Nainen tuli uskoon !

Anonyymi-ap

Paratiisissa käärme sai pitää ihan vapaasti oman herätyssaarnansa. Se julisti, Jumala valehtelee teille, mitään perisyntiä ei ole olemassa. Syökää ihan vapaasti kaikista paratiisin puista, niin tulette yhtä viisaiksi kuin mekin olemme.

Nainen tuli kuulosta vapaiden suuntien uskoon, jossa perisynti kielletään kokonaan
ja nainen käännytti miehensäkin samaan uskoon.

1. Moos. 3:6

Nainen näki nyt, että puun hedelmät olivat hyviä syödä ja että se oli kaunis katsella ja houkutteleva, koska se antoi ymmärrystä. Hän otti siitä hedelmän ja söi ja antoi myös miehelleen, joka oli hänen kanssaan, ja mieskin söi.

25

99

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
      UUSI

Ei nainen oikeastaan "uskoon" tullut, vaan luopui siitä asettamalla omat päätelmänsä Jumalan ilmoituksen yläpuolelle.

Usko Jeesukseen on edellytys korjausliikkeelle juuri siksi. Usko on asettaa Jumala ykköseksi.

Symmetriaa, täydellistä.

Ja tämä on myös syy miksi omavoimaiset todisteiden vaatijat koeputkineen eivät löydä Jumalaa. Ei nimittäin vaikuta siltä, että Jumala hyväksyy pelastusta ihmisen päätelmillä.

• Anonyymi
        UUSI

Luomisen yhteydessä ei puhuta Jeesuksesta yhtään mitään.

Jes. 44:24

Näin sanoo Herra, sinun lunastajasi, hän, joka jo kohdussa muovasi sinut: -- Minä olen Herra, olen tehnyt kaiken! Yksinäni minä leväytin auki taivaan, muovasin maan kenenkään auttamatta.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Luomisen yhteydessä ei puhuta Jeesuksesta yhtään mitään.

Jes. 44:24

Näin sanoo Herra, sinun lunastajasi, hän, joka jo kohdussa muovasi sinut: -- Minä olen Herra, olen tehnyt kaiken! Yksinäni minä leväytin auki taivaan, muovasin maan kenenkään auttamatta.

Jumala loi sanalla ja kysymys on mikä tai luka tuo sana oli tai on. Jeesus itse kyllä kertoo asiasta.

Mutta hyvin huomattu, että alku oli eri ajanhetki kuin Jeesuksen aika.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Jumala loi sanalla ja kysymys on mikä tai luka tuo sana oli tai on. Jeesus itse kyllä kertoo asiasta.

Mutta hyvin huomattu, että alku oli eri ajanhetki kuin Jeesuksen aika.

sana pienellä viittaa puheeseen, käskysanoihin.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Lue toki Johanneksen evankeliumin ihan alku uudestaan.

Mihin se viittaa?

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Pyhä Henki liikkui vetten yllä luomisessa.

Jeesuksesta ei puhuta yhtään mitään.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Pyhä Henki liikkui vetten yllä luomisessa.

Jeesuksesta ei puhuta yhtään mitään.

Mooses ei puhu - sinun mielestä.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Lue toki Johanneksen evankeliumin ihan alku uudestaan.

Mihin se viittaa?

Tuhansien vuosien perästä tehty lisäys, jolla tekstillä saatiin Jeesuksesta tehtyä Jumala, vaikka ei Jeesus itse koskaan sanonut olevansa Jumala.

Mark. 10:18

Jeesus vastasi hänelle: "Miksi sanot minua hyväksi? Ainoastaan Jumala on hyvä, ei kukaan muu.

Vasta kasteessa Jordanilla Jeesuksesta tuli Jumalan Poika.

Hepr. 5:5

Siten ei Kristuskaan itse korottanut itseään ylipapin arvoon, vaan hänet korotti se, joka sanoi hänelle: -- Sinä olet minun Poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin,

• Anonyymi
      UUSI

Puu antoi ymmärrystä kuten käärme oli sanonut.

Ei silloin vain herjata toisia ihmisiä.

• Anonyymi
        UUSI

Johtopäätöstä ei voi johtaa esitetystä asiasta. Yritä uudelleen.

• Anonyymi
        UUSI

kielletyn puun hedelmän syömien tarkoitti hengellistä kuolemaa ja eroa Jumalasta (=perisynti)

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

kielletyn puun hedelmän syömien tarkoitti hengellistä kuolemaa ja eroa Jumalasta (=perisynti)

Ja ero tämä syntyi siis miten? Mitä siitä tarkalleen ottaen luomiskertomus kertoo?

Miksi Adam ja Eeva piileskeli Jumalaa?

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Ja ero tämä syntyi siis miten? Mitä siitä tarkalleen ottaen luomiskertomus kertoo?

Miksi Adam ja Eeva piileskeli Jumalaa?

