivan samat renkaat, kuin oli edellisessä dieselmersussani. Ja kaiken lisäksi Teslassa renkaat kuluu vähemmän.
Vakuutukset on Teslassa muutaman kympin halvemmat kuin oli mersussa.
Eikö olekin ikävää, kun fakta pilaa hyvät luulot.No, mersut ovatkin ylihintaisia romuja. Mersut eivät ole kymmeniin vuosiin ollut erityisen laadukkaita. Mersussa on premiumia ainoastaan hankintahinta ja todella korkeat korjauskustannukset. Melkein kaikissa muissa auutoissa korjauskustannukset ovat alle puolet Mersusta. Tämä sama pätee myös BMW:hen, Audiin ja Mersuun. Jokainen näistä on ylihinnoiteltuja ja niiden korjauskustannukset ovat markkinoiden korkeimpia. Sen takia niiden vakuutuksetkin ovat korkeita.
Eli sinä vertaat kahta markkinoiden paskimpiin kuuluvaa merkkiä. Sekä Mersu että Tesla on surkeita autoja. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
No, mersut ovatkin ylihintaisia romuja. Mersut eivät ole kymmeniin vuosiin ollut erityisen laadukkaita. Mersussa on premiumia ainoastaan hankintahinta ja todella korkeat korjauskustannukset. Melkein kaikissa muissa auutoissa korjauskustannukset ovat alle puolet Mersusta. Tämä sama pätee myös BMW:hen, Audiin ja Mersuun. Jokainen näistä on ylihinnoiteltuja ja niiden korjauskustannukset ovat markkinoiden korkeimpia. Sen takia niiden vakuutuksetkin ovat korkeita.
Eli sinä vertaat kahta markkinoiden paskimpiin kuuluvaa merkkiä. Sekä Mersu että Tesla on surkeita autoja.Ylipäätään joka kerta kun joku sanoo autoa Premium-autoksi niin ainoa mitä se tarkoittaa, että siinä kaikki maksaa enemmän. Premium-autoissa kaikki varaosat ja korjaukset ovat todella kalliita, eikä premium-autot ole edes luotettavia. Premium on huijausta.
- AnonyymiUUSI
Jospa nyt ei kirjoiteltaisi ihan p*skaa kun tutkittuakin tietoa on saatavana, esim. TM:n 60000km:n käyttötestausten muodossa. Sinun laskelmasi on hatusta vedettyjä ja perustuu pelkästään tunteeseen ja ennakkoluuloihin.
Aloitit rengasasioilla.
TM käyttötestasi pikkuauto Yaris hybridin ja täyssähkö suv ID.4:n osittain samaan aikaan. Vaikka ID.4:n rengaskoko on huiman suuri Yariksen renkaisiin verrattuna, ID.4:n rengaskulut olivat pienemmät kuin Yariksen. Yaris 1,10€/100km, ID.4 1,08€/100km. Ero ei ole suuri, mutta kuitenkin selvä ja nimenomaan toisinpäin kuin kuvittelet.
Vakuutukset
Vakuutusten hinta riippuu ihan ottajasta ja paikkakunnasta. Itselläni on täydet bonukset, enkä asu Helsingissä. Aikaisempi autoni oli D-segmentin diesel-farkku, nyt ID.4. Vakuutuksissa on eroa pari kymppiä vuodessa, eikä lähellekään 1500 euroa/vuosi.
Käyttötestien kokonaiskuluista. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Jospa nyt ei kirjoiteltaisi ihan p*skaa kun tutkittuakin tietoa on saatavana, esim. TM:n 60000km:n käyttötestausten muodossa. Sinun laskelmasi on hatusta vedettyjä ja perustuu pelkästään tunteeseen ja ennakkoluuloihin.
Aloitit rengasasioilla.
TM käyttötestasi pikkuauto Yaris hybridin ja täyssähkö suv ID.4:n osittain samaan aikaan. Vaikka ID.4:n rengaskoko on huiman suuri Yariksen renkaisiin verrattuna, ID.4:n rengaskulut olivat pienemmät kuin Yariksen. Yaris 1,10€/100km, ID.4 1,08€/100km. Ero ei ole suuri, mutta kuitenkin selvä ja nimenomaan toisinpäin kuin kuvittelet.
Vakuutukset
Vakuutusten hinta riippuu ihan ottajasta ja paikkakunnasta. Itselläni on täydet bonukset, enkä asu Helsingissä. Aikaisempi autoni oli D-segmentin diesel-farkku, nyt ID.4. Vakuutuksissa on eroa pari kymppiä vuodessa, eikä lähellekään 1500 euroa/vuosi.
