Uskon todistajat

Anonyymi-ap

Mikä on tärkeintä uskossa todistaa ?

1. Kasteopista todistaminen

2. Ylöstempausopista todistaminen

3. Varmasta pelastumisesta (pelastusvarmuus) todistaminen

4. Omasta uskon ratkaisusta todistaminen

34

172

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
      UUSI

Kuka tunnustaa Minut ihmisten edessä, hänet minä tunnustan Isäni edessä.

Uskossa todistetaan omasta suhteesta sijaisuhriin, ketä seuraa- "Jumalan Karitsaa",
      Miksi seuraa- eli motiivi.

• Anonyymi
        UUSI

Miten ja missä teit oman uskon ratkaisun ?

• Anonyymi
        UUSI

Polku ja valinta- siitähän on kyse.... jatketaan.
        Mikä on oikea tie- ihmisen valittavaksi itselleen.
        seuraamisessa on Jumalan Karitsan seuraamiseen, että se on sopusoinnussa, niin ihmisen, kuin Luojan, eli tekijän suhteen.
        Rakkaus- ilman sitähän homma ei pelaa ja on kellojen kilistelyä.
        Siksi puhutaan hyvyyden ja totuuden polusta, kaidasta tiestä.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

seuraamisessa on Jumalan Karitsan seuraamiseen, että se on sopusoinnussa, niin ihmisen, kuin Luojan, eli tekijän suhteen.

Moni ihminen tekee monia uskon ratkaisuja.
        Se on suosittua eräissä piireissä.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

todistuksessa on eräs tärkeä pointti se, että ei tuomita lähimmäistä ja miksi?
        Koska et ole kulkenut hänen paikallaan, ja tuskin voi todellakaan olla lähimmäisen paikalla, siis eipä tuomita, siitä joutuu itse tuomiolle.

Isä- meidän. Joka olet taivaissa. jne.
        Anna anteeksi, niinkuin mekin annamme anteeksi niille, jotka ovat meitä vastaan rikkoneet...

Kun Herran muistoa aterialla pohditaan- jos on jotain vastaan- jotakin- jätä leipä sivuun ja käy sopimassa. ja sopimisen jälkeen palataan pöytään..

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Koska et ole kulkenut hänen paikallaan, ja tuskin voi todellakaan olla lähimmäisen paikalla, siis eipä tuomita, siitä joutuu itse tuomiolle.

Anna anteeksi, niinkuin mekin annamme anteeksi niille, jotka ovat meitä vastaan rikkoneet...

Kun Herran muistoa aterialla pohditaan- jos on jotain vastaan- jotakin- jätä leipä sivuun ja käy sopimassa. ja sopimisen jälkeen palataan pöytään..

Jeesus käskee tuomitsemaan.

"Älkää tuomitko näön mukaan, vaan tuomitkaa oikea tuomio."

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Entäpä itsensä mittaaminen- tuomitseminen? Et voi sitä tehdä, koska on itsellä se ongelma.
        On - olla itse se ongelma. siksi tarvitaan ongelman ratkaisemisessa ulkopuolsen auttamaan sen ratkaisemiseen.... hokaatko?
        Jos tuo henkilö on ongelmasi ulkopuolella, ei hän voi tietää sitä, joten ei hänkään voi ratkaista ongelmaasi.
        Hänellä voi olla sama ongelma. eli hänelläkin on se.
        Tarvitaan uudet vaatteet --- alastomuuteen... se löytyy kirjoituksista.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Entäpä itsensä mittaaminen- tuomitseminen? Et voi sitä tehdä, koska on itsellä se ongelma.
        On - olla itse se ongelma. siksi tarvitaan ongelman ratkaisemisessa ulkopuolsen auttamaan sen ratkaisemiseen.... hokaatko?
        Jos tuo henkilö on ongelmasi ulkopuolella, ei hän voi tietää sitä, joten ei hänkään voi ratkaista ongelmaasi.