Sinä päivänä, jona te siitä syötte, te kuolette. Hengen yhteys ihmisen ja Jumalan välillä katkesi peristyntiin.

• Anonyymi
      UUSI

Moni kääntyy eläessään ortodoksiksi (=oikeauskoinen). Heillä ei ole perussyntiä. Olo on paljon vapautuneempi kuin synnillisillä. Sama uskonto, eri synnit.

• Anonyymi
        UUSI

Mietippä vielä.

Eikä Jeesus nimenomaan kuollut syntien takia, jotka hän lupas antaa anteeksi, joten eikö sen olon pitäisi helpottua kristityillä tästä syystä eikä mistään muusta?

• Anonyymi
        UUSI

Ortodoksinen tarkoittaa oikeaoppista.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Mietippä vielä.

Eikä Jeesus nimenomaan kuollut syntien takia, jotka hän lupas antaa anteeksi, joten eikö sen olon pitäisi helpottua kristityillä tästä syystä eikä mistään muusta?

Perisynti on edelleen voimissaan. Kaikki syntyy syntisinä ja kuolevaisina olentoina perisynnin kirouksen mukaisesti.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Perisynti on edelleen voimissaan. Kaikki syntyy syntisinä ja kuolevaisina olentoina perisynnin kirouksen mukaisesti.

Ihmisen on kuolemalla kuoltava ja sitten tulee tuomio.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Ortodoksinen tarkoittaa oikeaoppista.

Itseään voi nimittää miten haluaa, ei se mitään tarkoita.

• Anonyymi
      UUSI

Sanahan sanoo että kielletyn puun hedelmä antoi ymmärrystä juuri siten kuten käärme oli sanonut. Käärme tavallaan kertoi Jumalan salaisuuksia ihmiselle. Asian mitä Jumala ei kertonut, vaan kielsi vain syömästä hedelmää ja ehkä juuri tuo oli siihen syy. Ihminen ei pitänyt saada sitä ymmärrystä hedelmä antoi. Ainahan kiellolle pitää olla joku peruste miksi joku asia kielletään.

Käärme olis siis aivan oikeassa ja sen Aadam ja Eevakin huomasivat sen että asia oli juuri siten kuten käärme sanoi. Käärme ei siis ollut mikään valehtelija itse asiassa. Kertomalla totuuden hän sai ihmiset rikkomaan käskyä. Samalla se osoitti sen mihin käskyihin perustuva usko johtaa. Pelkästään lankeemukseen.

• Anonyymi
        UUSI

Kyllä on kova paine selittää mustaa valkeaksi. 😂

Unohtuiko että käärme aivan kirjaimellisesti valehteli Eevalle hedelmn syömisen seurauksesta?

Unohtuiko, että Jumala puolestaan varoitti ihmistä nimenomaan kuolemasta, kirjaimellisesti? Asiasta joka piti täsmälleen paikkansa.

Kuinka hukassa pitää ihmisen olla, että yrittää tuollaista huteraa tekoselitystä edes kyhäillä? 😂

• Anonyymi
      UUSI

Aika kyhäily tosiaan jos käärme piti herätyssaarnan. Ei vain kyhäilmä, vaan idiotismia.

• Anonyymi
        UUSI

Sillä on ideologinen vamma joka pakottaa sen höpiseen asioista joista tuskin tietää, mutta jotka pitää selitellä ylösalaisin.

Olisiko lie niitä valheen isän jälkeläisiä?

• Anonyymi
      UUSI

Jehovat,Hellarit,Mormonit,Advarit on paha eksytys ja heresia. Ne kieltää koko perisynnin. Ja monta muuta Raamatun totuutta.

• Anonyymi
      UUSI

Käärme on Perkele

Joh. 8:44

Te olette isästä perkeleestä, ja isänne himoja te tahdotte noudattaa. Hän on ollut murhaaja alusta asti, ja totuudessa hän ei pysy, koska hänessä ei totuutta ole. Kun hän puhuu valhetta, niin hän puhuu omaansa, sillä hän on valhettelija ja sen isä.

Jenkkilahkot puolustaa käärmeen oppeja.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Alahan tulla paikkaamaan tekojas

Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.
      Suhteet
      31
      4987
    2. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      34
      3456
    3. Onko kenellekään muulle käynyt niin

Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk
      Ikävä
      183
      3204
    4. Ketä tietää

Missä ammuttiin pyssyllä.
      Kotka
      11
      2277
    5. Veikeä Satu

Tuu jutteleen, kaipaan sua. Oot kuuma nainen.
      Ikävä
      28
      1887
    6. Näytitpä taas niin hyvältä!

Nautit tilanteesta täysin rinnoin. Sinä olet kuin
      Tunteet
      12
      1828
    7. Tietääkö kaivattusi että

olet häneen ihastunut? 🤠
      Ikävä
      161