Mitä ero suuresta portosta merkitsee?

Anonyymi-ap

Mikä ensinnäkin on tuo suuri portto, Ilm. 17:5., josta kehotetaan lähtemään ulos, Ilm. 18:4.

Jos et lähde siitä ulos, joudut osalliseksi sen synneistä. Ilm. 18:2-5.

79

395

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Portto on trinitaarien seurakunnat. Siitä pitää erota ja ruveta unitaariksi, jos mielii pelastua. Amen.

• Anonyymi

Unitaarit = Jehovantodistajien lahko.
      - uudestikastajia

• Anonyymi

Jehovat ovat areiolaiseia ja sanovat Jeesuksen olevan arkkienkeli Miikael, mikä tekee mahdottomaksi sen, että Jeesus on ihminen. Vain unitaarit pitävät Jeesusta ihmisenä. Muut uskovat hänen olevan Jumala tai enkeli tai jokin muu taivaallinen henkiolento.

Jeesus on vain yhtä kerrallaan: ei voi olla molempia yhtä aikaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jehovat ovat areiolaiseia ja sanovat Jeesuksen olevan arkkienkeli Miikael, mikä tekee mahdottomaksi sen, että Jeesus on ihminen. Vain unitaarit pitävät Jeesusta ihmisenä. Muut uskovat hänen olevan Jumala tai enkeli tai jokin muu taivaallinen henkiolento.

Jeesus on vain yhtä kerrallaan: ei voi olla molempia yhtä aikaa.

”Sittenkuin Jumala muinoin monesti ja monella tapaa oli puhunut isille profeettain kautta, on hän näinä viimeisinä päivinä puhunut meille Pojan kautta,

jonka hän on pannut kaiken perilliseksi, jonka kautta hän myös on maailman luonut ja joka, ollen hänen kirkkautensa säteily ja hänen olemuksensa kuva ja kantaen kaikki voimansa sanalla, on,

toimitettuaan puhdistuksen synneistä, istunut Majesteetin oikealle puolelle korkeuksissa, tullen enkeleitä niin paljoa korkeammaksi, kuin hänen perimänsä nimi on jalompi kuin heidän.

Sillä kenelle enkeleistä hän koskaan on sanonut: "Sinä olet minun Poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin"; ja taas: "Minä olen oleva hänen Isänsä, ja hän on oleva minun Poikani"?

Ja siitä, kun hän jälleen tuo esikoisensa maailmaan, hän sanoo: "Ja kumartakoot häntä kaikki Jumalan enkelit".

Ja enkeleistä hän sanoo: "Hän tekee enkelinsä tuuliksi ja palvelijansa tulen liekiksi"; mutta Pojasta: "Jumala, sinun valtaistuimesi pysyy aina ja iankaikkisesti, ja sinun valtakuntasi valtikka on oikeuden valtikka. Sinä rakastit vanhurskautta ja vihasit laittomuutta; sentähden on Jumala, sinun Jumalasi, voidellut sinua iloöljyllä, enemmän kuin sinun osaveljiäsi."”
        ‭‭Heprealaiskirje‬ ‭1‬:‭1‬-‭9‬ ‭FB38‬‬

• Anonyymi

Portto on Katolinen ja Luterilainen kirkko.

• Anonyymi

Katolinen kirkko on äitiportto ja Luterilainen kirkko on sen tytärportto, kuten kaikki muutkin "hedelmälliset" seurakuntaorganisaatiot.

Ilm.17
        5 Hänen otsassaan oli nimi, jolla on salainen merkitys: "Suuri Babylon, maailman porttojen ja iljetysten ÄITI."* [Babylon on Rooman peitenimi.][Dan. 4:27; Ilm. 14:8]
        6 Minä näin, että nainen oli juopunut pyhien verestä ja Jeesuksen todistajien verestä, ja hämmästyin suuresti hänet nähdessäni. [Ilm. 6:9,10, 12:11, 16:6]

Jumalan Hengestä syntynyt seurakunta on hedelmätön.

Gal.4
        26 Mutta taivaallinen Jerusalem on vapaa, ja se on MEIDÄN ÄITIMME. [Hepr. 12:22; Ilm. 3:12, 21:2,10]
        27 Onhan kirjoitettu: -- Iloitse, sinä HEDELMÄTÖN, joka et synnytä! Riemuitse ja huuda, sinä joka et tunne synnytystuskia! Sillä yksinäisellä on paljon lapsia, enemmän kuin sillä, jolla on mies. [Jes. 54:1]

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Katolinen kirkko on äitiportto ja Luterilainen kirkko on sen tytärportto, kuten kaikki muutkin "hedelmälliset" seurakuntaorganisaatiot.

Ilm.17
        5 Hänen otsassaan oli nimi, jolla on salainen merkitys: "Suuri Babylon, maailman porttojen ja iljetysten ÄITI."* [Babylon on Rooman peitenimi.][Dan. 4:27; Ilm. 14:8]
        6 Minä näin, että nainen oli juopunut pyhien verestä ja Jeesuksen todistajien verestä, ja hämmästyin suuresti hänet nähdessäni. [Ilm. 6:9,10, 12:11, 16:6]

Jumalan Hengestä syntynyt seurakunta on hedelmätön.

Gal.4
        26 Mutta taivaallinen Jerusalem on vapaa, ja se on MEIDÄN ÄITIMME. [Hepr. 12:22; Ilm. 3:12, 21:2,10]
        27 Onhan kirjoitettu: -- Iloitse, sinä HEDELMÄTÖN, joka et synnytä! Riemuitse ja huuda, sinä joka et tunne synnytystuskia! Sillä yksinäisellä on paljon lapsia, enemmän kuin sillä, jolla on mies. [Jes. 54:1]

"Ilm.17
        5 Hänen otsassaan oli nimi, jolla on salainen merkitys: "Suuri Babylon, maailman porttojen ja iljetysten ÄITI."* [Babylon on Rooman peitenimi.][Dan. 4:27; Ilm. 14:8]"

Koska äitiportto on hedelmällinen, niin se synnyttelee uusia eriseuroja eli porttotyttäriä. Nämä "Ylkäänsä odottavat" porttomorsiamet taas kastavat Katolisen porttoäitinsä esimerkkiä noudattaen aviottomat "Jumalan lapsensa" OMIIN NIMIINSÄ, koska kukaan isä ei ole tunnustanut heitä omikseen.

Jumalan seurakunta taas on hedelmätön, eikä se siten siis synnyttele yhtään mitään.

"27 Onhan kirjoitettu: -- Iloitse, sinä HEDELMÄTÖN, joka et synnytä!"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Ilm.17
        5 Hänen otsassaan oli nimi, jolla on salainen merkitys: "Suuri Babylon, maailman porttojen ja iljetysten ÄITI."* [Babylon on Rooman peitenimi.][Dan. 4:27; Ilm. 14:8]"

Koska äitiportto on hedelmällinen, niin se synnyttelee uusia eriseuroja eli porttotyttäriä. Nämä "Ylkäänsä odottavat" porttomorsiamet taas kastavat Katolisen porttoäitinsä esimerkkiä noudattaen aviottomat "Jumalan lapsensa" OMIIN NIMIINSÄ, koska kukaan isä ei ole tunnustanut heitä omikseen.

Jumalan seurakunta taas on hedelmätön, eikä se siten siis synnyttele yhtään mitään.

"27 Onhan kirjoitettu: -- Iloitse, sinä HEDELMÄTÖN, joka et synnytä!"

Luettelo Suomen kristillisistä yksinhuoltajaporttomorsiamista, jotka odottavat Ylkää tunnustamaan heidän aviottomat lapsikatraansa omakseen.

https://ekumenia.fi/aineistot/mika-kirkko-on-kristillinen/
        Suosituksen mukaan kristillisiä uskontokuntia ovat:
        Suomen ortodoksinen kirkko
        Finlands Svenska Adventkyrka
        Finlands svenska baptistsamfund
        Finlands svenska metodistkyrka
        Missionskyrkan i Finland
        Katolinen kirkko Suomessa
        Kristillisten Tekojen kirkko
        Luterilainen Sanan yhdyskunta
        Ortodoksinen Pyhän Nikolauksen seurakunta
        Suomen Adventtikirkko
        Suomen Anglikaaninen kirkko
        Suomen helluntaikirkko
        Suomen baptistiyhdyskunta
        Suomen Metodistikirkko
        Suomen Tunnustuksellinen Luterilainen Kirkko
        Suomen vapaa evankelisluterilainen seurakuntaliitto
        Suomen Vapaakirkko
        Yksityinen kreikkalais-katolinen yhdyskunta Viipurissa (uusi nimi: Ortodoksinen Pokrovan seurakunta)

• Anonyymi

Tekstin asiayhteyksistä ja historiallset tausta huomioon ottaen kyseesä vaikuttaisi olevan silloisen Rooman valtakunnan pääkaupunki Rooma. Turhaan sitä yrittää epäterveellä Raamatun selittelyllä sovitella mihinkään nyky päivän kirkkokuntaan.

”Niiden kauppiaat, ne, jotka rikastuivat tästä kaupungista, seisovat loitolla kauhistuen hänen vaivaansa, itkien ja surren, ja sanovat: "Voi, voi sitä suurta kaupunkia, joka oli puettu pellavaan ja purppuraan ja helakanpunaan ja koristettu kullalla ja jalokivillä ja helmillä, kun semmoinen rikkaus yhdessä hetkessä tuhoutui!"

Ja kaikki laivurit ja kaikki rannikkopurjehtijat ja merimiehet ja kaikki merenkulkijat seisoivat loitolla ja huusivat nähdessään hänen palonsa savun ja sanoivat: "Mikä on tämän suuren kaupungin vertainen?" Ja he heittivät tomua päänsä päälle ja huusivat itkien ja surren ja sanoivat: "Voi, voi sitä suurta kaupunkia, jonka kalleuksista rikastuivat kaikki, joilla oli laivoja merellä, kun se yhdessä hetkessä tuhoutui!"”
        ‭‭Ilmestyskirja‬ ‭18‬:‭15‬-‭19‬ ‭FB38‬‬

”Sen jälkeen minä kuulin ikäänkuin kansan paljouden suuren äänen taivaassa sanovan: "Halleluja! Pelastus ja kunnia ja voima on Jumalan, meidän Jumalamme. Sillä totiset ja vanhurskaat ovat hänen tuomionsa; sillä hän on tuominnut sen suuren porton, joka turmeli maan haureudellaan, ja on kostanut ja on vaatinut hänen kädestänsä palvelijainsa veren."”
        ‭‭Ilmestyskirja‬ ‭19‬:‭1‬-‭2‬ ‭FB38‬‬

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tekstin asiayhteyksistä ja historiallset tausta huomioon ottaen kyseesä vaikuttaisi olevan silloisen Rooman valtakunnan pääkaupunki Rooma. Turhaan sitä yrittää epäterveellä Raamatun selittelyllä sovitella mihinkään nyky päivän kirkkokuntaan.

”Niiden kauppiaat, ne, jotka rikastuivat tästä kaupungista, seisovat loitolla kauhistuen hänen vaivaansa, itkien ja surren, ja sanovat: "Voi, voi sitä suurta kaupunkia, joka oli puettu pellavaan ja purppuraan ja helakanpunaan ja koristettu kullalla ja jalokivillä ja helmillä, kun semmoinen rikkaus yhdessä hetkessä tuhoutui!"

