Jos Suomi eroaisi EU:ta, täällä saisi ensirekisteröidä uusia polttomoottoriautoja vielä 2034 jälkeen

Anonyymi-ap

Tällaisia autoja voisi löytyä silloin vielä Venäjältä ja Intiasta.

60

386

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jos Suomi eroaisi EU:sta sitä ei silloin enää olisi. Talous romahtaisi täysin.

      • Anonyymi

        Valtaosa maailman maista on EU:n ulkopuolella ja myös useat Euroopan maat. Joten väite talouden romahtamisesta on valehtelua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valtaosa maailman maista on EU:n ulkopuolella ja myös useat Euroopan maat. Joten väite talouden romahtamisesta on valehtelua.

        Olipa älykäs kommentti, voihan pieru!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olipa älykäs kommentti, voihan pieru!

        Ja voitko kyseenalaistaa kommentin? Todellisuuttahan on, että pikkuinen osa maailman maista on EU:ssa eikä EU:ssa ole monet Euroopan maatkaan.


      • Anonyymi

        Eiköhän tämän ole jo Kok&Ps romuttanut suomen talouden. ✂️✂️✂️


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja voitko kyseenalaistaa kommentin? Todellisuuttahan on, että pikkuinen osa maailman maista on EU:ssa eikä EU:ssa ole monet Euroopan maatkaan.

        Se on aivan eri asia kuin että Suomi ei olisi EU:ssa. Voi ressukka.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on aivan eri asia kuin että Suomi ei olisi EU:ssa. Voi ressukka.

        Miten muka eri asia? Suomi on yksi maa muiden joukossa maailmassa, joten jos muut maat pärjäävät ilman EU:ta niin Suomikin pärjää.


    • Anonyymi

      On täysin mahdollista, että EU:ssakin ensirekisteröidään uusia polttomoottoriautoja vuoden 2034 jälkeen. Ensinnäkin kaikki päätökset on helposti muutettavia, siirrettäviä ja peruttavia koska tahansa ja lisäksi synteettisillä kulkevien polttomoottoriautojen ensirekisteröinti on edelleen mahdollista vuoden 2034 nykyiselläkin päätöksellä. Synteettiset polttoaineet ovat ehkä kalliimpia kuin sähkö, mutta taatusti silti jotkut valitsevat tuollaisen auton mieluummin kuin sähköauton.

    • Anonyymi

      Toivottavasti meistä tulee Persuputinland valtio .

      • Anonyymi

        Voi sinua pikkuista ärsyttäjää.


    • Anonyymi

      Kyllähän tuo polttomoottori asia on ihmiselle maailman tärkein asia.

      • Anonyymi

        Sen voimalla se sotakoneistokin kulkee. Eli armeija luottaa polttomoottoriin eikä vatkaimen moottoreihin. Siinä on vissi ero.


    • Anonyymi

      Ei voi käsittää noita polttomoottoria ihannoivia ihmisiä. Heillä ei varmaan ole minkäänlaista käsitystä tekniikasta, vain usko siihen että sähkömoottori akkuineen on jotain vaarallista, ei toimivaa ym.
      Polttomoottori on aivan idioottimainen laite sähkömoottoriin verrattuna kun ottaa huomioon sen hyötysuhteen ja monimutkaisuuden sähkömoottorin verrattuna.
      Lisäksi vielä ominaisuudet, voimaa löytyy vain määrätyillä kierrosluvulla, pitää häiritsevää ääntä, haisee ym. Ajaminen aivan kauhistuttavaa kun on sähköautoon tottunut.
      Tätä muinaisjäännettä sitten ihannoidaan eikä suostuta edes kokeilemaan uutta tekniikkaa. Nuo ihmiset eivät ole terveitä.

      • Anonyymi

        "Tätä muinaisjäännettä sitten ihannoidaan eikä suostuta edes kokeilemaan uutta tekniikkaa. Nuo ihmiset eivät ole terveitä."

        En edes harkitse sähköautoa ennen kuin saa ison sähköauton alle 10 tonnilla (laturipaikka sisältyy hintaan), pikalatausaika on alle 5 minuuttia ja toimintamatka talvella yli 500 km. Siihen saakka pysyttelen polttomoottoriautoissa.

        Lisäksi auton pitää pystyä korjaamaan itse kotona ja akun saa vaihdettua tarvittaessa kotikonstein alle tonnilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Tätä muinaisjäännettä sitten ihannoidaan eikä suostuta edes kokeilemaan uutta tekniikkaa. Nuo ihmiset eivät ole terveitä."

        En edes harkitse sähköautoa ennen kuin saa ison sähköauton alle 10 tonnilla (laturipaikka sisältyy hintaan), pikalatausaika on alle 5 minuuttia ja toimintamatka talvella yli 500 km. Siihen saakka pysyttelen polttomoottoriautoissa.

        Lisäksi auton pitää pystyä korjaamaan itse kotona ja akun saa vaihdettua tarvittaessa kotikonstein alle tonnilla.

        Ja muutenkin jokaisen uuden auton ajaminen on yhtä helvettiä. Jatkuvaa saatanan piipitystä, autoa pitää säätää typerältä hiplausnäytöltä ja idioottimaiset avustimet häiritsevät ajamista. Viimeiseen 20 vuoteen autoihin ei ole tullut yhtäkään hyödyllistä ominaisuutta ja autot ovat vain muuttuneet huonommiksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Tätä muinaisjäännettä sitten ihannoidaan eikä suostuta edes kokeilemaan uutta tekniikkaa. Nuo ihmiset eivät ole terveitä."

        En edes harkitse sähköautoa ennen kuin saa ison sähköauton alle 10 tonnilla (laturipaikka sisältyy hintaan), pikalatausaika on alle 5 minuuttia ja toimintamatka talvella yli 500 km. Siihen saakka pysyttelen polttomoottoriautoissa.

