🤓 Kuinka monta kertaa Raamatussa kerrotaan Jeesuksen keskustelleeen jonkun henkilön kanssa kahdenkesken?
Kerro nämä tapaukset lyhyesti.
Otetaanpa lepopäivän kunniaksi pieni Raamattu-visa
52
279
Vastaukset
- Anonyymi
Yksi ainakin on kun Jeesus kohtasi Psyykkarin kaivolla samarialaisen naisen.
Johannes 4- Anonyymi
Oikein. Tuleeko mieleen muita tapauksia?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oikein. Tuleeko mieleen muita tapauksia?
Näin korjaat Ladasi. Räyhiksen jokellukset 123:1-2
- Anonyymi
Onpa vaikea kysymys.
- Anonyymi
Jeesus kohtasi myös Nikodemuksen kahdenkesken.
Tämän päivän teksti. - Anonyymi
ArtoTTT.
Nikodemos tuli keskustemaan Jeesuksen kanssa yöllä salaa, tosin ei sanota oliko Jeesuksen opetuslapsia läsnä Sadun mukaan Jesse keskusteli tai oikeastaan neuvotteli veljensä Saatanan kanssa, hyvin ilmeisesti kahden kesken.
- Anonyymi
Jätä nuo sairaat kommenttisi sinne ateistipalstalle, kiitos.
Anonyymi kirjoitti:
Jätä nuo sairaat kommenttisi sinne ateistipalstalle, kiitos.
Etkö tunne Raamattuasi?
No tuohan on oikeastaan aika yleistä hihhuleiden keskuudessa, etteivät oikein tiedä, mitä uskovat.
- Anonyymi
Jeesus on se Herra, joka Raamatussa puhuu Mooseksen kirjoista Ilmestyskirjaan asti, joten hän on puhunut ihmisille niin monta kertaa, että on mahdotonta niitä tänne koota lyhyesti. Jokainen profeetta Raamatussa on tullut Herran puhuttelemaksi ja moni muu, jopa jumalattomista osaa on Herra puhutellut.
"Herra puhutteli Moosesta kasvoista kasvoihin, niinkuin mies puhuttelee toista."- Anonyymi
Et siis tiedä vastausta aloitukseen vai etkö ymmärtänyt sitä ?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Et siis tiedä vastausta aloitukseen vai etkö ymmärtänyt sitä ?
Ei, vaan sinä et tajua kuka Jeesus on.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei, vaan sinä et tajua kuka Jeesus on.
Itse et näytä ymmärtävän edes aloitusta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itse et näytä ymmärtävän edes aloitusta.
Myönnän.
- Anonyymi
1. Moos. 9:8 Ja Jumala puhui Nooalle ja hänen pojillensa
1. Moos. 17:3 Ja Abram lankesi kasvoilleen, ja Jumala puhui hänelle
1. Moos. 46:2 Ja Jumala puhui Israelille näyssä yöllä; hän sanoi: "Jaakob, Jaakob!" Tämä vastasi: "Tässä olen".
2. Moos. 12:1 Ja Herra puhui Moosekselle ja Aaronille Egyptin maassa
1. Aik. 21:9 Ja Herra puhui Gaadille, Daavidin näkijälle
2. Aik. 33:10 Ja Herra puhui Manasselle ja hänen kansallensa
Jne.- Anonyymi
Olisit lukenut aloituksen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olisit lukenut aloituksen.
Olisit lukenut Raamatun, niin tietäisit, kuka Jeesus on.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olisit lukenut Raamatun, niin tietäisit, kuka Jeesus on.
Sitä ei kysytty,
Lisäkysymys: Kun raamatussa merkkihenkilö ratsastaa aasilla Jerusalemiin niin hänen eteensä levitettiin palmun ”tuotoksia”. Miten tämä voi olla mahdollista sillä Israelin alueella e kasva palmuja…
- Anonyymi
Nyt oli viimeinen niitti tyhmyyyesi vahvistamiseen. 😆
Anonyymi kirjoitti:
Kerro nyt sinä sitten mistä noita palmun lehviä aasin eteen saatiin kun on biologinen ja maantieteellinen totuus on että Jerusalemissa ei kasva palmuja?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä se on tullut jo pitkän aikaa sitten.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä se on tullut jo pitkän aikaa sitten.
Jo entisellä nimimerkeillään.
- Anonyymi
Mistänäitäoikeintulee kirjoitti:
Kerro nyt sinä sitten mistä noita palmun lehviä aasin eteen saatiin kun on biologinen ja maantieteellinen totuus on että Jerusalemissa ei kasva palmuja?