Ja kaikki laivurit ja kaikki rannikkopurjehtijat ja merimiehet ja kaikki merenkulkijat seisoivat loitolla ja huusivat nähdessään hänen palonsa savun ja sanoivat: "Mikä on tämän suuren kaupungin vertainen?" Ja he heittivät tomua päänsä päälle ja huusivat itkien ja surren ja sanoivat: "Voi, voi sitä suurta kaupunkia, jonka kalleuksista rikastuivat kaikki, joilla oli laivoja merellä, kun se yhdessä hetkessä tuhoutui!"”
        ‭‭Ilmestyskirja‬ ‭18‬:‭15‬-‭19‬ ‭FB38‬‬

”Sen jälkeen minä kuulin ikäänkuin kansan paljouden suuren äänen taivaassa sanovan: "Halleluja! Pelastus ja kunnia ja voima on Jumalan, meidän Jumalamme. Sillä totiset ja vanhurskaat ovat hänen tuomionsa; sillä hän on tuominnut sen suuren porton, joka turmeli maan haureudellaan, ja on kostanut ja on vaatinut hänen kädestänsä palvelijainsa veren."”
        ‭‭Ilmestyskirja‬ ‭19‬:‭1‬-‭2‬ ‭FB38‬‬

"Ja he heittivät tomua päänsä päälle ja huusivat itkien ja surren ja sanoivat: "Voi, voi sitä suurta kaupunkia, jonka kalleuksista rikastuivat kaikki, joilla oli laivoja merellä, kun se yhdessä hetkessä tuhoutui!"”

Suuri Babylonportto tyttärineen uskottelee aviottomille lapsukaisilleen, että Ylkä ohjaa kaikki ekumeeniset seurakuntapaatit taivaaseen, vaikka Raamattu todistaa niiden tuhoutuvan suuren Babylonin mukana.

https://ekumenia.fi/aineistot/laiva-ekumeenisen-liikkeen-tunnuksena-ja-muista-tunnuksista/

"Kristus laivan kapteenina
        Laiva on tunnettu vertauskuva seurakunnasta eli kirkosta, jossa Kristus on kapteeni. Jo vanhan ajan kirkollisiin opettajiin kuulunut Hippolytos käytti tätä vertausta todeten: Maailma on meri, jolla kirkko purjehtii kuin laiva, mutta aallot eivät voi sitä tuhota. Laivan mastona on risti, koska pelastus on Jeesuksen ristin varassa, mutta samalla ilmaistaan, että Kristus itse on mukana kirkkonsa elämässä ja ohjaa sen taivaaseen."

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Ja he heittivät tomua päänsä päälle ja huusivat itkien ja surren ja sanoivat: "Voi, voi sitä suurta kaupunkia, jonka kalleuksista rikastuivat kaikki, joilla oli laivoja merellä, kun se yhdessä hetkessä tuhoutui!"”

Suuri Babylonportto tyttärineen uskottelee aviottomille lapsukaisilleen, että Ylkä ohjaa kaikki ekumeeniset seurakuntapaatit taivaaseen, vaikka Raamattu todistaa niiden tuhoutuvan suuren Babylonin mukana.

https://ekumenia.fi/aineistot/laiva-ekumeenisen-liikkeen-tunnuksena-ja-muista-tunnuksista/

"Kristus laivan kapteenina
        Laiva on tunnettu vertauskuva seurakunnasta eli kirkosta, jossa Kristus on kapteeni. Jo vanhan ajan kirkollisiin opettajiin kuulunut Hippolytos käytti tätä vertausta todeten: Maailma on meri, jolla kirkko purjehtii kuin laiva, mutta aallot eivät voi sitä tuhota. Laivan mastona on risti, koska pelastus on Jeesuksen ristin varassa, mutta samalla ilmaistaan, että Kristus itse on mukana kirkkonsa elämässä ja ohjaa sen taivaaseen."

"..Raamatun tekstin tulkintaa ei voi aloittaa siitä, mitä teksti merkitsee "tässä ja nyt", koska Raamatun tekstien alkuperäinen merkitys on ainoa kriteeri, jonka perusteella voirnrne arvioida sen nykyaikaan suuntaavien tulkintojen oikeellisuutta.

Tekstin alkuperäinen merkitys on sen varsinainen, todellinen merkitys. Ellei näin olisi, kukin voisi ymmärtää tekstin mielensä mukaan, eikä kenenkään käsitystä voisi sanoa toista paremmaksi. Tämä veisi hermeneutiikan pettävälle, subjektiiviselle pohjalle.

Tällaista subjektiivisuutta vastustaen emme lakkaa toistamasta, että tekstin alkuperäinen merkitys - siinä määrinkuin se voidaan määritellä - on se kriteeri, jolla tulkinnat on arvioitava.

Olemme täysin varmoja siitä, että mormonien harjoittama kuolleiden puolesta kastaminen 1 Kor.15:29:n perusteella, Jehovan todistajien Jeesuksen jumaluuden kieltäminen, käärmeiden nostajien tulkinta Markus 16:18:sta

ja amerikkalaisen unelman markkinoiminen kristitylle kuuluvana etuoikeutena 3 Joh 2:een vedoten perustuvat kaikki vääriin tulkintoihin.

Kaikissa edellä malinituissa tapauksissa virhe tapahtuu hermeneutiikassa ja juuri siitä syystä, että tulkintaa ei ole alistettu eksegeesin tarkistettavaksi. Yllämainittuihin vääriin tulkintoihin syyllistyneiden lähtökohta on ollut "tässä ja nyt", mikä on aiheuttanut sen, että he ovat lukeneet tekstiin jotain, mitä siellä ei alunperin ollut.

Ellei hermeneutiikkaa alisteta eksegetiikan valvontaan, mikä enää rajaisi tulkinnan vapautta? Ehkä joku kohta tappaa tyttärensä harkitsemattoman valan vuoksi Jeftan esimerkkiä seuraten (Tuom 11 :29-40). Sanot ehkä, että terve järki estää tekemästä näin pähkähulluja tekstintulkintoja.

Ikävä kyllä terve järki kuitenkin monesti jää taka alalle. Meitä kiinnostaa, mitä Raamattu tahtoo sanoa meille henkilökohtaisesti ja on oikein olla siitä kiinnostunut. Meillä ei kuitenkaan ole oikeutta pakottaa sitä sanomaan, mitä haluamme sen sanovan, ja väittää Pyhän Hengen inspiroineen tämän tulkinnan.

On turha odottaa Pyhän Hengen inspiroivan tulkintoja, jotka poikkeavat siitä, mitä teksti alunperin tarkoitti. Sitä vastoin hän on altis auttamaan meitä tekstin alkuperäisen merkityksen ymmärtämisessä ja sen johdonmukaisessa soveltamisessa elämäämme!..”

Edellinen lainausta kirjasta: Kirjojen kirja - Avaimia Raamatun tulkintaan--Gordon D. Fee - Stuart Gouglas.-- Perussanoma 1996 -- Aikamedia 2014
        (Hermeneutiikka , Raamatun tulkintaoppi )

• Anonyymi

Portto on juovuksissa Jeesuksen todistajien verestä. Katolilainen kirkko ja sen lahkot mm. luterilainen kirkko, ovat murhanneet joidenkin arvioiden mukaan 50 miljoonaa Jeesuksen omaa.

• Anonyymi

Katolinen kirkko murhasi alkukristityt ja rakensi oman "temppelinsä" eli "ainoan oikeaoppisen" kirkko-organisaationsa (=seurakuntaväärennös) Jeesuksen rakentaman Uuden liiton temppelin tilalle.

Joh.2
        17 Silloin hänen opetuslapsensa muistivat, että on kirjoitettu: "Kiivaus sinun HUONEESI puolesta kuluttaa minut".
        18 Niin juutalaiset vastasivat ja sanoivat hänelle: "MINKÄ MERKIN sinä näytät meille, koska näitä teet?"
        19 Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Hajottakaa maahan TÄMÄ TEMPPELI , niin minä pystytän sen kolmessa päivässä".
        20 Niin juutalaiset sanoivat: "Neljäkymmentä kuusi vuotta on TÄTÄ TEMPPELIÄ rakennettu, ja sinäkö pystytät sen kolmessa päivässä?"
        21 Mutta hän puhui ruumiinsa temppelistä.

1. Kor. 3
        6 Ettekö tiedä, että TE OLETTE JUMALAN TEMPPELI ja että Jumalan Henki asuu teissä?
        17 Jos joku turmelee Jumalan temppelin, on Jumala turmeleva hänet; sillä Jumalan temppeli on pyhä, ja sellaisia te olette.

1. Kor. 6:19
        Vai ettekö tiedä, että teidän ruumiinne on PYHÄN HENGEN TEMPPELI, joka Henki teissä on ja jonka te olette saaneet Jumalalta, ja ettette ole itsenne omat?

2. Kor. 6:16
        Ja miten soveltuvat yhteen Jumalan temppeli ja epäjumalat? Sillä ME OLEMME ELÄVÄN JUMALAN TEMPPELI, niinkuin Jumala on sanonut: "Minä olen heissä asuva ja vaeltava heidän keskellään ja oleva heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani".

Ilm. 21:22
        Mutta temppeliä minä en siinä nähnyt; sillä HERRA JUMALA, KAIKKIVALTIAS, ON SEN TEMPPELI, ja Karitsa.

Nämä Katolisen kirkon laskemalle perustukselle rakennetut seurakuntaORGANISAATIOT ovat SEURAKUNTAVÄÄRENNÖKSIÄ, joita Raamatussa kuvataan suurena Babylonina.

Niissä on korvattu kaikki hengellisyys ihmistekoisilla vastineilla, esim seurakunnan jäsenrekisteri vs elämänkirja.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Katolinen kirkko murhasi alkukristityt ja rakensi oman "temppelinsä" eli "ainoan oikeaoppisen" kirkko-organisaationsa (=seurakuntaväärennös) Jeesuksen rakentaman Uuden liiton temppelin tilalle.

Joh.2
        17 Silloin hänen opetuslapsensa muistivat, että on kirjoitettu: "Kiivaus sinun HUONEESI puolesta kuluttaa minut".
        18 Niin juutalaiset vastasivat ja sanoivat hänelle: "MINKÄ MERKIN sinä näytät meille, koska näitä teet?"
        19 Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Hajottakaa maahan TÄMÄ TEMPPELI , niin minä pystytän sen kolmessa päivässä".
        20 Niin juutalaiset sanoivat: "Neljäkymmentä kuusi vuotta on TÄTÄ TEMPPELIÄ rakennettu, ja sinäkö pystytät sen kolmessa päivässä?"
        21 Mutta hän puhui ruumiinsa temppelistä.

1. Kor. 3
        6 Ettekö tiedä, että TE OLETTE JUMALAN TEMPPELI ja että Jumalan Henki asuu teissä?
        17 Jos joku turmelee Jumalan temppelin, on Jumala turmeleva hänet; sillä Jumalan temppeli on pyhä, ja sellaisia te olette.

1. Kor. 6:19
        Vai ettekö tiedä, että teidän ruumiinne on PYHÄN HENGEN TEMPPELI, joka Henki teissä on ja jonka te olette saaneet Jumalalta, ja ettette ole itsenne omat?

2. Kor. 6:16
        Ja miten soveltuvat yhteen Jumalan temppeli ja epäjumalat? Sillä ME OLEMME ELÄVÄN JUMALAN TEMPPELI, niinkuin Jumala on sanonut: "Minä olen heissä asuva ja vaeltava heidän keskellään ja oleva heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani".

Ilm. 21:22
        Mutta temppeliä minä en siinä nähnyt; sillä HERRA JUMALA, KAIKKIVALTIAS, ON SEN TEMPPELI, ja Karitsa.