        Lisäksi auton pitää pystyä korjaamaan itse kotona ja akun saa vaihdettua tarvittaessa kotikonstein alle tonnilla.

        "En edes harkitse sähköautoa ennen kuin saa ison sähköauton alle 10 tonnilla (laturipaikka sisältyy hintaan)"
        Eli rahaton luuseri. En kuitenkaan ymmärrä, miksi pitää sähköautoja dissata koska ei ole rahaa sellaisen hankintaan? Kateus on kamala tauti!
        "pikalatausaika on alle 5 minuuttia ja toimintamatka talvella yli 500 km. Siihen saakka pysyttelen polttomoottoriautoissa."
        Mihinkään et tuollaisia ominaisuuksia kuitenkaan koskaan tarvitse.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja muutenkin jokaisen uuden auton ajaminen on yhtä helvettiä. Jatkuvaa saatanan piipitystä, autoa pitää säätää typerältä hiplausnäytöltä ja idioottimaiset avustimet häiritsevät ajamista. Viimeiseen 20 vuoteen autoihin ei ole tullut yhtäkään hyödyllistä ominaisuutta ja autot ovat vain muuttuneet huonommiksi.

        Miksi sitten pitää täällä palstoilla mesota sähköautoista? Kaikissa uusissa autoissa on nykyään nuo vihaamasi ominaisuudet voimalinjasta riippumatta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Tätä muinaisjäännettä sitten ihannoidaan eikä suostuta edes kokeilemaan uutta tekniikkaa. Nuo ihmiset eivät ole terveitä."

        En edes harkitse sähköautoa ennen kuin saa ison sähköauton alle 10 tonnilla (laturipaikka sisältyy hintaan), pikalatausaika on alle 5 minuuttia ja toimintamatka talvella yli 500 km. Siihen saakka pysyttelen polttomoottoriautoissa.

        Lisäksi auton pitää pystyä korjaamaan itse kotona ja akun saa vaihdettua tarvittaessa kotikonstein alle tonnilla.

        "Lisäksi auton pitää pystyä korjaamaan itse kotona ja akun saa vaihdettua tarvittaessa kotikonstein alle tonnilla."
        Kuka estää korjaamasta itse?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Lisäksi auton pitää pystyä korjaamaan itse kotona ja akun saa vaihdettua tarvittaessa kotikonstein alle tonnilla."
        Kuka estää korjaamasta itse?

        Sähkömoottoria ja akkua ei kuka vain voi korjata, mutta polttomoottoria voi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "En edes harkitse sähköautoa ennen kuin saa ison sähköauton alle 10 tonnilla (laturipaikka sisältyy hintaan)"
        Eli rahaton luuseri. En kuitenkaan ymmärrä, miksi pitää sähköautoja dissata koska ei ole rahaa sellaisen hankintaan? Kateus on kamala tauti!
        "pikalatausaika on alle 5 minuuttia ja toimintamatka talvella yli 500 km. Siihen saakka pysyttelen polttomoottoriautoissa."
        Mihinkään et tuollaisia ominaisuuksia kuitenkaan koskaan tarvitse.

        "Mihinkään et tuollaisia ominaisuuksia kuitenkaan koskaan tarvitse."

        Suurin osa suomalaisista tarvitsee.


      • Anonyymi

        "eikä suostuta edes kokeilemaan uutta tekniikkaa"

        Sinä alat ymmärtää minua. Täyssähköauto on kokeilematta paska. Boikotissa.

        terv. dieselmies


      • Anonyymi

        Tuo oli yksisilmäisen kommunismiin taipuvan persoonan kommentti


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Mihinkään et tuollaisia ominaisuuksia kuitenkaan koskaan tarvitse."

        Suurin osa suomalaisista tarvitsee.

        Kyllä ne ihmiset ovat erittäin harvassa jotka edes pystyvät ajamaan 500km eli käytännössä noin 7 tuntia yhtäjaksoisesti autolla. Pelkästään istuminen tuon ajan on terveydelle vaarallista, saati vaara liikenneturvallisuudelle.
        Sitten vielä väität että suurin osa autoilijoista noin haluaa ajella.... Herää!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "En edes harkitse sähköautoa ennen kuin saa ison sähköauton alle 10 tonnilla (laturipaikka sisältyy hintaan)"
        Eli rahaton luuseri. En kuitenkaan ymmärrä, miksi pitää sähköautoja dissata koska ei ole rahaa sellaisen hankintaan? Kateus on kamala tauti!
        "pikalatausaika on alle 5 minuuttia ja toimintamatka talvella yli 500 km. Siihen saakka pysyttelen polttomoottoriautoissa."
        Mihinkään et tuollaisia ominaisuuksia kuitenkaan koskaan tarvitse.

        Kuka viitsii pakkasessa odotella, että hilavitkutin latautuu, kun lataus hidastunut pakkasilla ja penskat haluaa kotiin. Juhlapyhinä pitkä jono lataukseen, niin lataus taas hidastuu, kun monta autoa lataa yhtäaikaa latauskentällä. ⚡🚗🥶🥶🥶


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka viitsii pakkasessa odotella, että hilavitkutin latautuu, kun lataus hidastunut pakkasilla ja penskat haluaa kotiin. Juhlapyhinä pitkä jono lataukseen, niin lataus taas hidastuu, kun monta autoa lataa yhtäaikaa latauskentällä. ⚡🚗🥶🥶🥶

        Nuo kommenttisi ovat oiva esimerkki oletuksen suuruudesta ja tiedon vähäisyydestä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nuo kommenttisi ovat oiva esimerkki oletuksen suuruudesta ja tiedon vähäisyydestä.

