..siis polttoainekustannusten osalta!
Ostin käytetyn vm.22 Stellantiksen tuotteen vuosi sitten. Maksoin ehkä "yläkanttiin" mutta olihan se mallin varustelluin ja Suomiauto merkkiliikkeestä. Arvostin myös eka omistajan ostamaa 2 vuoden lisätakuuta (yhteensä siis 5 vuotta vuoteen 2027 asti).
Auton maksoin omalla rahalla käteisellä. Aina olen maksanut autoni käteisellä ilman velkarahaa. Ehkä joku tähän sanoisi että kannattaisi ostaa edullisella korolla velaksi, ja pitää säästöjä sijoituksissa 🤔
Olen kuitenkin huono sijoittaja ja kyllä mulla on rahastoissa ja turvatilillä ( turvatilin tuotto =3kk euribor miinus alle prosentti) yhteensä noin 100 000 €. Edullinen asunto on maksettu.
Autoon en kuitenkaan halua hirmuisesti sijoittaa. Tykkään ja haaveilen oikeastaan mukavista vanhoista autoista (etenkin harvinaisista), jos ne vaan toimivat.
Tämäkin noin 25 000 € maksava sähköauto on jo puottanu vuodessa arvoaan liikaakin 🫣. Remontteihin ei ole mennyt ja omistusaikani ensimmäinen määräaikaishuolto kohta lähestyy (auto oli just huollettu ostaessani sen) .
No onneksi sähkö ollut edullista. Kotona ei latausmahdollisuutta, mutta julkisia suht edullisia latureita lähellä, niissä pitemmillä vapailla/lomilla harvoin latailen ja tietenkin satunnaisissa reissussa muuallakin. Pääasiassa lataan ilmaiseksi työpaikallani.
Edullista ajelua sähköautolla
Anonyymi-ap
0
64
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht1352379Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava3451865- 401547
Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii311363Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua281300Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em941183- 541153
Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.
Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul327897Jumala puhui minulle
Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles104840Annan meille mahdollisuuden
Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil53752