Minä, minä ja minä!

Anonyymi-ap

Voisiko joskus olla joku muu edes vähän aikaa. Hellarit ovat itserakkaita ja jopa narsisteja.

Ei muita kiinnosta miten sinä tulit uskoon ja uskot nyt. Ajattele välillä muita ihmisiä. Miten heillä menee?

Sinulla ei ole muille mitään annettavaa.

17

147

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Afrikassa hellari lahko on hyvin suosittua .

• Anonyymi

I like Israel and Ukraine but I dont like cowards slaves, Putins paid murderers and satanist million-lies Iran and mindwashing.

• Anonyymi
        UUSI

Lontoon kielillä puhuja.

• Anonyymi

Onko sulla krapula ? Kovasti siltä vaikuttaa. Ei yllätys,

• Anonyymi

Krapula on suomen suosituin lähimmäinen ja tunkee jokaiseen pippaloon.

• Anonyymi
      UUSI

Niitä minä-minä-minä -tyyppejä ja lyylejä esiintyy erilaisissa seurakunnissa aivan solkenaan, ettei se ainoastaan helluntaiseurakuntien vamma ole.

• Anonyymi
        UUSI

On voimakas halu tulla esille puhujapöntön taakse tai esittämään lauluja.

• Anonyymi
      UUSI

"Huono pappi puhuu itsestään. " Tämä vanha suomalen sananlasku pitää paikkansa.

Se kertoo mm. ettei puhetta ole valmisteltu eikä nähty vaivaa. Puhutaan vaan itselle rakkaimmasta asiasta:::)

• Anonyymi
        UUSI

papereistako ne apostolit puheensa toivat esiin.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

papereistako ne apostolit puheensa toivat esiin.

Eivärköhäb he puhuneet jostakin muusta kuin itsestään! He puhuivat Jeesuksesta ja Junalasta !
        Eivät siitä kuinka" tänä aamuna vaimo toi teetä kun pyysin kahvia..".:::)))) ja mitä sitten tapahtui.....

• Anonyymi
      UUSI

Tottakai uskoon tuleminen kiinnostaa.

Onhan kysymyksessä kuitenkin todistaminen siitä, kuinka Jumala on maailmaa rakastanut.

14 Ja niinkuin Mooses ylensi käärmeen erämaassa, niin pitää Ihmisen Poika ylennettämän,
      15 että jokaisella, joka häneen uskoo, olisi iankaikkinen elämä.
      16 Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.
      ( Joh 3)

Helluntaipäivänä n. 3000 ihmistä tuli uskoon ja vain heidät kastettiin.

Jonkinlainen todistushan siitä on heidän itsekunkin kautta saatu.

41 Jotka nyt ottivat hänen sanansa vastaan, ne kastettiin, ja niin heitä lisääntyi sinä päivänä noin kolmetuhatta sielua. ( Apt 2)

Raamatun ilmoitushan todistaa uskoon tulleiden todistuksista.

Todistus sinällään on se, että uskovat olivat yhdessä.

44 Ja kaikki, jotka uskoivat, olivat yhdessä ja pitivät kaikkea yhteisenä ..
      ( Apt 2)

Uskohan tulee syntiemme tähden itsensä ristiinnaulittavaksi antaneen Herran Jeesuksen Kristuksen nimessä julistetun evankeliumin kuulemisesta.

4 Mutta monet niistä, jotka olivat kuulleet sanan, uskoivat, ja miesten luku nousi noin viiteentuhanteen. ( Apt 4)

Vanginvartija todisti uskoontulemisestaan.

30 Ja hän vei heidät ulos ja sanoi: "Herrat, mitä minun pitää tekemän, että minä pelastuisin?"
      31 Niin he sanoivat: "Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi".
      ..
      34 Ja hän vei heidät ylös asuntoonsa, laittoi heille aterian ja riemuitsi siitä, että hän ja koko hänen perheensä oli tullut Jumalaan uskovaksi. ( Apt 16)

Uskoon tulleiden tehtävä on olla Jeesuksen todistajia, jotta muutkin uskoisivat, että maailma uskoisi.

20 Mutta en minä rukoile ainoastaan näiden edestä, vaan myös niiden edestä, jotka heidän sanansa kautta uskovat minuun,
      21 että he kaikki olisivat yhtä, niinkuin sinä, Isä, olet minussa ja minä sinussa, että hekin meissä olisivat, niin että maailma uskoisi, että sinä olet minut lähettänyt.
      ( Jeesus, Joh 17)

Pietari ja apostolit todistivat uskoon tulemisestaan, usko on lahja.