Käyttötestien kokonaiskuluista.Käyttötestien kokonaiskuluista:
Yaris hybridin kokonaiskulut olivat 37,56€/100km, ID.4:n 45,21€/100km. Jälkimmäisen suuremmat kokonaiskulut tulevat tietenkin auton suuremmasta kokoluokasta johtuen korkeammasta hankintahinnasta. Varsinaiset käyttökulut olivat sitten ID.4:ssä n. 3000€ pienemmät.
https://cdn.tekniikanmaailma.fi/wp-content/uploads/s3/2023/01/04134122/graafi_kayttotestikulut_png.png
https://cdn.tekniikanmaailma.fi/wp-content/uploads/s3/2022/09/01101933/graafi_kayttotestikulut_png.png - AnonyymiUUSI
Haluat tietenkin kertoa missä "halvemman pään patterivatkaimessa" kokonaiskuluiksi TM:n 60000km:n käyttötestissä on saatu 50 €/100 km, kun ajetaan 15 tkm/vuosi, ettet ihan valehtelijaksi leimautuisi! Varsinkin kun TM ei ilmoita käyttötestien kuluja 15000km/vuosi ajosuoritteella.
- AnonyymiUUSI
Autoa vaihtaessa sitten haaveet kaatuu kun kuulee hyvityshinnan.
- AnonyymiUUSI
Entä sitten, polttoaine on pienin kulu autoilussa,
ellei ajele jollain ikälopulla romulla.- AnonyymiUUSI
Onhan se kuitenkin kotiinpäin kun km kustannukset putoaa 12 eurosta alle kahteen euroon. Jos ajaa esim 20.000km vuodessa niin ero on 2.000 euroa. Ei mikään pikkuraha.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Onhan se kuitenkin kotiinpäin kun km kustannukset putoaa 12 eurosta alle kahteen euroon. Jos ajaa esim 20.000km vuodessa niin ero on 2.000 euroa. Ei mikään pikkuraha.
Ja edelleen todistat sähköautofanaatikkojen olevan laskukyvyttömiä idiootteja. Jopa tuo on pikkuruista verrattuna autoilun muihin kuluihin, varsinkin kalliiden sähköautojen muihin kuluihin. Useimmille polttis on edelleen halvempi vaihtoehto.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ja edelleen todistat sähköautofanaatikkojen olevan laskukyvyttömiä idiootteja. Jopa tuo on pikkuruista verrattuna autoilun muihin kuluihin, varsinkin kalliiden sähköautojen muihin kuluihin. Useimmille polttis on edelleen halvempi vaihtoehto.
Ne muut kulut ovat polttiksessa samansuuruiset kuin sähköautossa. Poislukien huoltokulut jotka ovat polttiksessa moninkertaiset.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ne muut kulut ovat polttiksessa samansuuruiset kuin sähköautossa. Poislukien huoltokulut jotka ovat polttiksessa moninkertaiset.
No, käyttökelpoisten sähköautojen hinnat lähtevät muutamasta kymppitonnista kun taas hyviä polttiksia saa alle kymppitonnilla. Jopa kaikki alle 20 tonnin käytetyt sähköautot ovat täysin käyttökelvottomia romuja. Joten pääomakustannukset ovat todella paljon kalliimpia sähköautoissa kuin polttiksissa. Lisäksi nykyiset uudet sähköautot ovat kaikki surkeita kertakäyttöromuja.
Edelleen sanon, että useimmille suomalaisille sähköauto on paljon kalliimpi kuin polttis vaikka harhaiset sähköautofanaatikot muuta väittävät. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
No, käyttökelpoisten sähköautojen hinnat lähtevät muutamasta kymppitonnista kun taas hyviä polttiksia saa alle kymppitonnilla. Jopa kaikki alle 20 tonnin käytetyt sähköautot ovat täysin käyttökelvottomia romuja. Joten pääomakustannukset ovat todella paljon kalliimpia sähköautoissa kuin polttiksissa. Lisäksi nykyiset uudet sähköautot ovat kaikki surkeita kertakäyttöromuja.