ArtoTTT
https://www.napsu.fi/matkailu/matkakuvat/1335/11-10-04--18-14-37--Jerusalem Anonyymi kirjoitti:
ArtoTTT
https://www.napsu.fi/matkailu/matkakuvat/1335/11-10-04--18-14-37--JerusalemJuu, juu olin väärässä. Tässä tietoa asiasta:
"Kyllä, Jerusalemissa kasvaa palmuja. Jerusalemin ilmasto ja maaperä mahdollistavat palmujen kasvun, ja niitä on nähtävissä kaupungin puutarhoissa ja muissa viheralueilla. Lisäksi on onnistuttu kasvattamaan palmuja jopa 2000 vuotta vanhoista siemenistä, mikä osoittaa, että palmut voivat menestyä alueella, kertoo Tekniikan Maailma. "- Anonyymi
Juu, juu olin väärässä. Tässä tietoa asiasta:
"Kyllä, Jerusalemissa kasvaa palmuja. Jerusalemin ilmasto ja maaperä mahdollistavat palmujen kasvun, ja niitä on nähtävissä kaupungin puutarhoissa ja muissa viheralueilla. Lisäksi on onnistuttu kasvattamaan palmuja jopa 2000 vuotta vanhoista siemenistä, mikä osoittaa, että palmut voivat menestyä alueella, kertoo Tekniikan Maailma. "ArtoTTT
Kiitos että myönsit virheesi. Anonyymi kirjoitti:
ArtoTTT
Kiitos että myönsit virheesi.Niin minä teen aina kun joku osoittaa että asian on toisin kuin väitän. Sitä samaa kyllä toivoisi myös siltä puolen pöytää, mutta se taitaa olla mahdoton vaatimus....
- Anonyymi
Niin minä teen aina kun joku osoittaa että asian on toisin kuin väitän. Sitä samaa kyllä toivoisi myös siltä puolen pöytää, mutta se taitaa olla mahdoton vaatimus....
ArtoTTT
Ehkäpä teet liikaa yksipuolista väritettyä tulkintaa... - AnonyymiUUSI
Niin minä teen aina kun joku osoittaa että asian on toisin kuin väitän. Sitä samaa kyllä toivoisi myös siltä puolen pöytää, mutta se taitaa olla mahdoton vaatimus....
Tuo ei kyllä pidä aina tosiaankaan paikkaansa kohdallasi.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Aito_lainen ja torre ovat surkeita myöntämään virheitään.
Anonyymi kirjoitti:
Voisitko osoittaa ne kohdat jossa en ole täällä toiminut näin? Oleppas hyvä. Kiitos.
Voisitko osoittaa ne kohdat jossa en ole täällä toiminut näin? Oleppas hyvä. Kiitos.
Et siis voi. Sitähän minäkin.
- Anonyymi
Kahdeksan kertaa. Näitä voidaan pitää pääasiallisina yksityisluontoisina keskusteluina Jeesuksen ja yksittäisen henkilön välillä:
Raamatussa (Uudessa testamentissa) on useita tapauksia, joissa Jeesus keskustelee kahdenkesken toisen henkilön kanssa. Tässä ovat keskeiset ja selvästi kahdenkeskiset kohtaamiset:
1. Nikodemos (Joh. 3:1–21)
Yöllinen keskustelu fariseuksen kanssa uudestisyntymisestä ja iankaikkisesta elämästä.
2. Samarialainen nainen kaivolla (Joh. 4:1–26)
Keskustelu elävästä vedestä ja todellisesta palvonnasta.
3. Pontius Pilatus (Joh. 18:33–38)
Yksityinen keskustelu Jeesuksen kuninkuudesta ja totuudesta.
4. Pilatus ja Jeesus uudelleen (Joh. 19:9–11)
Toinen lyhyt keskustelu vallasta ja Jumalan tahdosta.
5. Rikas nuorukainen (Mark. 10:17–22, Matt. 19:16–22, Luuk. 18:18–23)
Keskustelu siitä, mitä vaaditaan iankaikkiseen elämään.
6. Hannas tai Kaifas (Joh. 18:19–23)
Jeesus vastaa ylipapin kuulusteluun yksin.
7. Maria Magdaleena (Joh. 20:11–18)
Jeesus ilmestyy haudan luona ylösnousemuksen jälkeen.
8. Saulus (Paavali) (Apt. 9:3–6, tarkennus jakeissa 22:6–10 ja 26:12–18)
Damaskoksen tiellä tapahtuva ilmestys, jossa Jeesus puhuu suoraan Sauliille.- Anonyymi
Suomessakin eräs lääkärin roolissa näytellyt henkilö kertoi, että hänet usein pysäytetään kadulla ja haluttaisiin varata vastaanoaikaa.
- Anonyymi
Miksi jätit pois sen kohtauksen, jossa oli koko filmiryhmä paikalla äänitysmiehin, kun Jeesus keskusteli erämaassa Saatanan kanssa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi jätit pois sen kohtauksen, jossa oli koko filmiryhmä paikalla äänitysmiehin, kun Jeesus keskusteli erämaassa Saatanan kanssa?
Myös Jeesuksen kidutuskuoleman viimmeiset voihkaisut vierustoverille ristillä - ja muutenkin - voidaan laskea samaan sarjaan, koska se on edellyttänyt mikkejä pitkien varsien päässä, kansan hälistessä mäen juurella, että ne on saatu talteen.
