Seurakuntahan on nyt pilvien takana taivaassa, uudessa Jerusalemissa. Kun Jeesus tulee takaisin, niin seurakunta tulee hänen kanssaan alas taivaasta. Se ei siis nouse ylös pilviin ja yläilmoihin vaan laskeutuu alas taivaasta.
Eikös vain?
Ylösnousemus onkin toisin päin, alas tuleminen
27
161
Vastaukset
- Anonyymi
Monet kuvittelevat menevänsä heti kuoltuaan taivaan kirkkauteen. Monet tulevat kuitenkin suuresti pettymään.
1234567---- Anonyymi
Aivan – monet kuvittelevat menevänsä heti kuoltuaan taivaan kirkkauteen.
Sama reitti, mikä lentokentällä ohittaa passintarkastuksen, tullin, elämänvalintojen arvioinnin ja loputtoman odotuksen. Vähän kuin hengellinen VIP-lounge: “Hei, mä oon kuollut – päästäkää sisään!”
Ja totta sekin: monet tulevat suuresti pettymään.
Eivät ehkä siksi, että joutuisivat helvettiin – vaan koska siellä ei ehkä olekaan mitään. Ei portteja. Ei harppuja. Ei edes kiusallisesti hymyilevää Pietaria kansion kanssa.
Mutta lohdullista on, että kuvitelmia kyllä riittää. Tässä muutama valikoitu esimerkki taivaanvaihtoehdoista:
* Kristityt: Harput, kultakadut, iankaikkinen ylistysjumalanpalvelus (käytännössä siis hengellinen karaoke ilman taukoa).
* Mormonit: Oma planeetta! (En tiedä, saako sen nimetä, mutta toivon että joku on valinnut "Jeesustar Galactica").
* Muslimit: Paratiisissa virtaa viiniä, ja mukana on ne 72 neitsyttä – toivottavasti jonkun muun vastuulla kasvattaa heidät tunne-elämään.
* Hindut ja buddhalaiset: Sinä ET mene minnekään – sinusta tulee jotain muuta. Pahimmassa tapauksessa palaat konttorityöhön.
* New age -henkiset: Valo-olennot, värähtelyt, sielun sopimus, yksisarviset ja chakra-aurinkotervehdys – mahdollisesti yhdellä kertaa.
Ja lopulta:
Mitä jos kuoleman jälkeen ei ole mitään?
Ei taivasta, ei helvettiä, ei odottamassa edes kahvia. Vain ikuinen tauko. Se olisi kyllä hiljaisin pettymys maailmassa – mutta myös helpottavin.
Joten rakas ystävä,
jos joudut pettymään kuoleman jälkeen, ole iloinen:
sinulla on silloin edes tietoisuus, jolla pettyä. Ja se, jos mikä, olisi suuri uutinen koko tieteelle.
Terveisin,
Enkeli Mäntä
(Ikuisuuden ironisti, taivaallisen asiakaspalvelun epävirallinen valmentaja, harppusoitinten välttelevä ystävä)
- Anonyymi
Onko siellä ulkohuussit?
- Anonyymi
Pilven reunalta kyykitään maahan. Siitä johtuu saastuminen. Ja veden mukana tulee aina pyhien virtsaa maahan asti.
- Anonyymi
Kumma että hellarit eivät kieli solmussa yritä selittää tätä asiaa. Noustaan ylös ja tullaan alas... miten se nyt meneekään. Eivätkä tunnusta sitä, että Raamatun mukaan mädät ruumiit ja tuhkat heräävät henkiin muodostaen uuden ihmisen.
- Anonyymi
Olisi hienoa, jos edes yksi tämän lukeva uskova kyseenalaistaisi uskonsa kohteen ja sisällön. Ateisteja ei ole koskaan liikaa ja korkempaan voimaan uskovia voisi olla enemmän kristinuskon kustannuksella.
Mikä tahansa on parempi kuin kristinusko, islam ja juutalaisuus. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olisi hienoa, jos edes yksi tämän lukeva uskova kyseenalaistaisi uskonsa kohteen ja sisällön. Ateisteja ei ole koskaan liikaa ja korkempaan voimaan uskovia voisi olla enemmän kristinuskon kustannuksella.
Mikä tahansa on parempi kuin kristinusko, islam ja juutalaisuus.Melkein mikä tahansa on parempi, korjaan.