17 Koska siis Jumala antoi yhtäläisen lahjan heille kuin meillekin, kun olimme uskoneet Herraan Jeesukseen Kristukseen, niin mikä olin minä voidakseni estää Jumalaa?"( Apt 11)

Paavali todisti.

15 Varma on se sana ja kaikin puolin vastaanottamisen arvoinen, että Kristus Jeesus on tullut maailmaan syntisiä pelastamaan, joista minä olen suurin.
      16 Mutta sentähden minä sain laupeuden, että Jeesus Kristus minussa ennen muita osoittaisi kaiken pitkämielisyytensä, esikuvaksi niille, jotka tulevat uskomaan häneen, itsellensä iankaikkiseksi elämäksi. ( 1Tim 1)

Jeesus käski riivaajista vapauttamaansa miestä todistamaan omaisilleen.

38 Ja mies, josta riivaajat olivat lähteneet, pyysi häneltä saada olla hänen kanssaan. Mutta Jeesus lähetti hänet luotansa sanoen:
      39 "Palaja kotiisi ja kerro, kuinka suuria töitä Jumala on sinulle tehnyt". Ja hän meni ja julisti kaikkialla kaupungissa, kuinka suuria töitä Jeesus oli hänelle tehnyt.
      ( Luuk 8)

Jokainen uskova, joka on saanut armon, todistaa Jumalan armon evankeliumista.

Jos sinä uskot ..

"Sana on sinua lähellä, sinun suussasi ja sinun sydämessäsi"; se on se uskon sana, jota me saarnaamme.
      9 Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;
      10 sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.
      11 Sanoohan Raamattu: "Ei yksikään, joka häneen uskoo, joudu häpeään".
      12 Tässä ei ole erotusta juutalaisen eikä kreikkalaisen välillä; sillä yksi ja sama on kaikkien Herra, rikas antaja kaikille, jotka häntä avuksi huutavat.
      13 Sillä "jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu".
      14 Mutta kuinka he huutavat avuksensa sitä, johon eivät usko? Ja kuinka he voivat uskoa siihen, josta eivät ole kuulleet? Ja kuinka he voivat kuulla, ellei ole julistajaa?
      ( Room 10)

Uskoon tullut on julistaja, jonka kautta muutkin saavat kuulla evankeliumin Herrasta Jeesuksesta Kristuksesta ja tulla uskoon.

17 Usko tulee siis kuulemisesta, mutta kuuleminen Kristuksen sanan kautta.
      ( Room 10)

"Minä uskon", sentähden minä puhun.

13 Mutta koska meillä on sama uskon Henki, niinkuin kirjoitettu on: "Minä uskon, sentähden minä puhun", niin mekin uskomme, ja sentähden me myös puhumme,
      14 tietäen, että hän, joka herätti Herran Jeesuksen, on herättävä meidätkin Jeesuksen kanssa ja asettava esiin yhdessä teidän kanssanne.
      15 Sillä kaikki tapahtuu teidän tähtenne, että aina enenevä armo yhä useampien kautta saisi aikaan yhä runsaampaa kiitosta Jumalan kunniaksi. ( 2Kor 4)

Pelastuksen evankeliumin, totuuden sanan ja sydämen uskon puolesta.

Usko Toivonen

• Anonyymi
      UUSI

Raamatustani en löytänyt noin montaa peräkkäin kyllä.

• Anonyymi
      UUSI

Paavalin uskoontulo ei ollut MINÄ MINÄ uskoontuloa.
      Ei hän uskoontulosta kehuskellut kun oli Apostolina.

• Anonyymi
        UUSI

Toki Paavali kirjoittaa yksikön 1. persoonapronimissa (minä) uskoon tulemisestaan.

12 Minä kiitän häntä, joka minulle on voimaa antanut, Kristusta Jeesusta, meidän Herraamme, siitä, että hän katsoi minut uskolliseksi ja asetti palvelukseensa
        13 minut, entisen pilkkaajan ja vainoojan ja väkivallantekijän. Mutta minä sain laupeuden, koska olin tehnyt sitä tietämättömänä, epäuskossa;
        14 ja meidän Herramme armo oli ylen runsas, vaikuttaen uskoa ja rakkautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa.
        15 Varma on se sana ja kaikin puolin vastaanottamisen arvoinen, että Kristus Jeesus on tullut maailmaan syntisiä pelastamaan, joista minä olen suurin.
        16 Mutta sentähden minä sain laupeuden, että Jeesus Kristus minussa ennen muita osoittaisi kaiken pitkämielisyytensä, esikuvaksi niille, jotka tulevat uskomaan häneen, itsellensä iankaikkiseksi elämäksi. ( 1Tim 1)

Paavalin uskoontulotodistus on esikuva niitä varten, jotka myöskin tulevat uskomaan Jeesukseen Kristukseen.

Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

Usko Toivonen

• Anonyymi
      UUSI

Paavali ei kehunut uskoon tulollaan niinkuin eräät.
      Uskoon tullut ei tarkoita pelastunutta.

• Anonyymi
        UUSI

Varmaan onkin eroa sillä, kuinka uskoontulleet todistavat uskostaan.

Kuitenkin se mikä sydämessä on, tulee suusta ulos.
        Jos ihmisellä on sydämen usko, niin kyllä hän siitä todistaa sanoilla "minä uskon".

Kuten apostolisessa uskontunnustuksesskin on kysymys sydämestä kumpuavasta uskosta, mikä tulee ilmi suun tunnustuksena.

Minä uskon ...

"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut" ..

13 Hänessä on teihinkin, sittenkuin olitte kuulleet totuuden sanan, pelastuksenne evankeliumin, uskoviksi tultuanne pantu luvatun Pyhän Hengen sinetti,
        14 sen, joka on meidän perintömme vakuutena, hänen omaisuutensa lunastamiseksi-hänen kirkkautensa kiitokseksi. ( Ef 1)

Ilman uskoon tulemista ei ole pelastusta.

3 Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, joka suuren laupeutensa mukaan on uudestisynnyttänyt meidät elävään toivoon Jeesuksen Kristuksen kuolleistanousemisen kautta,
        4 turmeltumattomaan ja saastumattomaan ja katoamattomaan perintöön, joka taivaissa on säilytettynä teitä varten,
        5 jotka Jumalan voimasta uskon kautta varjellutte pelastukseen, joka on valmis ilmoitettavaksi viimeisenä aikana.
        6 Sentähden te riemuitsette, vaikka te nyt, jos se on tarpeellista, vähän aikaa kärsittekin murhetta moninaisissa kiusauksissa,
        7 että teidän uskonne kestäväisyys koetuksissa havaittaisiin paljoa kallisarvoisemmaksi kuin katoava kulta, joka kuitenkin tulessa koetellaan, ja koituisi kiitokseksi, ylistykseksi ja kunniaksi Jeesuksen Kristuksen ilmestyessä.
        8 Häntä te rakastatte, vaikka ette ole häntä nähneet, häneen te uskotte, vaikka ette nyt häntä näe, ja riemuitsette sanomattomalla ja kirkastuneella ilolla,
        9 sillä te saavutatte uskon päämäärän, sielujen pelastuksen.
        ..
        23 te, jotka olette uudestisyntyneet, ette katoavasta, vaan katoamattomasta siemenestä, Jumalan elävän ja pysyvän sanan kautta. ( 1Piet 1)

Pelastuksen evankeliumin, totuuden sanan ja sydämen uskon puolesta.

Usko Toivonen

• Anonyymi
      UUSI

Huomaatko taas- ongelmasi. eli itsehän sinä jankkaat
      hellari - sitä ja tätä, hellari- helllari - hellari - hellari ja kirjoitat aina- hellari..

Hieman outoa ja hieman vierasta..... katsoisin sinuna peiliin... olisiko se narsisminimitys hieman lihallinen...

Tule pois hyvän ja pahantiedonpuulta... ei ole sinun, eikä muittenkaan aluetta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kaksi vuotta

Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek
      Ikävä
      18
      4341
    2. Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden

"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia
      Hindulaisuus
      503
      2370
    3. Onko kenellekään muulle käynyt niin

Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk
      Ikävä
      142
      1931
    4. Onko hän elämäsi rakkaus?

Itse olen sitä mieltä että kyllä se näin taitaa nyt olla
      Ikävä
      77
      1515
    5. Tekisin mitä vaan että

Pääsisin eroon susta.
      Ikävä
      159
      1483
    6. Alahan tulla paikkaamaan tekojas

Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.
      Suhteet
      13
      1429
    7. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      10
      861
    8. Olisitko maailmani?

Ajattelen sinua ja pelkään välillä, että olenko antanut sinulle liikaa kannettavaksi. Olenko vaatinut sinulta aivan liik
      Ikävä
      34
      798
    9. Nainen, vaikka olen ja asun yksin

Saan silti seksiä aina kun tahdon. :/
      Ikävä
      106
      767
    10. Tietääkö kaivattusi että

olet häneen ihastunut? 🤠
      Ikävä
      64