        Jos latauskentillä on paljon yhtä aikaa niin lataus hidastuu, tämähän lukee latauspaikan tiedoissakin. Samoin lataus hidastuu talvella huomattavasti, joissain sähköautoissa latausnopeus hidastuu alle puoleen normaalista (toki vaihtelu sähköautojen välillä on suurta).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos latauskentillä on paljon yhtä aikaa niin lataus hidastuu, tämähän lukee latauspaikan tiedoissakin. Samoin lataus hidastuu talvella huomattavasti, joissain sähköautoissa latausnopeus hidastuu alle puoleen normaalista (toki vaihtelu sähköautojen välillä on suurta).

        Jos, joissain jne.
        Jos latauskenttä on miltei täynnä, menen seuraavalle vähän kalliimmalle latauskentälle ja saan ladata yksin. Paljon ajavana tämä on toiminut aina... joo, häviän muutaman euron, mutta elämäni ei onneksi ole niistä kiinni.
        Autoja on erilaisia, sähköautokriittiset yleistää halvimpien autojen latausongelmat kaikkiin sähköautoihin, miksi?
        Toisaalta, ilman akun esilämmitystä olevaien autojen akut myös lämpenevät tarpeeksi yli 200 km.n ajolla jolloin lataus toimii ihan riittävällä nopeudella normi ihmisen aikatauluun nähden. Paljon pitkää matkaa ajavan kiireisen henkilön siis kannattaakin ostaa autonsa tarpeen mukaan, niinhän on aina tehty. Ei paljon pitkää matkaa ajava polttiskuskikaan mitään yarista tai clioa kelpuuta autokseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos, joissain jne.
        Jos latauskenttä on miltei täynnä, menen seuraavalle vähän kalliimmalle latauskentälle ja saan ladata yksin. Paljon ajavana tämä on toiminut aina... joo, häviän muutaman euron, mutta elämäni ei onneksi ole niistä kiinni.
        Autoja on erilaisia, sähköautokriittiset yleistää halvimpien autojen latausongelmat kaikkiin sähköautoihin, miksi?
        Toisaalta, ilman akun esilämmitystä olevaien autojen akut myös lämpenevät tarpeeksi yli 200 km.n ajolla jolloin lataus toimii ihan riittävällä nopeudella normi ihmisen aikatauluun nähden. Paljon pitkää matkaa ajavan kiireisen henkilön siis kannattaakin ostaa autonsa tarpeen mukaan, niinhän on aina tehty. Ei paljon pitkää matkaa ajava polttiskuskikaan mitään yarista tai clioa kelpuuta autokseen.

        "Jos latauskenttä on miltei täynnä, menen seuraavalle vähän kalliimmalle latauskentälle ja saan ladata yksin. "

        Ruuhka-aikaan jokainen latauskenttä on täynnä. Lisäksi seuraavaan latauskenttään voi olla matkaa 100-150 km, menepä sitten sinne, kun auton akku on lähes tyhjä.

        "Toisaalta, ilman akun esilämmitystä olevaien autojen akut myös lämpenevät tarpeeksi yli 200 km.n ajolla jolloin lataus toimii ihan riittävällä nopeudella normi ihmisen aikatauluun nähden. "

        Olen sen verran katsonut videoita, että näin ei aina tapahdu. Lisäksi joskus ongelmana on ylikuumeneminen, jolloin akun lataus ei myöskään onnistu täydellä nopeudella. Jotkut akut ylikuumenevat jo kun ilman lämpötila on alle 15 astetta ja usein latauksen aikana. Sähköautoilijoiden pitääkin varautua yli tunnin mittaiseen lataustaukoon myös pikalaturilla.

        Ja riittävä latausaika on 5 minuuttia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Jos latauskenttä on miltei täynnä, menen seuraavalle vähän kalliimmalle latauskentälle ja saan ladata yksin. "

        Ruuhka-aikaan jokainen latauskenttä on täynnä. Lisäksi seuraavaan latauskenttään voi olla matkaa 100-150 km, menepä sitten sinne, kun auton akku on lähes tyhjä.

        "Toisaalta, ilman akun esilämmitystä olevaien autojen akut myös lämpenevät tarpeeksi yli 200 km.n ajolla jolloin lataus toimii ihan riittävällä nopeudella normi ihmisen aikatauluun nähden. "

        Olen sen verran katsonut videoita, että näin ei aina tapahdu. Lisäksi joskus ongelmana on ylikuumeneminen, jolloin akun lataus ei myöskään onnistu täydellä nopeudella. Jotkut akut ylikuumenevat jo kun ilman lämpötila on alle 15 astetta ja usein latauksen aikana. Sähköautoilijoiden pitääkin varautua yli tunnin mittaiseen lataustaukoon myös pikalaturilla.

        Ja riittävä latausaika on 5 minuuttia.

        Ja joissain autoissa on akun esilämmitys ja silti usein latausnopeus on alle puolet normaalista. Tämä ei ole edes harvinaista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos, joissain jne.
        Jos latauskenttä on miltei täynnä, menen seuraavalle vähän kalliimmalle latauskentälle ja saan ladata yksin. Paljon ajavana tämä on toiminut aina... joo, häviän muutaman euron, mutta elämäni ei onneksi ole niistä kiinni.
        Autoja on erilaisia, sähköautokriittiset yleistää halvimpien autojen latausongelmat kaikkiin sähköautoihin, miksi?
        Toisaalta, ilman akun esilämmitystä olevaien autojen akut myös lämpenevät tarpeeksi yli 200 km.n ajolla jolloin lataus toimii ihan riittävällä nopeudella normi ihmisen aikatauluun nähden. Paljon pitkää matkaa ajavan kiireisen henkilön siis kannattaakin ostaa autonsa tarpeen mukaan, niinhän on aina tehty. Ei paljon pitkää matkaa ajava polttiskuskikaan mitään yarista tai clioa kelpuuta autokseen.