Edelleen sanon, että useimmille suomalaisille sähköauto on paljon kalliimpi kuin polttis vaikka harhaiset sähköautofanaatikot muuta väittävät." hyviä polttiksia saa alle kymppitonnilla"
Ei ole koskaan tullut mieleen ostaa tuollaista. Kun on tottunut ajamaan paremmalla autolla niin sähköauton saa suurinpiirtein samalla rahalla kuin polttiksen.
- AnonyymiUUSI
Mun polttiksella diiseli maksaa 6,75 €/ 100 km . Tuo on vuotuisen keskikulutuksen mukaan laskettu .
- AnonyymiUUSI
Yhdenkään dieselin ympärivuotinen keskikulutus ei ole alle 4,5 l/100km.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Yhdenkään dieselin ympärivuotinen keskikulutus ei ole alle 4,5 l/100km.
Peugeot 2008 Hdi e mallia 2015 ei vie tuon enempää . Varmaakin tiedän tuon asian paremmin kuin sinä, ajettuani tuolla autolla 170 tkm/ 7 vuotta . Ja ajan vieläkin .
- AnonyymiUUSI
Sähköautolla palaa kyllä 10-20 kertaa enemmän euroja kk ja vuodessa. Kuin edullisesti ostetussa bensassa tai 2 penkin dieselillä.
Siksi en osta turhaan koska hyötyä en saa, ei taloudellista tai muuta. Voi maksaa joku muu jos haluaa.
Polttomoottoriauto "ajaa" euroja omalle tilille vaikka se seisoisi omakotitalon isolla pihalla tai kun sillä liikutaan. Tuollahan se on, pitääkin käydä stihlin painepesurilla huuhtelmassa, imuroimassa tallin edessä, hoitoaineita sisätiloihin. Hyviä aineita ja edullisia puola laisilta merkeillä K2 ja muut. 1L pullo pesuainetta 1,70eur
Jää 7-10 eur Tokmannin ja motonet korrekti toiseksi. Hirvittävä kate näissä todellisten valmistuskulujen päällä.- AnonyymiUUSI
"Kuin edullisesti ostetussa bensassa tai 2 penkin dieselillä."
On ihmisiä joita ei kiinnosta ajaa tuollaisella autolla. Vaikka sellaisen saisi ilmaiseksi. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
"Kuin edullisesti ostetussa bensassa tai 2 penkin dieselillä."
On ihmisiä joita ei kiinnosta ajaa tuollaisella autolla. Vaikka sellaisen saisi ilmaiseksi.Tietenkin on .
- AnonyymiUUSI
"Ja edelleen todistat sähköautofanaatikkojen olevan laskukyvyttömiä idiootteja. "
Sanotaanko näin että mun laskupää on mahdollistanut mulle sellaisen duunin että ei tarvii ajaa millään kolmen tonnin pommilla.
Eikä se vähän parempi auto ole mitenkään pois muusta elämästä. Kaksi hyvässä palkkatyössä käyvää mahdollistaa paljon asioita perheessä.- AnonyymiUUSI
Ehkä ei, mutta olette tehokkaita tuhoamaan rahanne kalliiseen peltileluun.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ehkä ei, mutta olette tehokkaita tuhoamaan rahanne kalliiseen peltileluun.
Jokainen käyttää rahansa niinkuin huvittaa. Olen jo varmistanut että mun lapselle jää aivan mukava pesämuna kun minusta aika jättää.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Jokainen käyttää rahansa niinkuin huvittaa. Olen jo varmistanut että mun lapselle jää aivan mukava pesämuna kun minusta aika jättää.
Miksi siis kituuttaisin jollain kolmen tonnin corollalla?
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Miksi siis kituuttaisin jollain kolmen tonnin corollalla?
Ja tämä on tilanne Suomessa työtätekevissä perheissä noin yleensäkin. Tällä palstalla on täysin ylikorostunut luusereiden valitus.
Suomi on maailman rikkaimpia maita ja erittäin tasa-arvoinen sen rikkauden jakamisen suhteen. Täällä ei tarvitse aivan valtavasti suorittaa että saa mukavan elämän. Sellaisen jossa ei tarvii ajaa kolmen tonnin corollan paskalla. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ja tämä on tilanne Suomessa työtätekevissä perheissä noin yleensäkin. Tällä palstalla on täysin ylikorostunut luusereiden valitus.