Nämä Katolisen kirkon laskemalle perustukselle rakennetut seurakuntaORGANISAATIOT ovat SEURAKUNTAVÄÄRENNÖKSIÄ, joita Raamatussa kuvataan suurena Babylonina.

Niissä on korvattu kaikki hengellisyys ihmistekoisilla vastineilla, esim seurakunnan jäsenrekisteri vs elämänkirja.

Ef.2
        18 sillä HÄNEN KAUTTANSA (=Jeesus) on meillä MOLEMMILLA (=juutalaiset ja pakanat) pääsy YHDESSÄ HENGESSÄ Isän tykö.
        19 Niin ette siis enää ole vieraita ettekä muukalaisia, vaan te olette pyhien kansalaisia ja Jumalan perhettä,
        20 APOSTOLIEN JA PROFEETTAIN PERUSTUKSELLE RAKENNETTUJA, kulmakivenä itse Kristus Jeesus,
        21 jossa KOKO RAKENNUS liittyy yhteen ja kasvaa PYHÄKSI TEMPPELIKSI HERRASSA;
        22 ja hänessä tekin yhdessä muitten kanssa rakennutte JUMALAN ASUMUKSEKSI HENGESSÄ.

Katolinen kirkko korvasi apostolien ja profeettain laskeman Hengen perustuksen rakentamalla oman kirkko/organisaatioperustuksensa eli "ainoan oikeaoppisen" seurakuntaväärennöksensä, jossa Jeesus on korvattu/sivuutettu ANTIKRISTUS PAAVILLA (="Kristuksen sijainen") sekä KIRKOLLA, sillä "kirkon ulkopuolella ei ole pelastusta").

1. Tim. 2:5
        Sillä yksi on Jumala, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus,

Joh. 14:6
        Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.

• Anonyymi

Menkäämme ulkopuolella leirin Hänen pilkkaansa kantaen.

• Anonyymi

Mitä nuo muut ihmisten perustamat "seurakunnnat" sitten ovat? Eikö niistä kaikista tule erota?

• Anonyymi

Ilm.18:4
        Ja minä kuulin toisen äänen taivaasta sanovan: "Lähtekää siitä ulos, te minun kansani, ettette tulisi hänen synteihinsä OSALLISIKSI ja saisi tekin kärsiä hänen vitsauksistansa.

• Anonyymi

Jumalan Henki ei kehoita lähtemään pois Jumalan Sanan ilmoituksen perustalle perustetusta seurakunnasta.

”älkäämme jättäkö omaa seurakunnankokoustamme, niinkuin muutamien on tapana, vaan kehoittakaamme toisiamme, sitä enemmän, kuta enemmän näette tuon päivän lähestyvän.

Sillä jos me tahallamme teemme syntiä, päästyämme totuuden tuntoon, niin ei ole enää uhria meidän syntiemme edestä, vaan hirmuinen tuomion odotus ja tulen kiivaus, joka on kuluttava vastustajat.

Joka hylkää Mooseksen lain, sen pitää armotta kahden tai kolmen todistajan todistuksen nojalla kuoleman: kuinka paljoa ankaramman rangaistuksen luulettekaan sen ansaitsevan, joka tallaa jalkoihinsa Jumalan Pojan ja pitää epäpyhänä liiton veren, jossa hänet on pyhitetty, ja pilkkaa armon Henkeä! Sillä me tunnemme hänet, joka on sanonut: "Minun on kosto, minä olen maksava"; ja vielä: "Herra on tuomitseva kansansa". Hirmuista on langeta elävän Jumalan käsiin.”
        ‭‭Heprealaiskirje‬ ‭10‬:‭25‬-‭31‬ ‭FB38‬‬

”Niin ette siis enää ole vieraita ettekä muukalaisia, vaan te olette pyhien kansalaisia ja Jumalan perhettä, apostolien ja profeettain perustukselle rakennettuja, kulmakivenä itse Kristus Jeesus, jossa koko rakennus liittyy yhteen ja kasvaa pyhäksi temppeliksi Herrassa; ja hänessä tekin yhdessä muitten kanssa rakennutte Jumalan asumukseksi Hengessä.”
        ‭‭Efesolaiskirje‬ ‭2‬:‭19‬-‭22‬ ‭FB38‬‬

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jumalan Henki ei kehoita lähtemään pois Jumalan Sanan ilmoituksen perustalle perustetusta seurakunnasta.

”älkäämme jättäkö omaa seurakunnankokoustamme, niinkuin muutamien on tapana, vaan kehoittakaamme toisiamme, sitä enemmän, kuta enemmän näette tuon päivän lähestyvän.

Sillä jos me tahallamme teemme syntiä, päästyämme totuuden tuntoon, niin ei ole enää uhria meidän syntiemme edestä, vaan hirmuinen tuomion odotus ja tulen kiivaus, joka on kuluttava vastustajat.

Joka hylkää Mooseksen lain, sen pitää armotta kahden tai kolmen todistajan todistuksen nojalla kuoleman: kuinka paljoa ankaramman rangaistuksen luulettekaan sen ansaitsevan, joka tallaa jalkoihinsa Jumalan Pojan ja pitää epäpyhänä liiton veren, jossa hänet on pyhitetty, ja pilkkaa armon Henkeä! Sillä me tunnemme hänet, joka on sanonut: "Minun on kosto, minä olen maksava"; ja vielä: "Herra on tuomitseva kansansa". Hirmuista on langeta elävän Jumalan käsiin.”
        ‭‭Heprealaiskirje‬ ‭10‬:‭25‬-‭31‬ ‭FB38‬‬

”Niin ette siis enää ole vieraita ettekä muukalaisia, vaan te olette pyhien kansalaisia ja Jumalan perhettä, apostolien ja profeettain perustukselle rakennettuja, kulmakivenä itse Kristus Jeesus, jossa koko rakennus liittyy yhteen ja kasvaa pyhäksi temppeliksi Herrassa; ja hänessä tekin yhdessä muitten kanssa rakennutte Jumalan asumukseksi Hengessä.”
        ‭‭Efesolaiskirje‬ ‭2‬:‭19‬-‭22‬ ‭FB38‬‬

Missä/mikä tämä >koko rakennu/pyhä temppeli< on, jonka kulmakivenä on itse Kristus Jeesus ?

Osaisiko joku kertoa?

• Anonyymi

Parempi on pysyä erossa niistä kaikisita kirkoista ja sekaportoista.

• Anonyymi

Tuli uutta tutkittavaa. Porttouskonto on jäänyt aivan vieraaksi. Enkä aio siihen yhtyä vieläkään.

• Anonyymi

Porttouskonnosta luopuminen tarkoittaa, ei ainoastaan luterilaisesta kirkosta lähtemistä, vaan ennen kaikkea porton hapatuksesta, se on opeista, puhdistautimista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Porttouskonnosta luopuminen tarkoittaa, ei ainoastaan luterilaisesta kirkosta lähtemistä, vaan ennen kaikkea porton hapatuksesta, se on opeista, puhdistautimista.

Aivan.

"Menkäämme siis hänen luokseen leirin ulkopuolelle hänen pilkkaansa kantaen. " Hebrel. 13.13.

• Anonyymi

Portto perustuu katolisen kirkon oppiin jumalasta. Kuka ikinä tunnustaa kolmiyhteisen jumalan, ei ole kristitty eikä voi siten pelastua. Sellainen on porton jäsen.

Voidakseen välttyä porton kohtalolta tulee sanoutua irti sen opista. Jos niin ei tee, niin on porton jäsen ja saa porton kohtalon, kun peto tuhoaa sen. Ilm 17-18

Et voi käydä porton tilaisuuksissa sen jälkeen, kun olet tullut tuntemaan totuuden: että Jeesus Kristus on ihminen eikä mitään muuta.

• Anonyymi

Herra Jeesus opettaa: "että te kuolette synteihinne; sillä ellette usko minua siksi, joka minä olen, niin te kuolette synteihinne."
      "Sanassa on lupaus: "kun hän (Jeesus) ilmestyy, sillä me saamme nähdä hänet sellaisena, kuin hän on.
      Johannes näki Jeesuksen sellaisena kuin hän on: lampunjalkain keskellä Ihmisen Pojan muotoisen, pitkäliepeiseen viittaan puetun ja rinnan kohdalta kultaisella vyöllä vyötetyn.
      Ja hänen päänsä ja hiuksensa olivat valkoiset niinkuin valkoinen villa, niinkuin lumi, ja hänen silmänsä niinkuin tulen liekki; hänen jalkansa olivat ahjossa hehkuvan, kiiltävän vasken kaltaiset, ja hänen äänensä oli niinkuin paljojen vetten pauhina. Ja hänellä oli oikeassa kädessään seitsemän tähteä, ja hänen suustaan lähti kaksiteräinen, terävä miekka, ja hänen kasvonsa olivat niinkuin aurinko, kun se täydeltä terältä paistaa.
      Sellaisena kuin Hän on, ei vain ihminen ja Jumalan Poika vaan,
      Jeesus on suuri ylimmäinen Pappi, Jumala kaikkivaltias, sillä Jeesus sanoo:
      Minä olen ensimmäinen ja viimeinen, ja minä elän; ja minä olin kuollut, ja katso, minä elän aina ja iankaikkisesti, ja minulla on kuoleman ja tuonelan avaimet.
      Jeesuksen tunnustamien ihmiseksi ei pelasta, vaan Jeesuksen uskominen kaikkivaltiaaksi Jumalaksi, pelastaa, sillä sellainen Hän on.
      "että te kuolette synteihinne; sillä ellette usko minua siksi, joka minä olen, niin te kuolette synteihinne."
      Saamme nähdä Jeesuksen sellaisena kuin Hän on: Ja katso: valkoinen hevonen, ja sen selässä istuvan nimi on Uskollinen ja Totinen, ja hän tuomitsee ja sotii vanhurskaudessa. Ja hänen silmänsä olivat niinkuin tulen liekit, ja hänen päässään oli monta kruunua, ja hänellä oli kirjoitettuna nimi, jota ei tiedä kukaan muu kuin hän itse,ja hänellä oli yllään vereen kastettu vaippa, ja nimi, jolla häntä kutsutaan, on Jumalan Sana.
      Ja minä näin suuren, valkean valtaistuimen ja sillä istuvaisen, jonka kasvoja maa ja taivas pakenivat, eikä niille sijaa löytynyt.
      Jeesus palaa takaisin ratsastaen sotajoukkojen edellä, sotajoukkojen Jumalana. Hän on Herra Sebaot, Yehovah, yksi ja ainoa Jumala.

• Anonyymi
    • Anonyymi

Juuri näin .
      Seta. On yksi Suomen pahimpia saastuttajia. Sitä vastaan rukoilemme.

• Anonyymi

Suomessa yksi suurimmista hengellisistä saastuttajista on luterilailen kirkko, katolilaisuuden lahko.

• Anonyymi
      • Anonyymi

Ihminen on vain ihminen. Jos on jotakin muuta, niin ei ole enää ihminen ollenkaan. Jeesus ei voi täten olla enkeli, Jumala tai taivaallinen henkiolento, joka on tullut alas taivaasta äitinsä kohtuun.

• Anonyymi

Tässä on ymmärrettävä eräs asia. Seurakunta, Kristuksen morsian, ei ole mikään yksittäinen paikallisseurakunta, kirkko tai herätysliike. Se on maailmanlaajuinen, kaikista uskovaisista yhdessä muodostuva joukko. Näitä uskovaisia on monien eri kirkkojen ja ryhmien sisällä ja varmaan yksinkin ilman yhteyttä organisaatioihin. Morsiamen vastakohta on huorrra. Sellaisen muodostavat kaikki ne muut, jotka ovat osallisina kirkoissa ja herätysliikkeissä, mutta vailla elävää uskoa. Ei siis pelkkä papisto, vaan seurakuntaorganisaatioiden rivijäsenetkin.

