Armolahjan saaminen

Anonyymi-ap

Armolahja on käyttöä varten.
Alkuseurakunnassa kaikilla apostoleilla oli kaikki armolahjat

Mikä armolahja sinulla kristitty on ?

1Tim 4:14:

"Älä laiminlyö armolahjaa, joka sinussa on ja joka sinulle annettiin profetian kautta, vanhinten pannessa kätensä sinun päällesi."

- Armolahja annetaan Jumalan profetian kautta vanhinten kätten päällepanemisessa
- armolahjaa esim. parantamisen armolahjaa ei kannata laiminlyödä

22

137

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Room 11:29:

"Sillä ei Jumala armolahjojansa ja kutsumistansa kadu."

• Anonyymi

Armolahja ei ole lelu. Armolahjan omaavan on oltava siihen arvollinen.

Tässä joitain, muutamia raamatunkohtia (KR33/38), joissa käsitellään nimitystä "arvollinen":
      https://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible

Hakusana: Arvoll*
      - Matt. 22:8 Sitten hän sanoi palvelijoillensa: 'Häät ovat valmistetut, mutta kutsutut eivät olleet arvollisia.
      - Luuk. 7:7 sentähden en katsonutkaan itseäni arvolliseksi tulemaan sinun luoksesi; vaan sano sana, niin minun palvelijani paranee.
      - Luuk. 14:8 "Kun joku on kutsunut sinut häihin, älä asetu aterioimaan ensimmäiselle sijalle; sillä, jos hän on kutsunut jonkun sinua arvollisemman,
      - Luuk. 20:35 Mutta ne, jotka on arvollisiksi nähty pääsemään toiseen maailmaan ja ylösnousemukseen kuolleista, eivät nai eivätkä mene miehelle.
      - Joh. 1:27 Hän on se, joka tulee minun jälkeeni ja jonka kengänpaulaa minä en ole arvollinen päästämään."

- Ap. t. 5:41 Niin he lähtivät pois neuvostosta iloissaan siitä, että olivat katsotut arvollisiksi kärsimään häväistystä Jeesuksen nimen tähden.
      - Ap. t. 13:25 Mutta kun Johannes oli juoksunsa päättävä, sanoi hän: 'En minä ole se, joksi minua luulette; mutta katso, minun jälkeeni tulee se, jonka kenkiä minä en ole arvollinen jaloista riisumaan'.

- Kol. 1:10 vaeltaaksenne Herran edessä arvollisesti, hänelle kaikessa otollisesti, kaikessa hyvässä työssä hedelmää kantaen ja kasvaen Jumalan tuntemisen kautta,
      - 1. Tess. 2:12 ja teroitimme teille, että teidän on vaeltaminen arvollisesti Jumalan edessä, joka kutsuu teitä valtakuntaansa ja kirkkauteensa. !!!!!
      - 2. Tess. 1:5 ja jotka ovat osoituksena Jumalan vanhurskaasta tuomiosta, että teidät katsottaisiin arvollisiksi Jumalan valtakuntaan, jonka tähden kärsittekin,

"Arvollisuus" ei ole mikään hengellinen ansio jolla esim. "ostettaisiin" Jumalan siunauksia tai arvostusta, vaan se käsittääkseni on tuon henkilön nk. olemus, kuten puhtaus. Eräänlainen "palvelustehtävä" tai -asenne. Hänen suhtautumisensa ja asenteensa Jumalaan, jolloin Jumala saattaa "luottaa" häneen niin, että "uskaltautuu" luovuttamaan hänen "käsiinsä" yliluonnollisia Pyhän Hengen lahjojaan, odottaen, että hän myös arvokkaasti niitä käyttää, ei omaksi kunniakseen, vaan Jumalan kunniaksi ja ihmisten avuksi ja hyödyksi.

On hirveääå Jumalan ja Pyhän Hengen pilkkaa käyttäytyä kuin taikurit , mellastaa ja kohdella pyhiä armolahjoja kuin sirkusesineistöä.

- Room. 9:21 Vai eikö savenvalajalla ole valta tehdä samasta savensa seoksesta toinen astia jaloa, toinen halpaa käyttöä varten?
      - 2. Tim. 2:20 Mutta suuressa talossa ei ole ainoastaan kulta-ja hopea-astioita, vaan myös puu-ja saviastioita, ja toiset ovat jaloa, toiset halpaa käyttöä varten.