- Anonyymi
Pilven reunalla häiden juhliminen on pelkkiä Paavalin luomia illuusioita.
Paavali ajatteli, että maa on pannukakun muotoinen ja pilven päällä on hyvä näköalapaikka viettää niitä Jeesuksen häitä.- Anonyymi
Ei kyse ole jostakin fyysiestä paikasta vaan Hengen uudesta olotilasta. Kristuksen ruumis eli seurakunta on Jumalan asumus Hengessä. Ei sinne pääse uskonnollisilla seremonioilla vaan syntymällä uudesti. Uudesti syntynyt on uusi luomus Kristuksessa.
”Niin ette siis enää ole vieraita ettekä muukalaisia, vaan te olette pyhien kansalaisia ja Jumalan perhettä, apostolien ja profeettain perustukselle rakennettuja, kulmakivenä itse Kristus Jeesus, jossa koko rakennus liittyy yhteen ja kasvaa pyhäksi temppeliksi Herrassa; ja hänessä tekin yhdessä muitten kanssa rakennutte Jumalan asumukseksi Hengessä.”
Efesolaiskirje 2:19-22 FB38
”Kun siis tiedämme, mitä Herran pelko on, niin me koetamme saada ihmisiä uskomaan, mutta Jumala kyllä meidät tuntee; ja minä toivon, että tekin omissatunnoissanne meidät tunnette. Emme nyt taas suosittele itseämme teille, vaan tahdomme antaa teille aihetta kerskata meistä, että teillä olisi mitä vastata niille, jotka kerskaavat siitä, mikä silmään näkyy, eikä siitä, mikä sydämessä on.
Sillä jos me olemme olleet suunniltamme, niin olemme olleet Jumalan tähden; jos taas maltamme mielemme, teemme sen teidän tähtenne. Sillä Kristuksen rakkaus vaatii meitä, jotka olemme tulleet tähän päätökseen: yksi on kuollut kaikkien edestä, siis myös kaikki ovat kuolleet; ja hän on kuollut kaikkien edestä, että ne, jotka elävät, eivät enää eläisi itselleen, vaan hänelle, joka heidän edestään on kuollut ja ylösnoussut.
Sentähden me emme tästä lähtien tunne ketään lihan mukaan; jos olemmekin tunteneet Kristuksen lihan mukaan, emme kuitenkaan nyt enää tunne.
Siis, jos joku on Kristuksessa, niin hän on uusi luomus; se, mikä on vanhaa, on kadonnut, katso, uusi on sijaan tullut.
Mutta kaikki on Jumalasta, joka on sovittanut meidät itsensä kanssa Kristuksen kautta ja antanut meille sovituksen viran. Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan. Kristuksen puolesta me siis olemme lähettiläinä, ja Jumala kehoittaa meidän kauttamme.
Me pyydämme Kristuksen puolesta: antakaa sovittaa itsenne Jumalan kanssa. Sen, joka ei synnistä tiennyt, hän meidän tähtemme teki synniksi, että me hänessä tulisimme Jumalan vanhurskaudeksi.”
2. Korinttilaiskirje 5:11-21 FB38
- Anonyymi
Kaikenlaiset mielikuvitukset tulevat ennen pitkää menettämään merkityksensä.
- Anonyymi
Ainoastaan luste eli lahkot temmataan pois, jotta Jeesus voi tulla rauhassa takaisin maan päälle omiin häihinsä.
Ap. t. 1:11
ja nämä sanoivat: "Galilean miehet, mitä te seisotte ja katsotte taivaalle? Tämä Jeesus, joka otettiin teiltä ylös taivaaseen, on tuleva samalla tavalla, kuin te näitte hänen taivaaseen menevän."
Pakkokasteet tulee vielä käyttöön, jotta kaikilla ihmisillä olisi hääpuku päällä. Myös pieniä numeroita hääpukuja on lapsille.
Luuk. 14:23
Niin Herra sanoi palvelijalle: 'Mene teille ja aitovierille ja pakota heitä tulemaan sisälle, että minun taloni täyttyisi."- Anonyymi
Lusteet poltetaan tulessa .
”Mutta nähdessään paljon fariseuksia ja saddukeuksia tulevan kasteelle hän sanoi heille: "Te kyykäärmeitten sikiöt, kuka on neuvonut teitä pakenemaan tulevaista vihaa?
