18 vuotias menehtyi Sjoella....niin surullista....
Taas kuolonkolari
39
821
Vastaukset
- Anonyymi
Minäkin itken.. hain jo minttuviinaa tähän suruuni.
en tiedä ees mis
mun autoni on
mut sun kanssas beibi
se on tarpeeton
mä ajan koko yön
niin kuin roy orbison - Anonyymi
Alkaa olla jokapäiväisiä uutisia nämä nuorten poikien kuolemat ja invalidisoitumiset Etelä-Pohjanmaan teillä.
- Anonyymi
Kummallinen asenne sitä kautta myös tullut seinäjoelle esimerkiksi. Kun muistelee vielä sitä ruukintien kolaria jossa kaksi nuorta kuoli, sitä pidettiin tragediana. Sillä tavoin että kuski ja apukuski olisivat olleet täysin viattomia ja tämä kolari olisi ollut auton vika, tai tien vika, kolarin jälkitilannehan kuvattiin videolle ja julkaistiin, tuo kuvaaja sai valtavan vihan päällensä, ihan kuin tuo kolari olisi ollut hänen vikansa. Lopulta selvisi että molemmat olivat olleet juovuksissa. Siihen loppui se puolustelu. Kynttilät vietiin ruukintien varteen kun haluttiin muistaa näitä "uhreja" jos joku tappaa itsensä tai tapattaa itsensä uhkarohkealla autoilulla ja vielä kännissä niin ei silloin ole mikään uhri. Se on itse aiheutettua kuten se että siinä olisi voinut käydä sivullisille todella pahasti, kaahauksen seurauksena, tai sen kolarin seurauksena. Jos siinä olisi jäänyt joku nainen tai lapsi alle, he olisivat olleet seinäjoella kaksi vihatuinta ihmistä, tai ainakin auton kuski. Joten on käsittämätöntä miten aina pitää tapahtua pahin mahdollinen, ennenkuin asetutaan tälläistä idiotismia vastaan. Kun kukaan ei jäänyt alle, puolustellaan kännikuskia ja puhe turvallisesta liikenteestä halutaan kitkeä ja todeta aina sitä samaa, että pojat on poikia. Miehen kuuluu ajaa lujaa, tai se ei oo mies ollenkaan. Kovin jätkä on se joka uskaltaa ajaa kännissä, ja vielä lujaa!
Laittaa miettimään, paljonko ihmiset on ajelleet tai ajelee kännissä / kamoissa, kun tuntuu olevan suurimmalle osalle asia jota puolustellaan koska "kaikkihan niin on joskus tehnyt" Todella erikoista. En tiedä sitten, onko kaikilla ollut joskus 70-80 luvulla tapana "vähän" ajella kännissä kun kummallisenmoisen puolustelun täällä teko silloin sai. Toki sitten eihän juovuksissa aina tarvi ajaa kahtaasataa, voi ajaa vaikka kolmeakymppiä että eroja on varmasti siinäkin..
Apukuski tietysti osakseen syytön, hän ei kiihdyttänyt autoa ja menettänyt sen hallintaa.
Menkää ukot suljetuille alueille jotka ovat rallia varten tehty, älkääkä täälä vikiskö siitä että nämä kännikuskit ja muut hurjastelijat olisivat jotain uhreja. Tyhmiä ja itsestään sekä muista piittaamattomia he on.