Armolahjan omaava ei saa ylpistyä vaan kuninkaalliseen arvokkuutteen kuuluu myös mm. nöyryys sekä lähimmäisenrakkaus.

On huomattava mitä 2. Tim. 2:20 edellä sanoo: myös nuo "halvatkin" astiat ovat osa tuon "suuren talon" astiastoa. Ne eivät astioina ole huonompia, mutta niille on eri käyttö. Kaikki astiat, puu- tai kultamaljat, ovat yhden ja saman Isännän omaa astiastoa.

Myös Jumalan puu- ja saviastioita on kohdeltava kunnioituksella, pyhyydellä ja arvokkuudella: puhtaina, sekä ahkerasti omassa käytössään. Silloin puuastiakin on uskossa yhtä arvokas kuin jokin hopeamalja.

• Anonyymi

• Ulkokullatut
      • Astian ulkopuolen puhdistaminen
      • Rahastus

Tämä ei ole tervehenkistä uskon elämää

Matt 23:25:

"Voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun te puhdistatte maljan ja vadin ulkopuolen, mutta sisältä ne ovat täynnä ryöstöä ja hillittömyyttä!"

• Anonyymi

Tämä päivänä monet seurakunnat ovat rappeutuneessa tilassa.
      Myös seurakunnan köyhiä on autettava sillä kysymyksessä on lähimmäisen rakkaudesta.

2Kun 12:7:

"Silloin kuningas Jooas kutsui pappi Joojadan ja muut papit ja sanoi heille: "Miksi te ette ole korjanneet mitään, mikä temppelissä on rappeutunutta? Nyt te ette enää saa ottaa rahaa tuttaviltanne, vaan teidän on annettava se siihen, mikä temppelissä on rappeutunutta."

Luuk 16:11: "Jos siis ette ole olleet uskolliset väärässä mammonassa, kuka teille uskoo sitä, mikä oikeata on?"

• Anonyymi

Onko se armolahja jos suoli toimii?

• Anonyymi

(Hengellinen) ummetus on sairautta ja Jumala voi käyttää tässä parantamisen armolahjaa uskovan kautta.

• Anonyymi

Tulee ymmärtämättömyyttä ja hairahtumista.

Jaak 3:2: "Sillä monessa kohden me kaikki hairahdumme. Jos joku ei hairahdu puheessa, niin hän on täydellinen mies ja kykenee hillitsemään myös koko ruumiinsa."

2Piet 1:6: "ymmärtäväisyydessä itsenne hillitsemistä, itsenne hillitsemisessä kärsivällisyyttä, kärsivällisyydessä jumalisuutta,"

• Anonyymi

Ps 84:11: "Sillä Herra Jumala on aurinko ja kilpi; Herra antaa armon ja kunnian, ei hän kiellä hyvää niiltä, jotka nuhteettomasti vaeltavat."

Room 11:5: "Samoin on nyt tänäkin aikana olemassa jäännös armon valinnan mukaan."

• Anonyymi

1Kor 3:10:

"Sen Jumalan armon mukaan, joka on minulle annettu, minä olen taitavan rakentajan tavoin pannut perustuksen, ja toinen sille rakentaa, mutta katsokoon kukin, kuinka hän sille rakentaa."

• Anonyymi

Palvelkaa toisianne

1Piet 4:10:

"Palvelkaa toisianne, kukin sillä armolahjalla, minkä on saanut, Jumalan moninaisen armon hyvinä huoneenhaltijoina."

• Anonyymi

"Minä nuhtelin esimiehiä siitä ja sanoin: "Minkätähden on Jumalan temppeli laiminlyöty?"

Monenlaista seurakuntaa löytyy.

• Anonyymi

Jumalan armolahja tulee todelliseksi ja toimivaksi Jumalan armosta.

• Anonyymi

miksi te jauhatte sitä ja tätä. Eikös Raamatussa ole opetus armolahjoista.
      Olette pihalla kuin käkikello ja sana- kaikki --armolahjat.
      Ei Sana näin opettanut.

Ei hyvää päivää, teitä jahkailijoita.

Eksytte, koska ette tunne kirjoituksia.

• Anonyymi

Mutta mitä hengellisiin lahjoihin tulee, niin en tahdo, veljet, pitää teitä niistä tietämättöminä. Te tiedätte, että kun olitte pakanoita, teitä vietiin mykkien epäjumalien luo, miten vain tahdottiin. Sentähden minä teen teille tiettäväksi, ettei kukaan, joka puhuu Jumalan Hengessä, sano: "Jeesus olkoon kirottu", ja ettei kukaan voi sanoa: "Jeesus olkoon Herra", paitsi Pyhässä Hengessä.