Suomi on maailman rikkaimpia maita ja erittäin tasa-arvoinen sen rikkauden jakamisen suhteen. Täällä ei tarvitse aivan valtavasti suorittaa että saa mukavan elämän. Sellaisen jossa ei tarvii ajaa kolmen tonnin corollan paskalla.Ai, onko Suomi muka maailman rikkaimpia maita? Älä nyt jauha paskaa. Suomi ei enää ole erityisen rikas. Normaalilla keskituloisella ei ole mitään järkeä laittaa useita kymppitonneja rahaa johonkin sähköauton kaltaiseen ylihintaiseen peniksenjatkeeseen. Ylipäätään autoon rahansa laittaminen on idiotismin huippu.
Eikä kallis auto tee elämää mukavaksi, tuo on naurettavan typerä väite.
Kolmen tonnin corollalla ajaminen on useimmille järkevää. Varsinkin kun suuri osa sähköautoista on huonompia kuin vanha corolla. Esimerkiksi Teslat ovat markkinoiden surkeimpia autoja.
- AnonyymiUUSI
"Ai, onko Suomi muka maailman rikkaimpia maita? Älä nyt jauha paskaa. Suomi ei enää ole erityisen rikas."
Puhuit nyt itsesi pussiin. Suomi on on yksi maailman rikkaimmista maista per capita. Se on eri asia kuin olla erityisen rikas.
Suomessa on ilmainen koulutus jokaiselle jolla riittää kiinnostusta kouluttaa itsensä hyvään duuniin. Lisäksi Suomessa voi pärjätä erittäin hyvin taloudellisesti ilman korkeakoulututkintoa jos ei pelkää töitä.- AnonyymiUUSI
Tuo sinun tilastosi ei huomioi mitenkään hintatasoa tai edes veroja. Monissa maissa hintataso on huomattavasti alempi kuten myös verot. Lisäksi Suomi on jo tipahtanut suunnilleen EU:n keskitasolle tai sen alle kotitalouksien tuloissa. Suomaslaiset eivät ole lähelläkään maailman kärkeä tuloissa eikä varallisuudessa.
Lisäksi edes Suomessa ei keskituloisen kannata haaskata kymppitonneja uuteen autoon. Se olisi suorastaan naurettavan typerää.
Lisäksi nykyisellä talouskehityksellä Suomi tippuu EU:n pohjalle taloudessa. Ainakin työttömyydessä Suomen tilanne on katastrofaalinen eikä tilanne ole parantumassa. Suomen talous on tuhoutumassa ja siihen kannattaa kotitalouksien varautua. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Tuo sinun tilastosi ei huomioi mitenkään hintatasoa tai edes veroja. Monissa maissa hintataso on huomattavasti alempi kuten myös verot. Lisäksi Suomi on jo tipahtanut suunnilleen EU:n keskitasolle tai sen alle kotitalouksien tuloissa. Suomaslaiset eivät ole lähelläkään maailman kärkeä tuloissa eikä varallisuudessa.
Lisäksi edes Suomessa ei keskituloisen kannata haaskata kymppitonneja uuteen autoon. Se olisi suorastaan naurettavan typerää.
Lisäksi nykyisellä talouskehityksellä Suomi tippuu EU:n pohjalle taloudessa. Ainakin työttömyydessä Suomen tilanne on katastrofaalinen eikä tilanne ole parantumassa. Suomen talous on tuhoutumassa ja siihen kannattaa kotitalouksien varautua."Suomessa on ilmainen koulutus jokaiselle jolla riittää kiinnostusta kouluttaa itsensä hyvään duuniin. Lisäksi Suomessa voi pärjätä erittäin hyvin taloudellisesti ilman korkeakoulututkintoa jos ei pelkää töitä."
Nykyään hyvissä paikoissa on 100-200 hakijaa yhtä työpaikkaa kohti. Pahimmillaan yhteen työpaikkaan on 500 hakijaa. Tämä kertoo nykyisestä tilanteesta. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
"Suomessa on ilmainen koulutus jokaiselle jolla riittää kiinnostusta kouluttaa itsensä hyvään duuniin. Lisäksi Suomessa voi pärjätä erittäin hyvin taloudellisesti ilman korkeakoulututkintoa jos ei pelkää töitä."
Nykyään hyvissä paikoissa on 100-200 hakijaa yhtä työpaikkaa kohti. Pahimmillaan yhteen työpaikkaan on 500 hakijaa. Tämä kertoo nykyisestä tilanteesta.Tarkkaan ottaen tuo 100-200 hakijaa on myös yhtä 2 kuukauden harjoittelupaikkaa kohti nykyään. Jopa harjoittelijapaikan saaminen on erittäin vaikeaa.