Tehkää sentähden parannuksen soveliaita hedelmiä, älkääkä luulko saattavanne sanoa mielessänne: 'Onhan meillä isänä Aabraham'; sillä minä sanon teille, että Jumala voi näistä kivistä herättää lapsia Aabrahamille. Jo on kirves pantu puitten juurelle; jokainen puu, joka ei tee hyvää hedelmää, siis hakataan pois ja heitetään tuleen.
Minä kastan teidät vedellä parannukseen, mutta se, joka minun jäljessäni tulee, on minua väkevämpi, jonka kenkiäkään minä en ole kelvollinen kantamaan; hän kastaa teidät Pyhällä Hengellä ja tulella. Hänellä on viskimensä kädessään, ja hän puhdistaa puimatanterensa ja kokoaa nisunsa aittaan, mutta ruumenet hän polttaa sammumattomassa tulessa."” Matteus 3:7-12 FB38
”Sitten hän laski luotaan kansanjoukot ja meni asuntoonsa. Ja hänen opetuslapsensa tulivat hänen tykönsä ja sanoivat: "Selitä meille vertaus pellon lusteesta".
Niin hän vastasi ja sanoi: "Hyvän siemenen kylväjä on Ihmisen Poika. Pelto on maailma; hyvä siemen ovat valtakunnan lapset, mutta lusteet ovat pahan lapset. Vihamies, joka ne kylvi, on perkele; elonaika on maailman loppu, ja leikkuumiehet ovat enkelit.
Niinkuin lusteet kootaan ja tulessa poltetaan, niin on tapahtuva maailman lopussa. Ihmisen Poika lähettää enkelinsä, ja he kokoavat hänen valtakunnastaan kaikki, jotka ovat pahennukseksi ja jotka tekevät laittomuutta, ja heittävät heidät tuliseen pätsiin; siellä on oleva itku ja hammasten kiristys.
Silloin vanhurskaat loistavat Isänsä valtakunnassa niinkuin aurinko. Jolla on korvat, se kuulkoon.”
Matteus 13:36-43 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
”Mutta nähdessään paljon fariseuksia ja saddukeuksia tulevan kasteelle hän sanoi heille: "Te kyykäärmeitten sikiöt, kuka on neuvonut teitä pakenemaan tulevaista vihaa?
Tehkää sentähden parannuksen soveliaita hedelmiä, älkääkä luulko saattavanne sanoa mielessänne: 'Onhan meillä isänä Aabraham'; sillä minä sanon teille, että Jumala voi näistä kivistä herättää lapsia Aabrahamille. Jo on kirves pantu puitten juurelle; jokainen puu, joka ei tee hyvää hedelmää, siis hakataan pois ja heitetään tuleen.
Minä kastan teidät vedellä parannukseen, mutta se, joka minun jäljessäni tulee, on minua väkevämpi, jonka kenkiäkään minä en ole kelvollinen kantamaan; hän kastaa teidät Pyhällä Hengellä ja tulella. Hänellä on viskimensä kädessään, ja hän puhdistaa puimatanterensa ja kokoaa nisunsa aittaan, mutta ruumenet hän polttaa sammumattomassa tulessa."” Matteus 3:7-12 FB38
”Sitten hän laski luotaan kansanjoukot ja meni asuntoonsa. Ja hänen opetuslapsensa tulivat hänen tykönsä ja sanoivat: "Selitä meille vertaus pellon lusteesta".
Niin hän vastasi ja sanoi: "Hyvän siemenen kylväjä on Ihmisen Poika. Pelto on maailma; hyvä siemen ovat valtakunnan lapset, mutta lusteet ovat pahan lapset. Vihamies, joka ne kylvi, on perkele; elonaika on maailman loppu, ja leikkuumiehet ovat enkelit.
Niinkuin lusteet kootaan ja tulessa poltetaan, niin on tapahtuva maailman lopussa. Ihmisen Poika lähettää enkelinsä, ja he kokoavat hänen valtakunnastaan kaikki, jotka ovat pahennukseksi ja jotka tekevät laittomuutta, ja heittävät heidät tuliseen pätsiin; siellä on oleva itku ja hammasten kiristys.