Armolahjat ovat moninaiset, mutta Henki on sama; ja seurakuntavirat ovat moninaiset, mutta Herra on sama; ja voimavaikutukset ovat moninaiset, mutta Jumala, joka kaikki kaikissa vaikuttaa, on sama. Mutta

kullekin annetaan Hengen ilmoitus yhteiseksi hyödyksi. Niinpä saa Hengen kautta >>toinen viisauden sanat, <<<<
      >>>>toinen tiedon sanat saman Hengen vaikutuksesta;<<< 1Ko 12:1-8)
      toinen saa uskon
      toinen lahjan tehdä
      voimallisia tekoja -----toinen profetoimisen lahjan jne..... eli puhutaa Pyhän Hengen armolahjoista, missä Jumala --rakentaa--- seurakuntaa----
      siis ei apostoleilla on niin, että jokaisella oli koko paketti takataskussa, käytä tällaista ilmaisua.

1Ko 12:11  Mutta kaiken tämän vaikuttaa yksi ja sama Henki, jakaen kullekin erikseen, niinkuin tahtoo.
      Älkää unohtako--- älkää unohtako ja puhuko joutavia.
      Siis ei kaikilla ole kaikkia armolahjoja, eikä jollain ei mitään.
      Miksi? Koska Pyhän Henki rakentaa tässä ajassa seurakuntaa ja Pyhä Henki antaa armohjan, - se on työkalu toteuttaa --oikein-- tehtäväkuva.
      sekä oikalla hetkellä ja armolahja johonkin voi olla, että työkalun annetaan hetkellisesti siihen tilanteeseen, minkä Pyhä Henki rakentaessaann tarvitsee ja käyttäjä on siihen sovelia, hengelliesti. Sekin on Jumalantyötä.

Ei esim. mussuttaminen ole mitään armolahjan käyttöä', ikä jakeitten omanpään mukaan sinne ja tänne jakamista-- ei sekään ole Pyhän Hengen armolahjaa- vaan liha puhuu sellasiessa ihmisessä, joka ei rukouskammiosta lähde Ylimmäisen Papin juttusilta liikkeelle.

uskonnollisuus puhuu, muotouskonto puhuu jne. Ei armolahja, vaan armottomat lahjat.

• Anonyymi

Niinpä Jumala asetti seurakuntaan ensiksi muutamia apostoleiksi, toisia profeetoiksi, kolmansia opettajiksi, sitten hän antoi voimallisia tekoja, sitten armolahjoja parantaa tauteja, avustaa, hallita, puhua eri kielillä.

Eivät suinkaan kaikki ole apostoleja? Eivät kaikki profeettoja? Eivät kaikki opettajia? Eiväthän kaikki tee voimallisia tekoja? Eihän kaikilla ole parantamisen armolahjoja? Eiväthän kaikki puhu kielillä? Eiväthän kaikki kykene niitä selittämään?

>>>Pyrkikää osallisiksi parhaimmista armolahjoista. Ja vielä minä osoitan teille tien, verrattoman tien.<<<< (1Ko 12:28-31)

Miten pyritään, siinäpä se..... seuraamallako- kirkkoisien höpinöitä, vai. seuraamallako Jumalan Karitsaa itse- elämäntiellä, ja rukouskammiostakäsin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niinpä Jumala asetti seurakuntaan ensiksi muutamia apostoleiksi, toisia profeetoiksi, kolmansia opettajiksi, sitten hän antoi voimallisia tekoja, sitten armolahjoja parantaa tauteja, avustaa, hallita, puhua eri kielillä.

Eivät suinkaan kaikki ole apostoleja? Eivät kaikki profeettoja? Eivät kaikki opettajia? Eiväthän kaikki tee voimallisia tekoja? Eihän kaikilla ole parantamisen armolahjoja? Eiväthän kaikki puhu kielillä? Eiväthän kaikki kykene niitä selittämään?

>>>Pyrkikää osallisiksi parhaimmista armolahjoista. Ja vielä minä osoitan teille tien, verrattoman tien.<<<< (1Ko 12:28-31)

Miten pyritään, siinäpä se..... seuraamallako- kirkkoisien höpinöitä, vai. seuraamallako Jumalan Karitsaa itse- elämäntiellä, ja rukouskammiostakäsin.