        "Autoja on erilaisia, sähköautokriittiset yleistää halvimpien autojen latausongelmat kaikkiin sähköautoihin, miksi?"

        Ei ole olemassa yhtäkään sähköautoa, jossa ei olisi joitain latausongelmia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Jos latauskenttä on miltei täynnä, menen seuraavalle vähän kalliimmalle latauskentälle ja saan ladata yksin. "

        Ruuhka-aikaan jokainen latauskenttä on täynnä. Lisäksi seuraavaan latauskenttään voi olla matkaa 100-150 km, menepä sitten sinne, kun auton akku on lähes tyhjä.

        "Toisaalta, ilman akun esilämmitystä olevaien autojen akut myös lämpenevät tarpeeksi yli 200 km.n ajolla jolloin lataus toimii ihan riittävällä nopeudella normi ihmisen aikatauluun nähden. "

        Olen sen verran katsonut videoita, että näin ei aina tapahdu. Lisäksi joskus ongelmana on ylikuumeneminen, jolloin akun lataus ei myöskään onnistu täydellä nopeudella. Jotkut akut ylikuumenevat jo kun ilman lämpötila on alle 15 astetta ja usein latauksen aikana. Sähköautoilijoiden pitääkin varautua yli tunnin mittaiseen lataustaukoon myös pikalaturilla.

        Ja riittävä latausaika on 5 minuuttia.

        Ruuhka-aikaan jokainen latauskenttä on täynnä. Lisäksi seuraavaan latauskenttään voi olla matkaa 100-150 km, menepä sitten sinne, kun auton akku on lähes tyhjä."

        Koskaan ei ole ollut tilannetta että jokainen latauskenttä olisi täynnä. Eli pelkkää oletusta juttusi.
        Tutustu https://latauskartta.fi/.
        Toteat että vähissä on mainitsemasi latauspaikat noin pitkin välimatkoin..

        "Olen sen verran katsonut videoita, että näin ei aina tapahdu. Lisäksi joskus ongelmana on ylikuumeneminen, jolloin akun lataus ei myöskään onnistu täydellä nopeudella."

        Autoja on joka lähtöön kuten totesin, älä yleistä.

        "Ja riittävä latausaika on 5 minuuttia."

        Kukaan ei tarvitse tuollaista latausnopeutta.
        Olen noin parilta sadalta ihmiseltä kysynyt minkälaisia matkoja he tekevät ennen pidempää kahvitaukoa, jokainen on kertonut että noin 300 km (4h) on maksimi jolloin tekee mieli jo haukata jotain. Olen työssäni todennut saman, ja normaali vessa, ja kahvitaukoon kuluu väkisin 20 - 25min. Kenelläkään ei ole niin kiire, ettei tuollaista taukoa voi pitää ihan liikenneturvallisuuden nimissä.

        Jossitella voi vaikka kuinka, mutta sähköautovastaiset yleistävät yksittäisien klikkiuutisten perusteella kantaansa. Normielämässä yleisellä tasolla nuo ongelmatapaukset ovat erittäin harvinaisia.
        Itsellä nyt sähköautoilua takana 5 vuotta ja noin 250 000km.
        Noita mainitsemiasi ongelmia ei ole kohdalle tullut yhtäkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ruuhka-aikaan jokainen latauskenttä on täynnä. Lisäksi seuraavaan latauskenttään voi olla matkaa 100-150 km, menepä sitten sinne, kun auton akku on lähes tyhjä."

        Koskaan ei ole ollut tilannetta että jokainen latauskenttä olisi täynnä. Eli pelkkää oletusta juttusi.
        Tutustu https://latauskartta.fi/.
        Toteat että vähissä on mainitsemasi latauspaikat noin pitkin välimatkoin..

        "Olen sen verran katsonut videoita, että näin ei aina tapahdu. Lisäksi joskus ongelmana on ylikuumeneminen, jolloin akun lataus ei myöskään onnistu täydellä nopeudella."

        Autoja on joka lähtöön kuten totesin, älä yleistä.

        "Ja riittävä latausaika on 5 minuuttia."

        Kukaan ei tarvitse tuollaista latausnopeutta.
        Olen noin parilta sadalta ihmiseltä kysynyt minkälaisia matkoja he tekevät ennen pidempää kahvitaukoa, jokainen on kertonut että noin 300 km (4h) on maksimi jolloin tekee mieli jo haukata jotain. Olen työssäni todennut saman, ja normaali vessa, ja kahvitaukoon kuluu väkisin 20 - 25min. Kenelläkään ei ole niin kiire, ettei tuollaista taukoa voi pitää ihan liikenneturvallisuuden nimissä.

        Jossitella voi vaikka kuinka, mutta sähköautovastaiset yleistävät yksittäisien klikkiuutisten perusteella kantaansa. Normielämässä yleisellä tasolla nuo ongelmatapaukset ovat erittäin harvinaisia.
        Itsellä nyt sähköautoilua takana 5 vuotta ja noin 250 000km.
        Noita mainitsemiasi ongelmia ei ole kohdalle tullut yhtäkään.

        "Koskaan ei ole ollut tilannetta että jokainen latauskenttä olisi täynnä. Eli pelkkää oletusta juttusi.
        Tutustu https://latauskartta.fi/.
        Toteat että vähissä on mainitsemasi latauspaikat noin pitkin välimatkoin.."