• Anonyymi

Morsiusseurakunta on myös neliulotteinen. Se toimii paitsi nyt, kolmiulotteisessa maailmassa, myöskin omaa neljäntenä ulottuvuutena aspektin ajassa. Se ulottuu 2000 vuoden taa. Kun katsomme taaksepäin seurakunnan historiaa, näemme takanamme seisovan lukemattomien miespolvien rivistön aina Golgatan kummulle asti. Siellä seisoo yksinkertaisia kansanmiehiä, oppineita teologeja, suurperheellisiä sekä yksinäisiä munkkeja. Siellä on maanviljelijöitä ja kuninkaita, tehdastyöläisiä ja virkamiehiä. Kaikenlaista joukkoa. Olemme ajan kahleiden sijasta yhteensidottuja Jumalan Hengellä. Me kaikki elämme, osa elää ikuisuutta, osa aikaa, yhtenä.

• Anonyymi

Vain ne voivat pelastua, jotka uskovat Jeesuksen olevan ihminen, ei mitään muuta. Trinitaarit eivät pelastu, elleivät hylkää kolmiyhteisen jumalan oppia. Sitten he eivät ole enää trinitaareja.

Vain unitaarit voivat pelastua. Kaikki 144000.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vain ne voivat pelastua, jotka uskovat Jeesuksen olevan ihminen, ei mitään muuta. Trinitaarit eivät pelastu, elleivät hylkää kolmiyhteisen jumalan oppia. Sitten he eivät ole enää trinitaareja.

Vain unitaarit voivat pelastua. Kaikki 144000.

Esikoisten juhlajoukko koostuu juutalaisista, ja 144000 ovat jo taivaassa.

• Anonyymi

Niin, Jumalan seurakunta koostuu kaikista uskovista, Jeesuksen pyhistä.

Uskovan, Jeesuksen pyhän, tunniste on Raamatussa ilmoitettu.

1 Mutta Saulus puuskui yhä uhkaa ja murhaa Herran opetuslapsia vastaan ja meni ylimmäisen papin luo
        2 ja pyysi häneltä kirjeitä Damaskon synagoogille, että keitä hän vain löytäisi sen tien vaeltajia, miehiä tai naisia, ne hän saisi tuoda sidottuina Jerusalemiin.

Unitaari Saulus vainosi Jumalan seurakuntaa ja sai ylipapeilta kirjeitä, joihin oli kirjoitettu uskovien, Jeesuksen pyhien, tunniste.

13 Mutta Ananias vastasi: "Herra, minä olen monelta kuullut siitä miehestä, kuinka paljon pahaa hän on tehnyt sinun pyhillesi Jerusalemissa;
        14 ja täälläkin hänellä on ylipapeilta valtuus vangita kaikki, jotka sinun nimeäsi avuksi huutavat". ( Apt 9)

Eli, kaikki jotka avuksensa huutavat Herranaan Jeesusta Kristusta.

15 Mutta Herra sanoi hänelle: "Mene; sillä hän on minulle valittu ase, kantamaan minun nimeäni pakanain ja kuningasten ja Israelin lasten eteen.
        16 Sillä minä tahdon näyttää hänelle, kuinka paljon hänen pitää kärsimän minun nimeni tähden."
        17 Niin Ananias meni ja astui huoneeseen, pani molemmat kätensä hänen päälleen ja sanoi: "Veljeni Saul, Herra lähetti minut-Jeesus, joka ilmestyi sinulle tiellä, jota tulit-että saisit näkösi jälleen ja tulisit täytetyksi Pyhällä Hengellä".
        18 Ja heti putosivat hänen silmistään ikäänkuin suomukset, ja hän sai näkönsä ja nousi ja otti kasteen.
        19 Ja kun hän nautti ruokaa, niin hän vahvistui. Ja hän oli opetuslasten seurassa Damaskossa jonkun aikaa.
        20 Ja kohta hän saarnasi synagoogissa Jeesusta, julistaen, että hän on Jumalan Poika.
        ( Apt 9)

Siis, se mikä oli ollut uskovien tunnistamisen ja tuhoamisen peruste, sitä Herran puoleen kääntynyt Saulus alkoi itse julistamaan.

" Ja kohta hän saarnasi synagoogissa Jeesusta, julistaen, että hän on Jumalan Poika".

Usko tulee kuulemisesta ja kuuleminen Kristuksen sanan kautta.
        Uskon sana, pelastuksen evankeliumi, on Jumalan voima, mikä vaikuttaa ihmisen sydämen kääntymyksen.

"Sana on sinua lähellä, sinun suussasi ja sinun sydämessäsi"; se on se uskon sana, jota me saarnaamme.
        9 Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;
        10 sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.
        11 Sanoohan Raamattu: "Ei yksikään, joka häneen uskoo, joudu häpeään".
        12 Tässä ei ole erotusta juutalaisen eikä kreikkalaisen välillä; sillä yksi ja sama on kaikkien Herra, rikas antaja kaikille, jotka häntä avuksi huutavat.
        13 Sillä "jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu".
        ( Room 10)

2 Korintossa olevalle Jumalan seurakunnalle, Kristuksessa Jeesuksessa pyhitetyille, jotka ovat kutsutut ja pyhät, ynnä kaikille, jotka avuksi huutavat meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimeä kaikissa paikkakunnissa, niin omissaan kuin meidänkin.
        ( 1Kor 1)

Pelastuksen evankeliumin, totuuden sanan ja sydämen uskon puolesta.

Usko Toivonen

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

1 Mutta Saulus puuskui yhä uhkaa ja murhaa Herran opetuslapsia vastaan ja meni ylimmäisen papin luo
        2 ja pyysi häneltä kirjeitä Damaskon synagoogille, että keitä hän vain löytäisi sen tien vaeltajia, miehiä tai naisia, ne hän saisi tuoda sidottuina Jerusalemiin.

Unitaari Saulus vainosi Jumalan seurakuntaa ja sai ylipapeilta kirjeitä, joihin oli kirjoitettu uskovien, Jeesuksen pyhien, tunniste.

13 Mutta Ananias vastasi: "Herra, minä olen monelta kuullut siitä miehestä, kuinka paljon pahaa hän on tehnyt sinun pyhillesi Jerusalemissa;
        14 ja täälläkin hänellä on ylipapeilta valtuus vangita kaikki, jotka sinun nimeäsi avuksi huutavat". ( Apt 9)

15 Mutta Herra sanoi hänelle: "Mene; sillä hän on minulle valittu ase, kantamaan minun nimeäni pakanain ja kuningasten ja Israelin lasten eteen.
        16 Sillä minä tahdon näyttää hänelle, kuinka paljon hänen pitää kärsimän minun nimeni tähden."
        17 Niin Ananias meni ja astui huoneeseen, pani molemmat kätensä hänen päälleen ja sanoi: "Veljeni Saul, Herra lähetti minut-Jeesus, joka ilmestyi sinulle tiellä, jota tulit-että saisit näkösi jälleen ja tulisit täytetyksi Pyhällä Hengellä".
        18 Ja heti putosivat hänen silmistään ikäänkuin suomukset, ja hän sai näkönsä ja nousi ja otti kasteen.
        19 Ja kun hän nautti ruokaa, niin hän vahvistui. Ja hän oli opetuslasten seurassa Damaskossa jonkun aikaa.
        20 Ja kohta hän saarnasi synagoogissa Jeesusta, julistaen, että hän on Jumalan Poika.
        ( Apt 9)

Siis, se mikä oli ollut uskovien tunnistamisen ja tuhoamisen peruste, sitä Herran puoleen kääntynyt Saulus alkoi itse julistamaan.

" Ja kohta hän saarnasi synagoogissa Jeesusta, julistaen, että hän on Jumalan Poika".

Uskon sana, pelastuksen evankeliumi, on Jumalan voima, mikä vaikuttaa ihmisen sydämen kääntymyksen.

"Sana on sinua lähellä, sinun suussasi ja sinun sydämessäsi"; se on se uskon sana, jota me saarnaamme.
        9 Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;
        10 sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.
        12 Tässä ei ole erotusta juutalaisen eikä kreikkalaisen välillä; sillä yksi ja sama on kaikkien Herra, rikas antaja kaikille, jotka häntä avuksi huutavat.
        ( Room 10)

2 Korintossa olevalle Jumalan seurakunnalle, Kristuksessa Jeesuksessa pyhitetyille, jotka ovat kutsutut ja pyhät, ynnä kaikille, jotka avuksi huutavat meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimeä kaikissa paikkakunnissa, niin omissaan kuin meidänkin.
        ( 1Kor 1)

Usko Toivonen

Usko toivonen et ole koskaan kiistänyt; sydämen uskosi, se josta hoet, tulee kolmen vesitilkan kautta, papin käsistä valutetun veden voimasta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

( Apt 9)

( Room 10)

( 1Kor 1)

Usko Toivonen

Niin Saulus alkoi julistamaan evankeliumia, muuta sinä uskoton ja toivoton, ainoastaan kopioit Raamatun pätkiä! Sinutkin tunnistaa oman todistuksesi mukaisesti: "kääntynyt Saulus alkoi itse julistamaan".

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

( Apt 9)

( Room 10)

( 1Kor 1)

Usko Toivonen

Usko Toivonen edutaa porttokirkkoa ja esiintyy Sanan opettajana porttoa käsittelevässä ketjussa, niin mitä!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin Saulus alkoi julistamaan evankeliumia, muuta sinä uskoton ja toivoton, ainoastaan kopioit Raamatun pätkiä! Sinutkin tunnistaa oman todistuksesi mukaisesti: "kääntynyt Saulus alkoi itse julistamaan".

>> "kääntynyt Saulus alkoi itse julistamaan". >>

Juuri niin siinä Raamatun ilmoituksen mukaan tapahtui.

21 Ja kaikki, jotka kuulivat, hämmästyivät ja sanoivat: "Eikö tämä ole se, joka Jerusalemissa tuhosi ne, jotka tätä nimeä avuksi huutavat? Ja eikö hän ole tullut tänne viedäksensä ne vangittuina ylipappien käsiin?" ( Apt 9)

Saulus todellakin kääntyi pimeydestä valkeuteen, Herran puoleen, kuten evankeliumin kuulleistakin osa.

20 Heidän joukossaan oli kuitenkin muutamia kyprolaisia ja kyreneläisiä miehiä, jotka, tultuaan Antiokiaan, puhuivat kreikkalaisillekin ja julistivat evankeliumia Herrasta Jeesuksesta.
        21 Ja Herran käsi oli heidän kanssansa, ja suuri oli se joukko, joka uskoi ja kääntyi Herran puoleen.
        22 Ja sanoma heistä tuli Jerusalemin seurakunnan korviin, ja he lähettivät Barnabaan Antiokiaan.
        23 Ja kun hän saapui sinne ja näki Jumalan armon, niin hän iloitsi ja kehoitti kaikkia vakaalla sydämellä pysymään Herrassa. ( Apt 11)

On se ihmeellistä, kuinka Jumalan voima evankeliumin julistamisen kautta saa aikaan sydämen kääntymyksen Herran puoleen.

Raamatun ilmoitusta tietenkin, siihen kaikki opit tulee peilata.