Silloin vanhurskaat loistavat Isänsä valtakunnassa niinkuin aurinko. Jolla on korvat, se kuulkoon.”
Matteus 13:36-43 "Tulikaste"?---
Raamattua tulee lukea asiayhteyksineen eikä tehdä irtolauseilla epäterveitä Raamatulle vieraita oppeja jotka vievät harhaan.
Johannes Kastajan puheesta on tehty asiayhteydestä irroittamalla kummallinen epäterve selitys että ensin olisi kyllä Pyhän Hengen saaminen ja sen jälkeen joku "tulikaste"?
Johannes profeettana näki Jeesuksen Kristuksen ajan "Pyhän Hengen" lupauksen toteutumisen ja myös lopun jolloin Herran päivän tuli kohtaa jumalattomia. Lukemalla koko asiayhteys käy selvästi ilmi mitä "tulella kastaminen" merkitsee.
(välitön asiayhteys Luuk.3:1-18.)
Luukas 3:16-17 FB38
”niin Johannes vastasi kaikille sanoen: "Minä kastan teidät vedellä, mutta on tuleva minua väkevämpi, jonka kengänpaulaakaan minä en ole kelvollinen päästämään; hän kastaa teidät Pyhällä Hengellä ja tulella. Hänellä on viskimensä kädessään, ja hän puhdistaa puimatanterensa ja kokoaa nisut aittaansa, mutta ruumenet hän polttaa sammumattomassa tulessa."”
"Siinä on "tulikaste"--"mutta ruumenet hän polttaa
sammumattomassa tulessa."”
Johannes Kastaja lakiliiton profeettana siteerasi profeetta Malakiaa.
Malakia 4:1 FB38
”(3:19) Sillä katso: se päivä on tuleva, joka palaa kuin pätsi. Ja kaikki julkeat ja kaikki, jotka tekevät sitä, mikä jumalatonta on, ovat oljenkorsia; ja heidät polttaa se päivä, joka tuleva on, sanoo Herra Sebaot, niin ettei se jätä heistä juurta eikä oksaa.”
Adventistien harha että jumalattomat "raukeavat tyhjään"( Annihilationismi) em. Malakian perusteella on harhaa. Malakiassa on kyse fyysisen palamisesta. Kristittyjenkin ruumiita on poltettu mutta eivät he siitä huolimatta ole "tyhjiin rauenneet" , eikä jumalattomatkaan vaan Jumalan tuomio istuimen eteen joutuvat kaikki.
Matteus 10:28 FB38
”Älkääkä peljätkö niitä, jotka tappavat ruumiin, mutta eivät voi tappaa sielua; vaan ennemmin peljätkää häntä, joka voi sekä sielun että ruumiin hukuttaa helvettiin.”
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Tulikaste"?---
Raamattua tulee lukea asiayhteyksineen eikä tehdä irtolauseilla epäterveitä Raamatulle vieraita oppeja jotka vievät harhaan.
Johannes Kastajan puheesta on tehty asiayhteydestä irroittamalla kummallinen epäterve selitys että ensin olisi kyllä Pyhän Hengen saaminen ja sen jälkeen joku "tulikaste"?
Johannes profeettana näki Jeesuksen Kristuksen ajan "Pyhän Hengen" lupauksen toteutumisen ja myös lopun jolloin Herran päivän tuli kohtaa jumalattomia. Lukemalla koko asiayhteys käy selvästi ilmi mitä "tulella kastaminen" merkitsee.
”niin Johannes vastasi kaikille sanoen: "Minä kastan teidät vedellä, mutta on tuleva minua väkevämpi, jonka kengänpaulaakaan minä en ole kelvollinen päästämään; hän kastaa teidät Pyhällä Hengellä ja tulella. Hänellä on viskimensä kädessään, ja hän puhdistaa puimatanterensa ja kokoaa nisut aittaansa, mutta ruumenet hän polttaa sammumattomassa tulessa."”
”(3:19) Sillä katso: se päivä on tuleva, joka palaa kuin pätsi. Ja kaikki julkeat ja kaikki, jotka tekevät sitä, mikä jumalatonta on, ovat oljenkorsia; ja heidät polttaa se päivä, joka tuleva on, sanoo Herra Sebaot, niin ettei se jätä heistä juurta eikä oksaa.”