Otetaan esimerkiksi tähän Aabel ja sana usko, sekä sen merkitys

Mutta usko on luja luottamus siihen, mitä toivotaan, ojentautuminen sen mukaan, mikä ei näy. Sillä sen kautta saivat vanhat todistuksen. Uskon kautta me ymmärrämme, että maailma on rakennettu Jumalan sanalla, niin että se, mikä nähdään, ei ole syntynyt näkyväisestä. Uskon kautta uhrasi Aabel Jumalalle paremman uhrin kuin Kain, ja uskon kautta hän sai todistuksen, että hän oli vanhurskas, kun Jumala antoi todistuksen hänen uhrilahjoistaan; ja uskonsa kautta hän vielä kuoltuaankin puhuu.
        (Heb 11:1-4)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Otetaan esimerkiksi tähän Aabel ja sana usko, sekä sen merkitys

Mutta usko on luja luottamus siihen, mitä toivotaan, ojentautuminen sen mukaan, mikä ei näy. Sillä sen kautta saivat vanhat todistuksen. Uskon kautta me ymmärrämme, että maailma on rakennettu Jumalan sanalla, niin että se, mikä nähdään, ei ole syntynyt näkyväisestä. Uskon kautta uhrasi Aabel Jumalalle paremman uhrin kuin Kain, ja uskon kautta hän sai todistuksen, että hän oli vanhurskas, kun Jumala antoi todistuksen hänen uhrilahjoistaan; ja uskonsa kautta hän vielä kuoltuaankin puhuu.
        (Heb 11:1-4)

vielä otetaan lisukkeeksi..... mikä on Kristuksen- Jumalan Karitsan seuraamisen ja opetuslapseuden henki, mikä pitäisi asua.. meissä rukouskammiossa...
        Näi Pyhä Henki ja armolahjat--- -saa oikeaa sijaa --- meissä.

Mutta mikä minulle oli voitto, sen minä olen Kristuksen tähden lukenut tappioksi. Niinpä minä todella luen kaikki tappioksi tuon ylen kalliin, Kristuksen Jeesuksen, minun Herrani, tuntemisen rinnalla, sillä hänen tähtensä minä olen menettänyt kaikki ja pidän sen roskana - että voittaisin omakseni Kristuksen ja minun havaittaisiin olevan hänessä ja omistavan, ei omaa vanhurskautta, sitä, joka laista tulee, vaan sen, joka tulee Kristuksen uskon kautta, sen vanhurskauden, joka tulee Jumalasta uskon perusteella;
        (Fil 3:7-9)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

vielä otetaan lisukkeeksi..... mikä on Kristuksen- Jumalan Karitsan seuraamisen ja opetuslapseuden henki, mikä pitäisi asua.. meissä rukouskammiossa...
        Näi Pyhä Henki ja armolahjat--- -saa oikeaa sijaa --- meissä.

Mutta mikä minulle oli voitto, sen minä olen Kristuksen tähden lukenut tappioksi. Niinpä minä todella luen kaikki tappioksi tuon ylen kalliin, Kristuksen Jeesuksen, minun Herrani, tuntemisen rinnalla, sillä hänen tähtensä minä olen menettänyt kaikki ja pidän sen roskana - että voittaisin omakseni Kristuksen ja minun havaittaisiin olevan hänessä ja omistavan, ei omaa vanhurskautta, sitä, joka laista tulee, vaan sen, joka tulee Kristuksen uskon kautta, sen vanhurskauden, joka tulee Jumalasta uskon perusteella;
        (Fil 3:7-9)

ja näin armolahjoista päästään etenemään Aabelin esimerkistä- ja lisukkeista itse asiaan..

ratkaisevaan asiaan...

Vaikka minä puhuisin ihmisten ja enkelien kielillä, mutta minulla ei olisi rakkautta, olisin minä vain helisevä vaski tai kilisevä kulkunen. Ja vaikka minulla olisi profetoimisen lahja ja minä tietäisin kaikki salaisuudet ja kaiken tiedon, ja vaikka minulla olisi kaikki usko, niin että voisin vuoria siirtää, mutta minulla ei olisi rakkautta, en minä mitään olisi. Ja vaikka minä jakelisin kaiken omaisuuteni köyhäin ravinnoksi, ja vaikka antaisin ruumiini poltettavaksi, mutta minulla ei olisi rakkautta, ei se minua mitään hyödyttäisi.
        (1Ko 13:1-3)