Usko Toivonen

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

21 Ja kaikki, jotka kuulivat, hämmästyivät ja sanoivat: "Eikö tämä ole se, joka Jerusalemissa tuhosi ne, jotka tätä nimeä avuksi huutavat? Ja eikö hän ole tullut tänne viedäksensä ne vangittuina ylipappien käsiin?" ( Apt 9)

Saulus todellakin kääntyi pimeydestä valkeuteen, Herran puoleen, kuten evankeliumin kuulleistakin osa.

20 Heidän joukossaan oli kuitenkin muutamia kyprolaisia ja kyreneläisiä miehiä, jotka, tultuaan Antiokiaan, puhuivat kreikkalaisillekin ja julistivat evankeliumia Herrasta Jeesuksesta.
        21 Ja Herran käsi oli heidän kanssansa, ja suuri oli se joukko, joka uskoi ja kääntyi Herran puoleen.
        22 Ja sanoma heistä tuli Jerusalemin seurakunnan korviin, ja he lähettivät Barnabaan Antiokiaan.
        23 Ja kun hän saapui sinne ja näki Jumalan armon, niin hän iloitsi ja kehoitti kaikkia vakaalla sydämellä pysymään Herrassa. ( Apt 11)

On se ihmeellistä, kuinka Jumalan voima evankeliumin julistamisen kautta saa aikaan sydämen kääntymyksen Herran puoleen.

Usko Toivonen

Usko Toivonen=sleyn luterilainen ilkkumassa palstalla Jeesuksen omia. Usko toivosen evankeliumi on loppujen lopuksi luterilaisen kirkon oppi pelastavista sakramenteista, kirkon omistamista armon välineistä, joiden kautta kirkko jakaa kasteen armoa ja osuuksia ensimmäiseen ylösnousemukseen.
        usko toivonen, et pysy kieltämään kirkkosi oppia. Raamatun jakeet eivät todista yhtään mitään sinun uskostasi ja opista, vaan kopioit Raamatun jakeita pelkästään hämäykseksi, sillä tiedät, etteivät pyhät saata sanoa pahaa Raamatusta

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Usko Toivonen

Mutta sinä et julista evankeliumia, vaa kopioit Raamatun jakeita!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mutta sinä et julista evankeliumia, vaa kopioit Raamatun jakeita!

Raamatun ilmoituksessa se evankeliumi juuri onkin.

On vain yksi nimi ihmiskuntaa varten annettu, jossa pelastua.

10 niin olkoon teille kaikille ja koko Israelin kansalle tiettävä, että Jeesuksen Kristuksen, Nasaretilaisen, nimen kautta, hänen, jonka te ristiinnaulitsitte, mutta jonka Jumala kuolleista herätti, hänen nimensä kautta tämä seisoo terveenä teidän edessänne.
        11 Hän on 'se kivi, jonka te, rakentajat, hylkäsitte, mutta joka on kulmakiveksi tullut'.
        12 Eikä ole pelastusta yhdessäkään toisessa; sillä ei ole taivaan alla muuta nimeä ihmisille annettu, jossa meidän pitäisi pelastuman." ( Apt 4)

Jos minä omia sanojani julistaisin, niin minulla oli toinen oppi, mitä tällä palstalla paljon näkee. Kaikki tulee perustaa Raamatun ilmoitukseen, sitä vasten juuri ne omat opit paljastuu ja sellaisten julistajat suuttuvat, jos heidän oppinsa tuodaan Raamatun ilmoituksen kautta valoon.

1 Sentähden, kun meillä on tämä virka sen laupeuden mukaan, joka on osaksemme tullut, me emme lannistu,
        2 vaan olemme hyljänneet kaikki häpeälliset salatiet, niin ettemme vaella kavaluudessa emmekä väärennä Jumalan sanaa, vaan julkituomalla totuuden me suositamme itseämme jokaisen ihmisen omalletunnolle Jumalan edessä.
        3 Mutta jos meidän evankeliumimme on peitossa, niin se peite on niissä, jotka kadotukseen joutuvat,
        4 niissä uskottomissa, joiden mielet tämän maailman jumala on niin sokaissut, ettei heille loista valkeus, joka lähtee Kristuksen kirkkauden evankeliumista, hänen, joka on Jumalan kuva.
        .
        5 Sillä me emme julista itseämme, vaan Kristusta Jeesusta, että hän on Herra ja me teidän palvelijanne Jeesuksen tähden.
        .
        6 Sillä Jumala, joka sanoi: "Loistakoon valkeus pimeydestä", on se, joka loisti sydämiimme, että Jumalan kirkkauden tunteminen, sen kirkkauden, joka loistaa Kristuksen kasvoissa, levittäisi valoansa.
        7 Mutta tämä aarre on meillä saviastioissa, että tuo suunnattoman suuri voima olisi Jumalan eikä näyttäisi tulevan meistä. ( 2Kor 4)

Joka omia oppejaan julistaa, julistaa itseään, ja valitettavasti väärentävät Jumalan sanaa.

15 Ja vallitkoon teidän sydämissänne Kristuksen rauha, johon te olette kutsututkin yhdessä ruumiissa, ja olkaa kiitolliset.
        16 Runsaasti asukoon teissä Kristuksen sana; opettakaa ja neuvokaa toinen toistanne kaikessa viisaudessa, psalmeilla, kiitosvirsillä ja hengellisillä lauluilla, veisaten kiitollisesti Jumalalle sydämissänne. ( Kol 3)

13 Hänessä on teihinkin, sittenkuin olitte kuulleet totuuden sanan, pelastuksenne evankeliumin, uskoviksi tultuanne pantu luvatun Pyhän Hengen sinetti,
        14 sen, joka on meidän perintömme vakuutena, hänen omaisuutensa lunastamiseksi-hänen kirkkautensa kiitokseksi. ( Ef 1)

Usko Toivonen

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Esikoisten juhlajoukko koostuu juutalaisista, ja 144000 ovat jo taivaassa.

144 tuhatta?Tai 144??
        ”..Moraalinen kypsyys
        Jumala kertoi Jesajalle, että kun Immanuel syntyy, hän tulee syömään "voita ja hunajaa siinä iässä, jolloin hän oppii hylkäämään pahan ja valitsemaan hyvän. (Jes. 7.15). Hyvän ja pahan erottamisen ikä on elämän vaihe, jolloin lapsesta tulee aikuinen, joka kykenee tekemään valintoja omantuntonsa avulla.

Ilmestyskirjassa kuvataan esikoisille tarkoitettu rituaali, jota vietettiin Temppelissä, eräänlaisena mieheksi tulemisen siirtymä rituaalina. Hepreaksi sana tuhat ja härkä kirjoitetaan käyttäen samoja kirjaimia. Molemmat näyttävät samalta sanalta ilman vokaalimerkkejä  …. Härkä-sanalla tarkoitettiin johtajaa, hallitsijaa ja jopa kuningasta. Kun Ilmestyskirja — joka alun perin oli kirjoitettu hepreaksi — käännettiin kreikaksi, kreikkalainen kääntäjä luki sanan "härkä" ja tulkitsi sen sanaksi "tuhat". Tästä syntyi käsitys, jonka mukaan karitsa seisoi Siionin vuorella sadanneljänkymmenen neljäntuhannen kanssa, kun alkuperäinen teksti kertoi yhdestä karitsasta ja sadastaneljästäkymmenestäneljästä härästä.

Sekä karitsa että härkä ovat puhtaita uhrieläimiä, joilla oli lupa olla Siionin vuorella, ja toimivat puhtaiden, valikoitujen ihmisten vertauskuvina. Messiasta kuvataan karitsana, esikoisia härkinä. Temppelin sisäpiha, vain papistolle tarkoitettu alue, oli kielletty tavallisilta israelilaisilta, mutta pääsiäisenä oli tapana kutsua kaikkein parhaimmat esikoiset, 12 jokaisesta Israelin heimosta, sisään papiston ja Jumalan kasvojen eteen (Temppelin pihan mitta oli tasan 144 kyynärää, mainitaan esimerkiksi Ilmestyskirjassa 21:17. ja monta kertaa juutalaisissa lähteissä).

Luvussa 14.1-5 kerrotaan, että sisällä pojille annettiin soittimet ja heille opetettiin Mooseksen laulu, todennäköisesti Temppelin salaisia Psalmeja, joita he soittivat Jumalan edessä. Israelin maa oli Temppelin aikana jaettu 24:ään lääniin, joista jokaisesta oli vastuussa alueellinen vanhin pappi. Nämä 24 vanhinta pappia kokoontuivat pääsiäisinä Temppelin sisäpihalle johtamaan tätä esikois- nuorukaisten rituaalia (Ilm. 14.3). Erityisesti mainitaan, että nämä nuorukaiset olivat kaikki poikia, jotka eivät vielä olleet koskettaneet naisiin ja olivat siis neitsyitä. Lisäksi, he olivat huuliltaan puhtaita, eivätkä puhuneet valhetta. Valhetta ympärileikatun israelilaisen huulilta pidettiin erityisen vakavana syntinä, koska Jumalan Nimi on totuus (Midrash Korkea Veisu 1.9), vastoin kuin Saatana, joka on valheen isä. Koska esikoiset seisoivat Jumalan edessä, heidän päällään oli oltava Jumalan Nimi suojelumerkkinä (14.1)…”
        Sivuilta 25-26 Lainaus Kirjasta :"Juutalaisin silmin -Luennot 1-6”— Daniel Brecher -- Gefen kustannus 2010
        ---------------
        (“…Israelin maa oli Temppelin aikana jaettu 24:ään lääniin, —— 1.Aik.25,25 luvut ), ( “…esikoiset, 12 jokaisesta Israelin heimosta— 12 esikoista kertaa 12 heimoa on 144 ). “Karitsa ja 144 ..” (Temppelin pihan mitta oli tasan 144 kyynärää, mainitaan esimerkiksi Ilmestyskirjassa 21:17. Ilm.21:17. “..Ja hän mittasi sen muurin: se oli sata neljäkymmentä neljä kyynärää, ihmismitan mukaan, joka on enkelin mitta…”)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

144 tuhatta?Tai 144??
        ”..Moraalinen kypsyys
        Jumala kertoi Jesajalle, että kun Immanuel syntyy, hän tulee syömään "voita ja hunajaa siinä iässä, jolloin hän oppii hylkäämään pahan ja valitsemaan hyvän. (Jes. 7.15). Hyvän ja pahan erottamisen ikä on elämän vaihe, jolloin lapsesta tulee aikuinen, joka kykenee tekemään valintoja omantuntonsa avulla.

Ilmestyskirjassa kuvataan esikoisille tarkoitettu rituaali, jota vietettiin Temppelissä, eräänlaisena mieheksi tulemisen siirtymä rituaalina. Hepreaksi sana tuhat ja härkä kirjoitetaan käyttäen samoja kirjaimia. Molemmat näyttävät samalta sanalta ilman vokaalimerkkejä  …. Härkä-sanalla tarkoitettiin johtajaa, hallitsijaa ja jopa kuningasta. Kun Ilmestyskirja — joka alun perin oli kirjoitettu hepreaksi — käännettiin kreikaksi, kreikkalainen kääntäjä luki sanan "härkä" ja tulkitsi sen sanaksi "tuhat". Tästä syntyi käsitys, jonka mukaan karitsa seisoi Siionin vuorella sadanneljänkymmenen neljäntuhannen kanssa, kun alkuperäinen teksti kertoi yhdestä karitsasta ja sadastaneljästäkymmenestäneljästä härästä.