- AnonyymiUUSI
Miten määrittelet " yksi rikkaimmista " ? Mikä on nykyinen sijoitus tuolla per capita ?
- AnonyymiUUSI
Korkeakoulututkinnolla voi pyyhkiä takapuolensa nykyään. Noita oppiarvoja on itselläkin parikin kappaletta, mutta ei niillä töitä saa. Koulutus ei takaa nykyään mitään työpaikkaa. Nyt täytyy muistaa, että jos raha jakautuisi tasaisesti kaikille, Suomi olisi ehkä rikas. Mutta, kun tosielämässä näin ei ole, vaan raha jakaantuu epätasaisesti siten, että raha menee rahan luo ja kansa on köyhää. Aika moni elää kädestä suuhun ja pankkitili on palkkapäivänä nollilla tai jopa vähän alle. Suomessa myös eläkeläisten määrä kasvaa jatkuvasti ja voin kertoa, että sitä yllättyy, kuinka pieni se eläke onkaan palkkaan nähden. Siitä ei jää säästöön mitään ja punaliputetut tuotteet kaupassa livahtavat ensimmäisenä ostoskärryyn. Ei kansaneläkkeillä paljon sähköautoja ostella. Kyllä se on se muutaman tonnin kauppakassi, jossa ei (onneksi) ole mitään ylimääräisiä kalliita sähköhärpäkkeitä, eikä katalysaattoreita, joita ei itse voi kotikonstein korjata, joka siellä kotikoivun alla ulkosalla odottaa sitä kerran viikossa tapahtuvaa kauppareissua neljänkymmenen kilometrin päähän hiekkatietä pitkin lähimpään kirkonkylään.
- AnonyymiUUSI
"Eikä kallis auto tee elämää mukavaksi, tuo on naurettavan typerä väite."
En ole koskaan sellaista väittänytkään. Opettele lukemaan.
Kun elämä on muuten kohdallaan niin ei ole mitään syytä kurjistaa sitä ajamalla jollain kolmen tonnin Corollalla.- AnonyymiUUSI
Juuri tätä sinä epäsuoraan väitit senkin valehtelija.
"Kun elämä on muuten kohdallaan niin ei ole mitään syytä kurjistaa sitä ajamalla jollain kolmen tonnin Corollalla."
Kun elämä on muuten kohdillaan niin ei mitään syytä kurjistaa sitä haaskaamalla useita kymppitonneja autoon eli ylihintaiseen peniksenjatkeeseen.
- AnonyymiUUSI
Ensimmäiset sata kilsaa sähköautolla maksaa semmoiset 50003 euroa. Polttiksia, kun ei enää saa kuin käytettynä, niin se sata kilsaa maksaa noin 5010 e.
Kaikki muu on pelkkää kuvittelua.- AnonyymiUUSI
"Polttiksia, kun ei enää saa kuin käytettynä,"
Missä on se autotehdas joka valmistaa käytettyjä polttiksia?
Käytettynä voi ostaa vain autoja jonka joku on ostanut uutena. Nyt uuden polttiksen ostava saa käteensä todellisen mustapekka-kortin. Niistä ei saa käytettynä mitään. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
"Polttiksia, kun ei enää saa kuin käytettynä,"
Missä on se autotehdas joka valmistaa käytettyjä polttiksia?
Käytettynä voi ostaa vain autoja jonka joku on ostanut uutena. Nyt uuden polttiksen ostava saa käteensä todellisen mustapekka-kortin. Niistä ei saa käytettynä mitään."Nyt uuden polttiksen ostava saa käteensä todellisen mustapekka-kortin. Niistä ei saa käytettynä mitään."
Hah hah haa... Naurettavan typerä sähköautofanaatikko taas keksii valheita päästään. Jopa Norjassa vielä paljon kysyntää käytetyille polttiksille, vaikka pääosa uusista autoista onkin sähköautoja. Käytetyille polttiksille on riittää kysyntää vielä kymmenien vuosien ajan. Niiden arvo ei alene yhtään nopeammin kuin sähköautojenkaan. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
"Polttiksia, kun ei enää saa kuin käytettynä,"
Missä on se autotehdas joka valmistaa käytettyjä polttiksia?
