Mikä sai sinut hylkäämään teismin ja tulemaan ateistiksi?

Anonyymi-ap

Ateismi on hyvin arvokasta ja älykkään ihmisen luonnollinen vaihtoehto. Monet ovatkin lakanneet uskomasta jumalaan ja kääntyneet ateistiksi. Mikä sai sinut siihen lopputulokseen?

Omalla kohdalla tie oli pitkä. Ensiin kyseenalaistin ikuisen helvetin opin ja havaitsin sen virheelliseksi. Samoihin aikoihin rinnakkain tämän kanssa tutkin oppia Jumalasta. Tajusin kolminaisuusopin olevan virheellinen.

Rinnan näiden kanssa tutkin Jumalan moraalia ja oikeustajua. Lopulta tajusin Raamatun Jumalan olevan sadistinen kiduttaja ja hirviö. Ymmärsin sen olevan Raamatun kirjoittajien kuva Jumalasta ja se kuvasti kirjoittajien mieltä, ei sitä Jumalaa, johon uskoin.

Minusta tuli deisti. Uskoin johonkin tuntemattomaan jumalaan, korkeampaan voimaan. Lopulta kyseenalaistin senkin olemassaolon ja minusta tuli ateisti.

Kaikki tämä tapahtui vuosien saatossa lukiessani tätä palstaa ja kirjoittaessani tänne. Monet ateistien kommentit saivat minut avartamaan näkemyksiäni. Teismi katosi ja ateismi tuli tilalle. Jos en olisi kyseenalaistanut kaikkia uskomuksiani, niin en olisi lakannut koskaan uskomasta.

14

127

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Lopetitko samalla Jumalanvaltakunta -blogin kirjoittamisen?

• Anonyymi

Sitä ei näköjään kukaan enää päivitä. Minulla ei sinne ole pääsyoikeuksia ikinä ollutkaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sitä ei näköjään kukaan enää päivitä. Minulla ei sinne ole pääsyoikeuksia ikinä ollutkaan.

Ahkerasti kuitenkin linkkailit blogia tänne kun sekoilit nimimerkillä G4G.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ahkerasti kuitenkin linkkailit blogia tänne kun sekoilit nimimerkillä G4G.

G4G on kadonnut. Kuka lienee ja missä lienee.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

G4G on kadonnut. Kuka lienee ja missä lienee.

G4G uskoo korkeampaan voimaan ja on deisti. Samalla väittää olevansa ateisti.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

G4G on kirjoittanut kirjan Fysikaalinen teologia.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Juu, on varmaan ateisti aika monen jumalan suhteen...

• Anonyymi

Jokainen syntyy ateistina. Tymimmät aivopestään teisteiksi.

• Anonyymi
        UUSI

Ei se itse asiassa edellytä minkäänlaista tyhmyyttä, vaan elämistä tarpeeksi kauan rakkaiden läheisten pitkäkestoiselle huuhaalle altistumana.

Uskoohan moni hyvinkin älykäs ja pitkälle kouluttautunut välillä mitä ihmeellisimpiin juttuihin, kun 'mielen seinämät' ovat jo varhain saatu kestovärjättyä uskonnollisilla kertomuksilla.

• Anonyymi

pienenä uskon että voi olla jokin jossain , ainakin se on mahdollista , sitten luin antikristuksen ja ajattelin miten se kehtaa 🤣

siitä se kai lähti , en voi sitää valehtelijoita

• Anonyymi

No, olen ainakin pari kertaa maininnut, että en 7v. voinut hyväksyä, että olin syntyessäni niin paha, että minun vuokseni piti tappaa joku mies, siis tappaa mies. Sairasta, jos mikä. ... Eikä ollut rakkaudeton lapsuus, kuten hinkulaiset haluavat tunnelmoifa.

• Anonyymi

Onko ateismi järkevä päämäärä? Fiksu ateisti myöntää, ettei hän pysty tietämään, onko Jumala olemassa. Sinunkin teesisi ovat Raamatun tuntijan mielestä selvästi luvattoman puutteellisia. On kauheaa, jos jäät ulos Jumalan valtakunnasta, tietämättömyytesi vuoksi. Mutta armonaikaa on vielä vähintään 1007 vuotta.

• Anonyymi

Emme koskaan tiedä mitä oikeasti ajattelet, koska kirjoitat tuotakin tekstiä miellyttääksesi uskomaasi Jumalaa, etkä halua yhtyä kritiikkiin rangaistuksen pelossa. Olet eräänlaisessa vankilassa, jonka olet itsellesi rakentanut.

• Anonyymi

Yritä ensin ottaa edes selvää, mitä teismi tarkoittaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Alahan tulla paikkaamaan tekojas

Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.
      Suhteet
      31
      5376
    2. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      36
      3711
    3. Onko kenellekään muulle käynyt niin

Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk
      Ikävä
      183
      3273
    4. Ketä tietää

Missä ammuttiin pyssyllä.
      Kotka
      11
      2525
    5. Veikeä Satu

Tuu jutteleen, kaipaan sua. Oot kuuma nainen.
      Ikävä
      29
      2112
    6. Näytitpä taas niin hyvältä!

Nautit tilanteesta täysin rinnoin. Sinä olet kuin
      Tunteet
      12
      2047
    7. Tietääkö kaivattusi että

olet häneen ihastunut? 🤠
      Ikävä
      163