Sekä karitsa että härkä ovat puhtaita uhrieläimiä, joilla oli lupa olla Siionin vuorella, ja toimivat puhtaiden, valikoitujen ihmisten vertauskuvina. Messiasta kuvataan karitsana, esikoisia härkinä. Temppelin sisäpiha, vain papistolle tarkoitettu alue, oli kielletty tavallisilta israelilaisilta, mutta pääsiäisenä oli tapana kutsua kaikkein parhaimmat esikoiset, 12 jokaisesta Israelin heimosta, sisään papiston ja Jumalan kasvojen eteen (Temppelin pihan mitta oli tasan 144 kyynärää, mainitaan esimerkiksi Ilmestyskirjassa 21:17. ja monta kertaa juutalaisissa lähteissä).

Luvussa 14.1-5 kerrotaan, että sisällä pojille annettiin soittimet ja heille opetettiin Mooseksen laulu, todennäköisesti Temppelin salaisia Psalmeja, joita he soittivat Jumalan edessä. Israelin maa oli Temppelin aikana jaettu 24:ään lääniin, joista jokaisesta oli vastuussa alueellinen vanhin pappi. Nämä 24 vanhinta pappia kokoontuivat pääsiäisinä Temppelin sisäpihalle johtamaan tätä esikois- nuorukaisten rituaalia (Ilm. 14.3). Erityisesti mainitaan, että nämä nuorukaiset olivat kaikki poikia, jotka eivät vielä olleet koskettaneet naisiin ja olivat siis neitsyitä. Lisäksi, he olivat huuliltaan puhtaita, eivätkä puhuneet valhetta. Valhetta ympärileikatun israelilaisen huulilta pidettiin erityisen vakavana syntinä, koska Jumalan Nimi on totuus (Midrash Korkea Veisu 1.9), vastoin kuin Saatana, joka on valheen isä. Koska esikoiset seisoivat Jumalan edessä, heidän päällään oli oltava Jumalan Nimi suojelumerkkinä (14.1)…”
        Sivuilta 25-26 Lainaus Kirjasta :"Juutalaisin silmin -Luennot 1-6”— Daniel Brecher -- Gefen kustannus 2010
        ---------------
        (“…Israelin maa oli Temppelin aikana jaettu 24:ään lääniin, —— 1.Aik.25,25 luvut ), ( “…esikoiset, 12 jokaisesta Israelin heimosta— 12 esikoista kertaa 12 heimoa on 144 ). “Karitsa ja 144 ..” (Temppelin pihan mitta oli tasan 144 kyynärää, mainitaan esimerkiksi Ilmestyskirjassa 21:17. Ilm.21:17. “..Ja hän mittasi sen muurin: se oli sata neljäkymmentä neljä kyynärää, ihmismitan mukaan, joka on enkelin mitta…”)

144 tuhatta???? Tai 144 ??

https://fi.wikipedia.org/wiki/Jehovan_todistajat

“…Jehovan todistajien uskonto eroaa kristinuskosta monin tavoin, kuten hylkäämällä kolminaisuusopin, pitämällä Jeesusta arkkienkeli Mikaelina, sekä kieltämällä Raamatun ilmoittaman iankaikkisen kadotuksen olemassaolon, rajoittamalla taivaaseen pääsyn vain 144 000 voidellulle ihmiselle, sekä uskoessaan Jeesuksen palanneen maan päälle vuonna 1914 näkymättömästi. Vuosi on nykyinen käsitys; Jehovan todistajat opettivat aiemmin Jeesuksen palanneen vuonna 1874…”

• Anonyymi

Ero suuresta portosta merkitsee pilkkaa.

• Anonyymi

Se on katolinen kirkko ja sen kanssa ekumenian myötä yhteistyötä tekevät uskontokunnat. Tämä antikristillinen uskonnollisuus millä ei ole mitään tekemistä todellisen kristinuskon kanssa kelpaa myös maan kuninkaille ja muille saatananpalvojille. Kuten nähdään, että Paavin luona ja hautajaisissa vierailee kaikki valtionpäänmiehet ja "jumalan"palveluksia pidetään antikristillisen valtiovallan toimesta.

• Anonyymi

Esim. Helluntaikirkko parhaillaan on pikkuhiljaa ujuttautumassa tähän suureen porttoon.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Esim. Helluntaikirkko parhaillaan on pikkuhiljaa ujuttautumassa tähän suureen porttoon.

Helluntaiseurakunnussa on pikkuhiljaa otettu käyttöön yksi porttokirkon tärkeimmistä opeista: kaste Jeesukseen, nyt ensin sanontona, mutta kait vähitellen käytänössäkin siirrytään myös helluntaiseurakunnissa kastamiseen Kristuksen eli uskovaksi kastamiseen.

• Anonyymi

Portto on rakennettu katolisen kirkon perustukselle ja opille. Siihen kuuluvat katolisen kirkon lisäksi kaikki sen tyttäret: luterilainen, anglikaaninen, ortodoksinen, reformoitu, metodisti-, jne. Kaikki, joilla on katolisen kirkon oppi kolmiyhteisestä jumalasta.

Vain unitaarit voivat pelastua. He ovat ainoat, jotka uskovat Jeesuksen olevan ihminen. Muut luulevat hänen olevan Jumala, enkeli tai jokin taivaallinen henkiolento, joka tuli alas taivaasta Marian kohtuun. Tuo oppi kadottaa ihmisen.

• Anonyymi

Helluntai-, vapaa- ja baptistiseurakunta kuuluvat myös porttoon. Voidakseen pelastua, pitää erota niistäkin.

• Anonyymi

Porttokirkon oppeja ovat mm. kolmen jumalan oppi kolminaisuus, uskovaksi kastaminen, armon välineineiden omistaminen, se on sakramentit, oppi perisynnistä ja syntiset uskovat.

• Anonyymi

Kyllä. Näin on. Kolminaisuusoppi ja sakramentit kadottavat.

• >>Kyllä. Näin on. Kolminaisuusoppi ja sakramentit kadottavat.>>

Sitten pitää kääntyä Islamiin.

😊😊😊😊😊
      ☪☪☪☪☪

• Anonyymi

Porttokirkon kolminaisuuteen eksyneet käyttävät islamia painostuskeinoja uskomaan kolmeen jumalaan, kolmiyhteisen seurakunnan päähän!

• Anonyymi

Täytyy tunnustaa Jeesus ihmiseksi ja kieltää hänen olevan Jumala. Vain siten erotaan Suuresta Babylonista.

• Anonyymi

Merkittävä ero suuren Babylonporton ja Jumalan Hengestä syntyneen seurakunnan eli Uuden Jerusalemin välillä on se, että

--> suuri Babylon on HEDELMÄLLINEN (vrt orjatar Haagar)

--> Jumalan seurakunta Uusi Jerusalem taas on HEDELMÄTÖN (vrt Saara)

Ei tarvitse edes alkaa miettiä seurakunnan opetuksia ovatko ne raamatullisia, sillä jos Ylkäänsä odottava MORSIANseurakunta on "hedelmällinen" eli se synnyttää ja kastaa aviottomia jälkeläisiään eli "Jumalan lapsia" OMALLE NIMELLEEN, niin se on "Minä, minä" -Babylonportto.

Jes.47
        6 Minä vihastuin kansaani, annoin häväistä perintöni, minä annoin heidät sinun käsiisi; et osoittanut sinä heille sääliä, vanhuksellekin sinä teit ikeesi ylen raskaaksi.
        7 Ja sinä sanoit: "Iäti minä olen valtiatar", niin ettet näitä mieleesi pannut, et loppua ajatellut.
        8 Mutta nyt kuule tämä, sinä hekumassa-eläjä, joka istut turvallisena, joka sanot sydämessäsi: "MINÄ, eikä ketään muuta! MINÄ en ole leskenä istuva enkä LAPSETTOMUUDESTA tietävä."
        9 Mutta nämä molemmat tulevat sinun osaksesi äkisti, yhtenä päivänä: LAPSETTOMUUS ja leskeys; ne kohtaavat sinua täydeltänsä, huolimatta VELHOUKSIESI paljoudesta, LOITSUJESI suuresta voimasta.
        10 Sinä luotit PAHUUTEESI, sinä sanoit: "Ei kukaan minua näe". Sinun VIISAUTESI ja TIETOSI, ne sinut eksyttivät, ja niin sinä sanoit sydämessäsi: "MINÄ, eikä ketään muuta!"
        11 Sentähden kohtaa sinua onnettomuus, jota et osaa manata pois; sinut yllättää tuho, josta et lunnailla pääse, äkkiä kohtaa sinua perikato, aavistamattasi.

Gal.4
        22 Onhan kirjoitettu, että Aabrahamilla oli kaksi poikaa, toinen orjattaresta, toinen vapaasta.
        23 Mutta orjattaren poika oli syntynyt lihan mukaan, vapaan taas lupauksen voimasta.
        24 Tämä on KUVANNOLLISTA PUHETTA; nämä naiset ovat KAKSI LIITTOA: toinen on Siinain vuorelta, joka synnyttää orjuuteen, ja se on Haagar;
        25 sillä HAAGAR on Siinain vuori Arabiassa ja VASTAA NYKYISTÄ JERUSALEMIA , joka elää orjuudessa lapsineen.
        26 Mutta SE JERUSALEM, JOKA YLHÄÄLLÄ ON, on vapaa, ja se on MEIDÄN ÄITIMME.
        27 SILLÄ KIRJOITETTU ON: "ILOITSE, SINÄ HEDELMÄTÖN, joka et synnytä, riemahda ja huuda sinä, jolla ei ole synnytyskipuja. Sillä yksinäisellä on paljon lapsia, enemmän kuin sillä, jolla on mies."
        28 Ja te, veljet, olette lupauksen lapsia, niinkuin Iisak oli.
        29 Mutta niinkuin LIHAN MUKAAN SYNTYNYT silloin vainosi HENGEN MUKAAN SYNTYNYTTÄ, niin nytkin.
        30 Mutta mitä sanoo Raamattu? "AJA POIS ORJATAR POIKINENSA; sillä orjattaren poika ei saa periä vapaan vaimon pojan kanssa."
        31 Niin me siis, veljet, emme ole orjattaren lapsia, vaan vapaan.

• Anonyymi

Eiköhän tuo selviä kun lukee asiayhteydet ja ottaa huomioon myös milloin teksti on kirjoiettu ja kenelle, keille ja mitä varten?

Jumalan Henki ei kehoita lähtemään "ulos" seurakunnasta joka on Kristuksen ruumis.
      Harha opeista toki tulee pysyä erossa,.

• Anonyymi

Jumalan Henki kehottaa lähtemään ulos porttokirkosta: kuulin toisen äänen taivaasta sanovan: "Lähtekää siitä ulos, te minun kansani, ettette tulisi hänen synteihinsä osallisiksi ja saisi tekin kärsiä hänen vitsauksistansa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jumalan Henki kehottaa lähtemään ulos porttokirkosta: kuulin toisen äänen taivaasta sanovan: "Lähtekää siitä ulos, te minun kansani, ettette tulisi hänen synteihinsä osallisiksi ja saisi tekin kärsiä hänen vitsauksistansa.

Porttoseurakunta on ihmisen rakentama ORGANISAATIO eli seurakuntaväärennös.

Nämä erinimiset seurakuntaorganisaatiot ovat vain lihasta syntyneitä ERISEUROJA, jotka hajottavat kristikuntaa.

Jumalan seurakunta ei tarvitse mitään kirjanpitoa "Jumalan lapsista", sillä Jumala kyllä tietää omat lapsensa, joiden nimet on Elämän kirjassa.