Dressmanilta saa uudet vaatteet.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Jumala kysyy tärkeän kysymyksen.. todistajan on hyvä löytää itsensä.

Aadam!! Missä olet?

lymyilläänkö vain? ja missä metsässä ja puutarhassa? Minkä puitten takana?
        Minkänäköiseksi olet nimennyt puutarhasi puut, joiden takana lymyten huhuilet, sitä ja tätä

etkä pääse onelmastasi, vaan särkyneessä saviastiassa valittaa aina se sama valitus-

Aadam!!!! Missä olet? Palsta soi jatkuvaa valitusta.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Jumala kysyy tärkeän kysymyksen.. todistajan on hyvä löytää itsensä.

Aadam!! Missä olet?

lymyilläänkö vain? ja missä metsässä ja puutarhassa? Minkä puitten takana?
        Minkänäköiseksi olet nimennyt puutarhasi puut, joiden takana lymyten huhuilet, sitä ja tätä

etkä pääse onelmastasi, vaan särkyneessä saviastiassa valittaa aina se sama valitus-

Aadam!!!! Missä olet? Palsta soi jatkuvaa valitusta.

valituksesi tarkoitus on vain neuvoa toisia, tapasi mukaan.
        Oma persoonallisuutesi, mikä vika ..... vaikaisuuden äärellä ollaan?

Voisiko persoonallisuuden alastomuuden peittää jollain?=
        Voiko pukea uudelleen, jos puku on saastunut ... oman persoonallisuutesi hikisen kehon ja uupuneen kehon Kristuksen verisen Jumalan Karitsan nahkapukuun, joka Golgatalla sanoi - anteeksiannon....
        Sijaisuhri- ja Hänen seuraaminen on ideaalinen-- Hän on meidät tehnyt ja siksi vastaus löytyy sieltä.. että sitten voisi jotain todistaakin....

• Anonyymi
      UUSI

Jotkut uudestikastajat ovat innokkaita sapattinsa todistajia.

• Anonyymi
        UUSI

Löytyy uudestikastettuja jotka ovat innokkaita sapatin todistajia ja ihan Raamatulla todistavat.

• Anonyymi
      UUSI

Kyllä kasteesta pitää todistaa.

• Anonyymi
      UUSI

Ylöstempauksesta todistaminen taitaa olla monessa seurakunnassa suosituin.

• Anonyymi
      UUSI

Hepr 3:19:

"Ja niin me näemme, että he EPÄUSKON TÄHDEN eivät voineet siihen päästä."

• Anonyymi
      UUSI

Jotkut todistavat hengellisiä uniaan mitä ovat nähneet.

"Niin me molemmat, minä ja hän, näimme samana yönä unta; me näimme kumpikin unemme, jolla oli oma selityksensä."

• Anonyymi
      UUSI

Hengellisten unien selitykset.

"Kuningas vastasi ja sanoi kaldealaisille: "Tämä minun sanani on peruuttamaton: Ellette ilmoita minulle unta ja sen selitystä, niin teidät hakataan kappaleiksi ja teidän talonne tehdään soraläjiksi."

• Anonyymi
      UUSI

Luterilaisuudessa tärkeintä on höpistä kirkkoisien houreista!

• Anonyymi
      UUSI

Pääasia ettei herjaamalla todista.
      Siinä ei ole Jumalaa.

• Anonyymi
      UUSI

Eri suunnilla on omat painotuksensa.
      Helluntailahkolla omansa.

• Anonyymi
      UUSI

Mitäs muitakaan nämä uskostaan äänekkäästi todistavat ovat kuin helluntaiaisia ja vastaavia?

Matt.7
      21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
      22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
      23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

• Anonyymi
        UUSI

Raamatun ilmoituksen mukaan tuohon joukkoon kuuluvat myös esim. Jeesuksen aikalaisia.