Rakkaus on pitkämielinen, rakkaus on lempeä; rakkaus ei kadehdi, ei kerskaa, ei pöyhkeile, ei käyttäydy sopimattomasti, ei etsi omaansa, ei katkeroidu, ei muistele kärsimäänsä pahaa, ei iloitse vääryydestä, vaan iloitsee yhdessä totuuden kanssa; kaikki se peittää, kaikki se uskoo, kaikki se toivoo, kaikki se kärsii.
        (1Ko 13:4-7)

1Ko 13:13  Niin pysyvät nyt usko, toivo, rakkaus, nämä kolme; mutta suurin niistä on rakkaus. 

Rakkaus ei koskaan häviä; mutta profetoiminen, se katoaa, ja kielillä puhuminen lakkaa, ja tieto katoaa.

Sillä tietomme on vajavaista, ja profetoimisemme on vajavaista. Mutta kun tulee se, mikä täydellistä on, katoaa se, mikä on vajavaista. Kun minä olin lapsi, niin minä puhuin kuin lapsi, minulla oli lapsen mieli, ja minä ajattelin kuin lapsi; kun tulin mieheksi, hylkäsin minä sen, mikä lapsen on. Sillä

nyt me näemme kuin kuvastimessa, arvoituksen tavoin, mutta silloin kasvoista kasvoihin; nyt minä tunnen vajavaisesti, mutta silloin minä olen tunteva täydellisesti, niinkuin minut itsenikin täydellisesti tunnetaan.
        (1Ko 13:8-12)

1Ko 13:13  Niin pysyvät nyt usko, toivo, rakkaus, nämä kolme; mutta suurin niistä on rakkaus. 

Eiköhän tästä asia valkene- armolahjoista, ettei päpätetä- mitä sattuu, mitä nupissa pyörii, eikä tunneta kirjoituksia.

Pyhä Henki rakentaa armolahjojen kautta sen seurakunnan, jonka Jumala tuntee...

kyseessä on Jumalantyö- meissä. ja me- oikealla paikalla Jumalan edessä....

• Anonyymi

Se eksyy joka seuraa lahkoja tai kirkkoisiä.

• Anonyymi

Jos sinulla olisi edes uskoa sinapin siemenen verran.

1Kor 13:2:

"Ja vaikka minulla olisi profetoimisen lahja ja minä tietäisin kaikki salaisuudet ja kaiken tiedon, ja VAIKKA MINULLA OLISI KAIKKI USKO, niin että voisin vuoria siirtää, mutta minulla ei olisi rakkautta, en minä mitään olisi."

• Anonyymi
        UUSI

Paavalin rakkaus ilmeni oudolla tavalla, kun hän murhasi Juutalaisen Stefanoksen.

• Anonyymi
      UUSI

Muista maksaa lahjavero?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Israel aloitti 3. maailmansodan

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.
      Maailman menoa
      461
      2775
    2. Kaksi vuotta

Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek
      Ikävä
      15
      2615
    3. Nainen, meidän talossa on säännöt

1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E
      Ikävä
      267
      1575
    4. Miksi me ei mies voida edes viestitellä irl?

En odota enkä vaadi mitään, voitaisiin vain olla yhteyksissä jollain tapaa ihan oikeasti.
      Ikävä
      84
      1174
    5. Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden

"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia
      Hindulaisuus
      440
      1121
    6. Oliko Farmi-finaalitehtävät mielestäsi tasaveroisia Lloydin ja Johannan välillä?

Onnea Farmi-voitosta, Lloyd. Et tainnut olla ihan kaikkien suosikki, mutta puskit voittoon! Oliko finaalitehtävät miel
      Tv-sarjat
      63
      1088
    7. Tekisin mitä vaan että

Pääsisin eroon susta.
      Ikävä
      156
      960
    8. Rakennetaanko yhdessä?

Haluaisin rakentaa sun kanssa yhteistä tulevaisuutta❤️ Onko meistä siihen? Huomaan että sulta puuttuu se joku tärkeä elä
      Ikävä
      41
      928
    9. Onko hän elämäsi rakkaus?

Itse olen sitä mieltä että kyllä se näin taitaa nyt olla
      Ikävä
      56
      879
    10. Mies haluaisin sinun kanssa

Rakkauslapsen. Hänestä tulisi tosi söpö ja fiksu.
      Ikävä
      79
      875
    Aihe