        En viitsi osoittaa taas, mutta tuossa latauskartassa on vaikka kuinka paljon teitä, joissa ei yli 100 km matkalla ole yhtä ainutta pikalatauskenttää ja osa teistä melko suuriakin. Ja pienillä paikkakunnilla on yksi ainoa pikalatauskenttä ja seuraavaan on matkaa yli 100km. Toki jos lasket latauskentiksi 11 kW laturit niin sitten "aukkoja" on vähemmän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Koskaan ei ole ollut tilannetta että jokainen latauskenttä olisi täynnä. Eli pelkkää oletusta juttusi.
        Tutustu https://latauskartta.fi/.
        Toteat että vähissä on mainitsemasi latauspaikat noin pitkin välimatkoin.."

        En viitsi osoittaa taas, mutta tuossa latauskartassa on vaikka kuinka paljon teitä, joissa ei yli 100 km matkalla ole yhtä ainutta pikalatauskenttää ja osa teistä melko suuriakin. Ja pienillä paikkakunnilla on yksi ainoa pikalatauskenttä ja seuraavaan on matkaa yli 100km. Toki jos lasket latauskentiksi 11 kW laturit niin sitten "aukkoja" on vähemmän.

        Lisään... Ja valtaosassa Suomen kuntia on edelleen tasan 0 pikalatauskenttää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ruuhka-aikaan jokainen latauskenttä on täynnä. Lisäksi seuraavaan latauskenttään voi olla matkaa 100-150 km, menepä sitten sinne, kun auton akku on lähes tyhjä."

        Koskaan ei ole ollut tilannetta että jokainen latauskenttä olisi täynnä. Eli pelkkää oletusta juttusi.
        Tutustu https://latauskartta.fi/.
        Toteat että vähissä on mainitsemasi latauspaikat noin pitkin välimatkoin..

        "Olen sen verran katsonut videoita, että näin ei aina tapahdu. Lisäksi joskus ongelmana on ylikuumeneminen, jolloin akun lataus ei myöskään onnistu täydellä nopeudella."

        Autoja on joka lähtöön kuten totesin, älä yleistä.

        "Ja riittävä latausaika on 5 minuuttia."

        Kukaan ei tarvitse tuollaista latausnopeutta.
        Olen noin parilta sadalta ihmiseltä kysynyt minkälaisia matkoja he tekevät ennen pidempää kahvitaukoa, jokainen on kertonut että noin 300 km (4h) on maksimi jolloin tekee mieli jo haukata jotain. Olen työssäni todennut saman, ja normaali vessa, ja kahvitaukoon kuluu väkisin 20 - 25min. Kenelläkään ei ole niin kiire, ettei tuollaista taukoa voi pitää ihan liikenneturvallisuuden nimissä.

        Jossitella voi vaikka kuinka, mutta sähköautovastaiset yleistävät yksittäisien klikkiuutisten perusteella kantaansa. Normielämässä yleisellä tasolla nuo ongelmatapaukset ovat erittäin harvinaisia.
        Itsellä nyt sähköautoilua takana 5 vuotta ja noin 250 000km.
        Noita mainitsemiasi ongelmia ei ole kohdalle tullut yhtäkään.

        "Kenelläkään ei ole niin kiire, ettei tuollaista taukoa voi pitää ihan liikenneturvallisuuden nimissä."

        Liikenneturvallisuuden kannalta riittää vaikka 5 minuutin tauko.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Kenelläkään ei ole niin kiire, ettei tuollaista taukoa voi pitää ihan liikenneturvallisuuden nimissä."

        Liikenneturvallisuuden kannalta riittää vaikka 5 minuutin tauko.

        Lisäksi itse syön ja juon pääosin ajon aikana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Kenelläkään ei ole niin kiire, ettei tuollaista taukoa voi pitää ihan liikenneturvallisuuden nimissä."

        Liikenneturvallisuuden kannalta riittää vaikka 5 minuutin tauko.

        Ammattiautoilijoille on laissa määrätty 45 minuutin tauko joka neljän tunnin välein. Miksi niille ei riitä tuo sinun 5 minuuttia? Koska se ei riitä palautumiseen.

        Kiertelen työkseni alueella oulusta alaspäin. Tällä alueella pitää olla täysi nuija jos tulee kuvailemiasi latausongelmia. Lappi on harvaan asuttua aluetta mutta sielläkin tuollaiset ovat kuvailemisesi ongelmat ovat harvassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ammattiautoilijoille on laissa määrätty 45 minuutin tauko joka neljän tunnin välein. Miksi niille ei riitä tuo sinun 5 minuuttia? Koska se ei riitä palautumiseen.

        Kiertelen työkseni alueella oulusta alaspäin. Tällä alueella pitää olla täysi nuija jos tulee kuvailemiasi latausongelmia. Lappi on harvaan asuttua aluetta mutta sielläkin tuollaiset ovat kuvailemisesi ongelmat ovat harvassa.

        En piittaa siitä mitä ammattikuskit tekevät, en todellakaan haaskaa taukoon 45 minuuttia. 5 minuuttia riittää mainiosti taukoon. Jopa täyden lounaan syö helposti vartissa joten mihin helvettiin tuo 45 minuuttia menee?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ruuhka-aikaan jokainen latauskenttä on täynnä. Lisäksi seuraavaan latauskenttään voi olla matkaa 100-150 km, menepä sitten sinne, kun auton akku on lähes tyhjä."

        Koskaan ei ole ollut tilannetta että jokainen latauskenttä olisi täynnä. Eli pelkkää oletusta juttusi.
        Tutustu https://latauskartta.fi/.
        Toteat että vähissä on mainitsemasi latauspaikat noin pitkin välimatkoin..

        "Olen sen verran katsonut videoita, että näin ei aina tapahdu. Lisäksi joskus ongelmana on ylikuumeneminen, jolloin akun lataus ei myöskään onnistu täydellä nopeudella."

        Autoja on joka lähtöön kuten totesin, älä yleistä.