23 Ja joku kysyi häneltä: "Herra, onko niitä vähän, jotka pelastuvat? Niin hän sanoi heille:
        24 "Kilvoitelkaa päästäksenne sisälle ahtaasta ovesta, sillä monet, sanon minä teille, koettavat päästä sisälle, mutta eivät voi.
        25 Sen jälkeen kuin perheenisäntä on noussut ja sulkenut oven ja te rupeatte seisomaan ulkona ja kolkuttamaan ovea sanoen: 'Herra, avaa meille', vastaa hän ja sanoo teille: 'En minä tunne teitä enkä tiedä, mistä te olette'.
        26 Silloin te rupeatte sanomaan: 'Mehän söimme ja joimme sinun seurassasi, ja meidän kaduillamme sinä opetit'.
        27 Mutta hän on lausuva: 'Minä sanon teille: en tiedä, mistä te olette. Menkää pois minun tyköäni, kaikki te vääryyden tekijät.' ( Luuk 13)

He olivat syöneet ja juoneet Jeesuksen seurassa ja olleet kuulemassa Jeesuksen opetuksia, silti Jeesus sanoo heille, "Menkää pois minun tyköäni, kaikki te vääryyden tekijät".

Siis tuohon joukkoon kuuluu "kaikki vääryyden tekijät".

Mikä siis on vääryyttä?

Jos totuus ei ole läsnä, niin silloin ollaan pimeyden palvelijoita.

Jeesuksen opetuslapsena oleminen edellyttää Jeesuksen sanassa pitäytymistä, ojentautumista Jeesuksen sanan mukaan.

31 Niin Jeesus sanoi niille juutalaisille, jotka uskoivat häneen: "Jos te pysytte minun sanassani, niin te totisesti olette minun opetuslapsiani;
        32 ja te tulette tuntemaan totuuden, ja totuus on tekevä teidät vapaiksi".
        ..
        34 Jeesus vastasi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: jokainen, joka tekee syntiä, on synnin orja.
        35 Mutta orja ei pysy talossa iäti; Poika pysyy iäti.
        36 Jos siis Poika tekee teidät vapaiksi, niin te tulette todellisesti vapaiksi.
        ( Joh 8)

Siis, "mitäs muitakaan", kuin kaikki he, jotka ovat synnin orjia.

Jos ihminen on synnin orja, niin se paljastuu juuri vääryyteen osallisuutena, totuus ei ole läsnä silloin siinä, mitä sydämen kyyllyydestä kumpuaa.

Ensiksi tulisi totella Jeesusta ja tulla kääntymykseen pois pimeyden vallasta Jeesuksen puoleen, jotta "Herra, Herra" sanoilla olisi merkitys pelastuksen kannalta.

41 Kuinka näet rikan, joka on veljesi silmässä, mutta et huomaa malkaa omassa silmässäsi?
        42 Kuinka saatat sanoa veljellesi: 'Veljeni, annas, minä otan pois rikan, joka on silmässäsi', sinä, joka et näe malkaa omassa silmässäsi? Sinä ulkokullattu, ota ensin malka omasta silmästäsi, sitten sinä näet ottaa pois rikan, joka on veljesi silmässä.
        43 Sillä ei ole hyvää puuta, joka tekee huonon hedelmän, eikä taas huonoa puuta, joka tekee hyvän hedelmän;
        44 sillä jokainen puu tunnetaan hedelmästään. Eihän viikunoita koota orjantappuroista, eikä viinirypäleitä korjata orjanruusupensaasta.
        45 Hyvä ihminen tuo sydämensä hyvän runsaudesta esiin hyvää, ja paha tuo pahastansa esiin pahaa; sillä sydämen kyllyydestä suu puhuu.
        46 Miksi te huudatte minulle: 'Herra, Herra!' ettekä tee, mitä minä sanon?
        ( Luuk 6)

Jos ihminen ei tarvitse Jeesusta syntiongelmansa vuoksi, niin silloin ei auta enää, kun ovi sulkeutuu ja sen takaa huutaa "Herra, Herra", silloin se on myöhäistä ja vastaus kuuluu, "menkää pois".