Nyt voitte haukkua minut kun viisastelen, niin. Minä en ajanut kännissä, minä en ajanut ylinopeutta ja minä elän. Että sikäli. Mutta minähän se paska oon.. Mukavaa kesää niille kaikille nuorille kuskeille jotka ei makaa pitkin teitä hengettöminä, sekä niille jotka ei ole louhoksen pohjalla autojensa kanssa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kummallinen asenne sitä kautta myös tullut seinäjoelle esimerkiksi. Kun muistelee vielä sitä ruukintien kolaria jossa kaksi nuorta kuoli, sitä pidettiin tragediana. Sillä tavoin että kuski ja apukuski olisivat olleet täysin viattomia ja tämä kolari olisi ollut auton vika, tai tien vika, kolarin jälkitilannehan kuvattiin videolle ja julkaistiin, tuo kuvaaja sai valtavan vihan päällensä, ihan kuin tuo kolari olisi ollut hänen vikansa. Lopulta selvisi että molemmat olivat olleet juovuksissa. Siihen loppui se puolustelu. Kynttilät vietiin ruukintien varteen kun haluttiin muistaa näitä "uhreja" jos joku tappaa itsensä tai tapattaa itsensä uhkarohkealla autoilulla ja vielä kännissä niin ei silloin ole mikään uhri. Se on itse aiheutettua kuten se että siinä olisi voinut käydä sivullisille todella pahasti, kaahauksen seurauksena, tai sen kolarin seurauksena. Jos siinä olisi jäänyt joku nainen tai lapsi alle, he olisivat olleet seinäjoella kaksi vihatuinta ihmistä, tai ainakin auton kuski. Joten on käsittämätöntä miten aina pitää tapahtua pahin mahdollinen, ennenkuin asetutaan tälläistä idiotismia vastaan. Kun kukaan ei jäänyt alle, puolustellaan kännikuskia ja puhe turvallisesta liikenteestä halutaan kitkeä ja todeta aina sitä samaa, että pojat on poikia. Miehen kuuluu ajaa lujaa, tai se ei oo mies ollenkaan. Kovin jätkä on se joka uskaltaa ajaa kännissä, ja vielä lujaa!
Laittaa miettimään, paljonko ihmiset on ajelleet tai ajelee kännissä / kamoissa, kun tuntuu olevan suurimmalle osalle asia jota puolustellaan koska "kaikkihan niin on joskus tehnyt" Todella erikoista. En tiedä sitten, onko kaikilla ollut joskus 70-80 luvulla tapana "vähän" ajella kännissä kun kummallisenmoisen puolustelun täällä teko silloin sai. Toki sitten eihän juovuksissa aina tarvi ajaa kahtaasataa, voi ajaa vaikka kolmeakymppiä että eroja on varmasti siinäkin..
Apukuski tietysti osakseen syytön, hän ei kiihdyttänyt autoa ja menettänyt sen hallintaa.
Menkää ukot suljetuille alueille jotka ovat rallia varten tehty, älkääkä täälä vikiskö siitä että nämä kännikuskit ja muut hurjastelijat olisivat jotain uhreja. Tyhmiä ja itsestään sekä muista piittaamattomia he on.
Nyt voitte haukkua minut kun viisastelen, niin. Minä en ajanut kännissä, minä en ajanut ylinopeutta ja minä elän. Että sikäli. Mutta minähän se paska oon.. Mukavaa kesää niille kaikille nuorille kuskeille jotka ei makaa pitkin teitä hengettöminä, sekä niille jotka ei ole louhoksen pohjalla autojensa kanssa.Vain kylmä ja sairas ihminen kirjoittaa näin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vain kylmä ja sairas ihminen kirjoittaa näin.
Valitettavasti näin täälä edelleen ajatellaan.
Monia syitä kai mutta yksi ehkä se, että kaikki tavalla tai toisella tuntevat tai ovat sukua keskenään. Juopon kuljettajan, nuori tai vanha, annetaan ajaa, jotta oma ja oman suvun maine ei kärsisi. Omalle pojalle hankitaan tappajamopo tai -auto heti kun mahdollista, koska "niin minäkin nuorena". Ajat ovat muuttuneet, mutta sitä ei maatiaiset käsitä. Fiksut muuttavat muualle, tomppelit jäävät, keulitaan ja kaahataan, invalidisoidutaan tai kuollaan. Hyssytellään tai hoetaan kädet pystyssä, jotta pojatonpoikia.
Siksi nykyään poliisille voi kaahaajista yms ilmoitella nettisivujen kautta ilman, että nimeään antaa. Saadaan kummi- tms poika ruotuun ennen kuin pahempaa ehtii tapahtua. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juu, kun hauskaa pitää väkisinkin saada, niin sitä otetaan mistä vain ja Nauretaan, Tiskutaan kunnolla.
Niin tuo nykyajan nuorisokin tekee. HAUSKAA pitää saada vaikka väkisin, aihe on ihan SAMA. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Valitettavasti näin täälä edelleen ajatellaan.