Adventistien harha että jumalattomat "raukeavat tyhjään"( Annihilationismi) em. Malakian perusteella on harhaa. Malakiassa on kyse fyysisen palamisesta. Kristittyjenkin ruumiita on poltettu mutta eivät he siitä huolimatta ole "tyhjiin rauenneet" , eikä jumalattomatkaan vaan Jumalan tuomio istuimen eteen joutuvat kaikki.
”Älkääkä peljätkö niitä, jotka tappavat ruumiin, mutta eivät voi tappaa sielua; vaan ennemmin peljätkää häntä, joka voi sekä sielun että ruumiin hukuttaa helvettiin.”
Parempi lukea Jumalan Sanaa ja sieltä mitä itse lihassa ilmestynyt Jumalan Poika on sanonut helvetistä.
Raamatun ilmoituksen vastaiset harha opit koettavat vesittää Jeesuksen Kristuksen puheita mutta ei totuus siitä muutu vaikka laittaa päänsä pensaaseen.
Wikipedia--
"..Jotkut annihilationistit, kuten esimerkiksi adventistit, edustavat kantaa jossa syntiset joutuvat kärsimään tulisessa järvessä syntiensä perusteella määrätyn ajan ennen kuin heidän olemassaolonsa lakkaa.
Toiset annihilationistit, kuten esimerkiksi Jehovan todistajat, eivät usko tulessa piinaamiseen ja pitävät sitä pakanallisena oppina.
Annihilationismista käytetään myös käsitettä tyhjiinraukeaminen. Käsite ei ole saavuttanut virallista tukea kristillisiltä suuntauksilta lukuun ottamatta yksittäisiä herätysliikkeitä. Valtaosan kirkko-oppien mukaan syntiset joutuvat ikuiseen helvettiin, josta käytetään toisinaan sanaa kadotus..." - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Parempi lukea Jumalan Sanaa ja sieltä mitä itse lihassa ilmestynyt Jumalan Poika on sanonut helvetistä.
Raamatun ilmoituksen vastaiset harha opit koettavat vesittää Jeesuksen Kristuksen puheita mutta ei totuus siitä muutu vaikka laittaa päänsä pensaaseen.
Wikipedia--
"..Jotkut annihilationistit, kuten esimerkiksi adventistit, edustavat kantaa jossa syntiset joutuvat kärsimään tulisessa järvessä syntiensä perusteella määrätyn ajan ennen kuin heidän olemassaolonsa lakkaa.
Toiset annihilationistit, kuten esimerkiksi Jehovan todistajat, eivät usko tulessa piinaamiseen ja pitävät sitä pakanallisena oppina.
Annihilationismista käytetään myös käsitettä tyhjiinraukeaminen. Käsite ei ole saavuttanut virallista tukea kristillisiltä suuntauksilta lukuun ottamatta yksittäisiä herätysliikkeitä. Valtaosan kirkko-oppien mukaan syntiset joutuvat ikuiseen helvettiin, josta käytetään toisinaan sanaa kadotus..."Ah, ihanaa. Nyt mennään suoraan asiaan:
"Lue mitä itse lihassa ilmestynyt Jumalan Poika on sanonut helvetistä!"
No mutta... siinäpä juuri ongelma.
Se on kuin etsisi suoraa vastausta käyttöohjeesta, jonka jokainen kirjoittaja on käyttänyt eri kieltä, unohtanut sivuja ja lisännyt omia post-it-lappujaan väliin.
Sillä koetapa löytää Raamatusta ihan varmasti “Jeesuksen sanat” –
eikä:
* Evankelistan tulkintaa
* Käännöskomitean versiota
* 1500-luvun painovirheen jatkumoa
* Johanneksen unia, joissa lohikäärme syö kuun
Jeesuksen sanat ovat Raamatussa toisten suulla, kreikaksi kirjoitettuina, muokattuina vuosisatojen aikana, ja valittuina mukaan kirkkopoliittisin perustein. Hän ei itse jättänyt yhtään muistivihkoa, podcastia tai allekirjoitettua “Helvetti for Dummies” -pamflettia.
Ja mitä helvettiin tulee:
Jeesus käytti käsitteitä kuten Gehenna, joka tarkoitti roskalaaksoa Jerusalemin ulkopuolella, ei ikuista tulista sielumyllyä.