        "Ja riittävä latausaika on 5 minuuttia."

        Kukaan ei tarvitse tuollaista latausnopeutta.
        Olen noin parilta sadalta ihmiseltä kysynyt minkälaisia matkoja he tekevät ennen pidempää kahvitaukoa, jokainen on kertonut että noin 300 km (4h) on maksimi jolloin tekee mieli jo haukata jotain. Olen työssäni todennut saman, ja normaali vessa, ja kahvitaukoon kuluu väkisin 20 - 25min. Kenelläkään ei ole niin kiire, ettei tuollaista taukoa voi pitää ihan liikenneturvallisuuden nimissä.

        Jossitella voi vaikka kuinka, mutta sähköautovastaiset yleistävät yksittäisien klikkiuutisten perusteella kantaansa. Normielämässä yleisellä tasolla nuo ongelmatapaukset ovat erittäin harvinaisia.
        Itsellä nyt sähköautoilua takana 5 vuotta ja noin 250 000km.
        Noita mainitsemiasi ongelmia ei ole kohdalle tullut yhtäkään.

        Itse olen nopea vessassa kävijä ja nakkaan kahvin kurkkuun mahdollisimman nopeasti. Ja usein jätän kahvin väliin ja nappaa vain energiajuoman ja juon sen ajaessa. Ja jonkin sämpylän syömiseen ei montaa minuuttia mene. Ei tuohon mitään 20-25 minuuttia minulla ainakaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ammattiautoilijoille on laissa määrätty 45 minuutin tauko joka neljän tunnin välein. Miksi niille ei riitä tuo sinun 5 minuuttia? Koska se ei riitä palautumiseen.

        Kiertelen työkseni alueella oulusta alaspäin. Tällä alueella pitää olla täysi nuija jos tulee kuvailemiasi latausongelmia. Lappi on harvaan asuttua aluetta mutta sielläkin tuollaiset ovat kuvailemisesi ongelmat ovat harvassa.

        Ja silti noita yli 100 km välejä eri latauskenttien välillä on monissa paikoissa Oulun eteläpuolella. Itse asiassa noin 100 km välejä latauskenttien välillä on jopa Tampereen eteläpuolella. Ja useimmilla paikkakunnilla on korkentaan 1 latauskenttä. Ja sinun kokemuksestasi kukaan ei piittaa paskaakaan.

        Ja edelleenkin 5 minuuttia riittää tauoksi. Menee vaikka pysäkkipaikalle ja heiluttelee jalkojaan pihalla. Vessakäynnillä voi olla pusikossa, ei siihen oikeaa vessaa tarvita. Ja mukana on omat eväät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja silti noita yli 100 km välejä eri latauskenttien välillä on monissa paikoissa Oulun eteläpuolella. Itse asiassa noin 100 km välejä latauskenttien välillä on jopa Tampereen eteläpuolella. Ja useimmilla paikkakunnilla on korkentaan 1 latauskenttä. Ja sinun kokemuksestasi kukaan ei piittaa paskaakaan.

        Ja edelleenkin 5 minuuttia riittää tauoksi. Menee vaikka pysäkkipaikalle ja heiluttelee jalkojaan pihalla. Vessakäynnillä voi olla pusikossa, ei siihen oikeaa vessaa tarvita. Ja mukana on omat eväät.

        "Ja sinun kokemuksestasi kukaan ei piittaa paskaakaan."
        Taas nähdään kuinka hän, jolla ei ole mitään kokemusta sähköautoilusta uskoo tietävänsä käytännön sähköautoilusta enemmän kuin usean vuoden sähköautoillut.
        -Ihmeellistä-


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse olen nopea vessassa kävijä ja nakkaan kahvin kurkkuun mahdollisimman nopeasti. Ja usein jätän kahvin väliin ja nappaa vain energiajuoman ja juon sen ajaessa. Ja jonkin sämpylän syömiseen ei montaa minuuttia mene. Ei tuohon mitään 20-25 minuuttia minulla ainakaan.

        Mihin käytät sen 20 minuutin ajan jonka voitat idioottimaisella kiireellä ja tressillä liikkumisessa? On ihmmisellä kauhea elämä kiireensä kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mihin käytät sen 20 minuutin ajan jonka voitat idioottimaisella kiireellä ja tressillä liikkumisessa? On ihmmisellä kauhea elämä kiireensä kanssa.

        Normaaliin elämään kotona tai perillä. Mieluummin vietän tuon 20 minuuttia perillä kuin jossain helvetin huoltoasemalla tai muuten vain matkalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Ja sinun kokemuksestasi kukaan ei piittaa paskaakaan."
        Taas nähdään kuinka hän, jolla ei ole mitään kokemusta sähköautoilusta uskoo tietävänsä käytännön sähköautoilusta enemmän kuin usean vuoden sähköautoillut.
        -Ihmeellistä-

        Sinun kokemuksesi ei ole muiden kokemus eikä se ole yleistettävissä. Kaikki ajavat eri tavalla, asuvat eri paikassa, kulkevat eri reittejä jne. Jonkun yhden ihmisen kokemus on arvoton yksinään. Sinun kokemuksellasi ei ole paskankaan väliä muille.

        Esimerkiksi latauskartastasi löydän helposti yhden melko suuren tien, jossa ei yli 200 km matkalla ole yhtäkään pikalatausasemaa. Ja molemmissa päissä vain yksi latauskenttä. Ja tie on Oulun eteläpuolella. En kerro sinulle missä tuo on, mutta ei sitä ole vaikea löytää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinun kokemuksesi ei ole muiden kokemus eikä se ole yleistettävissä. Kaikki ajavat eri tavalla, asuvat eri paikassa, kulkevat eri reittejä jne. Jonkun yhden ihmisen kokemus on arvoton yksinään. Sinun kokemuksellasi ei ole paskankaan väliä muille.