Monia syitä kai mutta yksi ehkä se, että kaikki tavalla tai toisella tuntevat tai ovat sukua keskenään. Juopon kuljettajan, nuori tai vanha, annetaan ajaa, jotta oma ja oman suvun maine ei kärsisi. Omalle pojalle hankitaan tappajamopo tai -auto heti kun mahdollista, koska "niin minäkin nuorena". Ajat ovat muuttuneet, mutta sitä ei maatiaiset käsitä. Fiksut muuttavat muualle, tomppelit jäävät, keulitaan ja kaahataan, invalidisoidutaan tai kuollaan. Hyssytellään tai hoetaan kädet pystyssä, jotta pojatonpoikia.
Siksi nykyään poliisille voi kaahaajista yms ilmoitella nettisivujen kautta ilman, että nimeään antaa. Saadaan kummi- tms poika ruotuun ennen kuin pahempaa ehtii tapahtua.Siis valitettavasti tällaisia kirjoituksia on täällä. Todella pitää olla jotain vikaa kun näin nautitaan kun tällaista tapahtuu. Kirjoittajien pitäisi hävetä!
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Miten niin....totta joka sana.
- Anonyymi
Mistäpäin nuori mies kotoisin?
- Anonyymi
Järkyttävä ja surullinen tapaus. Taas aivan turha kuolema. Läheisille ja ystäville järkyttävää. Autoa ajaa kuljettaja, mikä ihmeen sanonta on apukuski? Kyydissä olijat ovat matkustajia. Ei ole muuta positiivista, kuin se, että ei tullut neljää uhria.
- Anonyymi
Nuo kun pitää autoa LEIKKIKALUNAAN, iin huonosti käy.
Vika on/ oli Penkin JA ratin välis😂🤣
Että,: Itku pitkästä Ilosta.🤭🫢tavataan sanoa.
Onneksi EI tappanut/ murhannut sivullisia😳😠
Nyt saa ajella tuhatta ja sataa prrrprr viekö joku kaljaapurkkia tien varteen niin kuin niille jotka ajoivat dinne louhokseen Taivalkoskella, kaljan voimalla taivaaseen.😂🤣😂- Anonyymi
Vain sairas ihminen kirjoittaa näin kuin sinä.
Kivoja nauruhymiöitä psykopaatilta.. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vain sairas ihminen kirjoittaa näin kuin sinä.
Kivoja nauruhymiöitä psykopaatilta..Katos sieltä kuinka louhokselle on kerätty Sanders kalja tölkkejä, jotta hukkuneet saavat kaljaa.🍺🍺🥃🍻
Äläkä urputa, sellaisen viestin nykynuoriso antaa hukkuneille kavereilleen.🤣😂
Kaljan voimalla taivaaseen ja vielä senkin jälkeen huurteista perään.🤭 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Katos sieltä kuinka louhokselle on kerätty Sanders kalja tölkkejä, jotta hukkuneet saavat kaljaa.🍺🍺🥃🍻
Äläkä urputa, sellaisen viestin nykynuoriso antaa hukkuneille kavereilleen.🤣😂
Kaljan voimalla taivaaseen ja vielä senkin jälkeen huurteista perään.🤭Mene hoitoon.
- Anonyymi
Näissä nähdään se kun annetaan erivapauksia, lupauksia sekä periksi nuorten ja lasten jatkuville vinkumisille......mutta kun naapurin Matti, mutta kun mä haluun, mutta kun......
Usein nähdään se että ennen oli kaikki paremmin niin tämäkin on sitä, sen on vain päättäjienkin myönnettävä.- Anonyymi
Tämä on oikeasti todella surullinen ja vakava asia.....mutta on ollut jo pitkään tiedossa että etelä-pohjanmaalla on kyllä paljon nuoria miehiä joilla on kankkusen kädet ja oma pää..valitettavasti
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämä on oikeasti todella surullinen ja vakava asia.....mutta on ollut jo pitkään tiedossa että etelä-pohjanmaalla on kyllä paljon nuoria miehiä joilla on kankkusen kädet ja oma pää..valitettavasti
Näitä tapahtuu joka puolella maailmaa. Mutta ethän sinä voi sitä tietää kun elät omassa kuplassa ääsjoella. Tekisi sinulle hyvää tutustua muuhunkin maailmaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kankkusen kädet?
