Minä muistan ajan jolloin vain jollain oli kiinteä veivattava puhelin ja naapurit kävivät siitä soittamassa.
Puhelu yhdistyi keskukseen missä vastattiin ja yhdistettiin eteenpäin.
Joku kirjoitti muistavansa ajan jolloin puhelin oli kiinteä kierrejohdolla.
14
146
Vastaukset
- Anonyymi
Minulla on tuoreessa muistissa kijekyyhky ajat.
- Anonyymi
Eräs mummeli kertoi että hänellä on vieläkin lankapuhelin numerolevyllä, jälkikasvua oli ollut kylässä neljännessä polvessa. 6v lapsi oli katsellut sitä ja kysynyt "Mummo mikä laite tämä oikein on?.".
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eräs mummeli kertoi että hänellä on vieläkin lankapuhelin numerolevyllä, jälkikasvua oli ollut kylässä neljännessä polvessa. 6v lapsi oli katsellut sitä ja kysynyt "Mummo mikä laite tämä oikein on?.".
Saattaahan hänellä se puhelin olla, mutta kun johdot ja tolpat on jo kerätty pois.
- Anonyymi
Muistan ajan kun ei kirjoitustaitoa oltu vielä keksitty. Puissa eleltiin enimmäkseen.
- Anonyymi
Naapurit kävivät siitä soittamassa.
Yhtenäänkö ja ilman maksua?👀🤣- Anonyymi
Tuon minäkin muistan. Kylässä saattoi olla yksi puhelin ja kaikki sitä lainasivat, jos tarve tuli. Niitä tarpeita tuli kuitenkin ani harvoin! Puhelimen käytöstä maksettiin pieni summa ilman muuta!
- Anonyymi
Minä olen ollut töissä puhelinkeskuksessa. Sellaisessa jossa puhelut yhdistettiin nappia painamalla, ei sentään johtoja vaihtaen.
- Anonyymi
Ihana sinä, varmaan kiva työ?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihana sinä, varmaan kiva työ?
Se oli armeijassa 80 luvun alussa. Oli siinä varmaan 50 liittymää. Helppo ja siisti homma kellon ympäri. Joskus myös puolustusvoimien komentaja soitti.
- Anonyymi
Nyt Santra pois linjalta!
- Anonyymi
Seuraava vaihe oli paikallispuheluiden valitseminen numerolevystä. Kaukopuhelut piti edelleen pyytää keskuksen välittämään.
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alahan tulla paikkaamaan tekojas
Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.315776- 363791
Onko kenellekään muulle käynyt niin
Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk1833323- 122758
- 292222
- 122167
- 1621906
- 181505
- 1051362
- 251233