Uskovaa feikkaaminen

Anonyymi-ap

Vaikka kidutushelvetti on kirkollisessa julistuksessa muuttunut ikuiseksi eroksi Jumalasta, ja harvat uskovat edes siihen, on varsinkin herätysliikepohjaisia kristittyjä, jotka uskovat kidutushelvettiin.

Heille on sunnaton kärsimys ajatella, että heidän läheiset ihmiset, varsinkin lapset ja puolisot, joutuvat ikuiseen eroon ja kidutukseen. Itse uskoa vailla olevat ovat tietysti vapaita tällaisista kammoajatuksista, mutta heille tuottaa murhetta nähdä uskovaisten kärsivän.

Aino mahdollisuus on feikata olevansa uskovainen, tai ainakin antaa ymmärtää olevansa, vaikkei ole. Kysymys on melko sama kuin seksuaalisesti harvinaisella tavalla suuntautuneella, joka on joutunut olemaan kaapissa välttyäkseen ikuisista eheytyskehotuksista ja muista sosiaalisista haitoista.

Olisi kiva kuulla tällä nimettömällä palstalla jotakin pakosta feikata uskovaista, kun muuten siitä ei voi puhua.

12

127

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Vaikka moni joutuu olemaan kaapissa säästääkseen uskovaisen läheisensä raastavilta tunteilta, aihe näyttää olevan liian tabu keskusteltavaksi edes anonyymipalstalla.

• Anonyymi

Mitä ?Eihän nuo aitouskovat muusta puhukaan kuin homojen hommista.
        Mietipä nyt itse milloin olet nähnyt täällä ketjun jossa olisi keskusteltu miehen ja naisen välisestä ?

No älä välitä , en minäkään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitä ?Eihän nuo aitouskovat muusta puhukaan kuin homojen hommista.
        Mietipä nyt itse milloin olet nähnyt täällä ketjun jossa olisi keskusteltu miehen ja naisen välisestä ?

No älä välitä , en minäkään.

Totta puhuen, en minäkään usko, että palstan vahvin paasaaja olisi oikeasti uskossa, vaan on kaksinkertaisesti kaapissa.

1) Lienee 'eheytynyt' homo, joka pyrkii peittelemään homouttansa ja 2) tekeytyy uskovaiseksi. Tässä tapauksessa tekeytymisen syy on toinen, kuin aloituksessani tarkoitin.

• Anonyymi

Kyllähän homoista puhutaan. Amerikan homoja herjataan lähtemättömästi.

Toisaalta jos helvettiä ole, ne herjat tyhjiin raukeaa.

• Anonyymi

Mikään pakko ei ole feikata muiden mieliksi. Sehän on valehtelua. Sanot suoraan, ettet ole uskovainen. Kärsikööt jos kärsivät, heillä on vapaus valita asenteensa.

• Anonyymi
      UUSI

Jos mitään helvettiä ei ole , niin miksi sitten herjata ketään mistään? Jos ei mitään tuomiota ei ole, niin mitä ihmeen syytä olisi ketään herjata että tekee tai uskoo niin tai näin. Ei mitään rangaistusta olisi vaikka miten tekisi laittomuutta tai mitä tahansa, vaan voisi tuudittua siihen että kyllä tästä selvitään.

Toisaalta hyvää sellainen oppi. Se puhdistaisi uskon ja olisi kuin uskonpuhdistus uskovien keskinäiselle herjaamiselle.

• Anonyymi
      UUSI

Toisaalta herjaaminen herjasi mitä tai ketä kertoo sen, että on saatanan asialla.

• Anonyymi
      UUSI

Viime eduskuntavaalien aikaan paljastui, että eräs rouva oli äänestänyt demareita vaikka oli kotona antanut ymmärtää olevansa ehta oikeistokristitty. Kun vyyhti lähti piurkautumaan, niin kävi ilmi, ettei hän edes ole koskaan uskonut Jumalaan. Raamattukin on hänelle vain sepitetty kirja.

• Anonyymi
        UUSI

Tätä juuri tarkoitin alustuksessani. Ihminen joutuu tekeytymään toiseksi sääliessään toisen tunteita, joutuu tekeytymään jopa uskovaiseksi.

• Anonyymi
      UUSI

Kuten monen levottoman mielenosoittajan toimintaa kuvaa paremmin sana elämöinti, niin myös palstan ns. uskovaisten. Ei lukija päättele, että elämöijä oikeasti on uskossa.

Näkynee läpi, että heikon uskon, tai suorastaan uskon puutteen lisäksi, aivan toiset luonteessa vaikuttavat motiivit määräävät käyttäytymistä, myös tällä palstalla.

Psykologia on tuttu: kun elämöi jonkin asian puolesta, pyrkii vakuuttamaan itselleen ja muille, että uskoo asiaan, koska jopa elämöi.

Samoin on tuttu kysymys homoudesta. Kautta aikojen homoutta vastaan elämöineistä useimmat ovat itse olleet homoja. Elämöivät yrittävät vakuuttaa itselleen ja toisille, etteivät ole, mutta samalla tulevat paljastaneeksi, että ovat.

• Anonyymi
        UUSI

Ei kai ametikan homoherjaajat ole homoja?

Kammottava ajatus, että itse sairaita homoja.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Ei kai ametikan homoherjaajat ole homoja?

Kammottava ajatus, että itse sairaita homoja.

Eivät homot ole millään tavalla sairaita, yhtä terveitä kuin muut. Heidän aivot ovat vain niin rakentuneet, että seksuaalinen kiinnostus suuntautuu omaan sukupuoleen. Ap.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Alahan tulla paikkaamaan tekojas

Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.
      Suhteet
      31
      5027
    2. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      34
      3466
    3. Onko kenellekään muulle käynyt niin

Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk
      Ikävä
      183
      3204
    4. Ketä tietää

Missä ammuttiin pyssyllä.
      Kotka
      11
      2307
    5. Veikeä Satu

Tuu jutteleen, kaipaan sua. Oot kuuma nainen.
      Ikävä
      28
      1917
    6. Näytitpä taas niin hyvältä!

Nautit tilanteesta täysin rinnoin. Sinä olet kuin
      Tunteet
      12
      1838
    7. Tietääkö kaivattusi että

olet häneen ihastunut? 🤠
      Ikävä
      161