Sen sijaan pelastuksen evankeliumin kuulemisen kautta Jumala kutsuu kutakin meistä kääntymykseen puoleensa ja vaikuttaa uskon syntiemme tähden ristiinnaulittuun Herraan Jeesukseen, silloin ihmiset synnintunnossa avuksensa huutavat Herranaan Jeesuksen Kristuksen nimeä.

"Sana on sinua lähellä, sinun suussasi ja sinun sydämessäsi"; se on se uskon sana, jota me saarnaamme.
        9 Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;
        10 sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.
        11 Sanoohan Raamattu: "Ei yksikään, joka häneen uskoo, joudu häpeään".
        12 Tässä ei ole erotusta juutalaisen eikä kreikkalaisen välillä; sillä yksi ja sama on kaikkien Herra, rikas antaja kaikille, jotka häntä avuksi huutavat.
        13 Sillä "jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu".
        ( Room 13)

Uskon sana on pelastuksen evankeliumi, totuuden sana, minkä kuulemisen kautta Jumala kutsuu ja ihminen valinnallaan, joko vastaa myöntyvästi tai hylkää Jumalan kutsun.

1 Hänen työtovereinaan me myös kehoitamme teitä vastaanottamaan Jumalan armon niin, ettei se jää turhaksi.
        2 Sillä hän sanoo: "Otollisella ajalla minä olen sinua kuullut ja pelastuksen päivänä sinua auttanut". Katso, nyt on otollinen aika, katso, nyt on pelastuksen päivä.
        ( 2Kor 1)

Otollinen aika on vielä, niille jotka ovat elossa, elinaikanaan on Jumalan kutsuun vastattava, kuoleman jälkeen tulee tuomio.

Jumala kuulee vielä, ja auttaa kaikkia puoleensa vilpittömästi kääntyviä.

12 Tässä ei ole erotusta juutalaisen eikä kreikkalaisen välillä; sillä yksi ja sama on kaikkien Herra, rikas antaja kaikille, jotka häntä avuksi huutavat.
        13 Sillä "jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu". ( Room 10)

Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

Usko Toivonen

• Anonyymi
      UUSI

Jaak. 2:20

Mutta etkö sinä tyhjänpäiväinen ihminen tahdo tietää, että ilman tekoja usko on hyödytön?

• Anonyymi
      UUSI

Parhami ja Olseni todisteli uskonsa laatua homostelemalla nuorten poikien kanssa.

• Anonyymi
        UUSI

Nykyisin homot ovat pakkovauvakastettujen uskonveljiä hehän vihkii homoja!

• Anonyymi
      UUSI

Huom! Lahkoapostoli Olsen.
      Aina metkut mielessä helluntaihengessä.

• Anonyymi
      UUSI

Pakkovauvakastetuilla ei ole mitään todistamisen aihetta!

• Anonyymi
      UUSI

Ratkaisu keskeinen usko

Se on uskon ratkaisu - liitynkö vai enkö liity helluntaiseurakunnan näköiseen lahkoon.

• Anonyymi
        UUSI

Ratkaisusta Raamatun ilmoituksen mukaan.

18 Joka uskoo häneen, sitä ei tuomita; mutta joka ei usko, se on jo tuomittu, koska hän ei ole uskonut Jumalan ainokaisen Pojan nimeen.
        19 Mutta tämä on tuomio, että valkeus on tullut maailmaan, ja ihmiset rakastivat pimeyttä enemmän kuin valkeutta; sillä heidän tekonsa olivat pahat.
        20 Sillä jokainen, joka pahaa tekee, vihaa valkeutta eikä tule valkeuteen, ettei hänen tekojansa nuhdeltaisi.
        21 Mutta joka totuuden tekee, se tulee valkeuteen, että hänen tekonsa tulisivat julki, sillä ne ovat Jumalassa tehdyt." ( Joh 3)