Käytettynä voi ostaa vain autoja jonka joku on ostanut uutena. Nyt uuden polttiksen ostava saa käteensä todellisen mustapekka-kortin. Niistä ei saa käytettynä mitään.Ei ollut kyse autojen valmistamisesta, vaan myynnistä. Uusia polttiksia ei vaan enää tehdä, jos tehtäisiin, niin kysyntää olisi.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ei ollut kyse autojen valmistamisesta, vaan myynnistä. Uusia polttiksia ei vaan enää tehdä, jos tehtäisiin, niin kysyntää olisi.
Järjettömin väite koskaan. Polttiksia tehdään juuri niin paljin kuin niitä menee kaupaksi. Yhdellekään polttiksen ostajalle ei myydä eioota. Jokaiselle polttista haluavalle ostajalle kyllä löytyy sellainen kaupan hyllyltä.
Kokeilepa vaikka itse mennä autokauppaan ja sano että haluat ostaa polttiksen. varmasti löytyy sellainen. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Järjettömin väite koskaan. Polttiksia tehdään juuri niin paljin kuin niitä menee kaupaksi. Yhdellekään polttiksen ostajalle ei myydä eioota. Jokaiselle polttista haluavalle ostajalle kyllä löytyy sellainen kaupan hyllyltä.
Kokeilepa vaikka itse mennä autokauppaan ja sano että haluat ostaa polttiksen. varmasti löytyy sellainen.Polttisten valmistusta on rajoitettu, koska EU on näin määrännyt ja asettanut autovalmistajille suuret sakot, jos polttiksia valmistetaan enemmän. Sen takia autovalmistajat rajoittavat niiden valmistusta, vaikka kysyntää riittäisikin.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Polttisten valmistusta on rajoitettu, koska EU on näin määrännyt ja asettanut autovalmistajille suuret sakot, jos polttiksia valmistetaan enemmän. Sen takia autovalmistajat rajoittavat niiden valmistusta, vaikka kysyntää riittäisikin.
Maalaisjärjen realismi on kuitenkin se että voit kävellä mihin tahansa autokauppaan ja ostaa niin monta polttista kuin haluat. Niitä on joka autokaupan hyllyt pullollaan. Ja tämä tilanne jatkuu ainakin vuoteen 2035 saakka.
Teet teoreettisen ongelman asiasta jota oikeassa maailmassa ei ole edes olemassa. Eikä tule kymmeneen vuoteen. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Maalaisjärjen realismi on kuitenkin se että voit kävellä mihin tahansa autokauppaan ja ostaa niin monta polttista kuin haluat. Niitä on joka autokaupan hyllyt pullollaan. Ja tämä tilanne jatkuu ainakin vuoteen 2035 saakka.
Teet teoreettisen ongelman asiasta jota oikeassa maailmassa ei ole edes olemassa. Eikä tule kymmeneen vuoteen.Ja tuo ei ole teoreettinen ongelma, koska autovalmistajat ovat joutuneet jo käynnistämään uudestaan polttomoottoriautojen tehtaita, kun kysyntää on polttiksille enemmän kuin on valmistusta. Toki ne joutuvat maksamaan sakkoja, mutta sakoista huolimatta valmistusta jatketaan. Sähköautoja valmistetaan enemmän kuin niille on kysyntää ja osa uusista sähköautoista viedään suoraan kierrätykseen kun ostajia ei löydy.
Varsinkin Kiinassa tuotetaan miljoonia ylimääräisiä sähköautoja, joita kukaan ei osta. Tästä löytyy ihan todisteitakin. Vaikka BYD:kin kehuskelee tuotannollaan niin oikeasti suurta osaa siitä kukaan ei osta. Nuo luvut ovat huijausta. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ja tuo ei ole teoreettinen ongelma, koska autovalmistajat ovat joutuneet jo käynnistämään uudestaan polttomoottoriautojen tehtaita, kun kysyntää on polttiksille enemmän kuin on valmistusta. Toki ne joutuvat maksamaan sakkoja, mutta sakoista huolimatta valmistusta jatketaan. Sähköautoja valmistetaan enemmän kuin niille on kysyntää ja osa uusista sähköautoista viedään suoraan kierrätykseen kun ostajia ei löydy.
Varsinkin Kiinassa tuotetaan miljoonia ylimääräisiä sähköautoja, joita kukaan ei osta. Tästä löytyy ihan todisteitakin. Vaikka BYD:kin kehuskelee tuotannollaan niin oikeasti suurta osaa siitä kukaan ei osta. Nuo luvut ovat huijausta."Ja tuo ei ole teoreettinen ongelma, "
Kyllä se on pelkkää teoreettista paskanjauhantaa. Sinä tai minä voimme kävellä huomenna autokauppaa ja ostaa sieltä niin monta polttisautoa kuin huvittaa. Ei mitään rajoituksia.