Suuri "minä minä "Babylon taas tarvitsee oman maallisen jäsenrekisterinsä, jolla se todistelee omaa merkittävyyttään ja ansioitaan "Jumalan lasten" synnyttäjänä, jotka siis ovat todellisuudessa vain kirkon/seurakuntaorganisaation omia lapsia eli käännynnäisiä. Yhtään enempää ei kenestäkään näistä voida todistaa.

Jokaisella organisaatiolla eli eriseuralla on omat lapsensa, jotka ne ovat kastaneet omalle nimelleen ja tällä nimellään nämä tunnustavat olevansa jonkin "Ylkäänsä odottavan" porttomorsiamen/eriseuran aviottomia lapsia.

• Anonyymi

"Jumalan Henki ei kehoita lähtemään "ulos" seurakunnasta joka on Kristuksen ruumis.
        Harha opeista toki tulee pysyä erossa,."

Kaikki seurakuntaorganisaatiot opettavat harhaoppeja. Eivät ne ole mikään Kristuksen ruumis, vaan porttomorsiamia Katolisen äitikirkkonsa tavoin.

Jokainen ekumeeninen seurakunta tunnustaa Katolisen kirkon kristilliseksi seurakunnaksi, joten se jo todistaa niiden olevan antikristillisiä.

Mutta ei ekumenian ulkopuolelle jääneet seurakunnatkaan ole kristillisiä, vaan ihan yhtä lailla Katolisen kirkon jälkeläisiä. Esim Jehovan todistajat ovat mitä suurimmassa määrin keskusjohtoisesti johdettu "ainoa oikeaoppinen" seurakuntaorganisaatio, jonka "ulkopuolella ei ole pelastusta".

Katolisella kirkkoäidillä ja hänen rakastajillaan (paavi-isä, maan kuninkaat ..) on monen näköisiä ja luonteisia jälkeläisiä, joista jotkut muistuttavat enemmän vanhempiaan ulkonäkönsä ja luonteensa puolesta ja jotkut taas vähemmän, mutta kaikki ovat kuitenkin samaa organisaatiosukua keskenään ja kastavat jälkeläisensä porttoäidin mukaan sekä liittävät heidät omaan jäsenrekisteriinsä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Jumalan Henki ei kehoita lähtemään "ulos" seurakunnasta joka on Kristuksen ruumis.

Kaikki seurakuntaorganisaatiot opettavat harhaoppeja. Eivät ne ole mikään Kristuksen ruumis, vaan porttomorsiamia Katolisen äitikirkkonsa tavoin.

Jokainen ekumeeninen seurakunta tunnustaa Katolisen kirkon kristilliseksi seurakunnaksi, joten se jo todistaa niiden olevan antikristillisiä.

Mutta ei ekumenian ulkopuolelle jääneet seurakunnatkaan ole kristillisiä, vaan ihan yhtä lailla Katolisen kirkon jälkeläisiä. Esim Jehovan todistajat ovat mitä suurimmassa määrin keskusjohtoisesti johdettu "ainoa oikeaoppinen" seurakuntaorganisaatio, jonka "ulkopuolella ei ole pelastusta".

Katolisella kirkkoäidillä ja hänen rakastajillaan (paavi-isä, maan kuninkaat ..) on monen näköisiä ja luonteisia jälkeläisiä, joista jotkut muistuttavat enemmän vanhempiaan ulkonäkönsä ja luonteensa puolesta ja jotkut taas vähemmän, mutta kaikki ovat kuitenkin samaa organisaatiosukua keskenään ja kastavat jälkeläisensä porttoäidin mukaan sekä liittävät heidät omaan jäsenrekisteriinsä.

Jumalalla on vain YKSI seurakunta.
        Mikä se on? Jos laittaisin tähän nimen, olisi se taas yhden porttokirkon osan nimi.

Mutta eikö olisi helppo ottaa selville tämän aihepiirin opetus kokonaan, alusta loppuun. Linkissä puhe siitä:
        https://youtu.be/4rEwLxSsrxI

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jumalalla on vain YKSI seurakunta.
        Mikä se on? Jos laittaisin tähän nimen, olisi se taas yhden porttokirkon osan nimi.

Mutta eikö olisi helppo ottaa selville tämän aihepiirin opetus kokonaan, alusta loppuun. Linkissä puhe siitä:
        https://youtu.be/4rEwLxSsrxI

"Jumalalla on vain YKSI seurakunta.
        Mikä se on? Jos laittaisin tähän nimen, olisi se taas yhden porttokirkon osan nimi."

Raamatun seurakuntia kutsuttiin vaan paikkakunnan tai sen kodin mukaan, jossa kulloinkin kokoonnuttiin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Jumalalla on vain YKSI seurakunta.
        Mikä se on? Jos laittaisin tähän nimen, olisi se taas yhden porttokirkon osan nimi."

Raamatun seurakuntia kutsuttiin vaan paikkakunnan tai sen kodin mukaan, jossa kulloinkin kokoonnuttiin.

Raamatun seurakuntia ei nimetty jonkin erillisopin tai seurakunnan perustajan mukaan.

Ap. t. 11:22
        Ja sanoma heistä tuli Jerusalemin seurakunnan korviin, ja he lähettivät Barnabaan Antiokiaan.

Room. 16:5
        ja seurakunnalle, joka kokoontuu heidän kodissansa. Tervehdys Epainetukselle, rakkaalleni, joka on Aasian ensi hedelmä Kristukselle.

1. Kor. 1:2
        Korintossa olevalle Jumalan seurakunnalle, Kristuksessa Jeesuksessa pyhitetyille, jotka ovat kutsutut ja pyhät, ynnä kaikille, jotka avuksi huutavat meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimeä kaikissa paikkakunnissa, niin omissaan kuin meidänkin.

1. Kor. 16:19
        Aasian seurakunnat tervehtivät teitä. Monet tervehdykset Herrassa lähettävät teille Akylas ja Priska sekä heidän kodissaan kokoontuva seurakunta.

Kol. 4:15
        Tervehdys Laodikeassa oleville veljille ja Nymfalle sekä hänen kodissaan kokoontuvalle seurakunnalle.

1. Tess. 1:1
        Paavali ja Silvanus ja Timoteus tessalonikalaisten seurakunnalle Isässä Jumalassa ja Herrassa Jeesuksessa Kristuksessa. Armo teille ja rauha!

2. Tess. 1:1
        Paavali ja Silvanus ja Timoteus tessalonikalaisten seurakunnalle Jumalassa, meidän Isässämme, ja Herrassa Jeesuksessa Kristuksessa.

Filem. 2
        ja Appialle, sisarellemme, ja Arkippukselle, taistelutoverillemme, ja sinun kodissasi kokoontuvalle seurakunnalle.

1. Piet. 5:13
        Tervehdyksen lähettää teille Babylonissa oleva seurakunta, valittu niinkuin tekin, ja minun poikani Markus.

Ilm. 1:4
        Johannes seitsemälle Aasian seurakunnalle: Armo teille ja rauha häneltä, joka on ja joka oli ja joka tuleva on, ja niiltä seitsemältä hengeltä, jotka ovat hänen valtaistuimensa edessä,

Ilm. 1:11
        joka sanoi: "Kirjoita kirjaan, mitä näet, ja lähetä niille seitsemälle seurakunnalle, Efesoon ja Smyrnaan ja Pergamoon ja Tyatiraan ja Sardeeseen ja Filadelfiaan ja Laodikeaan".

Ilm. 2:1
        "Efeson seurakunnan enkelille kirjoita: 'Näin sanoo hän, joka pitää niitä seitsemää tähteä oikeassa kädessään, hän, joka käyskelee niiden seitsemän kultaisen lampunjalan keskellä:

Ilm. 2:8
        Ja Smyrnan seurakunnan enkelille kirjoita: 'Näin sanoo ensimmäinen ja viimeinen, joka kuoli ja virkosi elämään:

Ilm. 2:12
        Ja Pergamon seurakunnan enkelille kirjoita: 'Näin sanoo hän, jolla on se kaksiteräinen, terävä miekka:

Ilm. 2:18
        Ja Tyatiran seurakunnan enkelille kirjoita: 'Näin sanoo Jumalan Poika, jolla on silmät niinkuin tulen liekki ja jonka jalat ovat niinkuin kiiltävä vaski:

Ilm. 3:1
        "Ja Sardeen seurakunnan enkelille kirjoita: 'Näin sanoo hän, jolla on ne Jumalan seitsemän henkeä ja ne seitsemän tähteä: Minä tiedän sinun tekosi: sinulla on se nimi, että elät, mutta sinä olet kuollut.

Ilm. 3:7
        Ja Filadelfian seurakunnan enkelille kirjoita: 'Näin sanoo Pyhä, Totinen, jolla on Daavidin avain, hän, joka avaa, eikä kukaan sulje, ja joka sulkee, eikä kukaan avaa:

Ilm. 3:14
        Ja Laodikean seurakunnan enkelille kirjoita: 'Näin sanoo Amen, se uskollinen ja totinen todistaja, Jumalan luomakunnan alku:

• Anonyymi

Kertoisitko, mikä seurakunta on se Kristuksen ruumis?

Onko se ehkä jokin näistä vai joku muu?

https://ekumenia.fi/aineistot/mika-kirkko-on-kristillinen/
        Suosituksen mukaan kristillisiä uskontokuntia ovat:
        Suomen ortodoksinen kirkko
        Finlands Svenska Adventkyrka
        Finlands svenska baptistsamfund
        Finlands svenska metodistkyrka
        Missionskyrkan i Finland
        Katolinen kirkko Suomessa
        Kristillisten Tekojen kirkko
        Luterilainen Sanan yhdyskunta
        Ortodoksinen Pyhän Nikolauksen seurakunta
        Suomen Adventtikirkko
        Suomen Anglikaaninen kirkko
        Suomen helluntaikirkko
        Suomen baptistiyhdyskunta
        Suomen Metodistikirkko
        Suomen Tunnustuksellinen Luterilainen Kirkko
        Suomen vapaa evankelisluterilainen seurakuntaliitto
        Suomen Vapaakirkko
        Yksityinen kreikkalais-katolinen yhdyskunta Viipurissa (uusi nimi: Ortodoksinen Pokrovan seurakunta)

• Anonyymi

Kaikesta en saa selvää. Mutta hyvää asiaa silti.

• PasiToivonen5

Merkittävä ero suuren Babylonporton ja Jumalan Hengestä syntyneen seurakunnan eli Uuden Jerusalemin välillä on se, että Uudessa Jerusalemissa Ylipapittarena on Paula White.

😊😊😊😊😊

• Anonyymi

https://www.kirkkojakaupunki.fi/-/-kristityt-jotka-eivat-aanesta-donald-trumpia-vastaavat-teostaan-jumalan-edessa-sanoo-paula-white-presidentin-kuiskaaja-ja-personal-pastor

"Kirjailija Jari Tervo jakoi tiistaina Twitterissä yhdysvaltalaisen Now This -videouutiskanavan videon TV-evankelista Paula Whitesta.

”Katsokaa tämä pätkä. Trumpin uskonnollisten asioitten neuvonantaja työskentelee Valkoisessa talossa. Kirmaan heti helvettiin, jos tämä kielillä puhuva sekopää pääsee taivaaseen”, Tervo kirjoitti."

• Anonyymi

eu nato portto !?

• Anonyymi

Täytyy tunnutaa Jeesus ihmiseksi ja kieltää hänen jumaluutensa. Vain sellainen usko pelastaa. Kaikki muu on Babylonian mysteeriuskontoa eli porton juoni ja johtaa kadotukseen. Hävetkää!!!

Portto on tappanut aiemmin unitaarit Keski-ajalla ja jo 400-luvulta lähtien.

