🥳🥳🥳🥳🥳🥳🥳🥳🥳🥳🥳🥳🥳🥳🥳🥳🥳🥳🥳🥳🥳🥳🥳!!!!!!
Tankkaaminen, auton parkkeeraminen ja sen jälkeen vessassa käyminen on hitaampaa kuin vessassa käyminen viiden minuutin pikalatauksen (1000 kW) aikana.
Lataamisen etu on se, että turvallisena toimenpiteenä se ei vaadi autoilijan läsnäoloa vaan nykyaikaisella autolla liikkellä oleva voi suunnata nopeammin rakkoa tyhjentämään. Fossiiliaikakauden rakkineella liikkeellä oleva joutuu sen sijaan valitsemaan polttoaineen laadun ja seisomaan sitten letku kourassa minuuttikaupalla. Ja sitten vielä siirtämään auton parkkiruutuun ennen kuin pääsee vessaan.
Viiden minuutin latauksella saadaan jo 470 km ajomatkaa (BYD 1000 kW). BYD rakentaa 1000 kilowatin latausverkoston Eurooppaankin. Iltalehti kertoi tästä 14.6.2025.
Joskus tosiasiat sattuvat, mutta se on voi voi.
Nyt sitten selityksiä.
/ ! \ Sähköautolla pysähdykset lyhyempiä kuin fossiiliautolla. Näin se vain on! / ! \
10
108
Vastaukset
- Anonyymi
Unohtui ne pakolliset apsiapinan nakkien nassutukset latausta odotellessa. Tunteroinen siihen menee.
- Anonyymi
Polttoainettahan ei tarvitse maksaa mitenkään, kun tankkaa....? Etukortit yms. vielä...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Polttoainettahan ei tarvitse maksaa mitenkään, kun tankkaa....? Etukortit yms. vielä...
Mihin käyt tankatessa maksamassa, paikallisen osuuskaupan konttoriin viiden sentin kolikoilla vissiin? Kyllä tankkaus maksetaan siihen tankin vieressä olevaan korttiautomaattiin. Jos muistaa pininsä ja osaa numerot nollasta yhdeksään niin vaikea siinä on 30sek kauempaa saada menemään.
- Anonyymi
Kehitys etenee.
- Anonyymi
Jopa 5 minuuttia on kauemmin kuin auton tankkaus kestää. Ja useinhan polttoaineasemalle mennään vain tankkaamaan eikä käydä edes vessassa. Näin ainakin itse teen yleensä. Lisäksi useimmiten tankkaan kylmäasemalla, jossa ei edes ole palvelua. Valtaosahan nykyisistä polttoaineasemista on kylmäasemia.
Ja tällä hetkellä ei ole yhtäkään myynnissä yhtäkään noin nopeasti latautuvaa autoa. Eikä tule olemaankaan moneen vuoteen. Ja Suomeen tuota nopeaa latausverkostoa ei tule ainakaan pariinkymmeneen vuoteen edes parhaassa tapauksessa.
Tietenkin tuollainen nopea lataus tuhoaa akun nopeasti. Mitä enemmän ja nopeammin akkua ladataan niin sitä nopeammin akku kuluu. Jopa kännyköissä pikalataus kuluttaa akkua nopeammin kuin hitaampi lataus ja sama pätee sähköautoihinkin.
Ja tietenkin tuo vain todistaa, että sähköautoa ei kannata nyt ostaa vaan kannattaa jäädä odottamaan. Ja BYD:tä eli kiinalaista heikkolaatuista paskaa ei ikinä kannata ostaa. BYD tuottaa lähinnä kertakäyttöromua tehtaistaan.- Anonyymi
Lisään... Ja suurimmassa osassa noita latauskenttiä tuskin asennetaan edes vessaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lisään... Ja suurimmassa osassa noita latauskenttiä tuskin asennetaan edes vessaa.
Nimittäin ainakin Keski-Euroopassa ja Norjassa monilla latauskentillä ainoa palvelu on lataus eikä paikalla ole mitään muuta.
- Anonyymi
Valitsemaan polttoaineen laadun? Mitä sä tuolla tarkoitat? Eksä tiedä, että joka laadulle on oma letkunsa, valitsee siis vain oikean letkun. Mä en nyt oikein ymmärtänyt sun juttuasi. Alkaa näköjään ajun päällä istumisessa näkymään sähkön vaikutus aivoissa.
- Anonyymi
Promisewarea jälleen. Kuten kaikki juuri tulemaisillaan olevat uudet akkutekniikatkin.
- Anonyymi
Valitsemaan polttoaineen laadun ... no just hehheh!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht1332374Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava3451865- 401547
Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii311363Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua281300Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em941183- 541153
Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.
Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul327897Jumala puhui minulle
Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles104840Annan meille mahdollisuuden
Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil53752