        Esimerkiksi latauskartastasi löydän helposti yhden melko suuren tien, jossa ei yli 200 km matkalla ole yhtäkään pikalatausasemaa. Ja molemmissa päissä vain yksi latauskenttä. Ja tie on Oulun eteläpuolella. En kerro sinulle missä tuo on, mutta ei sitä ole vaikea löytää.

        "Esimerkiksi latauskartastasi löydän helposti yhden melko suuren tien, jossa ei yli 200 km matkalla ole yhtäkään pikalatausasemaa. Ja molemmissa päissä vain yksi latauskenttä. Ja tie on Oulun eteläpuolella. En kerro sinulle missä tuo on, mutta ei sitä ole vaikea löytää."

        No tuohan ratkaisee asian! :-) Kyllä nuo sähköautot ovat sysipaskoja...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinun kokemuksesi ei ole muiden kokemus eikä se ole yleistettävissä. Kaikki ajavat eri tavalla, asuvat eri paikassa, kulkevat eri reittejä jne. Jonkun yhden ihmisen kokemus on arvoton yksinään. Sinun kokemuksellasi ei ole paskankaan väliä muille.

        Esimerkiksi latauskartastasi löydän helposti yhden melko suuren tien, jossa ei yli 200 km matkalla ole yhtäkään pikalatausasemaa. Ja molemmissa päissä vain yksi latauskenttä. Ja tie on Oulun eteläpuolella. En kerro sinulle missä tuo on, mutta ei sitä ole vaikea löytää.

        Jokaisen tilanne ja tarpeet ovat varmasti erilaiset, sinun tavoille ja tottumuksillesi sähköauto ei varmastikaan ole sitten se paras valinta.

        Eniten kuitenkin ihmettelen mikä tarve sinulla on viikosta ja keskustelusta toiseen (kirjoitustyyli on selvästi tunnistettavissa) tuoda tuota omaa ehdotonta näkemystäsi esille joka ketjussa, kun selvästikään sähköauto ei ole sinun juttu? Etenkin kun olet sitä mieltä että sinänsä yhden ihmisen kokemus on täysin arvoton.


    • Anonyymi

      Eiku mitä, ajetaan kaikki matkat taksilla. Tarvii miettii

    • Anonyymi

      Kyllä uusia hyviä polttomoottoriautoja tehdään maailmassa v. 2035 jälkern, olkoon EU sitten niitä tekenättä. Koko maailman mittakaavassa EU on itikan pieraisu

      • Anonyymi

        EU 450 miljoonaa asukasta , maailma?8 miljardia, eikä EU ole mikään talousmahti, pelkkä Kiinakin on isompi


    • Anonyymi

      Eu- on autojen markkina- alueena suht pieni.
      Polttiksilla mennään kaikissa
      alikehittyneissä maissa
      vielä
      HIRVITTÄVÄN pitkään.

      Ei auta itku markkinoilla viherhöperö.

      • Anonyymi

        Suomihan on tiukasti eeuun talutusnuorassa jonka lainsäädäntö tulee käytännössä kokonaan eeuusta. Ei ole enää omaa rahaa eikä itsenäisyyttä. Kaikki holhous tulee Brysselistä ja siitä alamaisuudesta vielä maksetaan miljardeja. Hyväuskoisia hölmöjä on helppo holhota ja rahastaa mennentullen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomihan on tiukasti eeuun talutusnuorassa jonka lainsäädäntö tulee käytännössä kokonaan eeuusta. Ei ole enää omaa rahaa eikä itsenäisyyttä. Kaikki holhous tulee Brysselistä ja siitä alamaisuudesta vielä maksetaan miljardeja. Hyväuskoisia hölmöjä on helppo holhota ja rahastaa mennentullen.

        Voi kun olet kovasti väärässä. Olet lienee kouluttamaton Persu tai heidän kannattajansa?
        EU pitää meidätkin jotenkin pinnalla ja olemme edelleen itsenäinen maa joka kuuluu suureen kansainväliseen yhteisöön jossa on valtavasti etuja meillä mm. kaupan, turvallisuuden ja talouden kannalta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi kun olet kovasti väärässä. Olet lienee kouluttamaton Persu tai heidän kannattajansa?
        EU pitää meidätkin jotenkin pinnalla ja olemme edelleen itsenäinen maa joka kuuluu suureen kansainväliseen yhteisöön jossa on valtavasti etuja meillä mm. kaupan, turvallisuuden ja talouden kannalta.

        Tärkeimmät itsenäisyyden tunnusmerkit ovat itsemääräämisoikeus, oma lainsäädäntö, omaraha, tärkeimpinä! Mitä niistä on jäljellä? Tiukka holhous muualta ei tarkoita itsenäisyyttä. " Olet lienee kouluttamaton Persu"? Miten tuo kouluttautuminen on mennyt itselläsi niinkuin omasta mielestäsi, tuliko vaan nukuttua äidinkielen tunneilla? Norja ja Islanti ovat itsenäisiä pohjoismaita. Tanskalla ja Ruotsillakin on oma raha! Britannia jo tajusi irtautua kolhoosin komennosta!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi kun olet kovasti väärässä. Olet lienee kouluttamaton Persu tai heidän kannattajansa?
        EU pitää meidätkin jotenkin pinnalla ja olemme edelleen itsenäinen maa joka kuuluu suureen kansainväliseen yhteisöön jossa on valtavasti etuja meillä mm. kaupan, turvallisuuden ja talouden kannalta.

