Toimeentulotuen laskentavaiheessa on huomioitu 9eur per päivä niin turha änkyttää että pelkkää makaronia joutuu syömään.Kyllä yksinasuva tuolla 63eurolla itselleen ruokia osta viikoksi.Järjestään joka köyhyysdokumentissa mitä tullut niin kaljat+sätkän käryyttäminen mukana.Elämänhallinnat perseellään.
Toimeentulotuessa
22
234
Vastaukset
- Anonyymi
Niin ravintomenoihin 9eur per päivä.
- Anonyymi
Minä köyhä säästän kansanedustaja Mia Laihon neuvolla . Hän eduskunnassa sanoi , jotta köyhä voi hyvin säästää kun jättää yhden 300 euron ravintola illallisen väliin kerran kuukaudessa !
- Anonyymi
Sinua nuppivikaista jaksaa kiinnostaa toisten rahat ja syömiset...
- Anonyymi
Mulla ei oo ollut varaa ostaa lihaa kaupasta pariin vuoteen . Mut mulla on nytkin kahdeksan hamsteria ja marsua kylppärissä ja lisää sikiää .
- Anonyymi
Meilläpäin liikkuu kaikennäköistä pupujussia, mutta en saa kiinni
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Meilläpäin liikkuu kaikennäköistä pupujussia, mutta en saa kiinni
Laita niille pupujusseille ansalangat, niin saat ne helposti ja huomiota herättämättä kiinni.
- Anonyymi
Nytku ei lapsi voi syödä koulussa niin annoin hänelle luvan varastaa kaupasta ruokaa ja vähän muutakin .
- Anonyymi
Kannattaa parittaa lasta niin saat rahaa itsellesikin sen sijaan että kersa olisi ainainen kulunki.
- Anonyymi
Olet siis vasemmistoliittolainen...
- Anonyymi
Elikä 9eur mukaan ja kauppaanniin muutakin syötävää saa kuin makaronia.Kauheesti kyllä kirjoitellaan kuinka juhannukseksi ostetaan alkoholia.
- Anonyymi
Miksi ostat??? Oma vikasi, jätä se viina, olet viinan suurkuluttaja ja kehut vielä sillä!!!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi ostat??? Oma vikasi, jätä se viina, olet viinan suurkuluttaja ja kehut vielä sillä!!!
Jussina panostetaan maittavaan syötävään ja rupatteluun.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ne ostaa alkoholia kenellä budjettia hi hi hi onko pinna taas kireellä kun et saa kaljaa hoh hoh kiäh kiäh kiäh.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ne ostaa alkoholia kenellä budjettia hi hi hi onko pinna taas kireellä kun et saa kaljaa hoh hoh kiäh kiäh kiäh.
Onko nuppivikaisella hauskaa?
- Anonyymi
Jos söisin 9 eurolla päivässä niin ei sitten muuhun jäisi rahaa kuten vaatteisiin, harrastuskiin, puhelimen ylläpitämiseen, nettiliittymään. Sitä vaan sitten makoilisi kotona 24/7 ja ei tekisi mitään muuta kun söisi 9 eurolla päivässä. Yritän saada päivän ruuat 5 eurolla korkeintaan. Ihminen masentuu jos ei ole harrastuksia ja muuta elämää.
Rahaa pitää myös hankkia lisää muilla keinoin kuten töillä tai pimeitä töitä tekemällä. Muuten elämä olisi melko kurjaa. Olen hankkinut rahaa myös muilla keinoin viimeiset 20 vuotta. Jos töistä on saanut palkkaa niin siitä on pitänyt säästöön laittaa 30% Pakolliset laskut maksaa, ei ravintolakäyntejä, ei sosiaalista elämää. Pahan päivän varalle on pitänyt aina säästää.- Anonyymi
Lopussa oli se asian ydin. Pitää pieni osa ansioista laittaa säästöön sen
pahan päivän varalle. Ei tule juhannusongelmaa eikä muutakaan kun
säännöllisesti laittaa vähän sinne jemmarahastoon menoja varten.
Jemmasta on helppo kuitata se yllätysmeno ilman että se vaikuttaa
millään tavalla kuukauden muihin menoihin.
Taitan sillä jemmarahalla korjauttaa autoni ilmastoinnin hyväksi.
- Anonyymi
Pienet on sunkin tienestit, voi kurja! Onneks mie oon rikas niin ei tarvi kieriä muutamissa euroissa elämä. Lidlistäkö makaroonisi haet 9 e:lla? Aika monta pussia saat. Mutta elä sinä sillä, onnea vaan.
- Anonyymi
"Onneks mie oon rikas"
Et ole. Eihän sinulla ole varaa ostaa edes 23 000€ aittaa saatika hampurilaista.
- Anonyymi
Näköjään olet rikas kun köyhyyspalstalla viihdyt.Jatkuvalla syötöllähän tuota marina kirjoitusta tulee ettei varaa ostaa kuin makaronia niin mihin helvettiin ne rahat sitten menee.Kaljaan,tupakkiin,peleihin....Toimeentulotuessa on huomioitu ruokamenot.
- Anonyymi
Olen täällä kuuntelemassa toisten murheita. Autan heitä ymmrtämään rahataloutta ja tukemassa käyhyyttä että he pärjäävät. Olen rikas ja ylepee siitä. Esimerkistäni opitte.
- Anonyymi
Jos kaljan juonti ainut harrastus eikä muuta harrasta eikä syö juuri mitään, niin varmaan saa melko monet euron oluet. Mutta jotkut ihmiset kaipaa elämäänsä muutakin ku ruoka ja olut.
- Anonyymi
Eipä liian usein parane kaljotella kun menee rahaa ja pidemmän päälle terveys.Jollakin työttömällä voi tulla ahaa elämys hitto mähän voin yös viikolla kaljotella.Vihoviimeinen juttu sitten tilailla isoja määriä alkoholia vaikka Virosta-kyl noissa touhuissa parisuhteet kariutuu.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taisin tehdä virheen
Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle1115327Hyvä että lähdit siitä
Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖493412Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi
Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle923282Näin kun katsoit salaa ja
Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku403196- 811857
450 000 ulosotossa
Suomessa on tällä hetkellä ennätysmäärä ihmisiä ulosotossa. Viime vuonna heitä oli yli puoli miljoonaa. Kuluvan vuoden1281607Nainen onko sulla supervoimmia ?
Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.431590Katu täyttyy...
Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt311576Eduskunnasta tippuneet kokoomuslaiset nostavat eniten sopeutumisrahaa. Kyllä veroeurot kelpaavat.
Sopeutumisraha on eduskuntatyön päättymisen jälkeen maksettava etuus, jonka tarkoituksena on tukea entisiä kansanedustaj1411276- 161169