- Anonyymi
Yksikään noista ei tapahtunut kahdenkesken.
- Anonyymi
Mitä ihmeen Raamattu-tietoutta on muistaa montako kertaa Jeesus puhui kahdenkesken jollekin?
Kyllä Raamattu-tietouden tulee olla syvällisempää tasoa.- Anonyymi
Höpöhöpn! Oma tietämättömyytesi harmittaa sinua.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Höpöhöpn! Oma tietämättömyytesi harmittaa sinua.
Katopas!
- Anonyymi
Jeesus varmasti lukemattomat kerrat jutteli ihmisille myös kahdenkesken, mutta lahkolaiset tekevät opinkappaleen siitä, montako kertaa Raamattu sen mainitsee.
Jeesus muuten puhui myös Moosekselle palavasta pensaasta, sekä mm. paini Jaakobin kanssa. - Anonyymi
Juutalaisethan kieltää koko Jeesuksen olemassaolon, mutta silti kristityt puolustavat Israelia henkeen ja vereen. Jotenkin ristiriitaista. Eikö nimenomaan Israelia pitäisi rangaista, eikä palkita?
- Anonyymi
Kristityt ja kristityt.
Täällä kuuluu vain muutaman "kristityn" ääni.
- AnonyymiUUSI
Sakkeus, tule kiireesti alas. Tänään minun on määrä olla vieraana sinun kodissasi.
Luukas 19 luku
Muuan mies kysyi Jeesukselta matkalla Jerusalemiin, miten hän pääsisi Jumalan valtakuntaan. Jeesus: Mene ja myy kaikki tavarat mitä sinulle on ja anna rahat köyhille. Markus 10 luku - AnonyymiUUSI
Ja sitten voi kysyä, että jos näitä keskustluja Raamatussa on n. kymmenen, niin mihin ne perustuu. Jeesuksen kädessähän kynä ei pysynyt (osasiko edes kirjoittaa?), joten kuka kirjoitti nämä keskustelut ylös?
Samaa voi kysyä myös kertomuksessa jossa Jeesus joutuu paholaisen kiusaamaksi "temppelinharjalla". Kuka oli kärpäsenä katossa (tai temppelin tapauksessa katolla) kuuntelemassa ja litteroimassa Saatanan ja Jeesuksen kertomuksen, niin että ne osattiin vuosikymmeniä tai vuosisata myöhemmin kopioida evankeliumiin?
Vai ovatko nämä vain satua ja tarinaa?- AnonyymiUUSI
Kristinuskossa on paljon sellaista joka perustuu uskoon. Ei siitä kannata ruveta kiistelemään. Ihan niinkuin tieteessäkin on aukkoja joita ei ole koskaan saatu selville. Olen jo aikaisemmin kirjoittanut että esim. se miten kylmään jäiseen maailmaan on tullut elollinen solu josta on alkanut muotoutua ihminen. Sitä on tutkittu ja tutkittu vaan on vastausta vailla. Yhtä mysteeri on miten se solu on ylipäätään selvinnyt siinä kylmässä maaperässä, sitäkin tutkitaan edelleen.
Me kristityt uskomme Luomiskertomukseen. Tiedä häntä sitten mikä se todellinen sysäys elolisen syntymiselle on. Minä en väittele asiasta koska lopullinen totuus ei väittelyllä selviä. Tutkimustuloksiin uskoisin jos niitä olisi vaikka olen kristitty. Arvosta tutkimuksen korkealle. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Kristinuskossa on paljon sellaista joka perustuu uskoon. Ei siitä kannata ruveta kiistelemään. Ihan niinkuin tieteessäkin on aukkoja joita ei ole koskaan saatu selville. Olen jo aikaisemmin kirjoittanut että esim. se miten kylmään jäiseen maailmaan on tullut elollinen solu josta on alkanut muotoutua ihminen. Sitä on tutkittu ja tutkittu vaan on vastausta vailla. Yhtä mysteeri on miten se solu on ylipäätään selvinnyt siinä kylmässä maaperässä, sitäkin tutkitaan edelleen.
Me kristityt uskomme Luomiskertomukseen. Tiedä häntä sitten mikä se todellinen sysäys elolisen syntymiselle on. Minä en väittele asiasta koska lopullinen totuus ei väittelyllä selviä. Tutkimustuloksiin uskoisin jos niitä olisi vaikka olen kristitty. Arvosta tutkimuksen korkealle."Kristinuskossa on paljon sellaista joka perustuu uskoon."
Eikö kaikki perustu?
- AnonyymiUUSI
Lepopäivänä levätää, eikä visailla.
- AnonyymiUUSI
Kysy lisää. Ja muutkin toki saavat kysyä kun tällä viisastelevat.
- AnonyymiUUSI
Kysy lisää!
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kaksi vuotta
Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek236850Alahan tulla paikkaamaan tekojas
Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.284328- 343176
Onko kenellekään muulle käynyt niin
Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk1793047- 101998
- 821754
- 1501634
- 1471632
- 121568
- 221510