        " Eu pitää meidätkin jotenkin pinnalla" ? Mitten? Mehän osaltamme nettomaksajana pidämme eeuu-hallintohimmeliä pinnalla! Maksamme vielä muidenkin maiden kuluja! Me saamme vain typeriä direktiivejä ja holhousta josta vielä maksamme. Käytännössä me olemme Saksan ja Ranskan sätkynukkeja!


    • Anonyymi

      Ilman EUta meillä olisi edelleen käytännössä mahdotonta käytettyjen autojen maahantuonti. Verottaja ja autotuojat hoiti ennen EUta keskenään niin että vain uusia autoja tuotiin.

      Lisäksi meillä olisi edelleen ielivaltaisia ministeriön virkamiesten säveltämiä säädöksiä autojen rakenteeseen. Esimerkiksi keskellä nokkaa oleva yksi lisäkaukovalo olisi ehdottmasti kielletty kuten moni muukin asia.

      EU oli ehdottoman hyvä asia mikä pisti Suomalaisen virkamiestyrannian kuriin.
      Sosialistisessa Suomessa se tietysti aiheutti haittojakin. Koska talouspolitiikka ei enää voinut pohjata pelkkään devalvaatioon niin piti yritysten ja valtiovallan alkaa miettimään miten maailmalla oikeasti kilpaillaan.

      • Anonyymi

        Muilla viisaammilla pohjoismailla on vielä oma valuutta ja Islanti ja Norja ovat vielä itsenäisiä valtioita, siksi niillä kaikilla menee huomattavasti paremmin kuin Suomella eu-orjuudessa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muilla viisaammilla pohjoismailla on vielä oma valuutta ja Islanti ja Norja ovat vielä itsenäisiä valtioita, siksi niillä kaikilla menee huomattavasti paremmin kuin Suomella eu-orjuudessa

        Suomen talous ei ole kasvanut 20 vuoteen. Siksi raha on loppunut kaikkialta, vaikka on leikattu, supistettu, säästetty, korotettu maksuja, kiristetty veroja ja vielä otettu velkaa ihan järkyttävä määrä. Ihan kuin ravintolat Suomessa - raha ei meinaa millään riittää toiminnan jatkamiseksi, vaikka hinnat ovat pilvissä ja laatu umpisurkeaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomen talous ei ole kasvanut 20 vuoteen. Siksi raha on loppunut kaikkialta, vaikka on leikattu, supistettu, säästetty, korotettu maksuja, kiristetty veroja ja vielä otettu velkaa ihan järkyttävä määrä. Ihan kuin ravintolat Suomessa - raha ei meinaa millään riittää toiminnan jatkamiseksi, vaikka hinnat ovat pilvissä ja laatu umpisurkeaa.

        Hyväuskoisten hölmöjen eväät syödään aina ensin! Suomelle , ikävä kyllä näin on päässyt käymään. Edelleen kaikki on kallista kansalle , kun verorahoja euvostoliitto tarvitsee . Mitä luvattuja turvatakuita tulee EU,sta, kun sillä ei ole edes armeijaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muilla viisaammilla pohjoismailla on vielä oma valuutta ja Islanti ja Norja ovat vielä itsenäisiä valtioita, siksi niillä kaikilla menee huomattavasti paremmin kuin Suomella eu-orjuudessa

        Pitää kuitenkin muistaa että Norja on öljyvarojensa vuoksi aivan oma tapaus, ja Islannin talous on kyllä nykyään ok, mutta koki 2008 rajun romahduksen eikä maa olisi selvinnyt tuosta ilman kansainvälistä hätäapua.

        Kovin vähän omalla valuutalla on noiden maiden tilanteen kanssa tekemistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitää kuitenkin muistaa että Norja on öljyvarojensa vuoksi aivan oma tapaus, ja Islannin talous on kyllä nykyään ok, mutta koki 2008 rajun romahduksen eikä maa olisi selvinnyt tuosta ilman kansainvälistä hätäapua.

        Kovin vähän omalla valuutalla on noiden maiden tilanteen kanssa tekemistä.

        Eipä juuri muuta, mutta ovat menestyviä oman tiensä kulkijoita toisin kuin Suomi valuuttaunioninkin orjana ja talutusnuoran tiukassa holhouksessa.


    • Anonyymi

      Suomea tai suomalaisia ei enää ole 2034, jos siihen asti EU:ssa pysytellään. Talous sakkaa ja nyt ollaan jo sotatilassa naapurivaltion kanssa. Ei vaikuta hyvältä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ikävöin sinua kokoyön!

      En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun
      Ikävä
      53
      3906
    2. KALAJOEN UIMAVALVONTA

      https://www.kalajokiseutu.fi/artikkeli/ei-tulisi-mieleenkaan-jattaa-pienta-yksinaan-hiekkasarkkien-valvomattomalla-uimar
      Kalajoki
      91
      2310
    3. Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin

      Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo
      Tunteet
      45
      1982
    4. Älä mahdollisesti ota itseesi

      En voinut tietää. Sitäpaitsi.. niin
      Ikävä
      22
      1773
    5. Ota nainen yhteyttä ja tee Tikusta asiaa?

      Niin sitten minä teen Takusta asiaa.
      Ikävä
      28
      1516
    6. Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?

      Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?
      Kalajoki
      26
      1511
    7. Joku hukkui Hyrynsalmella?

      Oliko mökkiläinen taas?
      Hyrynsalmi
      15
      1162
    8. Metsästysmökki

      Metsästyskortti saapui. Lisäksi metsästysmökki varata!
      Kuhmo
      31
      1118
    9. Mitä sinä mietit

      Mies?
      Ikävä
      109
      1074
    10. Emme voi elää velaksi, sanoi Riikka

      Valtionvelan odotetaan nousevan 86,3 prosenttiin bruttokansantuotteesta vielä kuluvan vuoden aikana. https://www.iltale
      Perussuomalaiset
      79
      1032
    Aihe