Nykynuorison(kädet) ranteet on KEITETTYÄ SPAKETTIA, heiluu kuin kaappikellonheiluri, mutta aina väärään suuntaan.
Suuret puheet ja luulot itsestään, mutta niin siinä SE
- Anonyymi
Missä nutipää, siellä ongelma.
- Anonyymi
Näiden uutisten myötä aina ilmestyy jormakalevit viisastelemaan että ei näin ollut silloin kun me oltiin nuoria jne.
Ei ollutkaan vaan oli paljon huonommin. Liikennekuolemat ovat vähentyneet todella paljon takavuosikymmeniin verrattuna. Ei tietenkään lohduta tämän päivän kolareiden uhrien läheisiä mutta totta se silti on. - Anonyymi
Liikennekuolemat vähentyneet koska autojen turvallisuus parantunut 70-luvulta älyttömästi,autojen tehojen lisääntyminen kuitenkin kompensoinut tilastoja.
- Anonyymi
Luonto karsii PUUPÄITÄ !!!
- Anonyymi
Juu, liikenne on ihmisen luonnollinen vihollinen🙂 tai niiden Puupäiden😂🤭🤭🤣
Nyt, kun Valtio keräs enemmät aset pois kotitalouksilta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nyt, kun Valtio keräs enemmät aset pois kotitalouksilta.Eiku, nää puupäät ovat myös muiden teillä liikkujien vihollisia. 😁
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Nyt, kun Valtio keräs enemmät aset pois kotitalouksilta.On sullakin kommentit, ei muuta voi sanoa !
- Anonyymi
Kumpi menehtyi,kuski vai toinen edessä ilman turvavyötä ollut?
- Anonyymi
Eiköhän jokaisen pidä katsoa omaa ajamista, näin paluumuuttajana voin kertoa että Etelä-Pohjanmaalla ajetaan idioottien lailla ihan joka puolella. Minä minä asenne näkyy ja isot luulot itsestään ja turhaan.
- Anonyymi
Tämä on kuuleman mukaan yksi syy miksi paluumuttajia palaakin takaisin etelään.
- Anonyymi
80 lätkä takaisin takaruutuun,lähti kortti heti hyllylle jos ajoit ylinopeutta.miksihän tämä systeemi poistettiin?
- Anonyymi
Koska mielensä pahoittajat pahoittivat mielensä epätasa-avosta. Mielensä pahoittajien määrä tuntuu jatkuvasti vain kasvavan. Pahoittavat mielensä melkein ihan kaikesta ja kaikkien muiden puolesta.
- Anonyymi
KANNATETAAN!!!!!👍👍👍👍👍👍👍👍👍
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Koska mielensä pahoittajat pahoittivat mielensä epätasa-avosta. Mielensä pahoittajien määrä tuntuu jatkuvasti vain kasvavan. Pahoittavat mielensä melkein ihan kaikesta ja kaikkien muiden puolesta.
Eniten mieltään näyttävät pahoittavan ne, jotka rikkovät sääntöjä kuin sääntöjä. Liikenteessä ja muuallakin koska mä voin. Haluaa todennäköisesti olla erilainen kuin buumerit? Kokemattomuus tulee kalliiksi, jos kokemusta ei osaa arvostaa ja ajoissa ottaa opiksi.
- Anonyymi
Ihan käsittämätöntä kommentointia täällä. Hävetkää!
Nuoren elämän menetys ja vanhempien tuska on aivan hirveää.
Eihän tuosta voi selvitä ikinä...- Anonyymi
Pitäis vanhempien osata kasvattaa oikeita tapoja, esim. miten
liikenteessä liikutaan !
- Anonyymi
Missä nutipääsaatana, siellä aina ongelma.
- AnonyymiUUSI
Jumala rankaisoo syntisiä.
- AnonyymiUUSI
Ja säkin vielä !
- AnonyymiUUSI
Jumala lyäää syntisiä ja siunaa buumereita
- AnonyymiUUSI
Sattu ilmajoella. Minkäs nuorten tyhmyydelle voi?
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 713105
- 922875
- 512115
Mietin että
Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin201575- 151349
Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon
Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..51338Aaamu on täällä taas!
Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa131301Tajusin vaan...
Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein131273- 181270
Noin ulkonäkö-jutut ei multa
Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin241232