- AnonyymiUUSI
"Kun elämä on muuten kohdillaan niin ei mitään syytä kurjistaa sitä haaskaamalla useita kymppitonneja autoon eli ylihintaiseen peniksenjatkeeseen."
En yt oikein pysty parhaalla tahdollakaan nimeämään yhtään asiaa mistä meidän perheessä olisi pitänyt luopua sen takia että emme halua ajaa jollain kolmen tonnin Corollalla.
No ehkä meidän rahastotilillä olisi enemmän rahaa mutta niinkuin sanoin niin niin jälkipolville jää joka tapauksessa vähintään riittävä pesämuna.- AnonyymiUUSI
On niitä muitakin käytettyjä autoja kuin kolmen tonnin corolla, mutta harhainen kuplassa elävä eliitti-idiootti vain toistaa tuota.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
On niitä muitakin käytettyjä autoja kuin kolmen tonnin corolla, mutta harhainen kuplassa elävä eliitti-idiootti vain toistaa tuota.
Tiedän. Ostin itsekin sähköautoni käytettynä niinkuin olen ostanut useimmat polttiksenikin.
Sanoisin että sulla on suurempi sokea piste kun kuvittelet että sähköautoja pystyy ostamaan vain uutena sikahinnalla. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Tiedän. Ostin itsekin sähköautoni käytettynä niinkuin olen ostanut useimmat polttiksenikin.
Sanoisin että sulla on suurempi sokea piste kun kuvittelet että sähköautoja pystyy ostamaan vain uutena sikahinnalla.Ja käytetyt sähköautot vasta ovatkin sikahinnoiteltuja. Kaikki alle 20 tonnin käytetyt sähköautot ovat käyttökelvottomia romuja eikä 20-30 tonnin hintaluokassa olevat käytetyt sähköautotkaan kovin hyviä ole.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ja käytetyt sähköautot vasta ovatkin sikahinnoiteltuja. Kaikki alle 20 tonnin käytetyt sähköautot ovat käyttökelvottomia romuja eikä 20-30 tonnin hintaluokassa olevat käytetyt sähköautotkaan kovin hyviä ole.
"Ja käytetyt sähköautot vasta ovatkin sikahinnoiteltuja. "
Tuo on yksi tapa sanoa että sähköautojen arvonalenema on minimaalinen ja ne pitävät hyvin arvonsa.
Yksi syy lisää ostaa sähköauto minimaalisten käyttökustannusten lisäksi. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
"Ja käytetyt sähköautot vasta ovatkin sikahinnoiteltuja. "
Tuo on yksi tapa sanoa että sähköautojen arvonalenema on minimaalinen ja ne pitävät hyvin arvonsa.
Yksi syy lisää ostaa sähköauto minimaalisten käyttökustannusten lisäksi.Ei tarkoita, koska alkuperäinen hintakin on ollut järjettömän korkea ja nuo idiootit sähköautofanaatikot pyytävät surkeasta paskasta järjetöntä hintaa. Ja lisäksi käyttökelpoisia sähköautoja on valmistettu vain pari vuotta ja kaikki yli pari vuotta vanhat sähköautot ovat käyttökelvottomia romuja. Jostain 10 vuotta vanhasta Leafistakin kehdataan pyytää 5-10 tonnia vaikka se kelpaa lähinnä romuttamolle kierrätettäväksi.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ei tarkoita, koska alkuperäinen hintakin on ollut järjettömän korkea ja nuo idiootit sähköautofanaatikot pyytävät surkeasta paskasta järjetöntä hintaa. Ja lisäksi käyttökelpoisia sähköautoja on valmistettu vain pari vuotta ja kaikki yli pari vuotta vanhat sähköautot ovat käyttökelvottomia romuja. Jostain 10 vuotta vanhasta Leafistakin kehdataan pyytää 5-10 tonnia vaikka se kelpaa lähinnä romuttamolle kierrätettäväksi.
"Jostain 10 vuotta vanhasta Leafistakin kehdataan pyytää 5-10 tonnia vaikka se kelpaa lähinnä romuttamolle kierrätettäväksi."
En minäkään tuollaista ostaisi. Enkä myöskään samanikäistä polttista.
Tuossa on ongelmana ikä, ei käyttövoima, - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
"Jostain 10 vuotta vanhasta Leafistakin kehdataan pyytää 5-10 tonnia vaikka se kelpaa lähinnä romuttamolle kierrätettäväksi."