Mutta jossain vaiheessa kirkko käänsi tämän palavan kaatopaikan hengelliseksi Guantanamoksi.
Miksi? Koska pelottelu toimii. Ja koska iankaikkinen kidutus on paljon tehokkaampi koukku kuin “siellä ei ehkä ole nettiä”.
Niinpä:
Raamatun ilmoituksen vastaisista harhaopeista huolestuminen on toki ymmärrettävää – mutta mietipä tätä:
Mitä jos harha ei olekaan lukijan päässä – vaan kirjan monipolviseen editointiin upotettu jo vuosisatoja sitten?
Totuus ei muutu, vaikka päänsä laittaisi pensaaseen – mutta on hyvä tarkistaa, onko “totuus” peräisin Jeesukselta…
vai niiltä, jotka puhuvat hänen puolestaan hieman turhan innokkaasti.
Kipinöivin terveisin,
Enkeli Mäntä
(Evankeliumin rivienvälistä lukemisen ystävä, Gehenna-opastettu kierrosopas, helvetin historiantutkija) - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Tulikaste"?---
Harhat tulevat sieltä teiltä päin ! Olen kymmeniä vuosia sitten kuullut teidän harhojanne kun kävin näiden vapaiden suuntien kokouksissa kun he näitä harhoja julistivat. Tunnen heidän julistuksensa hyvin.
Jumala ei ole mikään sadisti, että tulella polttelisi halki ikuisuuksien. Jumalattomat joutuvat toiseen kuolemaan tulijärvessä. Kuolema on kuolema, eikä elämä missään olosuhteessa.
Adventisteilta löytyy järkeä ymmärtää, että sika ei kuulu ruuaksi, kuten ei muutkaan saastaiset eläimet.
1234567--- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ah, ihanaa. Nyt mennään suoraan asiaan:
Se on kuin etsisi suoraa vastausta käyttöohjeesta, jonka jokainen kirjoittaja on käyttänyt eri kieltä, unohtanut sivuja ja lisännyt omia post-it-lappujaan väliin.
eikä:
* Evankelistan tulkintaa
Jeesuksen sanat ovat Raamatussa toisten suulla, kreikaksi kirjoitettuina, muokattuina vuosisatojen aikana, ja valittuina mukaan kirkkopoliittisin perustein. Hän ei itse jättänyt yhtään muistivihkoa, podcastia tai allekirjoitettua “Helvetti for Dummies” -pamflettia.
Jeesus käytti käsitteitä kuten Gehenna, joka tarkoitti roskalaaksoa Jerusalemin ulkopuolella, ei ikuista tulista sielumyllyä.
Mutta jossain vaiheessa kirkko käänsi tämän palavan kaatopaikan hengelliseksi Guantanamoksi.
Miksi? Koska pelottelu toimii. Ja koska iankaikkinen kidutus on paljon tehokkaampi koukku kuin “siellä ei ehkä ole nettiä”.
Niinpä:
Raamatun ilmoituksen vastaisista harhaopeista huolestuminen on toki ymmärrettävää – mutta mietipä tätä:
Mitä jos harha ei olekaan lukijan päässä – vaan kirjan monipolviseen editointiin upotettu jo vuosisatoja sitten?
Totuus ei muutu, vaikka päänsä laittaisi pensaaseen – mutta on hyvä tarkistaa, onko “totuus” peräisin Jeesukselta…
Kipinöivin terveisin,
Enkeli Mäntä
(Evankeliumin rivienvälistä lukemisen ystävä, Gehenna-opastettu kierrosopas, helvetin historiantutkija)Hyvä näkemys !
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Matteus 13:36-43 On laittomuutta hyljätä sapatti, ja ottaa tilalle sunnunta. Laittomuuden tekijät ovat pahennukseksi.
1234567--- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Harhat tulevat sieltä teiltä päin ! Olen kymmeniä vuosia sitten kuullut teidän harhojanne kun kävin näiden vapaiden suuntien kokouksissa kun he näitä harhoja julistivat. Tunnen heidän julistuksensa hyvin.
Jumala ei ole mikään sadisti, että tulella polttelisi halki ikuisuuksien. Jumalattomat joutuvat toiseen kuolemaan tulijärvessä. Kuolema on kuolema, eikä elämä missään olosuhteessa.
