Tietysti jos halutaan vähentää jauhelihan kysyntää niin kyllähän se hintojen nosto tietysti siinä mielessä vähentää pulaa kun kukaan ei enää osta jauhelihaa törkyhintojen takia.
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000011298246.html
Itse oon ostanut jauhelihaa tasan yhden kerran viimeisen 6 kk aikana paristakin syystä: Ensinnäkin siksi,että syömiseni on suiirtynyt yhä enemmän kasvipainotteiseksi eikä jauhelihaa tule syötyä entiseen tapaan. _Toisekseen siksi että lihan syömistä pitäisi ylipäätänsä vähentää ilmastonmuutoksen hillitsemisen takia ja siksi että puhaisen lihan syöminen on epäterveellistä. Ja kolmannakesi jauhelihan jne käyttöä on tullut vähennettyä merkittävästi törkyhintojen takia. Miksi maksaa riistohintoja kun hyvää ruokaa voi yehdä ilman jauhelihaakin ja kokonaan ilman lihaakin. Eli ihanko oikeasti kaupat meinaa vähentää jauhelihapulaa hintoja nostamalla vielä nykyisestäkin? No varmaan pula vähenee kun jauhelihan kysyntä vähenee riistohintojen takia.
Ai että hintojen nosto on ratkasu jauhelihapulaan?
5
83
Vastaukset
- Anonyymi
Kannattaa ostaa ne jauhelihat suoraan maatiloilta (Suomessa on myöskin luomutiloja), silloin kaupat jäävät pois rahastamasta välistä.
Kaupat vetävät ne suurimmat voitot välistä. - Anonyymi
Jos joku haluaa syödä keinolihaa, niin Lappeenrantaan on avattu keinolihatehdas..
Goodlaamalla löytyy esim. Iltasanomista: Lappeenrannan keinolihatehdas.- Anonyymi
Duuggeloimalla siis.....
- Anonyymi
Ei mulla köyhällä ole ollut varaa lihaa ostaa kaupasta pariin vuoteen . Mulla on nyt viisi hamsteria kylpyhuonees ja lisää sikiää.
- Anonyymi
No sitähän on ihmiset halunneet että tuotteista maksetaan oikeaa hintaa ilman tukemista.
Nyt hinnat nousisivat vain vähän mutta siitäkin tulee jo itku ja parku.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kaksi vuotta
Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek226606Alahan tulla paikkaamaan tekojas
Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.274110- 312982
Onko kenellekään muulle käynyt niin
Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk1712973- 101848
- 821744
- 1501614
- 1471612
- 121478
- 221440