• >>Täytyy tunnutaa Jeesus ihmiseksi ja kieltää hänen jumaluutensa. >>

Islam, juutalaisuus ja buddhalaisuus ja kommunismi siis kelpaavat.

😊😊😊😊😊

• Anonyymi

Pitää tunnustaa Jeesus ihmiseksi.

• Anonyymi

Pitää sanoutua irti kolminaisuusopista ja muista katolisista harhaopeista.

• Anonyymi

Pitää erota tomppeliseurakuntaorganisaatioista, sillä Jumalan lapseus ei edellytä minkään organisaation/eriseuran jäsenyyttä tai sen oppien tunnustamista.

Raamatun seurakuntia ei ole nimetty minkään ideologien/oppien mukaan, vaan ainoastaan paikkakunnan tai sen kodin mukaan, jossa seurakunta kokoontui.

Raamatussa sanotaan, että missä kaksi tai kolme on koolla Jeesuksen nimessä, siinä Jeesus on heidän keskellään. Ei siis tarvita minkään organisaation tunnustuksia, kasteita tai näiden rakennuksissa kokoontumisia.

Raamatun mukaan uskovaiset itse ovat Jumalan/Hengen temppeleitä, joita Jumalan Henki johdattaa ja muodostavat keskenään "elävistä kivistä" koostuvan seurakunnan eli Kristuksen ruumiin, jonka päänä ja kulmakivenä on Jeesus. Ei siis paavi, piispa, pappi, pastori tai joku "profeetta" tai muu "guru".

Ei siis pidä olla ulkoaohjautuva eli jonkun manipuloima, vaan on kuunneltava oman omantuntonsa ääntä ja alettava kasvaa ihmisenä ja kristittynä "Jumalan Hengen temppelinä".

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pitää erota tomppeliseurakuntaorganisaatioista, sillä Jumalan lapseus ei edellytä minkään organisaation/eriseuran jäsenyyttä tai sen oppien tunnustamista.

Raamatun seurakuntia ei ole nimetty minkään ideologien/oppien mukaan, vaan ainoastaan paikkakunnan tai sen kodin mukaan, jossa seurakunta kokoontui.

Raamatussa sanotaan, että missä kaksi tai kolme on koolla Jeesuksen nimessä, siinä Jeesus on heidän keskellään. Ei siis tarvita minkään organisaation tunnustuksia, kasteita tai näiden rakennuksissa kokoontumisia.

Raamatun mukaan uskovaiset itse ovat Jumalan/Hengen temppeleitä, joita Jumalan Henki johdattaa ja muodostavat keskenään "elävistä kivistä" koostuvan seurakunnan eli Kristuksen ruumiin, jonka päänä ja kulmakivenä on Jeesus. Ei siis paavi, piispa, pappi, pastori tai joku "profeetta" tai muu "guru".

Ei siis pidä olla ulkoaohjautuva eli jonkun manipuloima, vaan on kuunneltava oman omantuntonsa ääntä ja alettava kasvaa ihmisenä ja kristittynä "Jumalan Hengen temppelinä".

<<Raamatussa sanotaan, että missä kaksi tai kolme on koolla Jeesuksen nimessä, siinä Jeesus on heidän keskellään.>>

Jeesus on siellä, missä yksi hänen palveiljansa on.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

<<Raamatussa sanotaan, että missä kaksi tai kolme on koolla Jeesuksen nimessä, siinä Jeesus on heidän keskellään.>>

Niin varmaan, mutta yhden miehen/naisen s e u r a kunta alkaa helposti pyöriä vain oman napansa ympärillä, jolloin jumalanpalveluksen keskiössä on vain oma vatsa ja omat syömiset.

Ennen pitkää saattaa kehittyä myös omia "armolahjoja", kuten esim kielilläkirjoittamisen eli väärinkirjoittamisen armolahja. Tämä ei rakenna s e u r a kuntaa, jolloin Jumalan temppeli taantuu helposti pelkäksi tomppeliksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

”Juudas, ei se Iskariot, sanoi hänelle: "Herra, mistä syystä sinä aiot ilmoittaa itsesi meille etkä maailmalle?" Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Jos joku rakastaa minua, niin hän pitää minun sanani, ja minun Isäni rakastaa häntä, ja me tulemme hänen tykönsä ja jäämme hänen tykönsä asumaan.”
        ‭‭Johannes‬ ‭14‬:‭22‬-‭23‬ ‭FB38‬‬
        https:

”Hänessä on teihinkin, sitten kun olitte kuulleet totuuden sanan, pelastuksenne evankeliumin, ja uskoneet sen, pantu sinetiksi luvattu Pyhä Henki,”
        ‭‭Kirje efesolaisille‬ ‭1‬:‭13‬ ‭FINRK‬‬ ( siis Jumala on tullut Henkensä kautta asumaan uudestisyntyneessä uskovassa.)

”Te ette kuitenkaan ole lihan vallassa vaan Hengen, jos kerran Jumalan Henki asuu teissä. Mutta jolla ei ole Kristuksen Henkeä, se ei ole hänen omansa.”
        ‭‭Kirje roomalaisille‬ ‭8‬:‭9‬ ‭FINRK‬‬

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"....omantuntonsa ääntä ja alettava kasvaa ihmisenä ja kristittynä "Jumalan Hengen temppelinä"...."

Siis Jumalan Sanan alle alistetun omantunnon ääntä.
        Omatunto ei ole Jumalan ääni vaan Jumala puhuu Sanassaan.

Ihimisen omatunto on hyvin venyvä käsite. Joillakin se on yliherkkä toisella väljempi. Joillakin omantunnon ääni voi olla jonkun auktoriteetin ääni , vaativan lakihenkisen vanhemman ääni.

• Anonyymi

Jumalan Henki ei kehoita ketään lähtemään pois Jeesuksen Kristuksen seurakunnasta, vaan päin vastoin pysymään yhteydessä Hepr. 10:25"... älkäämme jättäkö omaa seurakunnankokoustamme, niinkuin muutamien on tapana, vaan kehoittakaamme toisiamme, sitä enemmän, kuta enemmän näette tuon päivän lähestyvän. .." ( Oletko ollut em. kehoitukselle uskon kuulianen ja toiminut em. mukaan? "... kehoittakaamme toisiamme,..." Siis pysymään Jeesuksen Kristuksen srk:n yhteydessä. ( Selkeät Raamatun ilmoitukselle paikallis srk:sta ja sen terveestä opista ,ja mm. kurista tms. vieraat yhteisöt ovat asia erikseen )

Jumala turmelee Jeesuksen Kristuksen seurakunnan turmelijat (hajoittajat).

Apostoli Paavali kirjoittaa Korinton srk:lle 1.Kor. 3: 16. "..Ettekö tiedä, että te olette Jumalan temppeli ja että Jumalan Henki asuu teissä? 17. Jos joku turmelee Jumalan temppelin, on Jumala turmeleva hänet; sillä Jumalan temppeli on pyhä, ja sellaisia te olette..." ( Luuk.11:23.23.".. Joka ei ole minun kanssani, se on minua vastaan, ja joka ei minun kanssani kokoa, se hajottaa..."Asiayhteys Luuk.11:14.-26.)

• Anonyymi

>>>>.Pois, pois! Lähtekää sieltä, älkää koskeko saastaiseen; lähtekää sen keskeltä, puhdistautukaa, te Herran aseenkantajat... <<<<<< Mistä on kyse tekstin asiayhteydessä??
        Jumala antoi lähtökäskyn Baabelissa olleille pakkosiirtolaisille palata takaisin Isrelin maahan ja Jerusalemiin.( Jes.52:11.) Tätä ei tule soveltaa asiayhteydestään irroitettuna "lähdöksi pois Jeesuksen Kristuksen srk:sta" sellaiseen kehoittamien on srk:n hajoittamista joka ei ole Pyhän Hengen vaikuttamaa, vaan jonkun muun. Pyhä Henki ei hajoita vaan kokoaa ja rakentaa Jeesuksen Kristuksen seurakuntaa.

Baabelista palaavat pakkosiirtolaiset kantoivat samalla Jerusalemin temppelistä vietyjä astioita takaisin Jerusalemin temppelliin. ( Esra 1:7.-11.) Astiat olivat aikoinaan pyhitetty Jerusalemin temppelin käyttöön .Baabelin kunigas Nebukadnessar oli vienyt ne pois Jerusalemista . Näiden pyhien astoiden kantajien tuli puhdistautua kaikesta Baabelin epäjumala ym. saastaisuudesta.
        Baabelista lähdöstä profeetta Jesaja aikoinaaan profetoi Jes.52:11. "..Pois, pois! Lähtekää sieltä, älkää koskeko saastaiseen; lähtekää sen keskeltä, puhdistautukaa, te Herran aseenkantajat.....( "astioiden kantajat") .." Biblia 1776. Jes 52:11."..Paetkaat, paetkaat, lähtekäät sieltä, ja älkäät mihinkään saastaiseen sattuko; menkäät ulos heidän tyköänsä, puhdistakaat teitänne, te jotka Herran kalua kannatte..." (JKR) Jes.52:11.".. Pois, pois! Lähtekää sieltä, älkää koskeko saastaiseen. Lähtekää sen keskeltä, puhdistautukaa, te Herran pyhien astioiden kantajat..."

Tätä Jesajan profetiaa ( Jes.52:11.) apostoli Paavali soveltaa Uuden liiton srk:n elämään, että seurakuntalaisten tulisi erottautua maailman mallin ( lihan mukaan) mukaan elämisestä , ja elää Hengen mukaan.

Seurakunnasta eroamiseen,poislähtemisestä ei tässä kehoiteta, vaan srk:n jäsenten puhdistautumiseen. ( Asiayhteyttä 2.Kor. 6:11.-7:1. ) 2.Kor. 6:16."... Ja miten soveltuvat yhteen Jumalan temppeli ja epäjumalat? Sillä me olemme elävän Jumalan temppeli, niinkuin Jumala on sanonut: "Minä olen heissä asuva ja vaeltava heidän keskellään ja oleva heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani."

17. Sentähden: "Lähtekää pois heidän keskeltänsä ja erotkaa heistä, sanoo Herra, älkääkä saastaiseen koskeko; niin minä otan teidät huostaani 18. ja olen teidän Isänne, ja te tulette minun pojikseni ja tyttärikseni, sanoo Herra, Kaikkivaltias"..7:1.Koska meillä siis on nämä lupaukset, rakkaani, niin puhdistautukaamme kaikesta lihan ja hengen saastutuksesta, saattaen pyhityksemme täydelliseksi Jumalan pelossa. ..."

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli

Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei
      Kauhava
      197
      6861
    2. Ootko rakastunut?

Kerro pois nyt
      Ikävä
      159
      2026
    3. Onhan sulla nainen parempi mieli

Nyt? Ainakin toivon niin.
      Ikävä
      113
      1678
    4. Ujosteletko tosissaan vai mitä oikeen

Himmailet???? Mitä pelkäät?????
      Ikävä
      51
      1380
    5. Suureksi onneksesi on myönnettävä

Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️
      Ikävä
      55
      1228
    6. Möykkähulluus vaati kuolonuhrin

Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢
      Kauhava
      50
      1098
    7. Älä mies pidä mua pettäjänä

En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu
      Ikävä
      100
      1064
    8. Reeniähororeeniä

Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?
      Kouvola
      6
      977
    9. Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.

Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan
      Maailman menoa
      251
      944
    10. Kävit nainen näemmä mun

Facessa katsomassa....
      Ikävä
      41
      919
    Aihe