Adventisteilta löytyy järkeä ymmärtää, että sika ei kuulu ruuaksi, kuten ei muutkaan saastaiset eläimet.
1234567---Mistä luulet tietäväsi mitä jumala tekee tai on tekemättä !
Et yhtään mistään, silti tekeydyt jumalan neuvonantajaksi, pitäskö vähän jarruttaa häh. - Anonyymi
Juttusi on lapsellista höpötystä...kasteista ja pikkupuvuista hah, ota päiväunet välillä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ah, ihanaa. Nyt mennään suoraan asiaan:
eikä:
* Evankelistan tulkintaa
Niinpä:
Kipinöivin terveisin,
Enkeli Mäntä
(Evankeliumin rivienvälistä lukemisen ystävä, Gehenna-opastettu kierrosopas, helvetin historiantutkija)Hauska tuo "kipinöivin terveisin".
Voihan se pelottelu joihinkin toimia.
1234567--- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mistä luulet tietäväsi mitä jumala tekee tai on tekemättä !
Et yhtään mistään, silti tekeydyt jumalan neuvonantajaksi, pitäskö vähän jarruttaa häh.Mitä Jumala teki ? Kirjoitti omalla sormellaan sapattikäskynkin "MUISTA".
1234567---
- Anonyymi
Jeesus ei kirjoittanut mitään muistiin, eikä siihen aikaan ollut nauhureita eikä valokuvai otettu.
Kaikki puheet on jälkikäteen sorvattuja toisen käden tietoja, kuka mitäkin muistelee ja keksii paremman tiedon puutteessa.
v-92 käännös on rehellinen, se paljastaa niitä epäluotettavia kohtia, siksi sitä käännöstä vihataan, koska monet opit perustuu juuri niihin kaikista epäluotettavimpiin kohtiin ja jakeisiin
Jeesus ilmestyy lähimmilleen
9 Kun Jeesus oli varhain sapatin jälkeisenä päivänä noussut kuolleista, hän ilmestyi ensiksi Magdalan Marialle, josta hän oli ajanut ulos seitsemän pahaa henkeä. [16:9--20: Markuksen evankeliumi päättyi alkuaan jakeeseen 16:8. Joku varhaiskristillinen kirjoittaja on täydentänyt evankelistan esitystä muualta tunnetulla, luotettavaksi katsotulla perimätiedolla.] - Anonyymi
Esim. Etiopialaisen hoviherran uskontunnustus kasteen edellä on jälkikäteen lisätty tarkoituksella.
Apt.8:37
36 Matkan jatkuessa he tulivat paikkaan, jossa oli vettä. Silloin hoviherra sanoi: "Tässä on vettä. Estääkö mikään kastamasta minua?" [
37 Filippos sanoi hänelle: "Jos koko sydämestäsi uskot, se on mahdollista." Hoviherra vastasi: "Minä uskon, että Jeesus Kristus on Jumalan Poika."]* [Jae puuttuu vanhimmista käsikirjoituksista.]
38 Hän käski pysäyttää vaunut, ja he molemmat, Filippos ja hoviherra, astuivat veteen, ja Filippos kastoi hänet.- Anonyymi
Ks. KR33/38 Apt.8:37
- Anonyymi
Kuka on lisännyt misdä milloin ja miksi !
Noinko vain helluntail pääsee lisäilemään raamattuun häh kerrotte varmaan lisäää.
- Anonyymi
Mistä siihen sikaan tulee se saastaisuus, kun elävät paremmin kuin monet ihmiset !
Sika tekee tarpeensa aina samaan nurkkaan toisin kuin juopot vauvakaztetut jotka kuseksii mihin sattuu ja sotkee kaikki remupaikkansa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 15110974
- 525240
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html452453- 302143
Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia131721Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,421574Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta301251Känniläiset veneessä?
Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v351186Daniel Nummelan linjapuhe 2025
Kansanlähetyksen toiminnanjohtajan Daniel Nummelan linjapuhe tänään. Rehellistä analyysiä mm. evlut kirkosta ja piispo92935TÄSTÄ TAITAA TULLA SUOMEN HISTORIAN SUURIN USKONNONVAPAUDEN OIKEUDENKÄYNTI.
Sinun täytyy hyväksyä se että jos sinä vetoat uskonnonvapauteen, silloin sinun tulee antaa myös muille vastaava vapaus o317892