16 Mutta nouse ja seiso jaloillasi; sillä sitä varten minä olen sinulle ilmestynyt, että asettaisin sinut palvelijakseni ja sen todistajaksi, mitä varten sinä olet minut nähnyt, niin myös sen, mitä varten minä sinulle vastedes ilmestyn.
        17 Ja minä pelastan sinut sekä oman kansasi että pakanain käsistä, joitten tykö minä sinut lähetän
        18 avaamaan heidän silmänsä, että he kääntyisivät pimeydestä valkeuteen ja saatanan vallasta Jumalan tykö ja saisivat uskomalla minuun synnit anteeksi ja perintöosan pyhitettyjen joukossa.' ( Apt 26)

Kääntymys on tietoinen ratkaisu, kuten Herra Jeesus tuossa todistaa.

Ratkaisun tekeminen pimeyden ja valkeuden välillä.

Uskon sanan, pelastuksen evankeliumin, perusteella ratkaisun tekemisen merkitys.

"Sana on sinua lähellä, sinun suussasi ja sinun sydämessäsi"; se on se uskon sana, jota me saarnaamme.
        9 Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut ( Room 10)

Se on ratkaisu, onko Jeesus ihmiselle Herra.

46 Miksi te huudatte minulle: 'Herra, Herra!' ettekä tee, mitä minä sanon?
        ( Luuk 6)

1 Sentähden tulee meidän sitä tarkemmin ottaa vaari siitä, mitä olemme kuulleet, ettemme vain kulkeutuisi sen ohitse.
        2 Sillä jos enkelien kautta puhuttu sana pysyi lujana, ja jokainen rikkomus ja tottelemattomuus sai oikeudenmukaisen palkkansa,
        3 kuinka me voimme päästä pakoon, jos emme välitä tuosta niin suuresta pelastuksesta, jonka Herra alkuaan julisti ja joka niiden vahvistamana, jotka olivat sen kuulleet, saatettiin meille,
        4 kun Jumala yhdessä heidän kanssaan todisti tunnusmerkeillä ja ihmeillä ja moninaisilla väkevillä teoilla ja jakamalla Pyhää Henkeä tahtonsa mukaan?
        (Hep 2)

Pelastuksen evankeliumin, totuuden sanan ja sydämen uskon puolesta.

Usko Toivonen

• Anonyymi
        UUSI

Muista hyvä veli yhdyssanat !

Ilman et voi pelastua etkä pääse edes luokalta.9

• Anonyymi
      UUSI
    • Anonyymi
      UUSI

Ei teidän tarvitse todistella mitään. Elämä toteutuu kun sen ottaa avoimin mielin vastaan kaikille. Lopettakaa oman ja toisten elämän ehdollistaminen, niin kaikki voivat paremmin.

• Anonyymi
        UUSI

Meinaatko että hvetissä on viilempää kun siellä on koko kylän väki ?

• Anonyymi
      UUSI

Hellareiden kommenteissa ei ole mitään järkeä.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kaksi vuotta

Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek
      Ikävä
      23
      6790
    2. Alahan tulla paikkaamaan tekojas

Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.
      Suhteet
      28
      4268
    3. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      34
      3136
    4. Onko kenellekään muulle käynyt niin

Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk
      Ikävä
      172
      3005
    5. Ketä tietää

Missä ammuttiin pyssyllä.
      Kotka
      10
      1978
    6. Onko hän elämäsi rakkaus?

Itse olen sitä mieltä että kyllä se näin taitaa nyt olla
      Ikävä
      82
      1754
    7. Tietääkö kaivattusi että

olet häneen ihastunut? 🤠
      Ikävä
      150
      1634
    8. Tekisin mitä vaan että

Pääsisin eroon susta.
      Ikävä
      147
      1622
    9. Näytitpä taas niin hyvältä!

Nautit tilanteesta täysin rinnoin. Sinä olet kuin
      Tunteet
      12
      1548
    10. Veikeä Satu

Tuu jutteleen, kaipaan sua. Oot kuuma nainen.
      Ikävä
      22
      1490
    Aihe