Ai että hintojen nosto on ratkasu jauhelihapulaan?

Anonyymi-ap

Tietysti jos halutaan vähentää jauhelihan kysyntää niin kyllähän se hintojen nosto tietysti siinä mielessä vähentää pulaa kun kukaan ei enää osta jauhelihaa törkyhintojen takia.

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000011298246.html

Itse oon ostanut jauhelihaa tasan yhden kerran viimeisen 6 kk aikana paristakin syystä: Ensinnäkin siksi,että syömiseni on suiirtynyt yhä enemmän kasvipainotteiseksi eikä jauhelihaa tule syötyä entiseen tapaan. _Toisekseen siksi että lihan syömistä pitäisi ylipäätänsä vähentää ilmastonmuutoksen hillitsemisen takia ja siksi että puhaisen lihan syöminen on epäterveellistä. Ja kolmannakesi jauhelihan jne käyttöä on tullut vähennettyä merkittävästi törkyhintojen takia. Miksi maksaa riistohintoja kun hyvää ruokaa voi yehdä ilman jauhelihaakin ja kokonaan ilman lihaakin. Eli ihanko oikeasti kaupat meinaa vähentää jauhelihapulaa hintoja nostamalla vielä nykyisestäkin? No varmaan pula vähenee kun jauhelihan kysyntä vähenee riistohintojen takia.

5

83

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kannattaa ostaa ne jauhelihat suoraan maatiloilta (Suomessa on myöskin luomutiloja), silloin kaupat jäävät pois rahastamasta välistä.

Kaupat vetävät ne suurimmat voitot välistä.

• Anonyymi

Jos joku haluaa syödä keinolihaa, niin Lappeenrantaan on avattu keinolihatehdas..

Goodlaamalla löytyy esim. Iltasanomista: Lappeenrannan keinolihatehdas.

• Anonyymi

Duuggeloimalla siis.....

• Anonyymi

Ei mulla köyhällä ole ollut varaa lihaa ostaa kaupasta pariin vuoteen . Mulla on nyt viisi hamsteria kylpyhuonees ja lisää sikiää.

• Anonyymi

No sitähän on ihmiset halunneet että tuotteista maksetaan oikeaa hintaa ilman tukemista.
      Nyt hinnat nousisivat vain vähän mutta siitäkin tulee jo itku ja parku.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kaksi vuotta

Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek
      Ikävä
      22
      6606
    2. Alahan tulla paikkaamaan tekojas

Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.
      Suhteet
      27
      4110
    3. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      31
      2982
    4. Onko kenellekään muulle käynyt niin

Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk
      Ikävä
      171
      2973
    5. Ketä tietää

Missä ammuttiin pyssyllä.
      Kotka
      10
      1848
    6. Onko hän elämäsi rakkaus?

Itse olen sitä mieltä että kyllä se näin taitaa nyt olla
      Ikävä
      82
      1744
    7. Tietääkö kaivattusi että

olet häneen ihastunut? 🤠
      Ikävä
      150
      1614
    8. Tekisin mitä vaan että

Pääsisin eroon susta.
      Ikävä
      147
      1612
    9. Näytitpä taas niin hyvältä!

Nautit tilanteesta täysin rinnoin. Sinä olet kuin
      Tunteet
      12
      1478
    10. Veikeä Satu

Tuu jutteleen, kaipaan sua. Oot kuuma nainen.
      Ikävä
      22
      1440
    Aihe