En minäkään tuollaista ostaisi. Enkä myöskään samanikäistä polttista.
Tuossa on ongelmana ikä, ei käyttövoima,Hah hah vaan, 10 vuotta vanha auto ei ole edes erityisen vanha auto, pikemminkin melko uusi auto. Varsinkin kun pian suomalaisten liikenteessä olevien autojen keski-ikä on pian 14 vuotta ja keski-ikä vain nousee koko ajan. Ja autojen keskimääräinen romutusikä on noin 23 vuotta eli niin kauan autot ovat liikenteessä.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Hah hah vaan, 10 vuotta vanha auto ei ole edes erityisen vanha auto, pikemminkin melko uusi auto. Varsinkin kun pian suomalaisten liikenteessä olevien autojen keski-ikä on pian 14 vuotta ja keski-ikä vain nousee koko ajan. Ja autojen keskimääräinen romutusikä on noin 23 vuotta eli niin kauan autot ovat liikenteessä.
"autojen keskimääräinen romutusikä on noin 23 vuotta eli niin kauan autot ovat liikenteessä."
Varmaan joo mutta en ole henkilökohtaisesti kiinnostunut niiden yli-ikäisten katiskojen tekohengityksellä tapahtuvasta liikenteessä pitämisestä.
Sain siitä auton rassaamisesta tarpeeksi 80-luvulla köyhänä opiskelijana. Sitten sain vakituisen duunin ja olen ajanut autoilla joita ei tarvitse rassailla.
- AnonyymiUUSI
"10 vuotta vanha auto ei ole edes erityisen vanha auto, pikemminkin melko uusi auto. "
Aivan vaan esimerkkinä sanon että 10 vuotta vanhassa dieselissä on todella suuri määrä päästöihin liittyvää härpäkettä joiden porsiminen maksaa aivan maltaita. Ja se porsiminen tulee aivan varmasti vastaan.
Samoin bensavehkeissä on luvassa erittäin kalliita remontteja kun anturit alkavat brakaamaan.
Ja sitten tietenkin on nämä Toyotan hybridit joissa on sekä sähköauton että bensa-auton kaikki rikkoutuva tekniikka.- AnonyymiUUSI
Silti ne rikkoutuu harvemmin kuin vagenit. Eikö olekin outoa.
- AnonyymiUUSI
"joka siellä kotikoivun alla ulkosalla odottaa sitä kerran viikossa tapahtuvaa kauppareissua neljänkymmenen kilometrin päähän hiekkatietä pitkin lähimpään kirkonkylään."
Kai ymmärrät että kuvailet jotain Suomi-filmin leffaa jossa pääosissa oli Tauno Palo ja Ansa Ikonen? En väitä etteikö tuollaista elämää olisi tänä päivänä Suomessa mutta melko marginaalissa mennään. - AnonyymiUUSI
Kukakohan se ei ymmärrä?
Onhan *hienoissa* rannekellossakin fyysiset viisarit ja koneisto arvokkaampia kuin digitaalinäyttö nettiyhteydellä synkattuna atomiaikaan. Ei se, että aikaa voi näyttää digitaalinäytöllä, ole syrjäyttänyt *koneistoja* *hienoissa* kelloissa. Sitä sanotaan estetiikaksi ja se on osa kulttuuria.
Sama juttu on autoissa. Hienoissa autoissa on kone ja vaihteisto ja kytkin. Ne ovat teknisesti monimutkaisia ja hienostuneita. Niihin kohdistuu intohimoja. On sallittua nauttia elämästä!
Voi olla, että pääset liikkumaan paikasta toiseen pattereilla ja sähkömoottorilla ja ilman vaiheistoa ja mekaanista kytkintä ja autollasi on jatkuva nettiyhteys, mutta siitä puuttuu autoilun tyyli ja tuntu. Kysy keneltä tahansa konservatiivilta. Hienossa autossa on mittaristo ja mittareissa on viisarit... Niissä on aina sisustus - mikä suorastaan puuttuu Tesloista. Capisce? - AnonyymiUUSI
Tampereella joukkoliikenteen vuosilippu maksaa 460euroa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alahan tulla paikkaamaan tekojas
Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.315057- 343476
Onko kenellekään muulle käynyt niin
Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk1833214- 112307
- 281917
- 121848
- 1611803
- 1051320
- 141139
- 1371127