Ihmisen hengellinen muokkaaminen

Anonyymi-ap

Itsetuntoni laski ja sairastuin vakavaan masennukseen kaiken tämän jälkeen. Masennuksesta olen toipunut myös terapian avulla, mutta olen menettänyt luottamukseni ihmisiin. Näen uskonyhteisöissä paljon kieroutunutta vallankäyttöä. Saarnaajat saavat muutaman kuukauden pituisen koulutuksen, mistä ei saa mitään sielunhoidollisia valmiuksia. Moraaliltaan äärimmilleen viritetty ilmapiiri saa näkemään peikkoja siellä, missä niitä ei välttämättä ole. Vanhemmistossa määräävät miehet, jotka ainakin minun seurakunnassani olivat ymmärtämättömiä ja kovia. Minusta tässä kaikessa on jotain sairasta, liian sisäänlämpiävää, elämälle vierasta. Menetin melkein uskoni Jumalaan. Ymmärrän kuitenkin, että ihmiset ja Jumala ovat eri asia. Ehkä Jeesuskin itkisi monta asiaa, mitä minä olen itkenyt. Vielä nytkin, jos menen tilaisuuteen, jossa on helluntailaisia, saan monta päivää kestävän tuskatilan. En tiedä, paranenko täysin koskaan.

10

114

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Se nyt vain on oikeasti niin, että "siperia opettaa" !

Olet käynyt kovan koulun läpi ja sitä kautta silmäsi on avattu näkemään !

Ole iloinen siitä !

Mutta onhan se niinkin, että tieto lisää tuskaa, eli kun näkee, niin sitä kokee tuskaakin.

Saarn. 1:18 Sillä missä on paljon viisautta, siinä on paljon surua; ja joka tietoa lisää, se tuskaa lisää.

Ja meidän Herrastamme sanotaan:

Hepr. 2:18 Sillä sentähden, että hän itse on kärsinyt ja ollut kiusattu, voi hän kiusattuja auttaa.

1. Piet. 4:1Koska siis Kristus on kärsinyt lihassa, niin ottakaa tekin aseeksenne sama mieli-sillä joka lihassa kärsii, se lakkaa synnistä-

Eli kaksi asiaa jotka uskovan kärsimykset tuovat tullessaan:

1) Voi olla oikeasti toisten apuna Tiellä, eli kun on itse kokenut voi vain siten auttta muita, kuten nyt minun tapauksessasni suhteessa sinuun, eli Tien on ensin itse pitänyt kulkea, en nyt kehu itseäni, vaan kerron ja jaan vain kokemukseni.

2) Kun on itse nähnyt, niin ei enää toista itse vääriä toimia, eikä tuomitse muita väärin ja ymmärtämättömästi.

Eli on siis siltä osin lakannut synnistä, eli vääristä arvoista ja toimista suhteessa lähimmäisiinsä.

Herra sinua siunatkoon runsaasti !

Olet oikealla Tiellä, älä ole huolissasi ! :)

• Anonyymi

Ihmisiin ei ole luottamista edes seurakunnassa.

• Anonyymi

Jer 7:4:

"Älkää luottako valheen sanoihin, kun sanotaan: 'Tämä on Herran temppeli, Herran temppeli, Herran temppeli!'"

Nah 1:7:

"Hyvä on Herra, turva ahdistuksen päivänä, ja hän tuntee ne, jotka häneen luottavat."

• Anonyymi

Ihmisillä ei seurakkunnissa välttämättää ole kovin hyvää empatiakykyä. Voit huomata sen ensimmäisessä vastauksesta, joka on tullut ketjuun "Siperia opettaa". Sanoisinko että siinä idiotismi huipussaan, jos Siperian pitää opettaa ja se on hyvä asia. Ehkä saman tämä tyyppi sanoo ukrainan isättömille lapsille tai Afrikan nälkää näkeville.

Mielenterveyden asiat ovat aina vakavasti otettavia. Ne aiheuttaa kärsimystä niin kokijalle kuin lähipiirille.

Aurinkoista kesää aloittajalle.

Lightning

• Anonyymi

Kummallista että seurakunnasta käytetään nimitystä "koti" ja "seurakunta perhe."
      Suuria ovat sanat.

• Anonyymi

Kuuntele mitä Jumala yrittää sinulle kertoa.
      Se, että sen ymmärtää ITSE on se usko joka lähtee ihmisestä itsestään. Ei tarvita sielun pönkittämisiä ym.
      Luterilaisuus on vapaaehtoinen usko Jumalaan. Siksi se on AITOA.

• Anonyymi

Ja luterilaisuus EI ole lahko.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja luterilaisuus EI ole lahko.

Evk.lut.

• Anonyymi

Ainoastaan Jumala.

"Mutta Jumala, joka masentuneita lohduttaa."

• Anonyymi

Turvaaminen Jumalaan kaikessa on parempi kuin turvaaminen suteen lammasten turkissa.
      He voivat pukeutua myös valkeuden enkelin vaatteisiin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Alahan tulla paikkaamaan tekojas

Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.
      Suhteet
      31
      5057
    2. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      34
      3476
    3. Onko kenellekään muulle käynyt niin

Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk
      Ikävä
      183
      3214
    4. Ketä tietää

Missä ammuttiin pyssyllä.
      Kotka
      11
      2307
    5. Veikeä Satu

Tuu jutteleen, kaipaan sua. Oot kuuma nainen.
      Ikävä
      28
      1917
    6. Näytitpä taas niin hyvältä!

Nautit tilanteesta täysin rinnoin. Sinä olet kuin
      Tunteet
      12
      1848
    7. Tietääkö kaivattusi että

olet häneen ihastunut? 🤠
      Ikävä
      161